WoW. Demon Hunter. Havoc eller Vengeance?

Permalänk
Medlem

WoW. Demon Hunter. Havoc eller Vengeance?

Lirade upp en Havoc (? DPS iallafall) och tyckte den var riktigt rolig att lira. Om jag nu bortser från hur kass jag var på den och hur ofta jag dog.

Lirar mycket ensam. Kör aldrig instanser/raider.

Har nu börjat levla en pala på hordesidan. Lirat sista åren som allie och vill lira horde ett tag, var länge sen. Är även sugen på att lira DH igen.

Tänker på vad en kille sa i allieguilden, "lira DH som Vengeance! Du klarar allt! Jag dör aldrig med min HavocDH.". Iofs beror det ju på "vem" som lirar den. Jag kirrar nog att dö som en fluga även som VengeanceDH men måste höra med er. Om man som jag sololirar mycket och i fallet med DH dör väldigt ofta som Havoc, "kan" det "gå bättre" som Vengeance?

Vad bör jag satsa på för talents som Vengeance? Vad gäller Havoc så kommer jag inte ens ihåg min talentuppsättning på den, klickade mest i det som då såg mest tillfredsdställande ut.

FET EDIT:

Ändrade om mitt konsekventa felbenämnande av Vengeance och Havoc. Hoppas det är rätt nu! (?) Lirade upp DHn som DPS iallafall och dog hela tiden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Här har du:
https://www.icy-veins.com/wow/havoc-demon-hunter-pve-dps-guid...

Havoc = dps
Vengeance = tank

Som Vengeance kan man soloa det mesta.

Permalänk
Avstängd

Finns 2 olika Havoc-specs.

En demonic spec där du behöver Legendary head och 4 tierdelar.
Annars är det vanlig spec:

Felblade - Demon Blade - First Blood - Netherwalk - Nemesis - Master of the Glaive - Chaos Blades

Rotation:

1.Cast Nemesis Icon Nemesis on your primary target, synchronise with Metamorphosis Icon Metamorphosis and Chaos Blades Icon Chaos Blades if possible.

2.Cast Fel Rush if about to hit 2 charges.

3. Cast Fel Barrage Fel Barrage if taken.
4. Cast Fury of the Illidari.
5. Cast Metamorphosis if available and not active.
6. Cast Chaos Blades
7. Cast Blade Dance / Death Sweep with First Blood
8. Cast Felblade if available and more than 30 Fury from your cap.
9. Cast Chaos Strike / Annihilation
10. Cast Demon's Bite if Demon Blades is not taken.
11. Cast Throw Glaive if nothing else is available during empty Globals with Demon Blades
Stats:

Critical Strike;
Haste;
Versatility;
Agility;
Mastery.

Agility är alltså näst sämst för dig.

www.icy-veins.com är en bra grund att gå på för mer information.

Permalänk
Medlem

Skulle personligen spela DPS om jag inte gjorde group content, och som de ovan mig sa, finns guide på Icy Veins och sen borde det också finnas en Discord för DH likt hut h2p fins för priest

Permalänk
Medlem

Havoc DH med rätt leggies (raddon's cascading eyes och anger of the half giants), demonic talent build (blind fury, demonic appetite, chaos cleave, soul rending, demon reborn el unleashed power beroende på situation, samt paradtalent Demonic) tillsammans med 4-set från senaste raiden är i meta-form väldigt ofta och har därmed skyhöga nivåer av leech lika ofta. Det gör att man self-healar riktigt bra. Eftersom det är en DPS-spec så ger detta främst fördelar i höga nivåer på mythic+.

Denna build är lite knepigare att spela än den rätt så simpla specen som gällde i tidigare tier. Du ska röra dig i princip hela tiden för att plocka upp soul fragments som kortar ner cooldown på nästa eye beam. Du ska stunna så mkt mobs som möjligt för att få tag på ännu fler soul fragments. Det är att klämma in så många eye beams som möjligt som gäller. Det finns dock många do's and don't gällande överlappning med effekten av eye beamen innan. Finns nog mer detaljerat om detta på icy veins.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Här har du:
https://www.icy-veins.com/wow/havoc-demon-hunter-pve-dps-guid...

Havoc = dps
Vengeance = tank

Som Vengeance kan man soloa det mesta.

Skrivet av oouhdawg:

Finns 2 olika Havoc-specs.

En demonic spec där du behöver Legendary head och 4 tierdelar.
Annars är det vanlig spec:

Felblade - Demon Blade - First Blood - Netherwalk - Nemesis - Master of the Glaive - Chaos Blades

Rotation:

1.Cast Nemesis Icon Nemesis on your primary target, synchronise with Metamorphosis Icon Metamorphosis and Chaos Blades Icon Chaos Blades if possible.

2.Cast Fel Rush if about to hit 2 charges.

3. Cast Fel Barrage Fel Barrage if taken.
4. Cast Fury of the Illidari.
5. Cast Metamorphosis if available and not active.
6. Cast Chaos Blades
7. Cast Blade Dance / Death Sweep with First Blood
8. Cast Felblade if available and more than 30 Fury from your cap.
9. Cast Chaos Strike / Annihilation
10. Cast Demon's Bite if Demon Blades is not taken.
11. Cast Throw Glaive if nothing else is available during empty Globals with Demon Blades
Stats:

Critical Strike;
Haste;
Versatility;
Agility;
Mastery.

Agility är alltså näst sämst för dig.

www.icy-veins.com är en bra grund att gå på för mer information.

Skrivet av Brummond:

Skulle personligen spela DPS om jag inte gjorde group content, och som de ovan mig sa, finns guide på Icy Veins och sen borde det också finnas en Discord för DH likt hut h2p fins för priest

Skrivet av Teddis:

Havoc DH med rätt leggies (raddon's cascading eyes och anger of the half giants), demonic talent build (blind fury, demonic appetite, chaos cleave, soul rending, demon reborn el unleashed power beroende på situation, samt paradtalent Demonic) tillsammans med 4-set från senaste raiden är i meta-form väldigt ofta och har därmed skyhöga nivåer av leech lika ofta. Det gör att man self-healar riktigt bra. Eftersom det är en DPS-spec så ger detta främst fördelar i höga nivåer på mythic+.

Denna build är lite knepigare att spela än den rätt så simpla specen som gällde i tidigare tier. Du ska röra dig i princip hela tiden för att plocka upp soul fragments som kortar ner cooldown på nästa eye beam. Du ska stunna så mkt mobs som möjligt för att få tag på ännu fler soul fragments. Det är att klämma in så många eye beams som möjligt som gäller. Det finns dock många do's and don't gällande överlappning med effekten av eye beamen innan. Finns nog mer detaljerat om detta på icy veins.

Tack alla snälla! Ska läsa genom senare, ska iväg strax. Ska bara rätta mig själv först. Jag gaggade ihop mitt inlägg. Jag lirade min DH som DPS och dog som en fluga, en i guilden rekommenderade att köra den som tank för så dog han aldrig och han kirrade nästan allt själv, elites osv. Struntprat eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack alla snälla! Ska läsa genom senare, ska iväg strax. Ska bara rätta mig själv först. Jag gaggade ihop mitt inlägg. Jag lirade min DH som DPS och dog som en fluga, en i guilden rekommenderade att köra den som tank för så dog han aldrig och han kirrade nästan allt själv, elites osv. Struntprat eller?

Inge struntprat där inte, lirade min DH som vengeance hela vägen när jag lirade och kunde ta mig an de flesta eliter solo utan att behöva oroa mig för att dö. Detta var innan alla fick legendaries å massa tier items dock, vet inte hur stor skillnaden mellan vengeance och havoc är idag när det gäller detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Inge struntprat där inte, lirade min DH som vengeance hela vägen när jag lirade och kunde ta mig an de flesta eliter solo utan att behöva oroa mig för att dö. Detta var innan alla fick legendaries å massa tier items dock, vet inte hur stor skillnaden mellan vengeance och havoc är idag när det gäller detta.

Ok. Ungefär så guildaren lät med.

Tack för alla svar. Inte hunnit med att läsa igenom allt riktigt än, bara skummat allt och inte hunnit testlira. Ofc så har jag haft fullt upp medans min plan var att allt skulle vara lugnt ett tag...................

Kommer göra som jag gjort sista decenniet. Slölira för mig själv och undvika instanser och så. Med andra ord, vanliga hederliga quests och dailies i Argus så rustning och gear från andra ställen kommer jag inte åt.

Skälet till min fundering om DPS vs Tank (kallar det för det så så inte mitt huvud geggar ihop klassnamnen igen) är att med min nuvarande DPSare så är jag på vippen att dö med varje gång jag får fler än två mobs på mig, elites ska vi inte ens prata om. Guildaren sa att han lirar sin som Tank och att han då klarar allt. Iofs så har han nog garanterat rejält mycket bättre gear än mig men han sa att han levlat sin som Tank och inte dött en enda gång.

Så, skulle vilja testa och därav min fråga här så jag inte gör som jag brukar och "väljer" spec själv då jag alltid väljer fel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Som vengeance blir du jävligt stryktålig (som med alla tankar) men du har även god överlevnadsförmåga som havoc också. Det kommer att ta betydligt längre tid att döda dig som tank än som DPS.

MEN! Din DPS som tank är inget vidare dessvärre, däremot som havoc så har du grym burst, vilket är skönt om man lirar solo. Det är ju ingen höjdare att banka på en rare i 5 minuter när du kan lösa det på 1 minut.

Jag kör endast som tank när det behövs en grupp, t ex i dungeons, raids eller World bosses.

Permalänk
Avstängd

Icy Veins är inte en bra guide för Vengeance, Jag spelade både Havoc och Vengeance i mythic raiding.

Stat Prio är överallt och är inte optimerad för överlevnad.

Stat Prio som jag körde, om stats är dåliga så är 20 item lvls över BiS stats en uppgradering, men kanske inte enns då.
Versatility
Mastery
crit
Haste

Versatility är ett måste för DH tank då deras Armor är lägre än andra tanks och när du kommer upp i 30%/15% Så slår du hårt och Tål mer än andra tanks utan Active mitigation uppe.

Talents; dessa Talents kräver även vissa legendary items.

http://www.wowhead.com/talent-calc/demon-hunter/vengeance/cK5...

Razor Spikes är överlägset den bästa Talenten, 30% mer Damage.

Fallout for extra soul fragments, om du pullar en stor grupp så blir det många av dem.

Flame Crash för att lätt ta aggro på packs.

Feed the Demon är mitt val då den drar ner CD på Demon Spike och därför synkar med Razor spike och Legendary Items.

Sigil of chains är bra att ha men även dem andra kan användas, en smak sak.

Spirit Bomb så du får synergy med Legendary Ringen Fragment of the betrayer prision.

Dem 3 sista beror på vilka legendarys du har och din skill.
Last resort om du är noobish eller dålig item lvl.

Demonic infusion är mitt val då den synkar med legendary items

Soul barrier är grymt bra men funkar bäst med en Fracture build tycker jag.

Legendary Items:

Dem bästa enligt mig.
Oblivions Embrace, (byxorna) extra Charge på Demon spikes
Fragment of the betrayers Prision, Galet bra sync med talents och byxorna.

Archimondes Hatred Reborn, Sjukt bra Trinket, Popa Meta Innan du poppar denna och själv så fick jag en sköld på många Miljoner HP. Använder den i Raids istället för Fragment of the betrayers Prision. eller höga M+ Keys.

Hela tänket bakom detta är att jag inte behöver slösa Tid på Fracture och leka blood DK, du får en mer stabil Kurva för dina healers att hela, med en okej Self heal, specielt i stora packs så kommer du att göra mer DPS än många DPS klasser.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Om du inte raidar och inte ens kör instancer så ska du bara bry dig om att spela det du tycker verkar roligt. Tank specet tål mer men dps specet dödar snabbare så länge du inte dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Icy Veins är inte en bra guide för Vengeance, Jag spelade både Havoc och Vengeance i mythic raiding.

Stat Prio är överallt och är inte optimerad för överlevnad.

Stat Prio som jag körde, om stats är dåliga så är 20 item lvls över BiS stats en uppgradering, men kanske inte enns då.
Versatility
Mastery
crit
Haste

Versatility är ett måste för DH tank då deras Armor är lägre än andra tanks och när du kommer upp i 30%/15% Så slår du hårt och Tål mer än andra tanks utan Active mitigation uppe.

Talents; dessa Talents kräver även vissa legendary items.

http://www.wowhead.com/talent-calc/demon-hunter/vengeance/cK5...

Razor Spikes är överlägset den bästa Talenten, 30% mer Damage.

Fallout for extra soul fragments, om du pullar en stor grupp så blir det många av dem.

Flame Crash för att lätt ta aggro på packs.

Feed the Demon är mitt val då den drar ner CD på Demon Spike och därför synkar med Razor spike och Legendary Items.

Sigil of chains är bra att ha men även dem andra kan användas, en smak sak.

Spirit Bomb så du får synergy med Legendary Ringen Fragment of the betrayer prision.

Dem 3 sista beror på vilka legendarys du har och din skill.
Last resort om du är noobish eller dålig item lvl.

Demonic infusion är mitt val då den synkar med legendary items

Soul barrier är grymt bra men funkar bäst med en Fracture build tycker jag.

Legendary Items:

Dem bästa enligt mig.
Oblivions Embrace, (byxorna) extra Charge på Demon spikes
Fragment of the betrayers Prision, Galet bra sync med talents och byxorna.

Archimondes Hatred Reborn, Sjukt bra Trinket, Popa Meta Innan du poppar denna och själv så fick jag en sköld på många Miljoner HP. Använder den i Raids istället för Fragment of the betrayers Prision. eller höga M+ Keys.

Hela tänket bakom detta är att jag inte behöver slösa Tid på Fracture och leka blood DK, du får en mer stabil Kurva för dina healers att hela, med en okej Self heal, specielt i stora packs så kommer du att göra mer DPS än många DPS klasser.

Fast det här är ganska irrelevant då han bara kommer köra questing mer eller mindre, inte ens dungeons
Gör han bara mer förvirrad detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Billy Joe Bob:

Fast det här är ganska irrelevant då han bara kommer köra questing mer eller mindre, inte ens dungeons
Gör han bara mer förvirrad detta.

Om han inte vill dö som en fluga så.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Om han inte vill dö som en fluga så.

Dö som en fluga när han questar som Vengeance? What?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baptisten:

Som vengeance blir du jävligt stryktålig (som med alla tankar) men du har även god överlevnadsförmåga som havoc också. Det kommer att ta betydligt längre tid att döda dig som tank än som DPS.

MEN! Din DPS som tank är inget vidare dessvärre, däremot som havoc så har du grym burst, vilket är skönt om man lirar solo. Det är ju ingen höjdare att banka på en rare i 5 minuter när du kan lösa det på 1 minut.

Jag kör endast som tank när det behövs en grupp, t ex i dungeons, raids eller World bosses.

ok. Lite "Damned if you do and damned if you dont" med andra ord. "Dö oftare men questa snabbare eller dö mindre men lira en timme längre"...... :/

Skrivet av _Merc_:

Icy Veins är inte en bra guide för Vengeance, Jag spelade både Havoc och Vengeance i mythic raiding.

Stat Prio är överallt och är inte optimerad för överlevnad.

Stat Prio som jag körde, om stats är dåliga så är 20 item lvls över BiS stats en uppgradering, men kanske inte enns då.
Versatility
Mastery
crit
Haste

Versatility är ett måste för DH tank då deras Armor är lägre än andra tanks och när du kommer upp i 30%/15% Så slår du hårt och Tål mer än andra tanks utan Active mitigation uppe.

Talents; dessa Talents kräver även vissa legendary items.

http://www.wowhead.com/talent-calc/demon-hunter/vengeance/cK5...

Razor Spikes är överlägset den bästa Talenten, 30% mer Damage.

Fallout for extra soul fragments, om du pullar en stor grupp så blir det många av dem.

Flame Crash för att lätt ta aggro på packs.

Feed the Demon är mitt val då den drar ner CD på Demon Spike och därför synkar med Razor spike och Legendary Items.

Sigil of chains är bra att ha men även dem andra kan användas, en smak sak.

Spirit Bomb så du får synergy med Legendary Ringen Fragment of the betrayer prision.

Dem 3 sista beror på vilka legendarys du har och din skill.
Last resort om du är noobish eller dålig item lvl.

Demonic infusion är mitt val då den synkar med legendary items

Soul barrier är grymt bra men funkar bäst med en Fracture build tycker jag.

Legendary Items:

Dem bästa enligt mig.
Oblivions Embrace, (byxorna) extra Charge på Demon spikes
Fragment of the betrayers Prision, Galet bra sync med talents och byxorna.

Archimondes Hatred Reborn, Sjukt bra Trinket, Popa Meta Innan du poppar denna och själv så fick jag en sköld på många Miljoner HP. Använder den i Raids istället för Fragment of the betrayers Prision. eller höga M+ Keys.

Hela tänket bakom detta är att jag inte behöver slösa Tid på Fracture och leka blood DK, du får en mer stabil Kurva för dina healers att hela, med en okej Self heal, specielt i stora packs så kommer du att göra mer DPS än många DPS klasser.

Tackar. Om jag bara vågade mig på att försöka få ihop gearen så.

Skrivet av Timergu:

Om du inte raidar och inte ens kör instancer så ska du bara bry dig om att spela det du tycker verkar roligt. Tank specet tål mer men dps specet dödar snabbare så länge du inte dör.

Havoc är kul om jag inte dog så ofta. (Låter som jag dör på varje mob! Så är inte fallet men blir det tre+ med mobs så ligger jag pyrt till. Elites som jag kan köra med palan/huntern/dkn är kört med dhn. Tänkte att överlevnaden kanske är högre med Vengeance men som svaret är ovan, att det tar längre tid att döda mobs gör lusten att testa minskade lite. :/

Skrivet av Billy Joe Bob:

Fast det här är ganska irrelevant då han bara kommer köra questing mer eller mindre, inte ens dungeons
Gör han bara mer förvirrad detta.

Hoppas du har bandage och plåster hemma för du slog huvudet rätt på spiken!

Skrivet av _Merc_:

Om han inte vill dö som en fluga så.

Skrivet av Billy Joe Bob:

Dö som en fluga när han questar som Vengeance? What?

Tur ni inte ser mitt virrande i wow. Dör inte ofta (på andra klasser) men lyckas alltid virra till något. Favoritgrejen för mig är att glömma av att fler quests kan utspela sig på samma ställe så jag gör dem alltid en och en istället för att samla ihop alla som utspelar sig där.

En bit i mig vill lira instanser men den större biten i mig bangar totalt. Vet själv hur kass jag är och vill inte paja för andra som vet vad de/ni gör. Hade en dålig erfarenhet i en gammal guild (folk som lirat ihop länge. Vi lirade ihop sedan SGWtiden). Jag tog tydligen tid på mig med att pulla mobs och ledaren för gruppen lackade ur totalt på mig och talade om för mig och de som lyssnade i ventrilo hur kass jag var på pullandet och hen passade på i samma veva att tala om hur kass jag var för övrigt på allt.

Länge sen nu men efter det satte jag aldrig min fot i instanser igen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk