Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är inte normalt. Du måste byta ut kontrollern.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gick ju sådär... fick svar från serviceärendet nu:

Åtgärdat: Inga fel funna.
B-knapp samt övriga knappar fungerar utan anmärkning.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, det var bara en himla massa skruvande. Var en 20-25 skruvar ungefär (om jag minns rätt), så lite att hålla reda på var de skulle sitta (men märks rätt bra på passform/längs vad som passar).

Tog väl en ca kvart av ganska intensivt skruvande, inklusive att fått ihop original Nintendo-dockan igen (utan kretskort), men det var ganska enkelt i sig.

Följde med en QR-kod till en YouTube-video som visade hur man skulle skruva och flytta kabel (men jag körde själv på "upptäcksfärd" för det var roligare). Kan leta upp den och posta länk om du vill. Både skruvmejslar (två olika, för olika skruvhattar), och extraskruvar följde med i paketet också (även om det egentligen inte hade behövts).

https://www.youtube.com/watch?v=e04RZgJKcYc

Har faktiskt nyligen beställt en till (då vi numera har två Switchar i familjen), och passade på att beställa lite annat smått och gott från Kina och AliExpress igår. Ville passa på att få iväg paketen innan det kinesiska nyåret börjar om 1-2 veckor, och förhoppningsvis även få hit alla paketen innan PostNord börjar med deras adminavgifter och moms/tullavgifter.

Känner mig orolig för att den vilar hela sin tyngd på inombords usb-c porten. Jag fattar att den vilar mot dockan, men av erfarenhet så brukar det inte avlasta så mycket. När du får den nya så kan du ju testa med hur bra switchen står av sig själv innan du monterat in usb-c-delen. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Känner mig orolig för att den vilar hela sin tyngd på inombords usb-c porten. Jag fattar att den vilar mot dockan, men av erfarenhet så brukar det inte avlasta så mycket. När du får den nya så kan du ju testa med hur bra switchen står av sig själv innan du monterat in usb-c-delen. ?

Japp, kan testa det.

Annars så är jag inte så orolig. Apple har ju haft många dockor med iPod och iPad som suttit nästan enbart i själva kontakten. Den största risken, både med Appledockor och de som denna, är om man hårdhänt pressar in kontakten snett, eller liknande. Dessutom så tycker jag att det känns som USB-C är en mycket stabilare kontakt än Lightening.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som tror att det i framtiden kommer släppas en only-docked version av Switchen?

Allt är väl möjligt, men jag tror inte det.

Switch är ju fantastiskt som bärbar konsol, men som stationär så är den väldigt efter och ganska medioker. Ännu mer så nu med PS4 Pro och XB1 X på marknaden.

Gick ju inte heller något vidare för när Sony gjorde så med PS Vita.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Wonder boy the dragon's trap

Har fått en ny layout (dubbelsidigt cover) den fysiska versionen släpps den 13 februari:

Innan idag ryktades det om att eventuellt ett nytt spel (Soinic kart racing) skulle dyka upp. Sega har dementerat detta rykte nu:

Hi guys – saw rumors floating today about another SART game. Just wanted to confirm it’s not a thing!

Källa

Gekido Kintaro’s Revenge är planerad att komma Q1 2018.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag älskar Rocket league och till Switch är det lika kul som vanligt. Det är dock ingen skönhet i handhållet läge

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Siegecraft Commander är bekräftad till e-shop, TBA.

Rime har en uppdatering klar som behöver godkännas av Nintendo då den är större än vad den är tillåten.

In December we promised you an update on the status of the RiME on Nintendo Switch. Our teams have been working tirelessly to develop a patch that would address some issues that could be resolved through an update. We have QAed the patch and submitted it for approval to Nintendo and are waiting to hear back. The patch is larger than normally permitted, so we may get denied on that basis.. If the patch gets approved we’ll announce what the changes at that time.

Thanks for your patience.

Källa

Ingen har väl undgått att Bayonetta 1 och 2 kommer i februari?
Nintendo i Japan har lagt ut en ny film:

2020 Super Baseball kommer nästa vecka 8 februari (6,99€), e-shop.

Permalänk
Medlem

Tack för alla uppdateringar Tiamat! Ser själv fram emot RIME-patchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Allt är väl möjligt, men jag tror inte det.

Switch är ju fantastiskt som bärbar konsol, men som stationär så är den väldigt efter och ganska medioker. Ännu mer så nu med PS4 Pro och XB1 X på marknaden.

Gick ju inte heller något vidare för när Sony gjorde så med PS Vita.

Tråkigt för folk som mig som varken har lust eller något intresse överhuvudtaget att lira bärbart men som då måste betala priset för det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Tråkigt för folk som mig som varken har lust eller något intresse överhuvudtaget att lira bärbart men som då måste betala priset för det.

Vi är många som inledningsvis varit av samma åsikt, jag var det också, men ändrat oss när vi provat lösningen. Döm inte ut möjligheten innan du testat den.

Borde finnas en marknad för icke-spoilad också, tänker främst på en modell som inte dockas och har kontroller inbyggda som en instegsmodell men också en ren stationär lösning för de som ändå inte ser poängen med hybridlösningen.

Så länge 3DS finns kvar, får nya spel och säljer bra, och Switch fortsätter sälja så otroligt bra som den ändå gör så finns viss risk att det dröjer. Dock räknar jag med att vi bör höra något nytt under året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vi är många som inledningsvis varit av samma åsikt, jag var det också, men ändrat oss när vi provat lösningen. Döm inte ut möjligheten innan du testat den.

Jag kan ställa mig i det ledet även om jag aldrig tvekade på att beställa switchen till release.
Men om vi leker med tanken att Nintendo skulle göra en Sony och släppa en uppgraderad version med dubbelt så många Tflops (eller ännu mer) och helt stationär inom en snar framtid skulle jag själv få riktiga ilandsproblem Skulle inte alls tacka nej till mer ögongodis, högre FPS och möjlighet att få titlar till switch som idag utesluts pga för klen hårdvara. Men jag skulle ändå sakna att kunna ta med mig spelandet, även om det innebär reduserad grafik och fps. Då skulle det behövas något smidigt sätt att kunna fortsätta på den portabla switchen. Gillar att ha med mig switchen tom på jobbet för att kunna få lite mer speltid när jag är inne i ett spel som innebär senare kvällar än normalt och att slå ihjäl dödtid vid te.x resor

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Nintendo har ju släppt 3ds i många versioner, også som bara 2d och ikke-ihopfällbar så jag skulle säga att allt är möjligt.

Personligen spelar jag enbart dockat och tycker att grafiken är nog och att det flyter på veldigt bra i alla spel jag har. Jag tänker att jag kansje tar med den til solsemester f.eks en gång i året och det håller bra.

Permalänk
Medlem

Har spelat lite olika spel nu på Swtichen och måste säga att det är riktigt skönt när spel flyter 100%. Både Mario Odysseus och Mario Kart går riktigt fint! Det var en ganska stor skillnad mellan Mario Kart Wii U och Mario Kart Switch även om det i grunden är samma spel.

Däremot Zelda blir jag inte så imponerad av, känns inte märkbart bättre än på Wii U, kanske om man ser dem sida vid sida. Låter man kameran snurra runt så är lagget ganska påfallande tyvärr. Så visst hade inte Switchen skadades av lite bättre hårdvara men det är såklart svårt när det ska vara en handhållen enhet.

Det jag tycker är lite märkligt är att Nintendo har redan en bärbar serie, varför byggde man inte vidare på den och samtidigt erbjöd en solid stationär konsol som faktiskt klarar alla spelen 100%:igt? Ser egentligen inget hinder för att den bärbara serien skulle kunna samarbeta med den stationära. Lagra gamestates i ett nintendo moln eller något så att man kan gå mellan den stationära och handhållna serien.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har spelat lite olika spel nu på Swtichen och måste säga att det är riktigt skönt när spel flyter 100%. Både Mario Odysseus och Mario Kart går riktigt fint! Det var en ganska stor skillnad mellan Mario Kart Wii U och Mario Kart Switch även om det i grunden är samma spel.

Däremot Zelda blir jag inte så imponerad av, känns inte märkbart bättre än på Wii U, kanske om man ser dem sida vid sida. Låter man kameran snurra runt så är lagget ganska påfallande tyvärr. Så visst hade inte Switchen skadades av lite bättre hårdvara men det är såklart svårt när det ska vara en handhållen enhet.

Det jag tycker är lite märkligt är att Nintendo har redan en bärbar serie, varför byggde man inte vidare på den och samtidigt erbjöd en solid stationär konsol som faktiskt klarar alla spelen 100%:igt? Ser egentligen inget hinder för att den bärbara serien skulle kunna samarbeta med den stationära. Lagra gamestates i ett nintendo moln eller något så att man kan gå mellan den stationära och handhållna serien.

Att enbart erbjuda en stationär konsol hade gjort man rakt av igen blir jämförd med Sony och Microsoft. Man ville ju inte riskera en Wii U flopp till.

På detta vis kommer Switch ersätta även 3DS. Och då är det lika bra att slå till med hybrid.

En konsol blir bättre fokus än två. Även mer ekonomiskt.

Nintendo har ju alltid varit bra på bärbart och lockat till sig 3e part.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter igen

Det har kommit en film på switch hur Hollow Knight ser ut via resetera:

"We’re not quite at that release date announce (getting there!), but we do want to share a quick something: Switch Gameplay!

We don’t normally do the whole camera-over-the-shoulder style video, but HK feels designed for that handheld experience. We’re now hitting our frame-rate targets (Gotta go 60!), load targets and cleaning up lots of little niggling bits alongside some serious testing."

"New Character and Quest - The Godseeker arrives (and your romance options expand). Track down this disturbing yet alluring being, break her chains and aid her in an ancient duty.

New Boss Fights - Hallownest's greatest warriors raise their blades. Prepare yourself for giant new boss fights against the ultimate foes. Each new battle intertwines with the Godseeker’s quest. No specifics on how that’ll happen, but it may not be as you expect!

New Game Mode - Hollow Knight receives a third game mode. This ones been long requested and is a classic for the genre. Complete the Gods & Glory story to unlock the new mode.

New Music - Christopher Larkin is going all out for Hollow Knight's final free pack, with new soaring boss tracks and giant remixes of some beloved classics.

Glorify Charms - Prove yourself and uncover a whole new depth to your charm collection.

Of course, other surprises will be hiding about the place, but we can’t spoil all the fun!

That’s a short update, for a huge release, but please expect more from us soon!"

Källa

Death Road To Canada ska dyka upp till switch (e-shop):

Källa

Påminnelse Black hole kommer ut nästa vecka på e-shop, 6 februari for EU och 8:e feb för NA.

Källa

Imorgon kommer SteamWorld Dig på e-shop (kl 15:00 brukar de oftast släppa spel)

TurtlePop Journey to Freedom kommer i mars till e-shop.

Källa

Musikspelet Rhythm Doctor dyker upp i år på e-shop, TBA.

Permalänk
Medlem

Jag har sneglat förut på "Gorogoa" men efter att ha läst den här recensionen blir det ett köp! (när Switchen kommer tillbaka från servicereparationen....)

http://spela.aftonbladet.se/2018/01/pusselspelet-gorogoa-ruckar-min-varldsbild-bokstavligen/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Imorgon kommer SteamWorld Dig på e-shop (kl 15:00 brukar de oftast släppa spel)

https://youtu.be/_2cM-OW2x50

Spelade igenom SteamWorld DIG 2 på PC för någon månad sen, RIKTIGT BRA! Hoppas de gör fler spel i denna serien. Första utgåvan som det verkar vara tal om här vet jag dock inget om.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segge:

Jag kan ställa mig i det ledet även om jag aldrig tvekade på att beställa switchen till release.
Men om vi leker med tanken att Nintendo skulle göra en Sony och släppa en uppgraderad version med dubbelt så många Tflops (eller ännu mer) och helt stationär inom en snar framtid skulle jag själv få riktiga ilandsproblem Skulle inte alls tacka nej till mer ögongodis, högre FPS och möjlighet att få titlar till switch som idag utesluts pga för klen hårdvara. Men jag skulle ändå sakna att kunna ta med mig spelandet, även om det innebär reduserad grafik och fps. Då skulle det behövas något smidigt sätt att kunna fortsätta på den portabla switchen. Gillar att ha med mig switchen tom på jobbet för att kunna få lite mer speltid när jag är inne i ett spel som innebär senare kvällar än normalt och att slå ihjäl dödtid vid te.x resor

Jo, jag var tveksam till konceptet då bärbart mer får mig att tänka på avskalade titlar. Men Switch är annorlunda, det är ju samma oavskalade spel vilket är värt mycket för mig.

Förbokade min Switch + Zelda ca 6 veckor innan lansering då jag ville ha bästa utgåvan av BotW. Konceptet fastnade jag för för och sen drog det iväg fort när fler spel började dyka upp.

Jag ser gärna snabbare modeller också, Sony gjorde det ju i och med Pro så bör vara okej för övriga tillverkare med. Xbox One X är ju en enorm förbättring på Xbox One med. Och jag ser faktiskt ett litet behov av en till Switch för egen del. Men inte 3000+kr behov dock.

Från att själv vara en mest stationär spelare har jag gått över till portabelt igen. Switchen används mest men har blivit en del AC: Origins och sedan förra veckan Nier:Automata på PC. Ser för övrigt gärna Nier till Switchen och hade inte tackat nej till Origins även om det nog kan bli svårt att få detta att rulla på Tegra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Att enbart erbjuda en stationär konsol hade gjort man rakt av igen blir jämförd med Sony och Microsoft. Man ville ju inte riskera en Wii U flopp till.

På detta vis kommer Switch ersätta även 3DS. Och då är det lika bra att slå till med hybrid.

En konsol blir bättre fokus än två. Även mer ekonomiskt.

Nintendo har ju alltid varit bra på bärbart och lockat till sig 3e part.

Det känns ganska naturligt att konsoler kommer jämföras med vandra sen hur den jämförelsen ser ut beror på vad man söker. Vad jag kan se så finns det inga handhållna alternativ till XBOX eller Playstation längre så jag antar att söker man något bärbart idag så är det främst Nintendo och Smartphones man har att välja på. Är det dock en stationär lösning man söker då känns det ganska naturligt att jämföra Nintenedo Switch, Playstation 4, XBOX One och möjligen några Android/Apple variant.

Jag vet att i en sådan jämförelse är det många som trycker på att hårdvaran ska vara det bästa möjliga men tittar man runt på forum så ser man snabbt att i grunden handlar det om spelutbudet snarare än om hur stark hårdvaran är(inom rimliga gränser). Att just hårdvaran lyfts upp beror ofta på att man redan gjort sitt val och man har då valt en starkare maskin men oftast skulle jag säga att valet av i grunden avgjorts av vilket spelutbud som finns.

Och när det gäller spelutbud så har Nintendo alltid levererat väldigt unika och oftast välproducerade spel, dock har utbudet varit minst sagt tunt.

Jag är fullt medveten om att Switch har gått riktigt bra och anledningen till det är säkert till viss del att den är bärbar men också på grund av Zelda, Splatoon och Mario Kart 8 Deluxe.

När man försöker trycka in 2 konsoler i 1 så får man göra uppoffringar och det gäller uppenbarligen även Switch. Har man inte folk till att fokusera på 2 konsoler, handhållna och stationära så är det såklart bättre att slå ihop dem om man nu absolut måste erbjuda båda.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Neon:

Spelade igenom SteamWorld DIG 2 på PC för någon månad sen, RIKTIGT BRA! Hoppas de gör fler spel i denna serien. Första utgåvan som det verkar vara tal om här vet jag dock inget om.

Har både 2:an och 3:an på switch gillar dem skarpt så jag kommer att köpa 1:an med. Hoppas nu att Limited run games eller någon annan skapar fysiska format till switch med på all tre spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, jag var tveksam till konceptet då bärbart mer får mig att tänka på avskalade titlar. Men Switch är annorlunda, det är ju samma oavskalade spel vilket är värt mycket för mig.

Förbokade min Switch + Zelda ca 6 veckor innan lansering då jag ville ha bästa utgåvan av BotW. Konceptet fastnade jag för för och sen drog det iväg fort när fler spel började dyka upp.

Jag ser gärna snabbare modeller också, Sony gjorde det ju i och med Pro så bör vara okej för övriga tillverkare med. Xbox One X är ju en enorm förbättring på Xbox One med. Och jag ser faktiskt ett litet behov av en till Switch för egen del. Men inte 3000+kr behov dock.

Från att själv vara en mest stationär spelare har jag gått över till portabelt igen. Switchen används mest men har blivit en del AC: Origins och sedan förra veckan Nier:Automata på PC. Ser för övrigt gärna Nier till Switchen och hade inte tackat nej till Origins även om det nog kan bli svårt att få detta att rulla på Tegra.

Hoppas på en bärbar version utan docka men kommer med ett fodral för runt 700-800 kr billigare blir perfekt ifall man redan har en Switch och vill ha en extra konsol.

Snabbare modeller är något jag också önskar mig men det kommer förmodligen dröja ett tag till Switch är fortfarande ganska ny.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Borde finnas en marknad för icke-spoilad också, tänker främst på en modell som inte dockas och har kontroller inbyggda som en instegsmodell men också en ren stationär lösning för de som ändå inte ser poängen med hybridlösningen.

Så länge 3DS finns kvar, får nya spel och säljer bra, och Switch fortsätter sälja så otroligt bra som den ändå gör så finns viss risk att det dröjer. Dock räknar jag med att vi bör höra något nytt under året.

Hehe det är mer att jag vet att jag inte kommer sätta mig ner i soffan och stirra på en liten skärm Det är därför jag t ex nästan aldrig spelar mobilspel, det är inte njutbart enligt mig. Hade 3DS XL i ett par månader och det var lite småkul i början men den känslan försvann väldigt fort i förmån till lirande framför TVn eller datorskärmen. Enda användningsområdet är vid resor men de 6-7 gångerna per år jag reser motiverar inte en kostnad på 3500kr :/

Som du säger hade tre versioner av Switchen hade varit en väldigt bra idé. En bärbar, en hybrid och en dockad som dessutom är lite kraftfullare (endast för att kunna nå de där 60fpsen man så gärna vill ha).

Dock har du rätt i att 3DS säljer bra och det vore skumt om Nintendo börjar konkurrera med sina egna produkter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hehe det är mer att jag vet att jag inte kommer sätta mig ner i soffan och stirra på en liten skärm Det är därför jag t ex nästan aldrig spelar mobilspel, det är inte njutbart enligt mig. Hade 3DS XL i ett par månader och det var lite småkul i början men den känslan försvann väldigt fort i förmån till lirande framför TVn eller datorskärmen. Enda användningsområdet är vid resor men de 6-7 gångerna per år jag reser motiverar inte en kostnad på 3500kr :/

Just detta, jag har också par handhållna enheter, både Nintendo och Playstation men efter som jag inte reser särskilt ofta så ligger de bara och skräpar. Varför spela på en liten skärm när man kan spela på en stor som dessutom kan ha ett surroundsystem? Ja, det skulle såfall vara för yngre spelare som har svårt att få tid vid en TV, kanske hushållet bara har 1 TV.

De få gånger jag reser så kan jag lika bra göra något på mobiltelefonen isåfall, ex se en serie eller så. Men det är precis samma sak där, när jag väl är hemma så sitter jag såklart inte och ser film och serier på en liten skärm, då är det TVn som gäller.

Skrivet av Mocka:

Som du säger hade tre versioner av Switchen hade varit en väldigt bra idé. En bärbar, en hybrid och en dockad som dessutom är lite kraftfullare (endast för att kunna nå de där 60fpsen man så gärna vill ha).

Jag hade velat se 2 versioner, 1 bärbar och en stationär där spelen fungerar på båda men då att de skalar upp och ner. Saves och liknande hade såklart fått ligga på molnet eller på ett litet minne i själva spelkassetten(om det inte är digitala spel).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att 2018 är 3DS sista år.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig.

Nu har jag också äntligen gått och blivit med switch, mycket tack vare er här i tråden. Jag har nästan följt den slaviskt sedan release men nu fick jag nog och slog till. Jag passade även på att beställa hem en sådan där härlig docka som @martinot rekommenderat tidigare i tråden. Nu syns det inte på bilden men frukta ej - Jag har inte glömt inköp av screen protector men det verkar anlända imorgon.

Ett speciellt tack till @anon5930 och @Flutters för era väl övertygande inlägg. Nu kanske även jag börjar skriva här i tråden.

På återseende.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Eptk:

https://i.imgur.com/aUdCJk8.jpg

Bättre sent än aldrig.

Nu har jag också äntligen gått och blivit med switch, mycket tack vare er här i tråden. Jag har nästan följt den slaviskt sedan release men nu fick jag nog och slog till. Jag passade även på att beställa hem en sådan där härlig docka som @martinot rekommenderat tidigare i tråden. Nu syns det inte på bilden men frukta ej - Jag har inte glömt inköp av screen protector men det verkar anlända imorgon.

Ett speciellt tack till @anders190 och @Flutters för era väl övertygande inlägg. Nu kanske även jag börjar skriva här i tråden.

På återseende.

Välkommen! Hoppas du blev nöjd!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

@Eptk

Välkommen! Jag hoppas(och är faktiskt rätt säker) att du kommer bli nöjd med din Switch!
Jag är såhär några månader efter köp galet nöjd som du vet Haha.
Är så skönt att bara dra upp den ur dockan och lägga sig i soffan eller sängen och bara slö spela lite efter en lång dag på jobbet.

Man är ju förövrigt grymt taggad på Bayonetta och Fe!
Fe ser så galet mysigt ut

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Man är ju förövrigt grymt taggad på Bayonetta och Fe!
Fe ser så galet mysigt ut

Tog en titt på Bayonet, ser sådär lagom sexistiskt ut!? Trodde inte Nintendo tillät sådant på sin konsol faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Crypt of the Necrodancer dyker upp på e-shop imorgon för NA och Japan.
Har du ett amerikanskt konto kan du alltså ladda ned spelet redan imorgon.
Annars gäller det 8:e februari för oss inom Europa.

Crypt of the NecroDancer launches on the Nintendo Switch February 1st in the Americas&Japan, and February 8th in Europe&Australia!

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

https://i.imgur.com/aUdCJk8.jpg

Bättre sent än aldrig.

Ett speciellt tack till @anders190 och @Flutters för era väl övertygande inlägg. Nu kanske även jag börjar skriva här i tråden.

På återseende.

Kul! Grattis till en grymt fin konsol, den grymmaste bärbara som någonsin gjorts (IMO)!

Och till en snygg och smidig docka.

Visa signatur