Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited run games

Har lagt ut en ny tweet om Nintendo Switch:s releaser:

We have some really cool stuff planned for the SMRPG Switch release. We're currently talking to Steelbook and, in an exciting twist Mead - to do an official Saturday Morning RPG Trapper Keeper.

SMPRG = "Super Saturday Morning RPG"

Saturday Morning RPG from our development partner @TheMightyRabbit will be coming to the Nintendo Switch both digitally and physically in Spring 2018!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Shovel Knight Treasure Trove 3 Pack amiibo

Går nu att förhandsboka på amazon.com $34:99.

Release 12/31/2018

Permalänk

Snabb Uppdatering av min spelupplevelse med xenoblade chronicles 2 : Har nu spelat xenoblade chronicles 2 i ca 25 timmar, kan inte sluta spela, storyn är riktigt fängslande med många överraskningar och känslor! Upplösningen trots låg handhållet har jag vant mig vid ( även om jag hade önskat att upplösningen varit bättre).

Permalänk
Medlem

Så vart det dags att skicka in Switchen till Bergsala (den dör utan laddare, trots att batteriet är nära 100 %).

Finns det något sätt att göra backup på sin save data? Vet ni om det interna minnet är fysiskt separerat eller kan det bli så att jag får tillbaka Switchen helt rensad? Isåfall är det väl helt kört att ladda ned redan köpta spel från e-shoppen igen?

Permalänk
Medlem

Köpte ett Switch förra veckan, nöjd änsålänge

Undrar om någon annan har problem med "B" knappen (eller någon annan knapp) på den högra joyconen? Den reagerar inte när jag trycker ner den utan måste trycka hårt på knappen för att den ska reagera.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Så vart det dags att skicka in Switchen till Bergsala (den dör utan laddare, trots att batteriet är nära 100 %).

Finns det något sätt att göra backup på sin save data? Vet ni om det interna minnet är fysiskt separerat eller kan det bli så att jag får tillbaka Switchen helt rensad? Isåfall är det väl helt kört att ladda ned redan köpta spel från e-shoppen igen?

Vad jag har sett kan du iaf föra över dina saves till en annan Switch, men då måste du ha båda enheter på samma gång.
Redan köpta spel bör du ju kunna ladda ner igen då de är knutna till ditt konto.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Klokast att kolla med Bergsala. Lämnar du in till butiken är det kört men Bergsala borde kunna rädda datan. Eventuellt minneskort samt spelkassett bör avlägsnas innan oavsett.

Hoppas det går bra med garantiärende med och att Nintendo får klart backuplösningen. Det är på tiden nu, nästan ett år sedan lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jeddan:

Undrar om någon annan har problem med "B" knappen (eller någon annan knapp) på den högra joyconen? Den reagerar inte när jag trycker ner den utan måste trycka hårt på knappen för att den ska reagera.

Låter som defekt kontroll, hör av dig till återförsäljaren och få kontrollen utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Det är inte normalt. Du måste byta ut kontrollern.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nu är jag inte så mycket för Shovel Knight men dessa Amiibos ser riktigt bra ut faktiskt. Och snudd på omöjliga att få tag i som brukligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Backup går inte alls. Funktionen finns inte.

Skickar du till Bergsala kommer det inte vara några problem att behålla spelen från E-shop.
Men var tydlig om sparfilerna!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om när det kan tänkas komma någon större systemuppdatering så vi bl.a får möjlighet att göra backup på sparfiler? Skulle bli jobbigt om switchen totalhavererade eller kom bort. Att få använda sina surt förvärvade my nintendo guldpoäng till något annat än gammalt skräp för 3DS och Wii U hade också uppskattats nu när endel poäng snart går ut. Snart ett år sedan switchen släpptes så verkligen på tiden att Nintendo göra något åt saken.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Nu är jag inte så mycket för Shovel Knight men dessa Amiibos ser riktigt bra ut faktiskt. Och snudd på omöjliga att få tag i som brukligt.

Jag hoppas att de kommer till Sverige med. De är listade på Amazon, Best Buy och Game Stop i USA.
Riktigt snygga så jag kommer nog försöka få tag på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Går den att starta borde det vara lugnt, iaf vad teknisk support på Bergsala sagt när jag pratat med dem. Jag har reklamerat tre, två stycken p.g.a. fel på skärmen och då fanns det en anteckning i "protokollet" att de fört över den spardata som fanns. Den tredje enheten fastnade vid Switch-loggan under boot och då gick det inte att rädda sparfilerna (100+ h Zelda åt skogen). Kontakta kundtjänst om du tvekar, de har varit trevliga mot mig iaf

Edit: För att svara på frågorna: Som någon postade, om du har en till enhet kan det vara möjligt. Ja, i värsta fall får du tillbaka den helt rensad (se ovan) men utifrån din beskrivning bör de kunna föra över spardata. Nja, köpta spel är knutna till ditt konto så de får laddas ned igen när du loggar in bara, var inget jag reflekterade över när jag fick min utbytt.

Zelda var fantastiskt roligt men jag var inte så sugen på att börja om från noll.
Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

SNK HEROINES Tag Team Frenzy Diamond Dream Edition

Släpps i Europa tisdagen den 23 januari, 12 pm GMT.

Ys VIII: Lacrimosa of DANA Limited Edition går att förhandsboka nu på torsdag 18 januari 12 PM GMT.

Ps. 12 pm GMT är kl 13:00 för oss!

Tillägg:

Masters of Anima kommer till Switch i vår:

Scribblenauts Showdown släpps den 9 Mars i Europa.

Går nu att förhandsboka via Amazon.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rykten spelsläpp på e-shop m.m.

Det tycks poppa upp väldigt mycket spel till switch nu.
Lägger ut några rykten och eventuella nyheter här under spoiler:

SD Gundam G Generation Genesis har lagt ut en trailer spelet släpps i Japan, 26 April:

Mercenaries Saga Chronicles släpps nästa månad i NA och Europa.

Disc Jam 2 Februari e-shop

Super Chariot kommer senare i år till switch

Squadron 51 TBA 2018

Skvaller Freedom Planet till Switch?

Källa
Update Skvallret som var ett skämt blev till en verklighet!? De ska försöka porta två spel till switch.

Freedom Planet devs say their Facebook post was a "silly pun", but now they're into bringing the first game and its sequel to Switch

Källa

Dream Alone TBA

Epic Loon TBA

Qubik 18 Januari:

Dold text

Uppdatering: Night in the Woods kommer till e-shop (6.2GB dl) den 1 Februari:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/mercenaries-saga-chronicles-2.jpg

Hoppas denna kommer i fysisk version! Det här känns som sånt spel jag gärna har (öppnad och genomspelad) i hyllan.

Provade den väldigt omfattande demot av 2:an på 3DS och det hade mycket charm, trots att det kändes lite som ett FFT-light (mindre putsat, men inget oväntat för billigt spel från mindre studio).
Köpte spelet efter det, men inte hunnit spela mer än just det som ingick i demot.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Hoppas denna kommer i fysisk version! Det här känns som sånt spel jag gärna har (öppnad och genomspelad) i hyllan.

Provade den väldigt omfattande demot av 2:an på 3DS och det hade mycket charm, trots att det kändes lite som ett FFT-light (mindre putsat, men inget oväntat för billigt spel från mindre studio).
Köpte spelet efter det, men inte hunnit spela mer än just det som ingick i demot.

Ja den stod som e-shop release men det kan säkert bli så att någon släpper en fysisk version av den med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det tycks poppa upp väldigt mycket spel till switch nu.
Lägger ut några rykten och eventuella nyheter här under spoiler:

SD Gundam G Generation Genesis har lagt ut en trailer spelet släpps i Japan, 26 April:
https://youtu.be/jl0BrSwVKjM

http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/mercenaries-saga-chronicles-2.jpg

Disc Jam 2 Februari e-shop
https://youtu.be/LD84dZKaI00

Super Chariot kommer senare i år till switch
https://youtu.be/8M-mNbs5mR0

Squadron 51 TBA 2018
https://youtu.be/HrLOc8Y2Xos

Skvaller Freedom Planet till Switch?
https://gematsu.com/wp-content/uploads/2018/01/Freedom-Planet-Switch-Tease_01-14-18.jpg

Källa
Update Skvallret som var ett skämt blev till en verklighet!? De ska försöka porta två spel till switch.

Freedom Planet devs say their Facebook post was a "silly pun", but now they're into bringing the first game and its sequel to Switch

Källa

Dream Alone TBA
https://youtu.be/ITtQpRw_mRM

Epic Loon TBA
https://youtu.be/9NGRZO7ulmw

Qubik 18 Januari:
http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/qbik-656x369.jpg

Dold text

Uppdatering: Night in the Woods kommer till e-shop (6.2GB dl) den 1 Februari:
https://youtu.be/u17kM8oSz3k

Blir nog att slå till på Night in the Woods iallafall, verkar fått bra omdömmen och funderade på ett köp under decembers spelreor men avstod i hopp om att spelet skulle komma till Switchen.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden, så det kanske har nämnts tidigare.
Vet någon om Nintendo tänkt släppa en resevariant av dockningsstationen? D.v.s. en adapter med usb-c -> HDMI out + usb-c (charge). Så sjukt osmidigt att koppla loss och släpa på dockningstationen när man är ute och far och vill spela på en större skärm.

Alternativt, vet nån av en 3eparts tillverkad variant som fungerar?
Har testat två stycken redan, en apple och en deltaco, ingen av dom fungerar. Switchen indikerar inte ens laddning, även fast jag använder orginalladdaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxDS:

Har inte läst igenom hela tråden, så det kanske har nämnts tidigare.
Vet någon om Nintendo tänkt släppa en resevariant av dockningsstationen? D.v.s. en adapter med usb-c -> HDMI out + usb-c (charge). Så sjukt osmidigt att koppla loss och släpa på dockningstationen när man är ute och far och vill spela på en större skärm.

Alternativt, vet nån av en 3eparts tillverkad variant som fungerar?
Har testat två stycken redan, en apple och en deltaco, ingen av dom fungerar. Switchen indikerar inte ens laddning, även fast jag använder orginalladdaren...

Jag kör med en sådan här https://www.aliexpress.com/premium/SH350-switch.html?d=y&orig...

Med orginalladdaren så laddas Switchen utan problem. Det enda problemet med den är att den inte ger bild ut på HDMI när man har Switchen inkopplad redan och väcker den ur sleepmode. Lösningen är att koppla ur och i USB-C kontakten på Switchen.

Som jag förstått det så lider även andra liknande modeller av andra fabrikat av samma problem.

Permalänk
Medlem

https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-super-mario-od...

Nu finns den i lager igen men dock till ett högre pris.. 3699.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Blir nog att slå till på Night in the Woods iallafall, verkar fått bra omdömmen och funderade på ett köp under decembers spelreor men avstod i hopp om att spelet skulle komma till Switchen.

Ja, jag tycker det ser intressant ut det ska kosta 20 € så det är inte jättemycket pengar heller.

Permalänk
Medlem

@xlr8: Får ta och testa en sån då.
Vad är det för skillnad på den och t.ex. Deltacos eller apples variant?
Har den annat HDCPstöd? (1.4 på den jag testade) Jättemysko att det verkar funka för vissa men inte för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja, jag tycker det ser intressant ut det ska kosta 20 € så det är inte jättemycket pengar heller.

Känns fullt acceptabelt ändå.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Såg roligt ut, blir nog ett köp här med!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Ännu ett spel jag "precis" köpt på pc
På önskelistan just nu är spel jag redan äger men vill ha portabelt, Rocket league, la noir, night in The Woods, thimbleweed park och skyrim *facepalm*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Ännu ett spel jag "precis" köpt på pc
På önskelistan just nu är spel jag redan äger men vill ha portabelt, Rocket league, la noir, night in The Woods, thimbleweed park och skyrim *facepalm*

Mycket så för mig med, Switchen är i det närmaste primär spelplattform för mig i dagsläget så spel har prioritet där. Nu har jag börjat övergå till att invänta att spelen dyker upp till Switchen. Final Fantasy XII bör vara en tidsfråga och även om jag är sugen på PC-versionen så är en portabel version perfekt för mig. JRPG portabelt där man kan sätta spelet i viloläge och även spela dockad om behov/lust uppstår är perfektion. Är ju väldigt tidskrävande spel med ofta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo avslöjar ett nytt sätt att spela på?

Kommer det äntligen det vi har väntat ett helt år på mystiken tätnar, ikväll kl 23:00 får vi kanske svaret?

Denna info finns även för Nintendo:s UK sida.
10PM UK time
Tune in to discover a new interactive experience for Nintendo Switch that’s specifically crafted for kids and those who are kids at heart.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Mycket så för mig med, Switchen är i det närmaste primär spelplattform för mig i dagsläget så spel har prioritet där. Nu har jag börjat övergå till att invänta att spelen dyker upp till Switchen.

Hmmm, får nog börja tänka så med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord