PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Att det är ospelbart första 10-20 sekunderna pga rubberbanding är ju ett stort skämt. Kanske mer fokus där och mindre på cool loot från lådor ;(;(:)

Permalänk
Medlem

Testar ett nytt format och denna gången är det med hjälp utav footage från spelets Replay-funktion. Hoppas att den går hem. Trevlig kväll på samtliga!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Gick riktigt dåligt sista rundan och riktigt dålig health kvar. Ser en lirare springa och jag hugger en MC och kör rakt emot spelaren. Utgången blev typ som jag hade hoppats, förutom att jag dog på kuppen (iofs räknade jag inte med annat.

Tror inte han är lika nöjd som jag

Permalänk
Medlem

Så trött på att man inte kan välja karta. Tycker verkligen inte den nya kartan är speciellt rolig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kört lite FPP nu efter att ha kört TPP länge. Gillar inte att man är kort som fan men annars är det ganska skoj.

Knappt några fuskare i FPP (inte stött på någon än så länge). I TPP var det ju varannan match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Så trött på att man inte kan välja karta. Tycker verkligen inte den nya kartan är speciellt rolig.

Håller med dig. Dock så tycker jag tvärtom om den nya kartan men inte om den gamla...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Varför är det så många som vill att man ska landa i direkt linje med flygplanets färdväg när resultatet alltid är att man är död på 60 sekunder?

Bara jag som vill så långt bort från färdvägen som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Varför är det så många som vill att man ska landa i direkt linje med flygplanets färdväg när resultatet alltid är att man är död på 60 sekunder?

Jag håller med dig i stort, men ibland vill man ju droppa mer centralt för lite mer action.

Men är det bara jag som har problem med att hoppa på sistone? Känns som att jag störtdyker nu när jag gör likadant som jag alltid gjort för att segla långt, dvs titta högt upp och håll in W...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam om störtdykning.

Är också fundersam hur hoppen sker, ser spelare som är bra mycket högre upp än mig trots att jag precis kastat mig ut.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Mellanmjölk:

Jag tror mycket ligger i hur mycket man spelat, innan hoppade jag alltid långt bort för att slippa folk. Nu är jag mer 50/50, har insett att det är ungefär likstor risk att dö efter 10 sekunder som att dö efter 15 minuters lootande. Alltså 5 minuters game med mycket action där alla har ungefär samma chans att få vapen, dör man så har det bara tagit fem minuter - Jämfört med 15-20 minuters lootande där man dör i ett bakhåll utan att ens se vilka som sköt.

Permalänk

@MiLeS: vad awesome. är dom svåra att få ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Har läst något om att de nu i början inte vill låta spelarna välja pga att nästan alla skulle välja nya banan. Och då skulle de som vill köra gamla får väldigt lång kötid. Men att detta kan ändras i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Jag hoppar gärna lite avsides. Är riktigt usel i närstrid där reaktionstiden ofta avgör utgången. När det kommer till längre avstånd är jag bara dålig. Skjuter numera på det mesta som rör sig i övningssyfte, ingen vinnande strategi direkt. Sprayar fordon och pangar mot löpare i horisonten. En skjutbana hade hjälpt mycket men osäker om jag önskar en sådan. Lite som öva straffsparkar i fotboll. Träning och skarpt läge är totalt frånskilda.

Permalänk
Medlem

@turboprocess: 0.32% om jag inte minns fel, bara bandanan på 0.16% som är svårare. Helt stört, jackan säljs för över €1000 på steam just nu så sitter bara och väntar på att få sälja den nu på torsdag. Tror priset kommer gå ner en hel del då flera andra också kan börja sälja och antalet kommer öka, men en €500 borde man nog kunna casha ut. Slipper man betala för steamspel framöver

White Leather Hoodie

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag hoppar gärna lite avsides. Är riktigt usel i närstrid där reaktionstiden ofta avgör utgången. När det kommer till längre avstånd är jag bara dålig. Skjuter numera på det mesta som rör sig i övningssyfte, ingen vinnande strategi direkt. Sprayar fordon och pangar mot löpare i horisonten. En skjutbana hade hjälpt mycket men osäker om jag önskar en sådan. Lite som öva straffsparkar i fotboll. Träning och skarpt läge är totalt frånskilda.

Då kan jag rekommendera att du hoppar hitåt!

Nä men skämt åsido, hade faktiskt varit nice med nåt slags övningsläge typ offline mot bots eller någe.

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem

Gått från nästan inget till massor av stutter över en natt, fler som märkt av och hittat någon lösning?

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk

@Nexim: Efter senaste patchen har typ 50% utav mina matcher varit ospelbara. Bedrövlig(are) hit detection samt rubber banding såfort det är mer än 5 personer som landar relativt nära.

Permalänk

@MiLeS: jävlar vad nice... har dock spelet på xbox finns inte sådan där va ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .

Permalänk
Medlem

@turboprocess: Vet faktiskt inte hur det är på Xbox när det kommer till Crates, antar de borde finnas där med. Dock komma denna uppdateringen och två ny Crates förra veckan så de kanske inte har pushat ut det på konsol än.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig Nexira, vet inte varför o FPSen ligger kvar där den brukar, 110+ helatiden o ändå hackar det till ibland o då ganska rejält.
Trodde vid några tillfällen att datorn hängt sig...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

@MiLeS: japp crates finns. men tänkte på värdet etc ?:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Testar ett nytt format och denna gången är det med hjälp utav footage från spelets Replay-funktion. Hoppas att den går hem. Trevlig kväll på samtliga!
https://youtu.be/ye6NIP5-0EY

snygg redigerat, kändes som en trailer till någon b-actionrulle

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

snygg redigerat, kändes som en trailer till någon b-actionrulle

Tack du! Var tvungen att se den igen med det i bakhuvudet. Gav ett skratt eller två. Kul att du uppskattade den!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Söker någon att lira med. Satsar helst på bra placeringar i duo.
lite info:
400h+
overall rating mellan 17xx-2.1xx.
top 0.15-1.5%.

Adda gärna steam om du är sugen:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198287918970/

Kan även passa på att bidra med 2 kassa klipp från plays, ber om ursäkt för eventuellt ovårdat språk och skrik på min kanal.
klipp 1: https://plays.tv/video/5a59d999bc078033f9/sukki-sukki-my-frie...
klipp 2: https://plays.tv/video/5a5b45dc2b42e2c43b/nice-played-duo-wit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Söker någon att lira med. Satsar helst på bra placeringar i duo.
lite info:
400h+
overall rating mellan 17xx-2.1xx.
top 0.15-1.5%.

Adda gärna steam om du är sugen:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198287918970/

Kan även passa på att bidra med 2 kassa klipp från plays, ber om ursäkt för eventuellt ovårdat språk och skrik på min kanal.
klipp 1: https://plays.tv/video/5a59d999bc078033f9/sukki-sukki-my-frie...
klipp 2: https://plays.tv/video/5a5b45dc2b42e2c43b/nice-played-duo-wit...

Addat, är Frasse

Permalänk
Medlem

Kinesiska PUBG-hackers får skaka galler https://www.youtube.com/watch?v=FpjS5me1fbg

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Kinesiska PUBG-hackers får skaka galler https://www.youtube.com/watch?v=FpjS5me1fbg

Gäller väl dock endast tillverkare och distributörer av fusk vad jag vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Gäller väl dock endast tillverkare och distributörer av fusk vad jag vet?

Japp. Utmärkt att dom tas i örat. Tror kodknackarna tänker ett varv extra innan nästa fusk skrivs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Japp. Utmärkt att dom tas i örat. Tror kodknackarna tänker ett varv extra innan nästa fusk skrivs.

Så länge det finns pengar att tjäna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Goda nyheter! Det är så fruktansvärt tråkigt när man råkar ut för fuskare.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q