Liberalerna föreslår mobilförbud i svenska skolor

Permalänk
Medlem

Ett utmärkt förslag. Enligt en undersökning från London School of Economics visade resultaten en positiv förändring.

  • Testresultaten förbättrades med 6,41 procent i skolor som infört mobilförbud.

  • Lågpresterande elever förbättrade sina resultat med 14,23 procent. Högpresterande elever påverkades i stort sett inte alls.

Källa: http://cep.lse.ac.uk/pubs/download/dp1350.pdf

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Även om det bara fanns dumbphones när jag gick i grundskolan tyckte jag det var ett stort problem. Kan knappt tänka mig hur jobbigt det är idag när varenda tvååring har iphone, speciellt när de legat på Instragram&Snap sedan de var en spermie.

With teen mental health deteriorating over five years, there’s a likely culpri

Skrivet av lord_vasagos:

Har faktiskt inget mot det för människor springer runt som jälvla zombies med sina mobiler hela dagarna och bortser man från det uppenbara att det stör skolan kan många behöva leva mer i den verkliga världen

Sen tycker jag lärarna inte ska behöva vara så förbannat mesiga som dom är idag och elever skulle behöva betydligt hårdare disciplinering och är inget som skulle få mig att rösta på liberalerna men saker som skulle göra skolan gott

Tror inte det är lärarnas fel utan föräldrarnas. Om en lärare säger till ett barn så blir denne högst troligt anmäld och får allehanda konsekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Och i riksdagen tack, politikernas näsor ska peka upp, inte ner på mobilerna.

Detta hadde jag røstat før. Samt nærvaroplikt/frånvarogrænser, skarpt reducerade garantiløner/pensioner. Tjænstemannaansvar hadde också suttit fint, och kanske krav om høgre utbildning samt en begrænsning på hur længe man får sitta dær.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Skolan mina barn går på och dom jag varit i kontakt med kör förbud att använda mobilen på lektioner (finns det skolor som inte har det?).
Förstår inte poängen med en lag, då skolan själv kan reglera detta.
Och som sagt dom skolor jag vet om har redan detta förbud i klassrummen.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Jag köper inte den skalan och anser att den är felaktig.
Anledningen till att PP är den som står för mest frihet är att det är en Piratpartist som skapat bilden.
Att SD som alltid förespråkat en form av direktdemokrati ligger som auktoritär kan man även ifrågasätta.

Skrivet av https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/:

Sverigedemokraterna förordar ett starkare inslag av direktdemokrati och ställer oss positiva till fler beslutande folkomröstningar på både lokal, regional och nationell nivå.
Den moderna demokratin har vuxit fram i intim symbios med nationalstaten. Demokrati betyder folkstyre och Sverigedemokraternas uppfattning är att man inte helt kan förbigå ordet ”folk” i begreppet folkstyre och att folkstyret i längden riskerar att bli mycket problematiskt att upprätthålla i en stat som bebos av flera folk, där det inte råder konsensus kring vilka som skall räknas till folket och där det kanske inte ens förekommer en gemensam arena för debatt eftersom invånarna i staten inte talar samma språk. Vi ser således förekomsten av en gemensam nationell och kulturell identitet bland befolkningen i staten som en av de mest grundläggande hörnstenarna i en stark och väl fungerande demokrati
https://i.imgur.com/zygV9ut.png

Att det är en liberal som vill införa ett förbud är komiskt men knappast förvånande.
Ett totalförbud mot mobiltelefoner i skolan kanske får elever att koncentrera sig mer på de uppgifter den har och kan även minska fusk i samband med prov.
Vid missbruk bör mobiltelefonen omhändertas så som de gjorde förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska korkat att förbjuda mobiltelefon i skolan. Då är det bättre att ha ett strängt förbud mot telefoner i klassrummen. Man kan inte förbjuda bort utvecklingen generellt, men på platser där det sker undervisning kan det vara relevant.

På vilket sätt är det korkat? Om du tänker på hur mycket det stör undervisningen.
Dessutom så försigår det mycket smygfilmningar på skolor, uthängningar på sociala medier o annat skit i vardagen som ej uppskattas.

I skolan ska man lära sig social kompetens, inte sitta med nyllet i mobilen och jaga 'Likes'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Nu bor jag inte i Malmö så kan inte säga samma för här.

Hehe gillar kopplingen direkt till Malmö . Tyvärr så kan man inte säga emot, lärarna kommer behöva få elpistoler

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Sen tycker jag lärarna inte ska behöva vara så förbannat mesiga som dom är idag och elever skulle behöva betydligt hårdare disciplinering och är inget som skulle få mig att rösta på liberalerna men saker som skulle göra skolan gott

Tror det är svårt att stå upp mot eleverna pga skolpengen idag. Man byter hellre ut "bråkiga" lärare än bråkiga elever. Skolorna är otroligt rädda om sitt anseende idag.

Lärare som inte dansar efter elevernas pipa blir inte långvariga idag. Här är ett exempel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12698804.ab

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som lärare på en gymnasieskola och har aldrig haft problem med mobiltelefoner på mina lektioner. De är ett utmärkt verktyg i klassrummet om man som lärare är någorlunda uppdaterad när det gäller de teknologiska framsteg som finns. Förbud mot telefoner skulle vara ännu ett teknofobiskt och bakåttänkande tecken på att våra politiker fattar nada när det gäller teknologiska framsteg (kassettavgift anyone?!). Vissa stofiler hävdar dock att telefonen är detrimental för dagens ungdom men det grundar sig i ignorans och okunskap inom området.

Permalänk

Ett bra förslag enligt mig. Hade inte sådana problem när jag gick ut gymnasiet, då även "dumbphones" var i sin allra första linda. Kände inte någon som hade en nalle på gymnasiet. GSM var precis nytt då...ol...och inte orkade någon släpa på en NMT-mobil i form av en resväska till skolan ;-D

Att lärarna skulle kunna vara mer auktoritära är jag helt inne på, men samtidigt är vårt system så mesigt att det är snarare läraren som kommer få en tillrättavisning än eleven/eleverna i fråga. Föräldrarna skulle genast gå ut och säga si och så och vips så är det läraren som får bära hundörat.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Självklart ska man inte använda mobiler i klassrummet, där ska man lära sig av läraren.
Men att det ska behövas en lag är löjligt, lärarna måste sätta sig i respekt med barnen, när jag gick i skolan vågade man inte tjafsa på lektionen.

1. Eleverna var uppfostrade på den tiden inte söndercurlade som idag.

2. Läraren lyfte ut dig i örat om du käftade. Idag får dom be eleven gå ut inte lyfta ut dom.

Skyll gärna inte på lärarna pga utebliven uppfostran och dumma lagar. Polisanmälningarna haglar på de skolor jag känner till över så grova övergrepp som att lärare har avbrutit en gruppmisshandel och nån av förövarna fått ett blåmärken eller att de avvisat någon ur klassrummet för bryskt som försökt hugga en klasskompis med en sax.

Lärarna är bakbundna av lagar och överarbetade med byråkratisk dynga och förväntas utöver undervisning hinna uppfostra 30% av alla barn.

Det system jag hade i skolan var betydligt närmare barnaga än dagen system, började skolan 87. Varför ska eleverna respektera en lärare med 0 befogenheter?
Gör fortfarande givakt om jag träffar mina grundskolelärare. Jag och flera i min klass var stökiga och det blev folk av oss allihop. Men den lärarinnan hade fått sparken dag 1 idag.
Lärarna är sämre idag absolut men inte pga av lathet utan bristen på redskap. Du får aldrig respekt av en störig 9åring på kort tid utan rädsla. Antingen för lärarinnan eller för "vad kommer mamma säga om det här"

Nej jag jobbar inte som lärare men känner några. Hade inte gjort deras jobb för dubbla deras lön därför är jag försiktig med att kritisera.

/M

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hal9000i:

Jag jobbar som lärare på en gymnasieskola och har aldrig haft problem med mobiltelefoner på mina lektioner. De är ett utmärkt verktyg i klassrummet om man som lärare är någorlunda uppdaterad när det gäller de teknologiska framsteg som finns. Förbud mot telefoner skulle vara ännu ett teknofobiskt och bakåttänkande tecken på att våra politiker fattar nada när det gäller teknologiska framsteg (kassettavgift anyone?!). Vissa stofiler hävdar dock att telefonen är detrimental för dagens ungdom men det grundar sig i ignorans och okunskap inom området.

Används grejer på rätt sätt har jag inga som helst problem med det. Datorer/smartphones är otroliga verktyg, men det räcker inte att stoppa dem i näven på folk och tro att det löser alla problem. (I mina ögon gäller detta även vuxna. Varför behöver vi en lag för att förbjuda mobiltelefoner i bilen? Är folk så fruktansvärt korkade?!)

Man ser ju ofta att skolor lockar med Macbooks och ipads "för utbildningens skull" men använder inte dem tillsammans med utbildningen, så det är bara glorifierade facebook maskiner för eleverna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Låter bra, förr så var det inte tillåtet med mobil i skolan.
Det som kan diskuteras är raster och håltimmar på lektioner förstår jag inte varför det är tillåtet att använda sin telefon och göra massa annat än det de ska göra.
Förr hade de tagit mobiltelefonen i från den som hade den och den hade återlämnats vid terminens slut.

Nyfiken på vad "förr" syftar på här? Jag gick i grundskolan runt millenieskiftet och något totalförbud var det aldrig frågan om då. Sedan kunde de konfiskeras under lektionstid om man misskötte sig men.

Tycker det låter som ett vettigt förslag i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Skriv vad du tycker istället för en massa antydanden typ "där ser man" och liknande. Varför är detta något dåligt? Är ingen som bryr mig om detta parti, utan vill bara höra din åsikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland så antar man väl att saker är självklara, men jag utvecklar gärna Partiet kallar sig "Liberalerna", men i sina förslag så är det idel "stramare tyglar" och "hårdare tag", fler tvingande månader i föräldraledigheten osv. Jag lägger ingen värdering i det som så, men man bör inte kalla sig liberal när politiken är tvärt emot det, och då är det heller inte så konstigt om opinionssiffrorna dalar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Nyfiken på vad "förr" syftar på här? Jag gick i grundskolan runt millenieskiftet och något totalförbud var det aldrig frågan om då. Sedan kunde de konfiskeras under lektionstid om man misskötte sig men.

Tycker det låter som ett vettigt förslag i alla fall.

Jag minns att vi hade Tamagotchi förbud hehe.

Permalänk
Medlem

Jaa, vad ska man säga? Dags att plocka lite billiga poäng nu när det är valår?

Men visst, skolungarna behöver hyfsas till. Synd bara att man inte kom på det här tidigare.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ja varför inte, det är ett jäkla mobilberoende som håller på att utvecklas, folk får ju panik om de måste vara ifrån sin telefon i 5 minuter vilket leder till stress och oro. Hjärnan får aldrig slappna av och återhämta sig utan ska ständigt matas med information vilket leder till utbrändhet och depression. (Nej jag har inte letat upp något vetenskapligt fakta)

Min systerdotter som går på högstadiet belyste ett annat jätteproblem, folk som inte har Iphone eller Samsung blir tydligen ordentligt mobbade där, inte bara en "skojig" kommentar utan tydligen helt utfryst och rykten sprids direkt om dennes familj.
Hon skulle låna en lite äldre HTC av mig som jag hade liggandes efter att hennes telefon gick sönder och hon fick smått panik och vågade inte använda den...

Permalänk
Medlem

Bara bra om elever inte har mobiler på lektioner, sen på raster så är det rimligt att just rektorn bestämmer (på samma sätt som de kan bestämma vilka lekar som är lämpliga, osv...). Barn behöver inte mer frihet, de är helt enkelt för blåsta för att välja vad som är bäst för dom (vilket även många vuxna är). Det är bara en björntjänst att tro man förbättrar för barnen om man tillåter dom ha mobiler under lektionstid för att "frihet är bra". Bästa hade varit om läraren hade mer makt och barn som sköter sig kan ha sina mobiler och de som försöker använda under lektion blir av med sina...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Ibland så antar man väl att saker är självklara, men jag utvecklar gärna Partiet kallar sig "Liberalerna", men i sina förslag så är det idel "stramare tyglar" och "hårdare tag", fler tvingande månader i föräldraledigheten osv. Jag lägger ingen värdering i det som så, men man bör inte kalla sig liberal när politiken är tvärt emot det, och då är det heller inte så konstigt om opinionssiffrorna dalar.

Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Även om det bara fanns dumbphones när jag gick i grundskolan tyckte jag det var ett stort problem. Kan knappt tänka mig hur jobbigt det är idag när varenda tvååring har iphone, speciellt när de legat på Instragram&Snap sedan de var en spermie.

With teen mental health deteriorating over five years, there’s a likely culpri

Tror inte det är lärarnas fel utan föräldrarnas. Om en lärare säger till ett barn så blir denne högst troligt anmäld och får allehanda konsekvenser.

Det är exakt vad jag är inne på att säger någon mer än FY blir dom anmäld och lärarna ska ha betydligt mer till sitt förfogande för att kunna disciplinera ungar och en verbal pekpinne är inte lika effektiv som en old school som randar ditt arsle

Seriöst... kan inte föräldrarna hantera barnen ska lärare ha mer rätt att kunna styra upp uppfostran för har lärare inte respekt nog i ett klassrum där elever vet att man inte jävlas med dom blir det ofta ohållbart och är vad jag är inne på

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Liberaler förespråkar fascism, ja de borde fundera på att byta partinamn.

Att man ej utan tillåtelse får använda mobilen på lektionstid behövs knappast någon lagändring för att få till..

Visst jag håller med, men namnet på partiet och den politik de bedriver är otroligt långt ifrån varandra ganska så ofta.

Att man förbjuder störmoment har inget med fascism att göra. Eller du kanske tycker att det är rena rama Nazi-Tyskland att gå in på ett bibliotek eller gå på bio? Telefoner hör inte hemma i klassrummen under lektionstid. Det har inget med politik att göra, utan är bara sunt förnuft.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Brukar alltid bli motargument av typen "men mobilerna kan ju användas till informationssökning och annat i undervisningen".
Vilket är rent trams, alla vet att de aldrig används så. Informationssökning kan man för övrigt ägna sig åt när man inte har lektion.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av hal9000i:

Jag jobbar som lärare på en gymnasieskola och har aldrig haft problem med mobiltelefoner på mina lektioner. De är ett utmärkt verktyg i klassrummet om man som lärare är någorlunda uppdaterad när det gäller de teknologiska framsteg som finns. Förbud mot telefoner skulle vara ännu ett teknofobiskt och bakåttänkande tecken på att våra politiker fattar nada när det gäller teknologiska framsteg (kassettavgift anyone?!). Vissa stofiler hävdar dock att telefonen är detrimental för dagens ungdom men det grundar sig i ignorans och okunskap inom området.

Tack för att någon står för lite sans och reson i denna debatten.

Jag tror det är tacksamt att idag skylle eventuella problem i skolmiljön på nya fenomen och ny teknik men jag är skeptiskt till ett sådant här förbud.

Någon som vet vad det finns för gemensam forskning på området. Är detta taget ur luften precis som att datorspel gör ungdomar våldsamma och hårdrock är ett synonymt med djävulsdyrkan?

Det finns säkert de som inte kan hantera att ha en enhet som hela tiden begär din uppmärksamhet men med handen på hjärtat, är inte detta ett samhällsproblem rent allmänt. Vi skulle aldrig få för oss att inför mobilförbud på en arbetsplats.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Tror det är svårt att stå upp mot eleverna pga skolpengen idag. Man byter hellre ut "bråkiga" lärare än bråkiga elever. Skolorna är otroligt rädda om sitt anseende idag.

http://www.gannett-cdn.com/-mm-/f40f3606fa7f520417c0c9e02d7aa7a371d004ba/r=x513&c=680x510/local/-/media/USATODAY/USATODAY/2013/08/02/1375462747000-Grades-1308021302_4_3.jpg

Lärare som inte dansar efter elevernas pipa blir inte långvariga idag. Här är ett exempel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12698804.ab

Ja det är vad som är helt fel och kan tala från personlig erfarenhet då jag inte var den lugnaste i skolan och i yngre dagar kunde lärare vara tuffa och man hade man mycket mer respekt för än när skolan ändrades och vart silkesvante hantering och inte alls i klass med dom som var 50+ när man var 10år 1987

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tack för att någon står för lite sans och reson i denna debatten.

Jag tror det är tacksamt att idag skylle eventuella problem i skolmiljön på nya fenomen och ny teknik men jag är skeptiskt till ett sådant här förbud.

Någon som vet vad det finns för gemensam forskning på området. Är detta taget ur luften precis som att datorspel gör ungdomar våldsamma och hårdrock är ett synonymt med djävulsdyrkan?

Det finns säkert de som inte kan hantera att ha en enhet som hela tiden begär din uppmärksamhet men med handen på hjärtat, är inte detta ett samhällsproblem rent allmänt. Vi skulle aldrig få för oss att inför mobilförbud på en arbetsplats.

Klart det finns mobilförbud på arbetsplatser.
I övrigt håller jag med, dels är det ganska illa när det nästan behövs en lagändring för att lyfta frågan, dels illa nog för att det behövs lyftas alls men också dels för att det visar hur efter skolans undervisning kan vara.

Permalänk
Medlem

Varför inte. Tycker själv att förbud inne i klassrummet vore mer lagom. Utanför däremot kan ju folk få göra vad de vill med mobilen, kommer inte kunna hindra någon ändå, så varför ens försöka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Absolut, på lektionstid iaf. Vi var tvungna att lägga undan mobilerna när vi gick i plugget och då fanns inte äns smartphones.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

På vilket sätt är det korkat? Om du tänker på hur mycket det stör undervisningen.
Dessutom så försigår det mycket smygfilmningar på skolor, uthängningar på sociala medier o annat skit i vardagen som ej uppskattas.

I skolan ska man lära sig social kompetens, inte sitta med nyllet i mobilen och jaga 'Likes'.

Uppenbarligen läste du inte mitt korta inlägg ordentligt. Förbud i lektionssalarna gör att inte undervisningen störs.

Det andra som du beskriver kan likväl ske på fritiden och blir således svårt att hävda som en förutsättning för ett generellt förbud. Ska du förbjuda skosnören också för att de potentiellt kan användas till att strypa folk med?

Hur ska du förresten på ett realistiskt vis hindra elever från att använda sina telefoner på rasterna? I grund och botten är inte mobiler problemet utan det är föräldrarna som fallerar med att uppfostra sina barn.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hal9000i:

De är ett utmärkt verktyg i klassrummet om man som lärare är någorlunda uppdaterad när det gäller de teknologiska framsteg som finns.

Nyfiken även på detta. Exempel?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Jag köper inte den skalan och anser att den är felaktig.
Anledningen till att PP är den som står för mest frihet är att det är en Piratpartist som skapat bilden.
Att SD som alltid förespråkat en form av direktdemokrati ligger som auktoritär kan man även ifrågasätta.
Att det är en liberal som vill införa ett förbud är komiskt men knappast förvånande.
Ett totalförbud mot mobiltelefoner i skolan kanske får elever att koncentrera sig mer på de uppgifter den har och kan även minska fusk i samband med prov.
Vid missbruk bör mobiltelefonen omhändertas så som de gjorde förr.

På vilket sätt är det komiskt att det kommer från en liberal?

Skickades från m.sweclockers.com