Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

fick också mitt slutskattebesked igår

Här kom det under natten. Bara att vänta lite till på whiskypeng.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Det står två olika datum när det gäller anmälan av vilket konto man vill ha skatteåterbäringen till. 1:a mars på ena bilden och 23:e mars på andra.. Då jag anmälde konto efter 1:a men innan 23:e så undrar man vilket av dom det är som gäller

Eftersom att det var högtryck på att skapa digital brevlåda gick skatteverket ut och gav alla en chans till att skaffa en. Så de förlängde det första datumet (1/3) till 23/3. Finns någon notis på detta på typ aftonbladet

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

En del av deklarationen som gäckar mig är traktamente.

Jag kör 70km enkel väg till jobb. Jag kör tåg, så jag kör minst 50km i tjänst. Jag övernattar förvisso inte, men möjligheten finns då vi har övernattningslokaler på kontoret. Har jag rätt att deklarera för måltid tex? (Man äter ofta köpemat)
Jag får ingen ersättning från arbetsgivaren.

Du måste ha en övernattning.
Övernattningsorten måste vara minst 50 km från arbetsorten och hemmet.
https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/t...

Att du inte ta egen matlåda med dig är inget skatteverket bryr sig om. Har du inte möjlighet till att ha med matlåda så får du ta upp de önskemålen med din arbetsgivare(ev facket) att du vill ha de möjligheterna.
Alternativ att din arbetsgivare subventionera din lunch, men då skall du ev. förmånsbeskattas för det.

Permalänk
Inaktiv

Fick även jag mitt slutbesked inatt, lite störande då digitalposten och eposten båda plingade samtidigt men jag hade vaknat ett par sekunder innan så sömnen var redan störd.

Skickade in min deklaration 28'e mars så var lite sent ute. Men borde ha pengarna under veckan iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

men autogiro från din lön till skatteverket är ju samma sak... dvs månadsvis överföring på 1/12 av det du brukar betala in. borde ta bort det mesta av skillnaden...

Jag har absolut ingen aning om vad du pratar om...

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Inte fått mitt än, väntar tålmodigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Frågar åt en polare som inte orkar skapa konto, och själv har jag gjort ändringar så jag är ju körd hur som:

Får man tillbaka nu i april om man fyllde i aktiehandel, K4?
Fälten är ju förtryckta, så man gör ju inga ”ändringar” utan mer ”komplettering”.
Har nån av er som fått ert slutbesked gjort en K4?

Känns som att denna snabba återbetalning främst är ett sätt att få folk att skippa göra avdrag och/eller minska på folk som ”chansar”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Frågar åt en polare som inte orkar skapa konto, och själv har jag gjort ändringar så jag är ju körd hur som:

Får man tillbaka nu i april om man fyllde i aktiehandel, K4?
Fälten är ju förtryckta, så man gör ju inga ”ändringar” utan mer ”komplettering”.
Har nån av er som fått ert slutbesked gjort en K4?

Känns som att denna snabba återbetalning främst är ett sätt att få folk att skippa göra avdrag och/eller minska på folk som ”chansar”.

Skulle tro att "komplettering" är detsamma som att göra en "ändring". Annars hade det nog specificerats.

Kanske är det till viss del är för att få folk att skippa men framförallt för att tekniken gör det möjligt. Det har det inte varit innan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Skulle tro att "komplettering" är detsamma som att göra en "ändring". Annars hade det nog specificerats.

Kanske är det till viss del är för att få folk att skippa men framförallt för att tekniken gör det möjligt. Det har det inte varit innan.

Mjo förmodligen har du rätt, det är nya uppgifter som säkert ska in i nån snurra av kontroll.

Permalänk
Medlem

Jag fick slutskattebesked igår med! Förhoppningsvis kommer pengarna i början av veckan så att jag kan beställa den där skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag fick slutskattebesked igår med! Förhoppningsvis kommer pengarna i början av veckan så att jag kan beställa den där skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Torsdag eller fredag har du pengar på kontot.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Ingen som vill vara med och leka byta slutskattebesked?
Samt, kan man inte bara sätta *-1 på slutsumman?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har också fått mitt slutskattebesked idag och det står att pengarna skall finnas på mitt konto inom en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Torsdag eller fredag har du pengar på kontot.

Beror väl på? Tidigare år har jag för mig att det betalats ut i någon form av ordning, typ postnummer, sista siffrorna eller dylikt. Finns säkert folk som får pengarna idag eller imorgon

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Beror väl på? Tidigare år har jag för mig att det betalats ut i någon form av ordning, typ postnummer, sista siffrorna eller dylikt. Finns säkert folk som får pengarna idag eller imorgon

Ja alltså man vet ju aldrig, slutskattebeskedet skulle inte skickas ut förrän den 6:e april egentligen. Många som sitter o spammar sin uppdatering på kontot nu mig inkluderat

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool: vet inte vad du pratar om

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Beror väl på? Tidigare år har jag för mig att det betalats ut i någon form av ordning, typ postnummer, sista siffrorna eller dylikt. Finns säkert folk som får pengarna idag eller imorgon

Beror inte alls på skulle jag säga. Om det står vi betalar ut 5-6 april så kommer nog pengarna antingen 5-6 april. Dvs. torsdag eller fredag.
Skulle det trilla in något före torsdag blir det en trevlig överraskning.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Beror inte alls på skulle jag säga. Om det står vi betalar ut 5-6 april så kommer nog pengarna antingen 5-6 april. Dvs. torsdag eller fredag.
Skulle det trilla in något före torsdag blir det en trevlig överraskning.

Står inget om något datum i mitt slutskattebesked, bara att pengarna ska betalas ut inom en vecka?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Står inget om något datum i mitt slutskattebesked, bara att pengarna ska betalas ut inom en vecka?

Gå tillbaka en sida. Så ser du all information som postats från skatteverket om vilka datum de gör utbetalningen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Gå tillbaka en sida. Så ser du all information som postats från skatteverket om vilka datum de gör utbetalningen.

Finns absolut ingen infromation alls i min Kivra-brevlåda kring detta. Har du fått annan information än jag?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja jag fick det via sms och gick sen in på "Min myndighetspost".

Ps. jag deklarerade den 19 mars med.

Jag fick det i natt också faktiskt samma inom en vecka

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Fast där står det att slutskattebesked skickas ut den 6 april, vilket inte stämmer, då många fått det igår och idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av crew seven:

Jag fick det i natt också faktiskt samma inom en vecka

Najs, ser nu att de har betalt ut mina pengar sen är det upp till min bank när de kommer in:

2018-04-01 Utbetalning -4 275

Permalänk
Medlem

Uppgifter om utbetalning från skattekontot:
Utbetalt belopp *
1 512
* Beloppet sätts in på anmält utbetalningskonto inom en vecka

när jag kollar på kivra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fast där står det att slutskattebesked skickas ut den 6 april, vilket inte stämmer, då många fått det igår och idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det står inte bara slutskattebesked det står utbetalning också. Om man går in på skattekontot står det att de kan ta ca 3 dagar för pengarna att trilla in. Så troligen trillar det väl in 5-6 som sagts tidigare i tråden.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

5 - 6 april ska pengarna vara överfört

"Skatteverket skickar ut besked om beslutade skatteuppgifter och betalar ut skatteåterbäringen 5–6 april till dig som

hade digital brevlåda senast den 1 mars
hade anmält konto för skatteåterbäring senast den 1 mars
godkände din deklaration i appen eller e-tjänsten senast 28 mars, utan att ändra eller lägga till något."

Tror det är utbetalningen dom menar. Beskedet har jag redan fått

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Inga pengar ännu. Skattåterbäringen går direkt hit:

metallsvenskan.net

Permalänk
Medlem

En sak jag läst som många kanske missat är att göra avdrag för är ett köp av elcykel.
https://m3.idg.se/2.1022/1.689108/elcykel-premie

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Nu står det att pengarna kommer in imorgon om jag kollar transaktioner på mitt konto. Hade ju gott kunnat komma idag lika gärna kan jag tycka..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö