Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk

@Frispel:

Utläser från andra trådar, att förstår man inte, bör man hålla käft.

Skrivet av Xcm:

Fler folk vill ha valutan mot mängd valuta som finns: priset kan därmed höjas.

Varför vill folk ha valutorna?

Bitcoin - för att priset kommer gå upp

Övriga valutor - för att den fyller en funktion.

Förstår man inte det jag skrev så förstår man helt enkelt inte krypto, uttala er därmed inte .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eucalyptus:

Finns det några valutor man kan daytradea med?

Köpte in mig på Ethereum för 8000kr igår på 80..... Skulle väntat tills den var på 59 :/ Tror iaf den kommer gå upp stenhårt inom snar framtid. Måste bara sitta på det ett tag, säljer man av snart för en liten vinst så kommer man förmodligen få köpa in sig ännu högre senare.

Tråkigt att Avanza enbart har bitcoin och ethereum, enligt mig den bästa och enklaste siten att använda

Det lite tråkiga med Cert'en är att dom väldigt ofta stänger handeln när den går ner/upp för mycket osv. Sen stänger aktiehandeln på helgen och då sitter man där helt förlamad när den peakar.

Men den har sina delar just att bara betala ISK-skatt på vinsten.

För/nackdelar.

Ja igår köpte jag in mig lite också, men ligger man inom 10% från botten/toppen på upp/nedgångar ska man vara nöjd. Det går fort i krypto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saltenhancer:

@Frispel:

Utläser från andra trådar, att förstår man inte, bör man hålla käft.

Ja, precis. Man kan fråga, men inte stå som att man kan, när man vet 10% av vad Bitcoin specifikt är. För det är ingen kunskap, och det blir väldigt off-topic att prata sport som ett proffs om man är 13 år och spelat fotboll i Hässelby ungdomslag.

Permalänk

@Frispel:

Skall också tilläggas att bitcoinkiddies är extremt lättkränkta, varav tråden är ridå för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Ja, precis. Man kan fråga, men inte stå som att man kan, när man vet 10% av vad Bitcoin specifikt är. För det är ingen kunskap, och det blir väldigt off-topic att prata sport som ett proffs om man är 13 år och spelat fotboll i Hässelby ungdomslag.

Problemet är nog rent generellt att jag försöker visar på saker som tyder på att det är en bubbla och lägger fram argument för att det finns en påtaglig risk, medan du kommer med självsäkra påståenden om hur allt ska bli fantastiskt som du sedan inte backar upp med någon som helst form av resonemang eller information. Det finns säkert faktorer som pekar på att kryptovalutor bör fortsätta uppåt, men om du bara avfärdar alla negativa aspekter som inlägg från "de som inte förstår", och inte själv kommer med någon som helst information om hur du har kommit fram till de positiva aspekterna så bidrar det inte till att öka din trovärdighet. Det är möjligt att du är proffs på krytovalutor, men mycket av det du skriver om aktiemarknaden och vanliga valutor tyder på att du inte är proffs på ekonomi rent generellt. Men jag är öppen för att jag har fel. Men ett vettigt proffs ska nog kunna prata fotboll även med en 13-åring i Hässelby ungdomslag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltenhancer:

@Frispel:

Skall också tilläggas att bitcoinkiddies är extremt lättkränkta, varav tråden är ridå för mig.

Ser ingen poäng i att varken prata förbi folk eller att förminska dom med nedvärderande epitet, det är mer eller mindre medvetna härskartekniker för att tysta folk och som inte bidrar till diskussionen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Problemet är nog rent generellt att jag försöker visar på saker som tyder på att det är en bubbla och lägger fram argument för att det finns en påtaglig risk, medan du kommer med självsäkra påståenden om hur allt ska bli fantastiskt som du sedan inte backar upp med någon som helst form av resonemang eller information. Det finns säkert faktorer som pekar på att kryptovalutor bör fortsätta uppåt, men om du bara avfärdar alla negativa aspekter som inlägg från "de som inte förstår", och inte själv kommer med någon som helst information om hur du har kommit fram till de positiva aspekterna så bidrar det inte till att öka din trovärdighet. Det är möjligt att du är proffs på krytovalutor, men mycket av det du skriver om aktiemarknaden och vanliga valutor tyder på att du inte är proffs på ekonomi rent generellt. Men jag är öppen för att jag har fel. Men ett vettigt proffs ska nog kunna prata fotboll även med en 13-åring i Hässelby ungdomslag...

Eller ett fotbollsproffs som blir ifrågasatta av 13 åriga fotbollsspelare i flockar, som inte kan hålla sig att vara bollkalle när det är deras enda uppgift på
Matchen.

Din diskussion hör inte till tråden, och jsg vet inte hur många gånger jag ska säga det.

Men jag är med på vad du säger, du har en bra poäng.

Blir inga fler svar på dessa diskussioner nu, nu går vi tillbaka till huvudämnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Eller ett fotbollsproffs som blir ifrågasatta av 13 åriga fotbollsspelare i flockar, som inte kan hålla sig att vara bollkalle när det är deras enda uppgift på
Matchen.

Din diskussion hör inte till tråden, och jsg vet inte hur många gånger jag ska säga det.

Men jag är med på vad du säger, du har en bra poäng.

Blir inga fler svar på dessa diskussioner nu, nu går vi tillbaka till huvudämnet.

Lol, totalt förvirring här, trodde först att jag citerat fel person, men det ser ut som att du bytt namn?

Sedan så går åter tillbaka till att avfärda mig och mina frågor och resonemang, jag tolkar det som att du tycker att jag är en bollkalle och ska inte störa ett proffs som dig. Nåja, misstänker att det kommer att finnas anledning att återkomma när det dyker upp påståenden som inte backas upp med information och/eller resonemang. Resonemang och information är det jag är intresserad av, kommer det påståenden som INTE backas upp av det så kommer jag fortsätta ifrågasätta och vilja veta mer. Förhoppningsvis är det inte bara påhittade saker som ploppar upp i dessa trådar...

Permalänk

Behövde bara lägga mig i ^^... Tycker det är ganska respektlöst med det ni håller på med, Xcm startar en tråd där han vill samla diskussionen om kryptovalutor. Han kommer med tips på valutor och vill få igång tråden, direkt kommer det 10+ och ifrågersätter en massa. Klart att man kan fråga lite, men hela den här tråden är fylld med kritik mot Xcm. Jag vet inte riktigt om ni fattade att vi skulle disskutera krypto här, och inte bråka. Xcm vet vad han gör och verkar vara en av de mest kunniga i hela tråden, och ni borde tacka honom för tips som han har gett ut. Tänk att han gång på gång måste försvara sig själv från alla dessa emot-frågor :/. Så kan vi inte börja disskutera krypto nu istället utan alla onödiga frågor? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av godzlindauu:

Behövde bara lägga mig i ^^... Tycker det är ganska respektlöst med det ni håller på med, Xcm startar en tråd där han vill samla diskussionen om kryptovalutor. Han kommer med tips på valutor och vill få igång tråden, direkt kommer det 10+ och ifrågersätter en massa. Klart att man kan fråga lite, men hela den här tråden är fylld med kritik mot Xcm. Jag vet inte riktigt om ni fattade att vi skulle disskutera krypto här, och inte bråka. Xcm vet vad han gör och verkar vara en av de mest kunniga i hela tråden, och ni borde tacka honom för tips som han har gett ut. Tänk att han gång på gång måste försvara sig själv från alla dessa emot-frågor :/. Så kan vi inte börja disskutera krypto nu istället utan alla onödiga frågor? Tack!

Problemet är bara att hen kommer med påståenden som enbart verkar vara spekulation/förhoppningar. Jag tror att de flesta av oss som i ifrågasätter egentligen är ute efter att få veta mer om vad som ligger bakom, inte att få tips om vilken häst vi ska spela på på travet. Samtidigt är ensidigheten i hens fokus på det positiva problematisk då det finns mängder av argument BÅDE för och emot priserna på kryptovalutor. Att bara belysa ena sidan känns varken proffsigt eller seriöst.

Permalänk

Går tråden ut på att diskutera för/emot kryptovalutor generellt eller vissa kryptovalutor specifikt?

Kryptovalutor är något "nytt", tekniken är i sin linda, om implementerandet av blockchaintekniken och kryptovalutor sker i det stora samhället finns det troligtvis stora förutsättningar att tjäna väldiga pengar på att vara tidigt inne i det precis som med allt annat som får en storskalig acceptans i samhället. Sedan gäller det att isåfall välja rätt teknik/plattform/valuta. Riskerna är i dagsläget väldigt stora. Om tekniken inte slår igenom på riktigt så är det för tillfället en rejäl bubbla men om alla möjligheter som finns faktiskt realiseras så tja då förstår nog de flesta vad bara några få investerade hundralappar kan leda till. Om någon här vet av en investering där riskerna är obefintliga samtidigt som möjligheterna till vinst är stora så vill jag gärna veta, kanske vet man av att hela Asien ska börja använda toalettpapper endast tillverkat på granfibrer inom de närmsta 2 åren?

Själv har jag ett vanligt sparande i fonder och aktier (som förövrigt många speciallister och vetare inom området påstår är grovt övervärderade) men har även lite "nöjespengar" i kryptovalutor. Mängderna är små, och har främst uppbringats via väldigt småskalig mining, många här köper årligen datorutrustning för betydligt större pengar. Jag kommer inte gråta om jag förlorar huvuddelen men som det sett ut de senaste månaderna har lönsamheten varit bra. Det som i dagsläget driver priserna på kryptovalutor ÄR spekulation vilket är en av grunderna i en bubbla men den som bara har lite pengar investerade i rätt kryptovaluta om och när det blir en storskalig plattform kommer även med dagens uppblåsta priser tjäna rejält med slantar.

Utöver detta tycker jag även att tekniken och spekulationerna bakom det hela är intressant och det blir lite av en hobby. Att faktiskt investera och förvalta samt tycka att det är spännande och roligt låter för mig som något väldigt bra. Men man bör ALDRIG investera pengar man på kort sikt kan behöva till annat. Man ge sig fn på att det finns alltid någon som vill ta pengarna ifrån dig på ett eller annat sätt.

Jag tycker ämnet är intressant och skulle gärna se och höra vilka kryptovalutor folk investerat i och varför istället för att bara höra folks generella ställningstagande för eller emot kryptovalutor.

Jag är relativt ny inom området och mina främsta kryptovalutor är Bitcoin, Ethereum, NEO och Electroneum.

Bland dessa är min SPEKULATION att om Electroneum får ordning på sina wallet, får igång sin mobila miner, får valutan på fler exchanges och lyckas med spridningen av appen (många om och men) så finns det möjlighet att de får en relativt bred bas. Valutan är baserad på Cryptonight, likt Monero.

Bara ett litet tillkännagivande av ett samarbetsavtal fick valutan att stiga med 100% trots att valutan bara finns på en väldigt liten exchange. Valutan är väldigt hypad ICOn som genomfördes fick enorm spridning och allt kan sluta med ett riktigt magplask om man inte lyckas med sina åtaganden vilket man bör överväga vid sin riskbedömning i om man ska investera eller inte. Det som i dagsläget stör mycket är att deras wallet fungerar väldigt bristfälligt samt att man inte lanserar valutan på fler exchanges, där betydligt mindre och sämre coins finns tillgängliga. Jag tror att detta är en väldigt avgörande faktor till att den i dagsläget hålls tillbaka men som även gör att det finns väldigt stor potential till spridning och värdeökning då den blir mer lättillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Vi håller faktiskt på att kika på denna i veckan!
Inte satt mig in ännu. Hört något om den ska dyka upp på fler ställen än Bitrex i huvudsak?

Inte hört något om nya marknader men tycker Bittrex är helt OK att handla på. Jag köpte nyss 12 stycken Zen på Bittrex. Ska köpa fler Zen senare när jag sålt något annat med vinst. Kanske minar några också. Jag vill ju få ihop till en nod. Problemet när man vill köpa något är ju ofta att det inte är säljläge samtidigt i något annat.

Jag brukar låta bli att kolla kursdiagram på altcoins mot dollar utan kollar hellre mot BTC. Eftersom man normalt sett köper och säljer i BTC så är det viktigare hur kursen rör sig mot BTC än dollar. Zen har stått ganska stilla i 3 månader mot BTC, pendlat runt 0,003 BTC och ligger sedan 1 månad tillbaka i en svag upptrend med nuvarande kurs nära stödlinjen. Så jag hoppas trenden ska fortsätta och kanske bryta upp över motståndet strax under 0,005 BTC så småningom. Så det känns som ett bra läge att köpa om man vill ha dem. Men största anledningen att just jag vill ha dem är att jag vill testa att köra en secure nod och lära mig hur detta fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

* Vilka Exchanges använder man sig av?
* Vilka upcoming exchanges kommer?
* Vilka Valutor långsiktigt?
* Vilka Valutor kortsiktigt?

M.fl.

Observera att tanken bakom tråden inte är att diskutera alla risker som kommer med att handla med kryptovalutor. Detta är en investeringstråd för dom som vet om riskerna och endast vill ha information i vad man ska investera i.

En av de absolut viktigaste aspekterna när man pratar investeringar är att ha koll på just risk. Det blir totalt poänglöst att rekommendera "valutor långsiktigt" och "valutor kortsiktigt" om man inte även kan diskutera vilka eventuella risker som finns. Det skapar oftast ett bra underlag för olika argument som man bör utvärdera. Sen har jag förståelse för att man som relativt tekniskt kunnig kryptoinvesterare som trådskaparen ger intryck av att vara blir trött på att höra ogrundade påståenden om att krypto är skit osv men att bara avfärda välgrundade kritiska frågor tenderar bara att vara oseriöst.

Jag sitter själv och funderar på att ta position i någon av de större som XRP/BTC. Just nu lutar det åt att gå kort (tjäna pengar på nedgång) då de extrema rörelserna vi ser tillsammans med den breda optimismen tyder på att förtroendet för krypto hos gemene man snabbt kan eroderas och då tror jag pendeln slår snabbt åt andra hållet. Är det något som krävs för att en valuta ska ha ett värde så är det förtroende och bred acceptans. Kvar i båten har vi de som gärna lyfter fram tekniken och hoppas att krypto tar över världen....mitt base case... typ

Att gå kort innebär dock stor risk så relativt (i det här fallet) tajt stopp kommer användas.

För att följa trådskaparens mall så säger jag:
Exhange - IG markets
Valuta RXP/BTC
Riktning kort

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algstrand:

En av de absolut viktigaste aspekterna när man pratar investeringar är att ha koll på just risk. Det blir totalt poänglöst att rekommendera "valutor långsiktigt" och "valutor kortsiktigt" om man inte även kan diskutera vilka eventuella risker som finns. Det skapar oftast ett bra underlag för olika argument som man bör utvärdera. Sen har jag förståelse för att man som relativt tekniskt kunnig kryptoinvesterare som trådskaparen ger intryck av att vara blir trött på att höra ogrundade påståenden om att krypto är skit osv men att bara avfärda välgrundade kritiska frågor tenderar bara att vara oseriöst.

Jag sitter själv och funderar på att ta position i någon av de större som XRP/BTC. Just nu lutar det åt att gå kort (tjäna pengar på nedgång) då de extrema rörelserna vi ser tillsammans med den breda optimismen tyder på att förtroendet för krypto hos gemene man snabbt kan eroderas och då tror jag pendeln slår snabbt åt andra hållet. Är det något som krävs för att en valuta ska ha ett värde så är det förtroende och bred acceptans. Kvar i båten har vi de som gärna lyfter fram tekniken och hoppas att krypto tar över världen....mitt base case... typ

Att gå kort innebär dock stor risk så relativt (i det här fallet) tajt stopp kommer användas.

För att följa trådskaparens mall så säger jag:
Exhange - IG markets
Valuta RXP/BTC
Riktning kort

De två sista valutorna jag skulle investera i helt ärligt, BTC för att den helt enkelt inte duger till något och andra kommer ta dess plats, XRP för att den är ej decentraliserad och det är totalt motsatsen till meningen med kryptovalutor från början så som jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

De två sista valutorna jag skulle investera i helt ärligt, BTC för att den helt enkelt inte duger till något och andra kommer ta dess plats, XRP för att den är ej decentraliserad och det är totalt motsatsen till meningen med kryptovalutor från början så som jag förstått.

Har samma känsla utifrån det jag läst också. En till pusselbit till beslutet att gå kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att "gå kort"? Skickar era coins från er wallet till någon som får låna dem mot betalning?
Skulle jag aldrig våga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur gör ni för att "gå kort"? Skickar era coins från er wallet till någon som får låna dem mot betalning?
Skulle jag aldrig våga...

IG Markets vet jag har instrument för det. Man kortar inte "riktiga" coins. Tror de erbjuder BTC/ETH/XRP i dagsläget. Kanske finns andra sätt också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd

Har någon ett bra tips på ICO sidor med mer seriösa analyser av nya affärsideer?

Rena djungeln med massvis med skumma ryssar och glada mjukvaruknådare.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Electroneum som jag nämnde igår har faktiskt tillkännagivit att de lanseras på en ny exchange snart, och priset har börjat stiga

Permalänk
Medlem

Ett fett råd: Köp så mycket ZClassic nu när det är riktigt billigt. Snart smäller de. Vid slutet va Januari kommer denna ligga på 300+usd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ett fett råd: Köp så mycket ZClassic nu när det är riktigt billigt. Snart smäller de. Vid slutet va Januari kommer denna ligga på 300+usd.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste klämma in ett: Varför det? Vad är det i ditt tycke som gör att just denna variant ska gå upp? Att klämma ur sig att något ska gå upp kan vem som helst göra, seriösa tips bör ha med lite mer info än så...

Permalänk
Medlem

Passar på att dra lite kort om mitt upplägg. Jag har varit rätt aktiv när det gäller kryptovalutor i ca 8 månader och det som jag tjänat mest på (kortsiktigt) är ICOer. Mitt upplägg har varit att bygga upp en portfölj och plocka ut vinst vid vissa bestämda regler, tex när jag tripplat mitt innehav osv (lättare sagt en gjort måste jag erkänna), men det är en viktig del om man vill säkra sin investering i en så föränderlig marknad som detta.

ICOer
Just nu känns det som att många ICOer generellt får bra utveckling, men jag har valt ut några som jag tycker är extra intressanta. Värt att notera är att det ofta inte ens är möjligt att få någon tilldelning pga att det är så stor efterfrågan. Intresset på en ICO kan man få lite känsla för genom att titta på antalet som följer i Telegram. Det är också bra att tänka på att man låser sina pengar under en viss period tills ICOn lanseras.

Pågående/kommande som det finns möjlighet att vara med på än
*Crowd Genie ICO- Låneplatform för asiatiska företag: Denna verkar mycket intressant tycker jag och fram till 31/1 så får man 50% extra på sin insättning. Jag har själv investerat i denna.

*SmartTaylor ICO- App för "automatisk" handel med kryptovalutor. ICO har ej startat än men jag kommer att investera i denna om det finns möjlighet.

*Rock token ICO - Ny Exchange som skall vara mer liknande traditionell trading med tex aktier. Dvs de kommer att att göra kontroller och godkänna kryptovalutor så det finns någon typ av "garanti"-stämpel. Denna kommer jag definitivt också investera i.

Pågående/avslutade (kanske inte går att investera i ICO, men intressanta att följa)
*Beetoken- AirBnB med kryptovaluta. Väldigt populär, vet inte ens om man kan komma med fortfarande. Jag hoppas på att kunna investera i denna.
*Insurepal ICO- Försäkrings koncept. Tyvärr sålde den slut på 80s så inte lätt att hinna med ICOn, men lanseringen var rätt intressant så kan vara värt att kolla på hur det gick.

"Långsiktiga" innehav/trading
Eftersom Etherium är den valuta jag oftast handlar med i ICO så har jag nästan alltid majoriteten av mina investeringar i det. Denna del av portföljen minskar ju dock om jag är med i många ICOer där man låser upp pengarna i perioder (tills lansering). I övrigt har jag spridit ut lite mindre investeringar på en mängd valutor/tokens jag tror på lite mer långsiktigt eller ser som lämpliga för trading (mycket upp och ner).

*ETH - Platform
*SKY - Platform
*CAN - Var med på ICOn och tycker de står lågt nu
*ADA - Intressant fokus och starkt team, tror det kan växa
*NEO - Platform
*REQ - Tips från ett investerings team
*XRP (ser både bra och dåligt med Ripple just nu så ingen större volym)
*ETN - Var inne väldigt tidigt i denna och önskar jag investerat mer då. Har traditionellt varit väldigt upp och ner, men stiger stabilt.

Hoppas att detta kan vara av intresse för någon iaf =).

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man går tillväga eller om det ens är möjligt att blanka Bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Måste klämma in ett: Varför det? Vad är det i ditt tycke som gör att just denna variant ska gå upp? Att klämma ur sig att något ska gå upp kan vem som helst göra, seriösa tips bör ha med lite mer info än så...

Du kan lösa mer på reddit - zclassic, men kortfattat är det en fork på gång med bitcoin private. Med ett väldigt dedikerat team.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Tror på AMB, AION, FUN, REQ för 2018. Wildcards är COSS & LALA World.

Shillfest:
Min absouta favoritpick är dock LoMoStar (LMC). Kort och gott: De har en spel-app som använder sig av gps-tracking (likt pokémon go), och i den världen kan sedan företag köpa sk "red letters" som placeras ut i verkliga världen, som innehåller kryptovaluta/rabattkuponger som man sedan kan gå och plocka upp gratis. Ungefär som adwords, fast i verkliga världen. Och klickar du på en ad får du kryptovaluta. Exempel på användningsområden ur tidningsartikeln jag länkar längst ner:

· Request Network airdropping their tokens surrounding PayPal’s head office when Request’s platform officially launches. Fans will directly get REQ tokens within the red envelope. Even a small marketing budget of $10,000 in the form of REQ tokens can easily gather a 1,000 people flash mob with each fan directly receiving REQ tokens for participating.

· Complex city-wide treasure hunting games can be deployed by brands as a part of their marketing campaign. Adidas can provide clues and place them all around the city for people to win a pair of the newest shoes in the form of a digital coupon to redeem the shoes.

· Coca-Cola airdropping CoCa-Cola logos instead of envelopes at a festival and it will contain LMC and digital Coke coupons where you can exchange for a real coke at a nearby stand.

· Nike logos placed on popular running tracks for special offers to runners.

· Tourist mode: Tourist mode will guide you through the major landmarks in the city and along the way you can stop by participating local businesses and restaurants for an authentic experience. You can even meet other LoMoStar users along the way.

· In a busy downtown area on Saturday night, restaurants can place a red envelope (or their own customizable logo) with: “No waiting for tables of 4 in the next 15 minutes, 10% off!”

Och nu det intressanta: De har en fungerade app till android med över 1000 5-star ratings (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lomocoin.lo...), gör knappt någon marknadsföring och appen borde komma till Appstore under kommande veckor. Trots det har de en marketcap på <$25 miljoner dollar (309 333 349 circulating supply, $0.1usd/coin).

De har samma marketcap som RussiaCoin. 6x mer marketcap än TittieCoin (en scamcoin från 2014). Värderingen är helt åt skogen (till stor del för att de gör noll ansträngning med att kommunicera med den västerländska marknaden och för att de blev temporärt bannade i Kina). $LMC går bara att köpa på Bittrex atm vilket hindrar tillväxt, men så fort den släpps på fler exchanges och deras marknadsföring kommer igång lär det börja hända saker.

https://coinmarketcap.com/currencies/lomocoin/
https://hackernoon.com/lomostar-a-grand-vision-for-the-social...

Visa signatur

http://www.cryptomarkets.se/ - En guide till att börja handla kryptovalutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coenic:

Vet någon hur man går tillväga eller om det ens är möjligt att blanka Bitcoins?

Svårt att blanka rena BTC men på IG Markets kan du köpa/sälja CFD.

https://www.ig.com/se/bitcoin-produktinformation

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scritz:

ng (mycket upp och ner).

*ETH - Platform
*SKY - Platform
*CAN - Var med på ICOn och tycker de står lågt nu
*ADA - Intressant fokus och starkt team, tror det kan växa
*NEO - Platform
*REQ - Tips från ett investerings team
*XRP (ser både bra och dåligt med Ripple just nu så ingen större volym)
*ETN - Var inne väldigt tidigt i denna och önskar jag investerat mer då. Har traditionellt varit väldigt upp och ner, men stiger stabilt.

Hoppas att detta kan vara av intresse för någon iaf =).

REQ har jag slantat in i också, fin ökning sedan i höstas må jag säga.
Bee (airbnb) missade jag tyvärr men mina nära är inne i den. Kan inte misslyckas egentligen, ser fram emot att använda den i praktiskt syfte, slippa förlora så stor del till Airbnb.

Och så min guldjuvel, Neo, såklart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Ett fett råd: Köp så mycket ZClassic nu när det är riktigt billigt. Snart smäller de. Vid slutet va Januari kommer denna ligga på 300+usd.

Skickades från m.sweclockers.com

Dubbeldippen är inledd och ingenting går upp förrän början av Februari i stort sätt. Men det har varit köpläge i 1,5 vecka ungefär. Kommer nog fortsatt vara det.

Detta gäller inte bara Zclassic, det gäller alla valutor.

Hög Risk, snabba pengar:

Tron (TRX)

Medium risk, snabba & långsiktiga pengar:

Substratum
RaiBlocks
Request Network
Qtum
ICON

Låg Risk, Snabba/Medium & Långsiktiga pengar:

Neo
GAS
OmiseGO
BMC
NAV
Ethereum
BAT
ARK

Hög risk, medium & Långsiktiga pengar:

GOLEM
IOTA
MONERO
TenX (Kortet bannat just nu, väntar eventuellt på monopol lösning).

Detta kan jag bjuda på idag från en liten sammanställning.
Finns lite mer, kanske lägger till lite inom kort.

Några frågor hur jag funderar? Fråga på.

Permalänk
Medlem

Vart köper man alla andra valutor? Jag har bara handlat direkt via coinbase.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Vart köper man alla andra valutor? Jag har bara handlat direkt via coinbase.

Idag gör du det enklast på Coinbase. Därefter gör du transaktion till Gdax.

Från Gdax skickar du till Exchanges, som Binance, BitRex, Liqui, KuCoin m.fl.

www.CoinMarketCap.com, väljer du en valuta, sen kollar "Markets", så ser du vilken Exchange den trade'as mest på.
Välj sedan den exchange som har det du vill köpa för, tex:

Eth mot NEO.

Bäst för detta är att skicka till ditt Binance -konto, då NEO trade'as mest där.