Söker smart mikrofon till dator

Permalänk
Medlem

Söker smart mikrofon till dator

Hej,

Har en set-up där jag har en soundbar(creative katana) under skärmen och en vanlig bordsmikrofon som idag är placerad på skrivbordet nära tangentbordet.
Med självklart problemet att den fångar upp en del ljud som kommer från soundbaren och att jag måste ha en ful sladd hängande över skrivbordet.

Det jag söker är aningen någon form av trådlös mygga som jag kan ha på mig som är riktad.

Eller någon mikrofon som är bättre på att fånga upp ljudet som kommer från mig (riktad)

Helst skulle jag vilja att mikrofonen satt längst upp på ena skärmen och var riktat åt mitt håll men detta verkar bara finnas inbyggt i webbkameror och en sådan vill jag inte ha, även om det kanske får bli det ändå om det inte finns något bättre.

Mikrofonen används enbart till att prata med folk när jag spelar så bara dem hör mig så behöver det inte vara någon värsting.

Någon som känner till något vettigt förslag?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem

En Modmic kanske? Bör gå att installera den bakom skärmen också med det tillhörande fästet, men osäker på om den kommer att kunna fånga upp ljud från dig (beroende på hur långt du sitter ifrån skärmen).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr som du säger att de inte kommer fånga upp mig tillräckligt bra :(.

Känns som att en övertejpad webbkamera kan vara det bästa

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB