Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av epaaj:

Tidigare gick banköverföringar inom 1-2 bankdagar. Men hörde av en vän att det blev högre tryck efter december 2017 och det tar längre tid nu.
Sätta in SEK/EURO är det Coinbase som gäller. GDAX är bättre när man ska köpa btc, ltc, bch, eth hos Coinbase.
Så kör du endast Coinbase/GDAX kan du sätta in pengar utan avgift, handla utan avgifter. Sen vet jag inte hur det ser ut när du vill ha ut dina SEK/EURO igen men tror det är låg eller ingen avgift där med. Bankkort på Coinbase är väl runt 3-4% avgift har jag för mig.

Binance har jag bara handlat kryptovalutor på. Går det ens att använda Euro/USD där?

SEPA går väldigt fort nu. Gör du idag så har du dom oftast imorgon.
Binance är inte USD / SEK. Bara krypto.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

Tidigare gick banköverföringar inom 1-2 bankdagar. Men hörde av en vän att det blev högre tryck efter december 2017 och det tar längre tid nu.
Sätta in SEK/EURO är det Coinbase som gäller. GDAX är bättre när man ska köpa btc, ltc, bch, eth hos Coinbase.
Så kör du endast Coinbase/GDAX kan du sätta in pengar utan avgift, handla utan avgifter. Sen vet jag inte hur det ser ut när du vill ha ut dina SEK/EURO igen men tror det är låg eller ingen avgift där med. Bankkort på Coinbase är väl runt 3-4% avgift har jag för mig.

Binance har jag bara handlat kryptovalutor på. Går det ens att använda Euro/USD där?

Varför är det bättre att köpa btc, lic, eth på gdax än på coinbase ?

Permalänk
Skrivet av Xcm:

SEPA går väldigt fort nu. Gör du idag så har du dom oftast imorgon.
Binance är inte USD / SEK. Bara krypto.

Detta har jag inte fått att funka, på min bank heter det betala till utländskkonto något sånt, men det är tydligen samma sak som sepa. Men får det inte att funka. Nu vet jag att det troligvis kan vara att namnet stämde inte och då verkar det inte funka ? mitt mellan namn hade coinbase och det har inte min bank skrivit ut. Tror ni att det är problemet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Varför är det bättre att köpa btc, lic, eth på gdax än på coinbase ?

För att du slipper avgifter om du köper via limit orders istället för market orders eller vad de kallar dem.
Köper du direkt är det avgift. Lägger du upp en köporder och väntar på en säljare slipper du avgifterna. På Coinbase är det väl bara direktköp tror jag då det inte är en exchange på samma sätt.

Skrivet av forcevision:

Detta har jag inte fått att funka, på min bank heter det betala till utländskkonto något sånt, men det är tydligen samma sak som sepa. Men får det inte att funka. Nu vet jag att det troligvis kan vara att namnet stämde inte och då verkar det inte funka ? mitt mellan namn hade coinbase och det har inte min bank skrivit ut. Tror ni att det är problemet ?

Jag hade samma "problem" med namnen men det gick bra för mig. Minns inte att jag behövde göra något.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

För att du slipper avgifter om du köper via limit orders istället för market orders eller vad de kallar dem.
Köper du direkt är det avgift. Lägger du upp en köporder och väntar på en säljare slipper du avgifterna. På Coinbase är det väl bara direktköp tror jag då det inte är en exchange på samma sätt.

Jag hade samma "problem" med namnen men det gick bra för mig. Minns inte att jag behövde göra något.

Okej, men är det ingen fee för att skicka över pengerna från coinbase till gdax ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, men är det ingen fee för att skicka över pengerna från coinbase till gdax ?

Gdax äger Coinbase så nej, det är ingen fee att skicka
Du loggar in med samma konto på Gdax/Coinbase och kan flytta emellan direkt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Gdax äger Coinbase så nej, det är ingen fee att skicka
Du loggar in med samma konto på Gdax/Coinbase och kan flytta emellan direkt.

Oj shit va bra, det hade jag ingen aning om.
Tack för hjälpen
Förstår dock inte varför dom vill ladda min webkamera när jag loggar in på gdax ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Oj shit va bra, det hade jag ingen aning om.
Tack för hjälpen
Förstår dock inte varför dom vill ladda min webkamera när jag loggar in på gdax ?

För att verifiera dig. Det är en Bank och måste således hålla sig till regler.

Permalänk
Medlem

Har Icon öppnat sammarbete med svenska TINK? Appen där man samlar alla sina banker/kreditkort.
De har ju redan ett sammarbete med Svenska Uppsala(sentinel protocol)
Edit: glömde länken https://twitter.com/ByteSizeCapital/status/974189596127801344

EDIT2. Nevermind. Så kul ska vi inte ha. Det var en annan TINK. Riktigt synd. Blev lite för exalterad.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

https://cointelegraph.com/news/tom-lee-predicts-bitcoin-to-re...

Bitcoin förutspås nå $91000 Mars 2020 baserat på hur kursen betett sig historiskt efter dippar. Känns kanske svårt att tro på just nu men vem vet. Jag tror det är hyfsat bra köpläge nu efter senaste tidens snabba nedgång. Vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

https://cointelegraph.com/news/tom-lee-predicts-bitcoin-to-re...

Bitcoin förutspås nå $91000 Mars 2020 baserat på hur kursen betett sig historiskt efter dippar. Känns kanske svårt att tro på just nu men vem vet. Jag tror det är hyfsat bra köpläge nu efter senaste tidens snabba nedgång. Vad tror ni?

Jag tror absolut nu är grejen att köpa, även Ethereum skulle jag säga. Jag inväntar en dipp på Litecoin också under 100Euro då köper vi.
Vad tror ni om Neo och icon framöver ?

Permalänk
Medlem

@ronnylov:
Jag slog till på ETH rean igår.
Ändrade min "Breakeven" på ETH från 980 till 760 USD

Köpte vid 512 USD så lyckades knappats pricka botten på 460 men är ändå mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Var ska man börja om man är lite intresserad av att köpa kryptovaluta? Vad bör man läsa först, vad behöver man känna till? Mest som en kul grej, tänkte lägga en summa och se hur det utvecklar sig.

Permalänk
Skrivet av MH25:

Var ska man börja om man är lite intresserad av att köpa kryptovaluta? Vad bör man läsa först, vad behöver man känna till? Mest som en kul grej, tänkte lägga en summa och se hur det utvecklar sig.

Vi är några som jobbar på en hemsida som kommer upp snart. Kan hojta till när den är uppe om du vill, syftet är för nybörjare att kunna chatta med oss ang krypto och även snabb guider och mer avacerade guider för att komma igång att köpa och sälja. Kan även se hur det går för oss när vi köper/säljer

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@ronnylov:
Jag slog till på ETH rean igår.
Ändrade min "Breakeven" på ETH från 980 till 760 USD

Köpte vid 512 USD så lyckades knappats pricka botten på 460 men är ändå mycket nöjd.

Nice, hoppas själv nu att den inte dippar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Nice, hoppas själv nu att den inte dippar mer.

Den får dippa eller rusa bäst fan den vill jag har inga planer på att sälja
Det är lekpengar och småsummor jag handlar med bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vi är några som jobbar på en hemsida som kommer upp snart. Kan hojta till när den är uppe om du vill, syftet är för nybörjare att kunna chatta med oss ang krypto och även snabb guider och mer avacerade guider för att komma igång att köpa och sälja. Kan även se hur det går för oss när vi köper/säljer

Hum... skulle rekommendera att ni kollar med FI/skatteverket(?) om det är tillåtet att ge ekonomiska råd i tillgångar där man själv har ägande intresse. I vissa länder är det strängt förbjudet men vet inte hur svenska regler är. Kan vara en dyrköpt läxan i värsta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Implor:

Hum... skulle rekommendera att ni kollar med FI/skatteverket(?) om det är tillåtet att ge ekonomiska råd i tillgångar där man själv har ägande intresse. I vissa länder är det strängt förbjudet men vet inte hur svenska regler är. Kan vara en dyrköpt läxan i värsta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lungt, vi ger inte ekonomiska råd. Bara hur man startar igång hur man registerar sig på olika sidor osv vilka plånböcker som finns m.m. Sedan hur vi köper och säljer inte hur besökare bör köpa och sälja. Men tack för tipset, tror inte heller det finns något som säger att du inte får rekommendera andra vad dom skall köpa så länge du inte hävdar något som inte stämmer. Men där är jag osäker.

Permalänk
Avstängd

Prickade icon på 1,65 denna gången. Uahhh underbart.

Permalänk

Tips på bra hemsidor för ekonomi i världen, kryptovaluta, finans sidor, gärna sidor som visar nya kryptovalutor som kommer eller nyligen kommit m.m ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Prickade icon på 1,65 denna gången. Uahhh underbart.

Sweet, Som att sno pengar från småbarn Jag la på lite i mitt portfolio i morse också för 2,06 USD. Känns som vi har nått botten nu. (HOPPAS) Men med tanke på g20 mötet så är jag väldigt hoppfull att vi ser en bull run nu.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@Stisse: Man har ju iaf inte tråkigt om man följer kryptomarknaden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Sweet, Som att sno pengar från småbarn Jag la på lite i mitt portfolio i morse också för 2,06 USD. Känns som vi har nått botten nu. (HOPPAS) Men med tanke på g20 mötet så är jag väldigt hoppfull att vi ser en bull run nu.

Yes haha, hur kan man sälja icon vid 1,65 är frågan. Finns folk för allt. Får gärna hålla i sig till efter lönen iaf sen kan det komma bullrun så jag kan mysa mig bort till karibien i vinter lol

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Ja det får man verkligen hoppas på. investerade själv när den låg på 1,8 usd.

Permalänk

Tänkte kolla lite på gdax, men vilka valutor kan man köpa där ?
Jag har konto hos coinbase men när jag skall logga in på gdax så vill den att jag tar en bild av passet eller id men jag har bara körkort och det kan jag inte välja. Det är en bock under valet av körkort. Hur gör jag någon som vet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tänkte kolla lite på gdax, men vilka valutor kan man köpa där ?
Jag har konto hos coinbase men när jag skall logga in på gdax så vill den att jag tar en bild av passet eller id men jag har bara körkort och det kan jag inte välja. Det är en bock under valet av körkort. Hur gör jag någon som vet ?

På Gdax finns bara BTC, ETH, LTC och BCH.

Minns inte hur det var när jag registrerade mig men vet att det var någon sajt som ville ha både körkort och pass inskickat. Oklart varför men det gick inte att komma undan. Prova skicka in körkortet men det räknas ju tyvärr inte som en ID-handling utanför Sverige. Kanske dags att skaffa pass eller riktigt ID-kort.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

På Gdax finns bara BTC, ETH, LTC och BCH.

Minns inte hur det var när jag registrerade mig men vet att det var någon sajt som ville ha både körkort och pass inskickat. Oklart varför men det gick inte att komma undan. Prova skicka in körkortet men det räknas ju tyvärr inte som en ID-handling utanför Sverige. Kanske dags att skaffa pass eller riktigt ID-kort.

Verkar vara så i detta fallet också, dock förstår jag inte vad skillnaden på gdax och coinbase är ? Köper ethereum eller bitcoin på coinbase varför skall jag göra det på gdax ?

Permalänk
Medlem

@forcevision: På GDAX kan du köpa krypto med en köporder och då slipper du avgifter.
Om jag lägger ut en bitcoin för 10000 och du vill köpa en bitcoin för 10000 så byter vi bara utan avgifter.
På Coinbase köper man krypto till marknadspris + en avgift på 0,25%

EDIT:
https://www.coinstreet.io/one-simple-trick-to-avoid-coinbase-...

Permalänk

Hade man "köpt dippen" på Ethereum vid $460, och investerat 4300kr, hade man på 1-2 dagar tjänat 1000kr.

Det är rätt sjukt. Och jag ser inte ens det som en särskilt riskabel investering. Det var närmast garanterat att den skulle gå upp.