walking dead/life is strange liknande spel

Permalänk

walking dead/life is strange liknande spel

har återhämtat mig från life is strange spelen nu och vill dyka in i ett till liknande spel, så bombardera mig med alla spel ni kan och känner till som har samma "dina val avgör spelets gång" stil. helst spel som utspelar sig som life is strange, modern tid, vardagliga problem, bra story osv, det behöver inte vara lika gripande som life is strange eller så.
söker enbart efter PC spel eller spel som är portade och går att spela på PC.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Wolf Among Us, samma utvecklare som Walking Dead; Telltale Games.

https://en.wikipedia.org/wiki/Telltale_Games#Games_developed

Permalänk

the wolf among us låter spännande när jag läste om det, ska kika närmare på trailers. fortsätt gärna att nämna mer liknande spel, så kan jag använda tråden för framtida bruk.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Fahrenheit kanske skulle passa.
http://store.steampowered.com/app/312840/Fahrenheit_Indigo_Pr...

Är för övrigt 80% rea i skrivande stund.

Permalänk

såg mer ut som ett action spel? är fahrenheit "val = konsekvens" byggt?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

har spelat 3 episoder utav the wolf among us nu, men jag tröttnade, gillade inte riktigt grafiken eller omgivningen.

finns det inget spel som liknar life is strange before the storm? ett spel som känns mer "nere på jorden" så att säg, ett som känns mer nära verkligheten, inget hokus pokus, gå runt och slåss och skjuta, utan typ, ja som life is strange, vanligt liv, gå runt och prata med folk, titta på saker, mer realistisk omgivning/miljö, ja ni som nu lirat before the storm vet vad jag pratar om, typ som en film där man får vara aktiv och bestämma hur det ska gå.. det behöver inte vara ett "val = konsekvens spel, men att det är en bra story är ett måste, gärna någon high school historia med livet runt. nått spel som ringer någon klocka? nått spel ni kommer att tänka på efter denna beskrivningen? känns som jag blivit lite kräsen efter life is strange XD, men jag älskade verkligen det spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Firewatch! Underbar lågmäld historia i vacker natur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir svårt att hitta nåt likt Life is Stange som kan mäta sig med det.

Ett spel du har dock som många tycker är riktigt bra är "The last of us".
Det är dock ett "PS exclusive"-spel. Men har hört att det har kommit
till dator också nu för tiden, inte helt 100 på hur de funkar dock.

Men har du ett Playstation eller om du kan fixa PC versionen så är det
verkligen ett spel att rekommendera.

Permalänk

firewatch har jag dock lirat, inget fel med spelet, mysig miljö och känsla, men finns inte mycket att prata med.

så synd att jag inte har en PS4, jag håller just nu på och följer några personer som lirar spelet på en react kanal på youtube(kommer nya avsnitt varje vecka) och det ser så kul ut och det är ju just nått liknande jag letar efter, ungdomar, handling, val, gå runt och prata, titta på saker, lite mer "nere på jorden" osv, att det är skräck och lite action i spelet gör väl inte så värst mycket. så släpps det till PC, så kommer jag skaffa det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

hmm, nu när jag tänker på det, tänk the sims, med handling, drama, händelser och lite mer socialt liv och inte så mycket utav "springa på toa" stup i ett, bingo, thats the one.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mangemani: Usch ja, life is strange lämnar ett tomrum som är svårt att fylla
Hade jag varit du så hade jag testat Witcher 3 och kanske framförallt Oxenfree. Det sistnämnda har väldigt bra dialoger och en liten skön twist med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

vart kan jag få tag på ocenfree? steam?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mangemani:

vart kan jag få tag på ocenfree? steam?

Japp http://store.steampowered.com/app/388880/Oxenfree/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

tack
så, spelet är installerat, ska kika på det lite senare:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

konstigt spel, hälften utav tiden så vet man inte ens vad som pågår. hitta sina vänner och en massa underbara dialoger(love em) men sen kommer dessa pårökta scener där bilden helt knasar sig, vänds upp och ned osv. vet inte vad jag ska tycka än, så jag spelar vidare:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter samma typ av spel Walking Dead är det ändra från telltale som intresserar mig har 2ep kvar av den nyaste

Life Is Strange spelade jag lite sen tog jag en pause och det blev inge mer men ska testa igen men vill ha nått nytt är ganska soft att bara slänga sig i soffan med gamepad efter jobbet och bara följa med i storyn.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

en del utav life is strange som jag älskar, det känns inte som ett spel där man måste spela igenom en hel bana för att nå sparpunkten, life is strange känns som en bok där man typ läser en sida och sedan sparas det och man kan återgå till det vanliga livet för att sedan kan upptas när som helst enkelt och man sugs direkt in i handlingen igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

snubblade åter igen över ett spel, we are chicago. utav det jag sett verkar det vara ett "val = konsekvens" spel och utspelar sig i skolan och livet runt skolan. är det nån som har testat spelet och kan säga om det är värt att skaffa?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Rekommenderar Night in the Woods. Påminner faktiskt lite om LiS och jag tror att om man gillar LiS så gillar man kanske NitW också.

Förövrigt släpps bonus-episoden till Before the Storm nu på söndag.

Permalänk

bonus episoden? vad utspelar det sig i den?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

"Deluxe Edition contains:

The main game (Episodes 1-3)
Bonus Episode: ‘Farewell’ - play one last time as a young Max Caulfield in a special bonus episode... "

http://store.steampowered.com/bundle/4418/Life_is_Strange_Bef...

Permalänk

då vet jag vad jag har att göra då. "one last time", "farwell", känns tungt att man efter detta aldrig kommer att få uppleva spelet igen, visst kan man spela om spelet flera gånger, men inte samma sak.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brisse:

Förövrigt släpps bonus-episoden till Before the Storm nu på söndag.

Ursäkta, fel av mig! Imorgon måndag klockan 18:00 släpps det tydligen

Permalänk

spelar bonus episoden nu, kan redan nu, bara 15 min in i spelet, inse vilket tufft val man måste göra, geez, men jag kan ha fel, spelen har ju bjudit på sina twistar. tror dock inte det är samma röst skådespelerska för chloe i bonus episoden, stämmer detta? hur som helst, super kul att få spela mer utav serien, men sorgligt att det är det sista.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Nyss spelat färdigt bonusepisoden.

Skrivet av mangemani:

tror dock inte det är samma röst skådespelerska för chloe i bonus episoden, stämmer detta?

Det stämmer. Chloe spelades ursprungligen av Ashly Burch i det första Life is Strange. Hon kunde inte medverka i Before the Storm när SAG-AFTRA gick ut i en strejk riktad mot spelindustrin, men efter att konflikten löstes så kunde hon återigen medverka i bonusepisoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har återhämtat mig från life is strange spelen nu och vill dyka in i ett till liknande spel, så bombardera mig med alla spel ni kan och känner till som har samma "dina val avgör spelets gång" stil. helst spel som utspelar sig som life is strange, modern tid, vardagliga problem, bra story osv, det behöver inte vara lika gripande som life is strange eller så.
söker enbart efter PC spel eller spel som är portade och går att spela på PC.

Något där dina val avgöra, som påminner och verkligheten och med en bra story...testat "Life"?

Permalänk

klarade ut bonus episoden nu, jisses vilken smäll för chloem men jag anade redan från episodens start hur episoden skulle sluta. skulle ha varit fint med 1 till episod efter denna, där man får se förändringen utav chloe, jag menar, då hade det ju varit fulländat, om man börjar med bonus episoden, sen den andra episoden och sen börjar man med before the storm.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa om Dreamfall Serien om du inte spelat igenom dom. Tycker dom är lite i stuk med Life Is Strange. Värt att kika in och se ifall du tycker det är något för dig iaf.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

genrertipsen verkar ju ändå spreta lite utöver LIS så.

har du testat "Stardew valley" eller liknande? det är ju mer helheten som påverkas av val än enskildheter, men känslan av att det blir lite unika tillfälligheter av vad man gör kvarstår. och det är ju även i LIS det egentligen ärligt talat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Beyond two souls och Heavy Rain. Jag tror dock bara de finns till playstation.

Skickades från m.sweclockers.com