Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

En europeisk familjetrailer finns ute nu. Nintendo Switch är ett helt familjenöje.

https://youtu.be/EH0K1o_6hTM

Rika jävla bortskämda skitungar får självklart varsin Switch.... jag vill påstå, då inte alla multiplayer-spel erbjuder split screen, att Switch kan komma att bli en klassfråga, liksom Apples produkter..

Family fun.. but only if you're a rich bitch!!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Rika jävla bortskämda skitungar får självklart varsin Switch.... jag vill påstå, då inte alla multiplayer-spel erbjuder split screen, att Switch kan komma att bli en klassfråga, liksom Apples produkter..

Family fun.. but only if you're a rich bitch!!

Jo jag märkte det med det var en högre medelklass än Sverige. Ser man husen dom är i samt bilen de åker i så är det knappast någon förstad till Malmö typ .
Men det är Nintendos reklamfilm då har alla en Switch, det var ute för ett tag sen en kanadensisk/amerikansk Nintendo reklam där de åkte skidor och där hade alla med en Switch.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Veckans skvaller: Spyro Reignited Trilogy

På den mexikanska Amazon hittades Spyro Reignited Triology för PS4. Bilden är borta men annonsen är kvar. Datumet är satt till den 21 september.

• All 3 original Spyro games fully remastered in HD

• Includes Spyro the Dragon, Spyro 2: Ripto's Rage! and Spyro: Year of the Dragon

• 100+ levels, remastered with breathtaking graphical updates and improved gameplay controls

Värt att tillägga är att det inte är en exklusiv PS4 titel även Xbox one har ute sin modell:

Original bild

Via deras hemsida http://spyrothedragon.com/ som nu är nere kunde man se bilder med.
Vi väntar fortfarande på en trailer för Spyro samt bekräftelse på om den kommer till Switch.

The Spyro Reignited Trilogy will be announced today at 8am PT / 12 EDT / 3pm GMT / 5pm CET. PlayStation 4 (timed exclusive), Xbox One, Nintendo Switch. Initial release is September 21st 2018.

Bilder
Permalänk
Medlem

Jäklar vad mycket skitspel och remasters de pumpar ut! Var är spelen som man faktiskt köper ett Nintendo för?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Neon:

Jäklar vad mycket skitspel och remasters de pumpar ut! Var är spelen som man faktiskt köper ett Nintendo för?

Mario? Zelda? Tänker du på något speciellt?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Firewatch kommer till Switch vill du veta mera registrera dig på deras sida för nyhetsbrevet. Du kan även läsa mer info på deras blogg.

Don’t Starve: Nintendo Switch Edition, eShop 12 april.

The Shrouded Isle, kommer till eShop, TBA.

Infernium (skräckspel) finns ute nu på eShop.

Gameplay

Mugsters release Q3 218 Europa.

Trailer

Veckans minnesstorlekar för digitala spel på eShop samt releaser, förhandsbokningar, DLC och rea.

Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition – 1.4GB
Firefighters – The Simulation – 775MB
The Way Remastered – 736MB
Firefighters: Airport Fire Department – 564MB
BAFL – Brakes Are For Losers – 512MB
Sumer – 440MB
#Breakforcist Battle – 393MB
Skies of Fury DX – 373MB
Octocopter: Double or Squids – 248MB
12 orbits – 179MB
Splat the Fruit – 146MB
Rogue Aces – 125MB
Word Search by POWGI – 99.0MB

Switch Download

ACA NeoGeo Samurai Shodown III – €6.99
Animated Jigsaws: Beautiful Japanese Scenery – €8.99
Arcade Archives Ninja-Kid – €6.99
D/Generation – €9.99
Membrane – €7.99 (available April 6)
Metropolis: Lux Obscura – €7.19 until April 4; regularly €7.99
Octocopter: Double or Squids – €2.99
Sally’s Law – €9.99
Sling Ming – €9.59 until April 18; regularly €11.99
Spartan – €10.99
Super Rocket Shootout – €9.99
Urban Trial Playground – €19.99

Switch DLC

A.O.T. 2: Additional Episode: “Biological Research Scout Mission” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “White Out” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Reiner Costume: “American Football Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Bertholdt Costume: “Pajama Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Annie Costume: “Motorcycle Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Ymir Costume: “Pirate Outfit” – €3.49
LEGO Worlds Showcase Collection Pack 1 – free
Pinball FX3 – Bethesda Pinball – €10.99
Chess Ultra X Purling London Olivia Pilling Art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Nette Robinson art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Mr. Jiver Art Chess – €9.99
Chess Ultra X Purling London Bold Chess – €9.99
Pic-a-Pix Deluxe Classic 04 – €2.99
Atelier Lydie & Suelle – Series BGM Pack – free
Atelier Lydie & Suelle – GUST Titles BGM pack – free

Switch Pre-Orders

Donkey Kong Country: Tropical Freeze – €59.99
Hyrule Warriors: Definitive Edition – €59.99
#Breakforcist Battle – €7.99
12 orbits – €1.99

eShop Sales

Xeodrifter – €4.99 until April 20; regularly €9.99
Grand Prix Rock ‘N Racing – €6.39 until April 30; regularly €7.99
League of Evil – €6.39 until April 15; regularly €7.99
Hollow – €9.99 until April 19; regularly €19.99
Layers of Fear: Legacy – €16.99 until April 22; regularly €19.99
The Jackbox Party Pack – €13.64 until April 19; regularly €20.99
Aces of the Luftwaffe – Squadron – €9.99 until April 26; regularly €14.99

eShop

Veckans demos från eShop.

Switch Demos NA

Black Hole
I and Me
Word Search by POWGI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Vissa kommer aldrig bli nöjda, spelar ingen roll vad som lanseras då inget verkar duga ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Firewatch kommer till Switch vill du veta mera registrera dig på deras sida för nyhetsbrevet.

http://oi65.tinypic.com/ve9mkm.jpg

Ooooh! Givet köp för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild spelades på Wii U, visst var det utvecklat för Wii U i första hand? Mario Odyssey släpptes för sådär 1/2 år sen, tror de flesta som är intresserad av serien har klarat spelet minst 1 gång vid detta laget.

Vad finns det mer för storspel på Nintenedo? Mario Kart 8? Det släpptes först i maj 2014 och genomspelat hur många gånger som helst på Wii U, i grunden är det ju ett Wii U spel.

Splatoon 2 släpptes 21 Juli 2017, har dock inte lockat mig särskilt mycket efter att ha spelat tillräckligt med Splatoon på Wii U.

Så vad har vi för stor spel som bara finns på Nintendo Switch? Super Mario Odyssey, Splatoon 2, vad mer?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Polygod, Q1 2018 kommer att ha gyro-styrning för Switch versionen.

Raging Justice kommer 8 maj, eShop.

Battle Chasers: Nightwar har äntligen fått ett datum 15 maj.

Toki kommer att få en remake till Switch i slutet av 2018.

Shaq Fu: A Legend Reborn kommer den 5 juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild spelades på Wii U, visst var det utvecklat för Wii U i första hand? Mario Odyssey släpptes för sådär 1/2 år sen, tror de flesta som är intresserad av serien har klarat spelet minst 1 gång vid detta laget.

Vad finns det mer för storspel på Nintenedo? Mario Kart 8? Det släpptes först i maj 2014 och genomspelat hur många gånger som helst på Wii U, i grunden är det ju ett Wii U spel.

Splatoon 2 släpptes 21 Juli 2017, har dock inte lockat mig särskilt mycket efter att ha spelat tillräckligt med Splatoon på Wii U.

Så vad har vi för stor spel som bara finns på Nintendo Switch? Super Mario Odyssey, Splatoon 2, vad mer?

Finns väl inget annat "storspel" ännu. Men mängder av indiespel (ja, både nya och portar).
Det räcker gott för mig, jag har barn och ändå ingen tid att spela speciellt mycket.

Men visst vore det spännande med nåt stort att se fram emot igen. Hypa sig lite

Då "Labo" kommer ut nu i April så förmodar jag att Nintendo kommer att fokusera på det fram till E3? Då "borde" dom väl ha massor av gott att dela med sig av (Metroid Prime 4 trailer såklart, Online, andra appar - Netflix kanske, Virtual console, Super Smash Brothers - är det ett nytt spel eller en port? osv osv).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det verkar vara så att Spyro endast kommer till Xbox one och PS4.

Ett pressmeddelande ska komma vid 17:00 tiden.

Spyros officiella hemsida är upp nu.

Tyvärr så är det endast för Xbox One och PS4.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Neon:

Aha, då är jag med på hur du menar.
Kan delvis hålla med då jag hade förväntat mig ett riktigt Pokémon, metroid eller liknande ett år efter lanseringen.
Dock är jag mer än nöjd då jag älskar många av de spelen som släppts hittills och att ha dessa bärbart är oslagbart för mig som småbarnsförälder

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det verkar vara så att Spyro endast kommer till Xbox one och PS4.

https://youtu.be/SzhU4QzvPys

Ett pressmeddelande ska komma vid 17:00 tiden.

Spyros officiella hemsida är upp nu.

Tyvärr så är det endast för Xbox One och PS4.

Illa att inte ens en PC-version har utannonserats. Kan ju hända att det dyker upp en Switch och PC-version efter lansering förstås.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Illa att inte ens en PC-version har utannonserats. Kan ju hända att det dyker upp en Switch och PC-version efter lansering förstås.

Ja det var riktigt kasst men jag funderar på att köra det på Xbox one X. Sen hoppas jag det inte dröjer ett år innan Switch versionen kommer ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja det var riktigt kasst men jag funderar på att köra det på Xbox one X. Sen hoppas jag det inte dröjer ett år innan Switch versionen kommer ut.

Finns ju ingen anledning att hålla spelet exklusiv för dessa två plattformar, såvida inte MS och Sony betalat för att få spelet tidsexklusiv på vardera plattform. Förmodar att mer info lär dyka upp inom kort, speciellt med tanke på hur det i slutändan blev med Crash remastern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Xenoblade Chronicles 2 måste väl på alla sätt kunna platsa som storspel?

Sen är väl Mario + Rabbids och ev Arms åtminstone något med hyfsad produktionsbudget och Switch-exklusiva.
Utöver det finns en del Nintendo-exklusiva spel som t.ex. Pokken Tournament och Hyrule Warriors samt den mest fullständiga versionen av Disgaea 5.

Dessa är i.a.f. långt över indiespelsbudgetar.

I japan finns Switch-versionen av Monster Hunter XX, men har inte sett nåt datum för EU/US än.

Sen är det en del på väg, men vi får se hur många det blir i år. Tycker det ändå varit bra med spel första året så jag är nöjd.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Hyrule Warriors: Definitive Edition + Green Rupee Light går tyvärr endast att beställa via England.

Vi kan alltid hoppas att den kommer till base.com eller någon annat företag som skickar till Sverige.

LEGO The Incredibles Mini Figure Edition (Nintendo Switch) går att köpa på base.com för 57.99 Euro. CDON har den för billigare pris (499:-) utan Lego gubbe.

Don’t Starve: Nintendo Switch Edition

Angående Switch-fans besvikelse att inte Spyro Reignited Trilogy portades till Switch har nu IGN ställt frågan om när?
Svaret är ungefär i samklang med Capcoms svar om Monster hunter XX kommer till väst...
Dvs inget svar alls.

IGN did speak to developer Toys for Bob about Spyro Reignited Trilogy, and asked about a Switch release. Unfortunately, they could not comment. Make of that what you will.

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Hm, är det någon ny Nintendo Direct på gång denna kanske var tänkt att avtäckas på? Lite udda annars att spelet inte nämns i samband med de andra versionerna.

Verkar vara en del funderingar på om Divinity: Original Sin 2 också kan vara på gång: https://www.eurogamer.net/articles/2018-04-05-heavens-divinit...

Sedan gillade jag verkligen detta Labo-klipp som gammal gitarrist.

Permalänk
Medlem

Såg att Slickwrap fixat sina skins till Switchen nu. De har även 35% rabatt idag för att fira detta.

https://www.slickwraps.com/devices/gaming/nintendo/nintendo-s...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

De raderade den länken

Skrivet av anon5930:

Hm, är det någon ny Nintendo Direct på gång denna kanske var tänkt att avtäckas på? Lite udda annars att spelet inte nämns i samband med de andra versionerna.

Verkar vara en del funderingar på om Divinity: Original Sin 2 också kan vara på gång: https://www.eurogamer.net/articles/2018-04-05-heavens-divinit...

Sedan gillade jag verkligen detta Labo-klipp som gammal gitarrist.
https://www.youtube.com/watch?v=85I8Ccm1tjs

Det mest troliga är att spelet kommer dyka upp på nån Nintendo direct eller via E3.
Nån på UK-Nintendo som gjorde bort sig.

Lite roligt då jag själv har arbetat på ett stort gaming-center. Fransmännen lade ut Spyro trailern en halvtimma före release.
Något som de brukar gilla att göra vet inte hur många gånger jag fick rapportera olika länder då de bröt mot liknande problem och oftast var det fransmän som gjorde detta.

I annat fall kan nån admin lagt ut förhandsinfo tidigare än det ska ut så då dras det bort och det blir lite extra skäll på den personen

Laura Kate Dale

I still believe Spyro Remastered is coming to Switch. It does appear to be listed on the Nintendo Store. https://m.store.nintendo.co.uk/games-nintendo

Big Spoiler
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

SNK 40th Anniversary Collection kommer till Switch i höst. Spelsamlingen är exklusiv för Switch, "Take that activision"
Det går redan att förhandsboka den för 64.99 USD.

1. Alpha Mission (Console/Arcade)
2. Athena (Console/Arcade)
3. Crystalis (Console)
4. Ikari Warriors (Console/Arcade)
5. Ikari Warriors II: Victory Road (Console/Arcade)
6. Ikari Warriors III: The Rescue (Console/Arcade)
7. Guerrilla War (Console/Arcade)
8. P.O.W. (Console/Arcade)
9. Prehistoric Isle (Arcade)
10. Psycho Soldier (Arcade)
11. Street Smart (Arcade)
12. TNK III (Console/Arcade)
13. Vanguard (Arcade)

More games will be announced for the collection in the future.

Källa, Källa II

SNK Heroines: Tag Team Frenzy kommer den 7 september.
Det går även att beställa SNK HEROINES Tag Team Frenzy - Diamond Dream Edition på nisaeurope. Det står fortfarande sommaren på LE även i nyhetsbrevet.

Trailer

Late Shift FMV-spel kommer den här månaden till eShop. Night trap är väl annars det mest kända FMV spelet.

Trailer

Little Dragon’s Cafe debut trailer

Trailer

Legend of Kay Anniversary kommer den 29 maj. Spelet går att köpa billigt på Spelbutiken för 258:-

Trailer

Nintendo Labo har ytterligare trailers.

Trailer

Inazuma Eleven Ares, Japan release.

Teaser

Wargroove är planerad för eShop Q3-Q4.

Gameplay/PAX 2018

Gameplay Wolfenstein II: The New Colossus
The Banner Saga
Garage kommer 10 maj
Fox N Forests at PAX
Super Meat Boy Forever at PAX
Shaq Fu: A Legend Reborn at PAX
The Pinball Arcade (Switch eShop)
Travis Strikes Again: No More Heroes from PAX
Shovel Knight: King of Cards PAX
Sushi Striker: The Way of Sushido PAX

Patcher/uppdateringar

Heart&Slash uppdatering finns ute nu.

Brawlout version 1.3 TBA.

Då så då önskar jag alla en trevlig spelhelg!

Permalänk
Medlem

Avkomman köpte Kirby Star Allies förra helgen.
Ett väldigt underhållande spel, vi spelar hellre detta än Sea of thieves.

@Neon: Du kan säkert få en del kronor för enheten om du säljer den, om du inte är så nöjd med spelutbudet d.v.s.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Nyheter

SNK 40th Anniversary Collection kommer till Switch i höst. Spelsamlingen är exklusiv för Switch, "Take that activision"
Det går redan att förhandsboka den för 64.99 USD.

http://oi63.tinypic.com/2zntitw.jpg

1. Alpha Mission (Console/Arcade)
2. Athena (Console/Arcade)
3. Crystalis (Console)
4. Ikari Warriors (Console/Arcade)
5. Ikari Warriors II: Victory Road (Console/Arcade)
6. Ikari Warriors III: The Rescue (Console/Arcade)
7. Guerrilla War (Console/Arcade)
8. P.O.W. (Console/Arcade)
9. Prehistoric Isle (Arcade)
10. Psycho Soldier (Arcade)
11. Street Smart (Arcade)
12. TNK III (Console/Arcade)
13. Vanguard (Arcade)

More games will be announced for the collection in the future.

Källa, Källa II

Är det något sagt om en release i Europa?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Det enda jag har hört är att det är endast SNK och NISA America som kommer släppa den.
Flera frågade om den kommer till Europa men de fick inget svar. I USA är det SNK sidan och inte NISA som säljer den.
Jag får fråga min syrra om hon kan köpa den där och sen skicka den hit.

Chatten är stängd eftersom det är helg med såg att den hade sålt bra i USA kanske tar slut snart med

26% - 50% kvar på SNK sidan.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att vilka spel man har lagt till i sin watch list?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Finns det något sätt att vilka spel man har lagt till i sin watch list?

På switchen hittar du din watchlist I store->ikonen för ditt konto->watchlist eller vad det nu heter.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

Rooms: The Unsolvable Puzzle kommer till sommaren, eShop.

Dragon Blaze kom upp utan förvarning på den amerikanska eShop:en.

The Pinball Arcade dök upp lika snabbt som det försvann igen. Utvecklarna FarSight Studios förklarar att de har licensproblem så fort de har fixat det problemet kommer spelet upp igen.

Suicide Guy kommer ut nästa månad inget exakt datum finns ute ännu.

Guts and Glory har listats för Nintendo Switch, inget är ännu bekräftat angående datum men att den är PEGI-klassificerad betyder att den kommer snart bli officiell.

Funimation dementerar att deras streaming app till Switch är på väg.

Horizon Chase Turbo är planerad till eShop, TBA.

Animal Super Squad kommer även till Switch.

Gameplay/footage

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles PAX east 2018
Dead Cells footage
Donkey Kong Country: Tropical Freeze PAX east
Dragon Marked for Death footage
Crazy Justice – footage av motion control

Patch/uppdatering

Blossom Tales Version 1.0.1 finns ute nu, men redan efter senaste versionen avslöjar FDG Entertainment att en ny version ska dyka upp snart.

WorldNeverland: Elnea Kingdom version 1.0.2 finns uppe nu.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Har precis pratat med deras support för Europa avdelningen:

It is likely, but we cannot confirm anything just yet.

Please wait for further announcements

Så förhoppningsvis kommer den till oss med i värsta fall får man importera från USA, det blir liknande pris med tull och moms eftersom de har USD pris vs GBP.

Uppdatering: SNK 40th ANNIVERSARY COLLECTION will release this autumn in Europe #SNK40th