Johan tar över [Asus-forumrepresentant]

Permalänk
ASUS Nordic

Johan tar över [Asus-forumrepresentant]

Hej Sweclockers,

Mitt namn är Johan och jag tar över denna forumdel från Troy. Jag kommer huvudsakligen svara på frågor som rör Republic of Gamers-delen av vårat produktutbud.

Mvh
Johan, ROG Marketing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROG_Johan:

Hej Sweclockers,

Mitt namn är Johan och jag tar över denna forumdel från Troy. Jag kommer huvudsakligen svara på frågor som rör Republic of Gamers-delen av vårat produktutbud.

Mvh
Johan, ROG Marketing.

Trevligt med mer folk.

När kommer PG35VQ och till vilket pris?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Lodisen:

Trevligt med mer folk.

När kommer PG35VQ och till vilket pris?

Vi siktar på att släppa PG35VQ till julen 2018. Tyvärr har jag inte någon prisinfo att dela med mig av i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Trevligt med mer folk.

När kommer PG35VQ och till vilket pris?

Inte mer folk om han tar över en annan person

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

läs tråden och försök ge ett svar tack. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1508815-asus-maximus-v...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Kommer ni att släppa en GTX 1060 modell V2? Jämför mot exempelvis Gigabyte Aorus?
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N1060AORUS-6GD-rev-...

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inte mer folk om han tar över en annan person

Person nummer 2 kanske lurkar kvar i skuggorna.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd

Välkommen Johan!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hej Johan,
Vad tror du sannolikheten är att det kommer ut några skärmar med HMDI2.1 i år?

Permalänk
ASUS Nordic

Tack för välkomnandet allihop

Skrivet av SE_Larsson:

Kommer ni att släppa en GTX 1060 modell V2? Jämför mot exempelvis Gigabyte Aorus?
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N1060AORUS-6GD-rev-...

Är det något åt det här hållet du tänker?
https://www.asus.com/us/Graphics-Cards/GTX1060-O6G-9GBPS/

Skrivet av FANTEN:

Hej Johan,
Vad tror du sannolikheten är att det kommer ut några skärmar med HMDI2.1 i år?

Väldigt låg skulle jag säga

Permalänk

Hej Johan.
Angående den pågående cashback-kampanjen som Asus har nu så gör Elgiganten reklam om att man kan köpa mb+cpu hos dem och utnyttja cashbacken.

På Asus promotionsida är elgiganten listad som deltagande företag i kampanjen, länk.

Men, när man går in o läser "Terms & Conditions" så är inte elgiganten listad, länk.

Vill bara kolla om du vet vad som gäller, så man inte blir utan cashback sen om man väljer att köpa från elgiganten

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROG_Johan:

Hej Sweclockers,

Mitt namn är Johan och jag tar över denna forumdel från Troy. Jag kommer huvudsakligen svara på frågor som rör Republic of Gamers-delen av vårat produktutbud.

Mvh
Johan, ROG Marketing.

Hej Johan, jag köpte min Z370 och i5-8600k någon vecka innan cashback kampanjen startade, kan man utnyttja den ändå tro?

Med vänliga hälsningar
Alltid-först-till-kvarn

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Mordin:

Hej Johan, jag köpte min Z370 och i5-8600k någon vecka innan cashback kampanjen startade, kan man utnyttja den ändå tro?

Med vänliga hälsningar
Alltid-först-till-kvarn

Hej Mordin, tyvärr måste jag göra dig besviken. Kampanjen är bunden till att fakturan/kvittot är inhandlad under pågående kampanj. När man claimar cashback bifogar man en bild på fakturan/kvittot och då kollas datumet.

Permalänk
Avstängd

@ROG_Johan:

Vet du något mer om PQ22UC kommer den få högre än 60 Hz?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Tja, kul att det finns representanter här på forumet.

Har en fråga angående er cashback kampanj som ni har gällande ASUS mobo + intel CPU. Avser ni att sjävla kampanjprodukten är ASUS moderkortet, eller är det både ASUS moderkortet och intel CPU'n som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROG_Johan:

...bild på fakturan/kvittot och då kollas datumet.

Inte PS säkert alltså?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av superegg:

@ROG_Johan:

Vet du något mer om PQ22UC kommer den få högre än 60 Hz?

Inga såna planer i nuläget.

Skrivet av farnebr1nk:

Tja, kul att det finns representanter här på forumet.

Har en fråga angående er cashback kampanj som ni har gällande ASUS mobo + intel CPU. Avser ni att sjävla kampanjprodukten är ASUS moderkortet, eller är det både ASUS moderkortet och intel CPU'n som gäller?

Det är kombinationen ASUS moderkort+Intel CPU som avses i kampanjen

Permalänk
Medlem

Om du kollar i denna tråd, min cpu dog efter auto OC? ska det ens vara möjligt?

#17284913

Permalänk
Permalänk

@ROG_Johan: Tja! Vilket av era moderkort hade ni kunnat rekomendera till en dator för musikproduktion som stöder https://www.asus.com/se/Motherboard-Accessories/ThunderboltEX... I nuläget finns de inga moderkort med inbyggt Thunderbolt 3 ?
Hade varit schyst att slippa betala extra för saker som SLI eller flera M2 slots som vi inte kommer använda

Supertacksam för svar
Mvh Nisse!

Permalänk
ASUS Nordic

@Honkytonky:

Hej Nisse!

Jag skickade vidare frågan till vår product manager för moderkort som svarar följande:

"Thunderbolt utan extrakort är det två X299-kort som har: ROG MAXIMUS XI EXTREME och det kommande PRIME X299-DELUXE II
Annars löser man det precis som du säger med ThunderboltEX 3. Då behöver moderkortet ha en TB header. Listan blir lite större än ovan men det är fortfarande mest HEDT eller Workstationkort.
Om du vill slippa betala för extra funktioner gissar jag att du även vill undvika HEDT/WS så då är det PRIME Z390-A eller PRIME Z370-A II som gäller.

Annars har du hela listan på kort som har en TB header här:

X299:
TUF X299 MARK 1
ROG RAMPAGE VI EXTREME
PRIME X299-A
TUF X299 MARK 2

Z370/Z390:
PRIME Z390-A
PRIME Z370-A II

Workstation:
WS C422 SAGE/10G
WS X299 SAGE/10G
WS X299 SAGE
WS C422 PRO/SE
WS X299 PRO/SE
WS Z390 PRO"

Permalänk

@ROG_Johan: Ok! Inget lite enklare kort i 1500-2000krs klassen utan tex SLI Brygga fast med Thunderbolt headern alltså? Kan vara förra generationen vi kommer köra en 8700Cpu.

Permalänk
Medlem

@rog_johan

Hej jag undrar om bärbara datorer ligger inom din område oxå? Gäller då så klart ROG laptop då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |