Tävla och vinn ett Geforce GTX 1080 Ti med bredbandsleverantören Ownit

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: köp en stor datorskärm så slipper du betala.

jag kör acer 43 tum. kollar bara bluray och netflix osv på det.

Radiotjänst har försökt många gånger på att ska betala. men det är ingen tv utan räknas som datorskärm utan tvmottagare.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Ha med en VPM som standad så man slipper en tredje part som drar ner hastigeten lite för det gör dom alla, och som sagt alla kör nog med någon typ av vpm i dagsläget

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv

4G-internet på ett simkort som tillägg på fiberabonnemanget till när man är bortrest eller i stugan, så man slipper ha en separat operatör för detta. Givetvis kan ni erbjuda olika mängd surf för olika pris, ju dyrare ju mer data!

Permalänk
Medlem

"Download More RAM"

Vore trevligt om man kunde ladda ner mer RAM från ISP. /s

kanske 99kr/månad för 8GB, 199kr/månad 16GB, 299kr/månad 32GB. :S

Permalänk

VPN, VPN och åter VPN. Med alla dessa skriverier om hur våra privata liv på Internet inte längre är så privata så tycker jag att en stabil och enkel VPN-tjänst hos leverantören vore guld. En genomarbetat VPN-tjänst skulle absolut vara en "make-or-break" deal för mig i dagsläget. Man skulle kunna arbeta in denna typ av VAS-tjänst i abonnemanget som en gratis tjänst upp till en viss datamängd varje månad för att sedan ha en premium version för säg 49-99kr månaden där datamängden inte längre är begränsad.

Permalänk

Många bra exempel som kommer upp i den här tråden, men utav dem så tycker jag att en någolunda avancerad router så att man skall kunna enkelt kunna fjärrkontrolla till exempel sin bergvärmepump när man är ute på landet, med hjälp av IoT support. En annan bra tjänst som jag skulle kunna se mig betala för är kunna byta min statiska IP address utan problem för en liten slant utan att behöva ringa upp kundsupport.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig betalning av konsol xbox/PS4/Switch efter en visst antal år äger man produkten, tills betalningen är slutförd äger Ownit produkten.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Tjänst som tillåter användare att slå på trafikprioritering. Detta ska göra så att till exempel videostreaming, laddning av hemsidor och data från online-spel prioriteras över data som är mindre väsentlig. Exempelvis nedladdningar, hämtning av uppdateringar eller annat som kan göra användarupplevelsen mindre bekväm.

Jag skulle betala 49:- i månaden extra om jag kunde slippa att twitch.tv måste buffra bara för windows fick för sig att ladda ner en uppdatering i maximalt möjliga hastighet.

Permalänk
Medlem

Leasa dator med abonnemanget. Betala en viss summa extra i månaden så får man en gamingdator efter egna behov, efter ett år eller så får man en ny. Givetvis med smidig överföring av ens filer etc.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att kunna flytta över mitt bredbandsabonnemang mellan hemmet och sommarstugan på ett smidigt sätt, antingen kostnadsfritt eller till en billig peng.

I nuläget har jag tillgång samma bredbandsleverantör i sommarstugan som jag använder hemma. Tyvärr finns det inget enkelt sätt att flytta över abonnemanget när jag åker till sommarstugan utan jag får strula med att teckna ett nytt abonnemang och sedan säga upp det så att det löper ut lagom tills jag åker hem, med uppsägningstid inräknad.

Permalänk

Kanske redan har föreslagits, men någon form av snabbnummer för att komma förbi/först/runt långa telefonköer vore guld värt de (förhoppningsvis få) gångerna något strular.
Finns inge värre än att behöva sitta och vänta i upp emot 1h beroende på tid på dygnet, eller spendera 5 minuter med att navigera sig genom tonvalen för att över huvud taget komma till kön.
Alternativt en liten supportgrupp/person som har nattjour utifall man behöver få kontakt med någon utanför de vanliga öppettiderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netforce:

@VadSaDu: köp en stor datorskärm så slipper du betala.

jag kör acer 43 tum. kollar bara bluray och netflix osv på det.

Radiotjänst har försökt många gånger på att ska betala. men det är ingen tv utan räknas som datorskärm utan tvmottagare.

Tyvärr inte längre, SVT är skattat oavsett om du vill eller ej.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag skulle se att man erbjöd olika paket med bra förkonfigurerad hårdvara efter behov.

Packat och klart - Paketet för dig som bara vill tuta och köra, du meddelar dina behov samt vilken utrustning du har hemma idag, vi konfigurerar din router så att det bara är sätta i kontakten, vi skickar även med nätverkskablar och trådlösa usb nätverkskort . Spelar barnen online? Inga problem meddela vilka spel så öppnar vi nödvändiga portar från början. OBS vi rekommenderar att ni själva byter dom förkonfigurerade lösenorden till Wifi och router login

Kan själv - paketet för dig som vill konfigurera och välja utrustning själv. Du kan välja från ett smörgåsbord av utrustning Köp till kampanjpris eller låna för en låg månadskostnad, vi samarbetar med En stor elektronik återförsäljare, du går bara in på deras sida väljer utrustning skickar länken till oss så skickas den till dig snarast.

Streaming tillägget - Streamar du musik och film då är detta tillägget något för dig! Vi kan genom vår portal "Fiberströmmen" erbjuda de flesta streamingtjänster i ett paket, för endast 349 kronor i månaden får du 2 stycken 10" surfplattor, Viaplay, Netflix, Dplay, HBO, Cmoreplay, Spotify, Tv4play, Storytel, Bookbeat.

Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej

Permalänk
Medlem

En tjänst där ISP'n har en serverpark med speldatorer med förslagsvis 1080TI grafikkort och att man kan hyra kraften från dessa i ett par dagar/veckor ifall man blir sugen att spela nåt med häftig grafik men saknar en dyr speldator själv. Och att det skulle räcka att man kan streama spelet genom t.ex. en steam link eller använda en laptop.
Vet att nvidia har/haft en sån här tjänst men om dessa servrar finns hos ISP'n så kommer fördröjningen att bli mycket mindre. Gissar det blir som att ha en kraftfull dator i samma nätverk.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk

För oss som sitter och spelar Counter Strike tex skulle det vara kul om man kunde "hosta" sin egna server för att träna och köra matchar mot andra. En tillhörande TeamSpeak server för att man alltid ska veta att det finns någonstans att komma in och prata med sina klanmedlemmar.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Du är ju nära att maxa linan om du tar emot 10MB/s med 100Mbit/s.

Missade ett stort M, men annars är det korrekt - b = bit, B = Byte.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Behöver det vara genomförbart/lagligt?

En tjänst där man skriver ut samt raderar alla loggar.
Därefter ska det utskrivna eldas upp, askan delas samt skickas till FRA, RPS samt regering.
Beredd att betala 200-500kr/månad, bara för att få se tidningsrubrikerna.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med att få lite musik i luren medans det är kö (om det finnes dvs) :).
ex:
Hej och välkommen till Ownit, det är # personer före dig i kön, Vi erbjuder gratis musik medans vi behandlar kunderna före dig. Tryck 1 för att lyssna (trycker 1), Vi erbjuder flera olika genrer.. Vill du lyssna på top 100 listan tryck 1, vill du skapa en egen lista tryck 2, vill du lyssna på rock, classic etc tryck 3.

eller om man inte trycker 1 för musik så finns också:
tryck 2 för roliga it-skämt
tryck 3 för att få en lista hur du självdiagnoserar din uppkoppling.
tryck 4 för att hamna i gruppsamtal där hänga gubbe pågår (man kan självklart betta sin position i kön för att hetta upp spelet lite ).

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Att man ständigt dygnet runt kan ha någon att chatta med och som inte bara stänger ner en konversation.

En slags stödlinje med fokus på kanske it-intresserade personer.

Hade vart okej att höja månadskostnaden med 10-20 kr för något liknande.

Permalänk
Medlem

Bättre router som ingår, och som tillval färdiga och förinställda lösningar för oss som bor lite större. Exempelvis UBIQUITI som bara är att plugga in.

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

CloudSavegames

CloudSavegames

En tjänst där jag kan spara mina savegames från alla spel. För att hantera detta kan ett program i stil med Nvidias GeForce experience utvecklas som automatiskt scannar efter saves och frågar om man vill spara dessa.

Denna tjänst ser jag som mervärde till redan existerande tjänster eller möjligtvis någon årsavgift runt hundringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Högre hastighet mot ett antal tjänster/sidor som jag själv kan välja på månadsbasis. Säg att jag kan välja 10 valfria domäner där jag kan kommunicera med 1 gigabit och resten ligger på 100 megabit. Självklart har jag full frihet att välja vilka domäner som helst för att inte börja röra runt i nätneutralitetsfrågan där isp och tjänsteleverantör gör upp om prioriteringar.

Alternativt en fix datamängd i mitt paket jag kan aktivera som ligger på en högre maxhastighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förpaketerade tjänster för t.ex. hosting av spelservrar, teamspeak servrar, osv.

Kan implementeras på två olika sätt.

Man hyr dedikerad server för en fast månadskostnad, för är ju ganska skönt att ha det direkt via ISPn som dessutom garanterar bra uppkoppling till sin egna server som man hyr.

Spelservrar ingår i bredbandsabonnemanget, så man kan t.ex. låna en CS server för en match, lite som Brutal CS hade förr i tiden (kanske nu också). Då med ett antal servrar man delar på som man får boka. En PUBG server att kunna låna för att hosta en match tror jag skulle gå hem hos väldigt många idag.

Sen kan man ju utöka detta med att hyra ut serverplats/anslutning för egen hårdvara som man skickar in, likt vissa andra hostingsiter erbjuder idag, kanske inkludera bra rabatter om man redan har snabbt internetabonnemang hos ISPn.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

Möjlighet att utöver router lägga till apparater för ett passande mesh-nätverk. Kan tänka mig att en hel del skulle acceptera en förhöjd månadsavgift om det ingick i abonnemanget, säg 100:- extra varje månad +/- 50 kr beroende på storlek. Många i min bekantskapskrets som har problem med räckvidd inomhus som nog skulle uppskatta en liknande möjlighet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig en tjänst som samlar alla mina avtal och prenumerationer typ elabonnemang mobiloperatör banklån mm. tjänstens huvudsyfte skulle vara att söka efter bättre avtal och leverantörer på dina tjänster så du inte sitter med ett dåligt avtal och betalar för mycket pga att man är för bekväm.

Permalänk
Medlem

något som jag har tänkt på länge är att isp'n skall stå för virushantering.
alltså att dem skall stå för säkerheten. så vi konsumenter skall slippa det.
tycker o har alltid tyckt att dem priserna alla betalar så borde dem automatiskt garantera ett virusfritt internetabonnemang.
det borde ha varit en självklarhet från första början.

Visa signatur

<unconssioussknowledge>

Permalänk
Medlem

Någon form av "bekvämlighetspaket" där det finns olika nivåer att välja mellan:

Nivå 1 ( Lite ):

Kablage, router, prioritetssupport och enkla instruktionsböcker skrivna på svenska

Nivå 2 ( Upplevelse ):

Samma som nivå 1 samt prenumeration på någon streamingtjänst ( Spotify, Viaplay, HBO, Netflix ), ett paket som visar vad man kan göra med sin nya uppkoppling

Nivå 3 ( Säkerhet ):

Samma som Lite ( Nivå 1 ) men med virusskydd och VPN samt återigen instruktioner på svenska

Nivå 4 ( Max ):

Innehåller alla nivåer

Permalänk
Medlem

Som ny kund skulle jag gärna se att de erbjöd reklamblockering, tänk er en global "pi-hole" https://pi-hole.net/

(skulle vara intressant att veta hur mycket sidor drar in på reklam från en, skulle gärna prenumerera för att slippa reklam med alla säkerhetsrisker som framkommer)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ha min hemtelefon via en app, så att man hela tiden har möjligheten att hantera hemtelefon via mobilen.
Kan även vara nytta när man är utomlands för att "ringa hemifrån" till lokaltaxa. Det hade ni säkert kunna ta en slant för

Annars är väl ICT och helhetslösning den heta potatisen just nu. Vad sägs om något sjysst "smarta hemmet-paket" för det uppkopplade hemmet?
Kan vara partnerskap med ex ett larmbolag där ni står för access och konfiguration och tar ett helhetsanvar.

Men på något sätt ett erbjudande för att digitalisera hemmet, med en samlingsapp för både smarta prylar och era egna tjänster som VOD etc.

Tror som sagt på att helhetsansvar och att koppla upp hemmet går hem bättre hos svensson, även om jag såklart tycker att VPN-tjänster vore trevligt, men det går säkert att peta in i er helhetslösning i appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Blockera all trafik från SVT och ha som kvitto att man inte kan se på SVT alls, så att man slipper betala skatt för eländet..Blockera deras IP totalt till mitt hem, skulle lätt ge ISP 79:- extra i månaden istället för att ge maffian SVT detta..en billig slant att slippa propaganda.

Räcker inte, du måste även isolera ditt hem i en faraday bur och även gå omkring på stan i en faraday bur, isåfall. lycka till. (pga Radio)