Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sony Xperia m4 2016. "Bra" köp, begagnad?

Permalänk
Medlem

Sony Xperia m4 2016. "Bra" köp, begagnad?

Har en gammal Nokia 925 som batteriet börjar ge upp i.

Fått erbjudande av en vän att köpa en Sony Xperia m4 av en vän till honom, inhandlad 2016. Den ska ha en spricka i det undre glaset men den syns inte. Övre glaset är fint. Den är fabriksåterställd och enligt ägaren ska batteriet i den hålla laddning uppåt fyra dagar,sälvklart beroende på hur man nyttjar mobilen. Min nuvarande laddar ur snabbt även orörd.

Summan är "under en 500ing."

Har en vän som haft tre Sonymobiler och han tycker jag bör tänka på att, enligt hans erfarenheter av dem, att batteriet visst håller laddning men efter två till tre år så lägger batteriet i princip av + att han nog tycker att mobilen i fråga inte är alltför imponerande för den summan jag fått erbjudande att köpa för.

Vad säger Ni? Köpa eller spara 500ingen till någon annan? Kan ingenting om mobiler.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv

Snapdragon 615 och 2GB RAM. Duger väl.

EDIT: Såg inte det om sprickan först. Det vill man väl inte ha? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Snapdragon 615 och 2GB RAM. Duger väl.

EDIT: Såg inte det om sprickan först. Det vill man väl inte ha? 🤔

Det jag är fundersam över. Sprickan alltså. Inte sett mobilen själv än men vill gärna ha lite vetskap innan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag och en kollega fick varsin m4 som jobbtelefon. Båda fick inom ett år problem med antennerna så de tappade samtal, blåtand och nätverk väldigt ofta. De stängde av sig lite då och då.
På mitt exemplar började limmet som höll fast bakstycket lossna antagligen pga värme vid laddning. Men nöjda var vi till en början (ca 3 månader ) innan problemen började uppstå.
Vi hade modellen med dubbla simkort.
Jag skulle inte rekommendera just den modellen men jag antar att modellen med ett simkort är lika kass.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag och en kollega fick varsin m4 som jobbtelefon. Båda fick inom ett år problem med antennerna så de tappade samtal, blåtand och nätverk väldigt ofta. De stängde av sig lite då och då.
På mitt exemplar började limmet som höll fast bakstycket lossna antagligen pga värme vid laddning. Men nöjda var vi till en början (ca 3 månader ) innan problemen började uppstå.
Vi hade modellen med dubbla simkort.
Jag skulle inte rekommendera just den modellen men jag antar att modellen med ett simkort är lika kass.

Tack. Låter nog bli denna mobil. Iofs bara 300kr men........

En vän som haft en del Sonymobiler som berättade att alla hans mobiler varit likadana i sättet mobilerna "hanterat" batteriet, på det sättet att batteriet varit bra tills mobilen varit runt tre år gammal så har batteriet i prncip dött. Med tanke på att mobilen är över två år gammal nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk