Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ett par vattenkylningsfrågor.

Hej kära SweC!

Jag sitter här och behöver vattenlyka ett 980ti.

Jag har några olika sätt jag tänkte gå till väga.

Alternativ 1: Kyla det med en NZXT kraken G12 + en Celsius S24, men undrar om detta går. Tänker att det borde göra de då det är samma mount på S24'an som på typ alla supportade corsairkylare. Borde fungera right?

Alternativ 2: Köpa block, en till S24, lite slangar osv. Frågan är då om jag klarar mej på detta eller om jag måste ha en till pump, resorvar osv.

Alternativ 3: Köpa riktigt kylning och koppla på CPU i framtiden.

Jag är sugen på alternativen i kronologisk ordning, då det passar mej bäst ekonomisk.

MVH

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att du känner att du måste vattenkyla din gpu? Hur är temps nu osv?

Permalänk
Skrivet av joole:

Vad är det som gör att du känner att du måste vattenkyla din gpu? Hur är temps nu osv?

Den väsnas och är upp mot 80+ ibland.

Sen vill jag också hehe

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: Du får helt enkelt kolla kompatibilitetslistan. Om du vill ha en billigare lösning och om du är säker på kompatibiliteten så kan du alla gånger köra på Alternativ 1. Annars skulle jag säga att det är Alternativ 3 som eventuellt gäller. Priset kommer dock då bli dyrare men du får möjligheten att expandera/återanvända systemet med både CPU och eventuellt GPU i framtiden.

Dock vet jag inte hur det ser ut med tillgängligheten på vattenblock för 980 Ti idag. Och dessutom vet jag inte heller vilket 980 Ti du har eller. Men även här får du kolla på kompatibiliteten.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vilket 980Ti har du? Vissa saknar vattenblock.

1. ett enkelt alternativ än att bygga en loop. Kom ihåg att kyla ner VRM bara så att de inte blir för varma.
2. Nej, blanda inte aluminium och koppar, fractal design gör det redan men vill du att blocket håller länge så kör på en annan lösning.
3. Det är den bästa lösningen som om du ska kyla ner grafikkortet, bättre kvalité och störst temperaturskillnad.

Om grafikkortet överstiger 80 grader så kolla så att du inte har damm i kylaren. Sitter med ett 980Ti själv och den går upp till 80 grader men det är pga GPU boost 2.0.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Nephitis:

@GoldenFan: Du får helt enkelt kolla kompatibilitetslistan. Om du vill ha en billigare lösning och om du är säker på kompatibiliteten så kan du alla gånger köra på Alternativ 1. Annars skulle jag säga att det är Alternativ 3 som eventuellt gäller. Priset kommer dock då bli dyrare men du får möjligheten att expandera/återanvända systemet med både CPU och eventuellt GPU i framtiden.

Dock vet jag inte hur det ser ut med tillgängligheten på vattenblock för 980 Ti idag. Och dessutom vet jag inte heller vilket 980 Ti du har eller. Men även här får du kolla på kompatibiliteten.

På listan finns den tyvärr inte, men listan är skriven innan celiusen fanns på marknaden. Men på deras sida står det att vissa kylare går fast än dom inte står på listan.... Lär nog bli att testa ändå, for vetenskapen!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av GoldenFan:

På listan finns den tyvärr inte, men listan är skriven innan celiusen fanns på marknaden. Men på deras sida står det att vissa kylare går fast än dom inte står på listan.... Lär nog bli att testa ändå, for vetenskapen!

Vilket 980Ti har du? Kan vara deras universala block som bara täcker GPUn och inget annat så du måste kyla ner VRM och resterande värmeutvecklande delar på ett annat sätt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

På listan finns den tyvärr inte, men listan är skriven innan celiusen fanns på marknaden. Men på deras sida står det att vissa kylare går fast än dom inte står på listan.... Lär nog bli att testa ändå, for vetenskapen!

Fick du detta att fungera? Funderar att göra samma sak men är osäker om det kommer att passa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Vilket 980Ti har du? Kan vara deras universala block som bara täcker GPUn och inget annat så du måste kyla ner VRM och resterande värmeutvecklande delar på ett annat sätt.

Strix! Du får med en fläkt som blåser över VRM osv. Jay gjorde ett test med denna kylaren och fick lägre temps på VRM osv än med EVGA's luftkylare!

Skrivet av bia:

Fick du detta att fungera? Funderar att göra samma sak men är osäker om det kommer att passa

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar utmärkt!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!