Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Tror jag börjar bli ganska nöjd, aningen begränsad yta på under 2 kvm
https://imgur.com/a/jT4vM

Snyggt! Vad är det för krok du hänger din Xboxkontroll på?

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DajmN:

Snyggt! Vad är det för krok du hänger din Xboxkontroll på?

Tackar, det är en simpel redskapskrok inköpt på Bauhaus. Tog med kontrollen och testade mig fram i butiken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Någon som kör 34" Ultrawide på ett 80 Cm/Djupt skrivbord? blir det för tajt eller funkar det bra? (skärmen ska stå på skrivbordet, ej väggmonterad)

Satt med 50cm djupt förr, gick inte bra. 80cm som jag har nu fungerar dock kalas, får plats med 34" skärm + tangentbord + gott om plats för att vila armarna på

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Gillar dina persienner

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk

Diggar din musmatta...

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Här är mitt lilla skrivbord.

Permalänk
Medlem

@Khers: Vad är den där svarta saken till vänster? En lykta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

@Khers: Vad är den där svarta saken till vänster? En lykta?

Det är en bluetoothhögtalare från Bose. Tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Det är en bluetoothhögtalare från Bose. Tror jag.

Korrekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

@Khers: Vad är den där svarta saken till vänster? En lykta?

@Careface har helt rätt, det är en liten högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Så mycket trevligare med en köksbänkskiva från ikea än ett vanligt skrivbord. Samma pris

http://i67.tinypic.com/dmv574.jpg

Kör på samma tänk, fast annat träd :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Kör på samma tänk, fast annat träd :).

Hehe, fick rådet att köpa ett skrivbord istället när de insåg att skivan inte skulle till köket

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Hehe, fick rådet att köpa ett skrivbord istället när de insåg att skivan inte skulle till köket

Ja det finns dessvärre en risk att skivan slår sig om den spänner längre än typ 80cm eller något åt det hållet, vilket inte är så konstigt då den är byggd för att ligga på köksstommar.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Ja det finns dessvärre en risk att skivan slår sig om den spänner längre än typ 80cm eller något åt det hållet, vilket inte är så konstigt då den är byggd för att ligga på köksstommar.

Går att lösa sånt med

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering av min setup med förvaring för min nya leksak, (Psst, det är Oculusen).

Bordshållare för hörlur Kjell bordshållare för hörlur är det jag använder för att hänga upp prylarna :).

En lite närmare bild på anordningen :).

Kabeln som ligger och skräpar är en USB3-förlängning som jag ska använda med den tredje sensor som jag beställt hem :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Ni som har byggt egna skrivbord, med massiva skivor: Vad har ni behandlat skivorna med? Bets? Lack? Lasyr?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Skrivet av BodyElectric:

Ni som har byggt egna skrivbord, med massiva skivor: Vad har ni behandlat skivorna med? Bets? Lack? Lasyr?

köpt färdigbehandlad från ikea helt enkelt,slipper allt klabb o meck=)

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av ARAGON_GVD:

köpt färdigbehandlad från ikea helt enkelt,slipper allt klabb o meck=)

Jag har inget emot att klabba och mecka lite.
Min nuvarande skrivbordsskiva från Ikea är alldeles för ostabil. Jag vill ha en stabilare lösning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

@BodyElectric: Hårdvaxolja funkar prima på min köksbänkskiva till skrivbord.

Permalänk
Skrivet av Khers:

@BodyElectric: Hårdvaxolja funkar prima på min köksbänkskiva till skrivbord.

Tackar! Ska kolla på det..=)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Långt ifrån optimalt just nu, möblerade om för ett tag sen och bestämde mig för att inte fixa några kablar eller dylikt förrän jag bestämt mig för att det skulle möbleras såhär.

Så framtidsplanen är:

  • Vit bordsskiva

  • Skärmar hängandes på väggen

  • Mer eller mindre osynliga kablar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Den länken sparar vi tills det att kontoret blir färdigrenoverat. Har funderat lite på hur man smidigast kan gömma undan riften samtidigt som att den kan tas fram varje dag.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Den länken sparar vi tills det att kontoret blir färdigrenoverat. Har funderat lite på hur man smidigast kan gömma undan riften samtidigt som att den kan tas fram varje dag.

Leta reda på ett mannekäng huvud som du kan sätta den på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Leta reda på ett mannekäng huvud som du kan sätta den på.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har tänkt tanken men trots att jag kommer kunna ha ett hyfsat stort skrivbord är jag inte riktigt beredd att offra den yta det krävs för att ha ett huvud på bordet. Räcker med den stora koloss till ratt jag har bredvid mig (och högtalarna, hörlurarna m.m.).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Jag är dock inte helnöjd med trasslet jämte datorn..

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

@joppekniven: Tyvärr ser man ju inte hela skrivbordet men snyggt custom build!

Permalänk
Avstängd

@Evanswachtz: Vad finns det att se, förutom att det är ett IKEA skrivbord?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Mitt bidrag!

Jag är dock inte helnöjd med trasslet jämte datorn..
http://forumbilder.se/H5M82/img-20180124-180008-092.jpg

Är du lång?
Både bänkskiva och skärm ser ut att sitta högt upp.. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Peppar2014:

@Evanswachtz: Vad finns det att se, förutom att det är ett IKEA skrivbord?

Det är väl ändå helheten, att man visar/få se ens "battlestation" som är syftet med denna tråd?

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: Vad i helsike har det för betydelse? De är ju hela "setupen" som är de roliga att se.