Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detrimentos:

Hade man "köpt dippen" på Ethereum vid $460, och investerat 4300kr, hade man på 1-2 dagar tjänat 1000kr.

Det är rätt sjukt. Och jag ser inte ens det som en särskilt riskabel investering. Det var närmast garanterat att den skulle gå upp.

Så kan man inte tänka brukar jag säga XD
Man kan ju inte ångra investeringsval man inte gjort, vad ger det ?

Permalänk
Avstängd

Nuså! ICX kommer till Bithumb och airdrop på G.

2.70 -> 3.40 på¨tiotal minuter. Money money money! Tur att man sitter tungt på det nu

Permalänk
Medlem

ICX PÅ BITHUMB! NU kommer korea och räddar oss! <3
Moon then lambo!
fan @XCM hann före

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Nuså! ICX kommer till Bithumb och airdrop på G.

2.70 -> 3.40 på¨tiotal minuter. Money money money! Tur att man sitter tungt på det nu

Skrivet av Stisse:

ICX PÅ BITHUMB! NU kommer korea och räddar oss! <3
Moon then lambo!
fan @XCM hann före

#1 på top 100 nu, coolt !
https://coinmarketcap.com/

Dock handlade jag mina för ett tag sen för 4,9 XD

EDIT:

Ser jag i syne ?
Ligger 100k köpordrar på binance crazy
https://www.binance.com/trade.html?symbol=ICX_BTC

Permalänk
Medlem

@Cadtekniker:

Du ser helt rätt Klockan är halv 6 i sydkorea just nu och det vart listat för ungefär en timme sen. Jag tror vi kommer se sjuka gains närmsta timmarna/dagarna. Hoppas att Coinone & Upbit Öppnar trade för ICX också!!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Medlem

För att förtydliga så är det bara Deposits som är öppnade idag på bithumb. Trading börjar den 25de mars(Söndag)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Stisse:

För att förtydliga så är det bara Deposits som är öppnade idag på bithumb. Trading börjar den 25de mars(Söndag)

Vad är detta för något spännande ni skriver om ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vad är detta för något spännande ni skriver om ?

Sydkoreaner tillåts börja handla i diverse mer eller mindre scammiga ICO's igen. Detta gillas av de som investerat i ICON som är motorn för dessa ointressanta ICO-baserade tokens eftersom deras user case stärks. Så har jag förstått det hela. Själv skulle jag aldrig investera i en ICO och är tveksam att investera i något som inte går att mina. Man får i så fall vara beredd att sälja snabbt när korthuset börjar falla ihop. Röd varningsflagga hissad.

(Personlig åsikt)

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Sydkoreaner tillåts börja handla i diverse mer eller mindre scammiga ICO's igen. Detta gillas av de som investerat i ICON som är motorn för dessa ointressanta ICO-baserade tokens eftersom deras user case stärks. Så har jag förstått det hela. Själv skulle jag aldrig investera i en ICO och är tveksam att investera i något som inte går att mina. Man får i så fall vara beredd att sälja snabbt när korthuset börjar falla ihop. Röd varningsflagga hissad.

(Personlig åsikt)

Okej, det med tokens har jag inte fattat grejen med. Men skall läsa på lite om det.

Permalänk
Medlem

Vart handla ni era kryptovalutor någonstans ? Kollat lite på Avanza, men dom verka bara ha certifikat.
Tips ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Vart handla ni era kryptovalutor någonstans ? Kollat lite på Avanza, men dom verka bara ha certifikat.
Tips ?

Coinbase, GDAX (systersida) sedan för vidare till ex. Binance

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Sitter och kika runt lite på binance för första gången. Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför står det t.ex BTC / USDT om man ska handa Bitocoin? Det står pair på det mesta. Är det om man ska köpa en valuta med en annan valuta ? Rätta mig om jag har fel. Men är det bättre att köpa valutan direkt eller köpa en annan valuta som man handlar t.ex ETH för? Sen under amount står det 25 % 50% 75% 100%, vilket rekommendera ni? Ursäkta för alla nybörjarfrågor. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Tips ?

Bitstamp gillar jag. Inte jättemånga coins att välja på men dom fungerar när dom ska och UI är smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ska man handla i Euro eller dollar ? Någon här som har laddad upp sitt id/pass på coinbase/gdax. Kan man lita på det? Är ju alltid lite riskabelt att med id handling

Permalänk
Skrivet av Akezz0n:

Tack för tipset! Ska man handla i Euro eller dollar ? Någon här som har laddad upp sitt id/pass på coinbase/gdax. Kan man lita på det? Är ju alltid lite riskabelt att med id handling

Jepp, annars kommer du inte kunna köpa krypto på coinbase, jag laddade upp mitt körkort. Tänk på om du skall göra direkt överförning från bankkontot till coinbase måste din bank skriva exakt ditt fulla namn annars kommer pengarna inte fram. Min bank hade inte skrivit med mitt mellan namn så pengarna kom aldrig fram till coinbase.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Sitter och kika runt lite på binance för första gången. Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför står det t.ex BTC / USDT om man ska handa Bitocoin? Det står pair på det mesta. Är det om man ska köpa en valuta med en annan valuta ? Rätta mig om jag har fel. Men är det bättre att köpa valutan direkt eller köpa en annan valuta som man handlar t.ex ETH för? Sen under amount står det 25 % 50% 75% 100%, vilket rekommendera ni? Ursäkta för alla nybörjarfrågor. Tack!

På Binance kan man bara handla med kryptovalutor. USDT (eller Tether) är en kryptovaluta vars värde är tänkt att motsvaras av en USD.
Sen köper du andra valutor med vanligtvis BTC eller ETH. Så för att handla på Binance behöver du först skaffa BTC, ETH eller möjligtvis USDT. Sen för du över det till Binance och börjar byta med andra användare.

När du anger hur mycket du vill sälja eller köpa kan du ange procent som 25, 50, 75 och 100. Då använder den så stor del av vad du har råd med. Väldigt enkelt.

Skrivet av Akezz0n:

Tror du är bunden till Euro om du sitter i Europa så det är inget att tänka på. Dock kan priserna vara lite olika så kolla om du kommer åt båda och vilken som ger bäst valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem

@Akezz0n:

TIPS:
Coinbase är överlägset enklaste sättet att köpa krypto med kontokort eller liknande men avgifterna är höga.
Så vad man gör är att man för över pengar till coinbase
Sen flyttar man dom till systersidan GDAX och där lägger man in en KÖPORDER på krypto.
Har du tänkt köpa t.ex BTC eller ETH är du färdig där
Har du tänkt köpa andra så får du göra ytyterligare ett steg och först köpa ETH sen flytta dom till t.ex BINANCE där du kan byta din ETH mot andra kryptovalutor

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@Akezz0n:

TIPS:
Coinbase är överlägset enklaste sättet att köpa krypto med kontokort eller liknande men avgifterna är höga.
Sen flyttar man dom till systersidan GDAX och där lägger man in en KÖPORDER på krypto.
Har du tänkt köpa andra så får du göra ytyterligare ett steg och först köpa ETH sen flytta dom till t.ex BINANCE där du kan byta din ETH mot andra kryptovalutor

Problemet är med gdax är att har man använt sitt körkort på coinbase måste du ha någon annan identitetshandling för gdax. Vilket jag inte har så då kan man inte använda gdax. Konstigt i min värld, eller gör jag något fel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Problemet är med gdax är att har man använt sitt körkort på coinbase måste du ha någon annan identitetshandling för gdax. Vilket jag inte har så då kan man inte använda gdax. Konstigt i min värld, eller gör jag något fel ?

Nej mycket riktigt så är registreringen allt annat än smidig på GDAX.
Har man inte både ID & Pass så går det nog inte.

Verkar som GDAX fått motkravet från EU.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Nej mycket riktigt så är registreringen allt annat än smidig på GDAX.
Har man inte både ID & Pass så går det nog inte.

Verkar som GDAX fått motkravet från EU.

Fattar inte syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

@Akezz0n:

TIPS:

Jag har fixat pass nu så jag ska försöka fixa verifieringen på GDAX. Hört ryktas om att man slipper överföringsavgiften för bitcoinöverföringar om man flyttar BTC från GDAX. Stämmer detta? Däremot ska coinbase ta överföringsavgift så man kan alltså flytta kryptovaluta gratis från coinbase till GDAX och överföra gratis från GDAX?

https://bitcoin.stackexchange.com/questions/64624/does-gdax-c...

Så banköverföring utlandsbetalning i EUR till coinbase (växlingsavgift SEK-EUR beror på din bank). Flytta EUR till GDAX (gratis). Köp BTC med köporder på GDAX (låg avgift). Skicka BTC från GDAX (gratis).

Alternativt köp kryptovaluta snabbt med kreditkort på coinbase (dyr avgift). Flytta krypto till GDAX (gratis), skicka därifrån (gratis).

Rätt uppfattat?

Edit: Svenskt körkort gäller inte som ID-kort internationellt men det gör pass. Men tydligen räcker körkort på coinbase men inte GDAX. Det är väl lagar om penningtvätt så det ska kunna identifieras vem som handlar. Blev utfrågad av banken också när jag skulle aktivera utlandsbetalningar...

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Jag har fixat pass nu så jag ska försöka fixa verifieringen på GDAX. Hört ryktas om att man slipper överföringsavgiften för bitcoinöverföringar om man flyttar BTC från GDAX. Stämmer detta? Däremot ska coinbase ta överföringsavgift så man kan alltså flytta kryptovaluta gratis från coinbase till GDAX och överföra gratis från GDAX?

https://bitcoin.stackexchange.com/questions/64624/does-gdax-c...

Så banköverföring utlandsbetalning i EUR till coinbase (växlingsavgift SEK-EUR beror på din bank). Flytta EUR till GDAX (gratis). Köp BTC med köporder på GDAX (låg avgift). Skicka BTC från GDAX (gratis).

Alternativt köp kryptovaluta snabbt med kreditkort på coinbase (dyr avgift). Flytta krypto till GDAX (gratis), skicka därifrån (gratis).

Rätt uppfattat?

Krävs både pass+körkort hos GDAX, endast 1 av dessa hos Coinbase. Så om du visar pass för Coinbase kommer du behöva visa körkort när du loggar in hos GDAX första gången.

Gratis att flytta valutor mellan Coinbase och GDAX. Även gratis (bara GAS avgift) med BTC/ETH från GDAX/Coinbase till t.ex Binance. Ej gratis från Binance tillbaka (avgift + GAS). Köp bara med LIMIT orders, ej MARKET orders på gdax.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Fattar inte syftet.

Förhindra penningtvätt.
En skurk har sällan två fake id med samma identitet.
Kanske har ett fake pass eller ett fake körkort men sällan båda.
Oavsett är det krångligare att fixa

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Helt korrekt

Permalänk

På Gdax är det samma valutor som hos coinbase så skall man handla med andra valutor är det binance eller någon annan börs som gäller och då avgifter. Så om jag fattat det rätt är väll om man skall köpa mellan dom valutorna som coinbase har som det finns ett syfte med gdax eller ? För just att inga kostnader/avgiften (fee).

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

På Gdax är det samma valutor som hos coinbase så skall man handla med andra valutor är det binance eller någon annan börs som gäller och då avgifter. Så om jag fattat det rätt är väll om man skall köpa mellan dom valutorna som coinbase har som det finns ett syfte med gdax eller ? För just att inga kostnader/avgiften (fee).

Du kan inte köpa krypto på Binance, du kan bara byta krypto
På Coinbase/GDAX kan du köpa och sälja krypto.

Har du inga krypto måste du börja på tjänster som coinbase som tar emot FIAT.
FIAT i detta fall är Svenska kronor

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Du kan inte köpa krypto på Binance, du kan bara byta krypto
På Coinbase/GDAX kan du köpa och sälja krypto.

Har du inga krypto måste du börja på tjänster som coinbase som tar emot FIAT.
FIAT i detta fall är Svenska kronor

Ja jo man måste slänga in pengar i någon av krypto på coinbase, och hela grejen på gdax om jag fattat det rätt är om du vill byta tex ethereum till litecoin är det ingen avgift på detta eller ?

Det jag inte förstår är varför köper man inte Litecoin direkt på coinbase ?
Vad jag kan se om man kollar tillbaka i tiden så följer valutorna varandra, går en av valutorna ner oftast ethereum eller bitcoin hänger alla valutor med ner.

Permalänk

Vad allt rasar just nu, någon som vet varför ?

Permalänk
Medlem

Sådär har verifierat passet på GDAX (och körkort på coinbase). Var lite lustigt för de ville ha bild på fronten av passet och foto men fronten av passet är ju bara en rödlila pärm som det typ står pass på Men så blev det inte verifierat heller så jag gjorde om med foto på själva passet plus foto på mig själv med webbkameran och då gick det ju bra. Fick visserligen något felmeddelande om att adress och så vidare saknades men loggade in på nytt och kom till tradingsidan. Fick också mail att jag var verifierad. Så jag tror det är OK nu. Inte jättelätt att verifiera sig men de vill väl hellre att folk använder coinbase så de tjänar mera på avgifterna.

Bara det att kunna lägga order med limit gör ju att man kan tjäna lite extra. Om man ser att det är på väg neråt så kan man lägga limit något under nuvarande kurs och så långt ner man tror kursen ska gå så får man ju köpet billigare (om det går som man trodde).

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Sådär har verifierat passet på GDAX (och körkort på coinbase). Var lite lustigt för de ville ha bild på fronten av passet och foto men fronten av passet är ju bara en rödlila pärm som det typ står pass på Men så blev det inte verifierat heller så jag gjorde om med foto på själva passet plus foto på mig själv med webbkameran och då gick det ju bra. Fick visserligen något felmeddelande om att adress och så vidare saknades men loggade in på nytt och kom till tradingsidan. Fick också mail att jag var verifierad. Så jag tror det är OK nu. Inte jättelätt att verifiera sig men de vill väl hellre att folk använder coinbase så de tjänar mera på avgifterna.

Bara det att kunna lägga order med limit gör ju att man kan tjäna lite extra. Om man ser att det är på väg neråt så kan man lägga limit något under nuvarande kurs och så långt ner man tror kursen ska gå så får man ju köpet billigare (om det går som man trodde).

Hur menar du limit ?