I dessa tillfällen kommer Wikipedia till stor nytta. " https://sv.wikipedia.org/wiki/Varum%C3%A4rke "
[i]"I rättslig mening behövs i Sverige ingen särskild markering för att påvisa att ett namn har status av varumärke."
Vad är det för dokumentation mer än två beslut från ARN? Hur kom man fram till att vi inte följt dessa två beslut?
Handlar inte denna tråd om 2 st beslut som TS hävdar att vi inte valt att följa?
Det ena handlar om: 2016-12999 och det andra 2017-00188.
Ärende: 2016-12999 (beslut tagen början av år 2017) Borde vi inte i detta läge funnits i Råd & Röns Svarta lista efter mer än 1 år?
Ingen myndighet eller tidning behöver TS rådgivning utan har egna rutiner som man följer.
Det togs ett beslut från ARN i detta ärende helt riktigt, enda problemet var att ärendet/beslutet togs på ett annat bolag och inte Karatas Group AB trots att vi meddelat ARN om detta flera gånger innan beslut (mejl underlag som bekräftar det). Helt plötsligt får vi ett beslut från ARN som säger att bolaget inte har svarat och man väljer att ge kunden rätt då bolaget inte svarat. kort efter detta beslut mejlar ARN oss och skriver följande: (Även ARN gör fel)
Hej,
Jag ber om ursäkt för att vi missat att registrera om ärenden. Ange alltid ärendenummer, 2016-12999 MAKÅ, vid kontakt med oss.
Hälsningar
ARN bekräftar i mejlat den 18 april 2017 att man gjort ett misstag när man tog detta beslut. Vi besvarade detta mejl direkt efter där vi erbjöd ARN fortsätta med målet fast mot rätt bolag så att vi kan besvara ärendet men ARN meddelade oss om att kunden inte bevarat några fler mejl till ARN och ärendet därför är avslutat. = beslutet ogiltigt! Finns inget att följa när man tagit ett beslut för två olika bolag.
Detta känner TS mycket väl till med tanke på alla mejl han fått av ARN som bevisar detta. Hade inte det jag skriver varit korrekt så hade vi hamnat på Svarta listan länge sen som många andra företag gör varje halv år.
Vi har sedan det andra målet "2017-00188" som är det vi diskuterat. Detta ärende pågår, ARN hade inte mottagit vårt brev/svar och därför beslutet att ge kunden rätt trots att det handlar om en transportskada där både föraren hos DHL samt ombudet bekräftat skadan och dokumenterat det från kunden till oss men kunden har ej lämnat ut nödiga uppgifter till DHL för ersättning som leveranskvittens. Efter ca 1 år när vi inte hörde något av kunden längre så valde kunden att lämna ärendet till ARN. När ARN bad oss svara i detta ärende så skickade vi allt genom mejl eftersom vi hade fler än 10 sidor av underlag med bland annat kvitton från ombudet samt föraren som skrivit under skadan.
DHL i detta fallet tog på sig skadan men frågade efter mer underlag från kunden för att kunna fortsätta för ersättning men varken vi eller DHL fick ett enda mejl under 1 år utan en ARN anmälan istället. Eftersom i princip allt vi hade i detta ärende var i pappersform så valde vi att posta det till ARN vilket är mycket vanligt men fick sedan höra att man inte mottagit brevet och därför beslutet att ge kunden rätt då man inte mottagit vårt svar inom avsatt tid. Detta överklagade vi och ärendet pågår. DETTA är ännu inte avslutad utan pågår än idag. Vilket vi självklart kommer följa när det kommer ett slutligt beslut från högsta insats.
Allt detta känner TS till eftersom han precis som alla andra kan hämta (hämtat) dessa handlingar från ARN inkl. mejl som man tagit del av och läst igenom noga. TS väljer dock medvetet att dölja sanningen bakom varje ärende och vrider på det för att få en bra start.
Det är en stor skillnad när ett bolag själv sätter sig i konkurs med stora skulder och när bolaget (av staten) gör det när årsredovisningen inte inkommit inom rimlig tid enligt lag (behöver ej bero på skulder). i detta fallet hade bolaget inga skulder. Detta gäller ett helt annat bolag som inte har något med oss att göra med olika ägare. Vi har tagit över alla support/garantiärenden så att ingen kund har påverkas av nya bolaget med bättre ägarstruktur där ingen annan har rösträtt än VDn. Det jag diskuterar idag är Karatas Group AB,.
Antar att jag besvarat dina frågor? Återkom gärna om du har fler.
- GT