Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyver:

Jag träffade min fru på ett demensboende

Får hoppas att det inte va din tjej som va ....

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Får hoppas att det inte va din tjej som va ....

Nej då så illa var det inte.
Jag hade nog arbetat där i ett par år.
När det en dag som jag kom till jobbet och fick veta att det skulle börja en tjej där på upplärning.
Vid första ögonkastet så blev vi båda förtrollade av varann och har nu varit ihop ca 8 år och har 2 barn.

Permalänk
Skrivet av Tyver:

Nej då så illa var det inte.
Jag hade nog arbetat där i ett par år.
När det en dag som jag kom till jobbet och fick veta att det skulle börja en tjej där på upplärning.
Vid första ögonkastet så blev vi båda förtrollade av varann och har nu varit ihop ca 8 år och har 2 barn.

Lyckans ost! Den lyckligaste kärleken är nog den man råkar träffa i verkliga livet utan att man egentligen söker den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Genom ett behandlingshem, gick med hennes mamma där och lärde känna henne ytligt där när hon besökte henne. Sen efter ett tag i det drogfria så tog vi en fika och började dejta. Idag några år senare väntar vi vårt första barn ihop och jag är drogfri än <3

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Denna tråd är balsam för själen! Många fina historier!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem

I början av 2000-talet, när nätdejting så smått började växa fram, var det mer eller mindre socialt stigmatiserande att säga att man sysslade med det. (Tankegången var då i stil med: "Bara misslyckade personer som aldrig gick ut sysslade med nätdejting").
Då var det kutym att man skulle träffas på krogen, eller via bekanta. Det visade att du hade social förmåga och inte var en introvert person som inte vågade gå ut.

På bara några år vände det dock.

Från att man i skymundan nämnt att man träffades på en nätsajt så blev det det nya normala. Kring 2003 någonstans var det full fart, och det har ju inte minskat.

Jag själv då?
Träffade vad om idag är min fru på Spray Date 2011. Vi har två barn ihop. Tack, Spray Date.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Kom i kontakt med en tjej på Badoo för två veckor sedan och har chattat lite med henne varje dag på fb sen dess. Nu ringde hon mig idag och ville komma och hälsa på hos mig nu i veckan. Vet inte vart det leder men omöjligt att det kan bli kärlek av det är det ju inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Läste filosofi på uppsala. Hamnade i samma seminariegrupp som en riktigt smart och vacker filur. När kursen slutade saknade jag henne så mycket att jag skrev ett tio sidor långt brev till henne. Vi tog en kaffe två dagar senare. Idag, tre år senare, är vi lyckligt gifta och väntar vårt första barn

Permalänk
Medlem

Jag träffade min pingla på Happy Pancake, som tydligen flera här inne har gjort.
Höll på från och till utan någon större lycka. Hade i princip kastat in handduken, men gjorde ett sista försök och fick igång ett bra samtal med min nuvarande flickvän då. Vi pratade väl knappt i 2 veckor innan vi bestämde oss för att gå på våran första dejt och klickade sjukt bra direkt!

Det kändes som att det verkligen var menat att det skulle vara vi, och efter en tredje dejt så blev vi ett par Och förmodligen sambo inom en väldigt snar framtid. Trodde aldrig att nätdejting skulle fungera, men så fel jag hade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Hade rätt mycket tankar kring att hon var såpass ung (19, jag var 25) men efter något år tillsammans slutar man bry sig om sånt. Det viktiga är att man trivs tillsammans och nu snart fem år senare så kan jag med säkerhet säga att det gör vi!

6år, inte stor skillnad

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

6år, inte stor skillnad

Där och då tyckte jag det, men så är det ju också rätt stor skillnad mellan 19-25 och 24-30 som det är idag, eller så är det bara i mitt huvud. Idag är jag väldigt glad att jag lät det bero i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Har varit singel i över två år nu och vissa tycker jag borde kolla upp dejtingsajter men jag bara nää det är inte min stil. Så jag bara helt enkelt undrar, hur träffade ni er partner?

Hej!

Inget av svarsalternativen passar men jag delar ändå med mig av min historia

Jag träffade mig tjej (nu fru) på ett textbaserat MMORPG. Runt 2008-2009 var de väldigt poppis men nu vet jag knappt om det finns några. I alla fall så var vi med i samma guild eller vad man ska säga och där fanns en meddelandefunktion. Från början handlade det väl mest om spelet, men sedan började vi snacka mer privata saker, utbytte MSN-adresser, som det var på den tiden, och på den vägen är det. Hon flyttade hit från USA 2010 och vi gite oss 2011

Så det är mycket "slump" i det hela. Hade ju knappast tankar på att jag skulle hitta mitt livs kärlek när jag började spela men så blev det.

Kanske inte är så mycket till hjälp för dig men... Så gick det till i alla fall.

Tidigare har det alltid skitit sig för mig om jag "letat" så att säga. Har provat krogen, datingsidor osv men inget av det var något för mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

En kompis la upp en bild på Bilddagboken där min nuvarande fru var med.

så ja.. lite stalkning senare så.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Träffade min tjej när vi båda var och mönstrade för lumpen i Göteborg, vi båda hade valt att stanna över natten och hamnade i samma sovsal, började snacka och höll kontakten efter det. Några veckor senare möttes vi upp och har hängt ihop sen dess. Snart 8 år sedan vi träffades nu!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
SpelClockers

Via en kompis MSN webbkamera 2006. Han skrev sin MSN jag tog den, och vi pratade en del på MSN efter det. 3 Mars 2007 bestämde vi att det skulle bli vi, 11 år har vi hållt ihop!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av fantomsmurfen:

Om man hittar någon genom nätdejting gäller det väl att bli kär på riktigt också när man träffats? Jag tycker i alla fall att det inte räcker med att man hittat någon som passar bra om inte de riktiga känslorna finns där.

Självklart behöver det "klicka" IRL med och det finns ju ingen garanti för men det vet man heller inte om man inte provar. Det positiva med nätdejting är att man kan känna på den andre ett tag innan man träffas och kanske "sålla" bort personer innan man träffar dom IRL. Det dåliga är att man därför redan pratat mycket innan och sen inte har något kvar att prata om när man väl träffas.

Skrivet av Najk:

I början av 2000-talet, när nätdejting så smått började växa fram, var det mer eller mindre socialt stigmatiserande att säga att man sysslade med det. (Tankegången var då i stil med: "Bara misslyckade personer som aldrig gick ut sysslade med nätdejting").
Då var det kutym att man skulle träffas på krogen, eller via bekanta. Det visade att du hade social förmåga och inte var en introvert person som inte vågade gå ut.

På bara några år vände det dock.

Från att man i skymundan nämnt att man träffades på en nätsajt så blev det det nya normala. Kring 2003 någonstans var det full fart, och det har ju inte minskat.

Jag tycker det är konstigt att krogen anses vara en så jäkla bra mötesplats, det enda man har att gå på är det fysiska så det känns som ett stort lotteri att personen sen skulle råka vara vettig med.

Skrivet av Najk:

Jag själv då?
Träffade vad om idag är min fru på Spray Date 2011. Vi har två barn ihop. Tack, Spray Date.

Träffade min sambo 2009 via Spray Date med, båda var för snåla för att betala för sig
Känns lite som att jag använde nån sorts fuskkod dock. Hon var den enda av de jag chattade med som jag sen träffade och jag höll heller inte på särskillt länge innan jag först hittade henne, trodde det skulle vara svårare. Vi båda var väldigt fega däremot så vi chattade ett bra tag på MSN innan vi vågade ses, trots att vi bodde i samma stad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag träffade min flickvän genom en gemensam vän, vi hade tråkigt en dag så skulle ut och åka en sväng så han tänkte att vi plockar upp henne också, jag hade aldrig träffat henne innan men min kompis va lite små kär i henne. När hon klev in i bilen höll jag på att tappa andan, men de va inte för att hon va så vacker utan för att jag svalde ölen i fel strupe. Vi åkte och badade och fick se hennes rumpa, kärlek vid första ögonkastet, visste då att henne ska jag ha. Skrev ett meddelande till henne på Facebook och fråga om hon ville ta en glass, de ville hon. Vi har varit tillsammans i snart fem år nu och har ett barn tillsammans

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Genom en bekant (som då var sambons bästa vän). Träffades under en fest i en park. Jag var bara 16 år och skulle börja gymnasiet. Hon var 19 år och var klar med plugget (för tillfället). Under kvällen fick jag hela tiden höra "Du är söt, men du är för ung för mig". Det var rätt komiskt då jag inte kände något alls för henne. Under de kommande månaderna träffades vi fler gånger genom hennes bästa vän och till slut klickade det bara. Fick utstå att bli kallad för "knoen" av henne under den första tiden, bara för att jag var yngre än de flesta i vänskapskretsen. Hon sa att hon egentligen inte tänkte på åldern då jag var mer mogen än de hon tidigare träffat.

Nu har vi varit tillsammans i 12 och ett halvt år. Vi har en dotter och en son på 5 respektive 1 år. Vår första "bebis", en Grand Danois, skulle blivit 8 år idag men togs tyvärr bort för några månader sedan. Vi gifter oss i sommar och så är det ett radhus på G så bortsett från att hunden inte längre finns med i bilden så leker livet.

(Nej, jag vet, 3 år är ingen stor skillnad, men på den tiden då det var 16 och 19 kändes skillnaden större).

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd

Ja själv väntar man ju på kärleken..åter igen..well well...

Permalänk
Medlem

Träffade min flickvän via Tinder.

Tog slut med mitt ex på nyårsdagen 2017. Efter lite pushande av polare så skaffade jag Tinder och satt mest och slöswipade när man satt på muggen

Matchade men skrev aldrig med någon direkt, några försök till att inleda en konversation som till 99% blev obesvarade/olästa. Sen i mitten på Maj 2017 så fick jag ett hej skickat till mig från en matchning, vi började prata. Träffades 1,5 vecka senare och blev ett "par" ett par månader efter det and the rest is history som de säger

Den enda personen jag träffat och min första och enda riktiga konversation på Tinder, som faktiskt startade idag för exakt ett år sedan, ledde till ett förhållande

Permalänk
Avstängd

Jag har börjat tappa hoppet om att ens hitta någon har försök med happypancake och Tinder men jag är inte intressant nog för att dom ens ska gilla mig jag får helt enkelt acceptera att jag aldrig kommer hitta någon.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har börjat tappa hoppet om att ens hitta någon har försök med happypancake och Tinder men jag är inte intressant nog för att dom ens ska gilla mig jag får helt enkelt acceptera att jag aldrig kommer hitta någon.

Det tror vi alla till dess att vi faktiskt hittar någon! Stay strong!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Det tror vi alla till dess att vi faktiskt hittar någon! Stay strong!

Man borda trycka att någon kunde gillar mig men när jag har gillar över 100 tals och inte en ända har gillat mig på Tinder så inser man att det är game over.

Sen så förstår jag inte vad jag gör för fel heller.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Mycket kan handla om hur du väljer att presentera dig (speciellt vilken ton och atmosfär din beskrivning skapar), vilka typer av bilder du valt osv. Vet att det finns forum på Reddit för att få kritik på sin Tinder-profil, men du kan ju prova här också så länge det inte känns obekvämt.

Jag gissar att lättsamhet och humor är något som är väldigt viktigt i profilen, man vill inte verka för seriös och tråkig. Har dock aldrig använt appen, så det finns nog andra som kan guida dig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man borda trycka att någon kunde gillar mig men när jag har gillar över 100 tals och inte en ända har gillat mig på Tinder så inser man att det är game over.

Sen så förstår jag inte vad jag gör för fel heller.

Med min historia så kanske jag verkade ha det väldigt lätt med hur jag träffade min flickvän men riktigt så enkelt var det inte. Utav alla swipes jag gjorde så kanske jag fick knappt 5% matchningar. Och utav dem som man faktiskt testade skriva till så var det inte ens 5% av dem som svarade.

Pratade med en tjejkompis som ser över medel bra ut om det och hon blir bombarderad av folk som skriver på Tinder. För henne och majoriteten kvinnor så är det snarare så att det är en väldigt liten del av deras rättswipningar som inte ger en matchning. Alltså motsatsen för killarna. Och med tanke på den stora andelen matchningar så kan man kanske då förstå att det är nästan är oöverkomligt att kunna läsa igenom allt.

Jag hade turen att min flickvän inte var en av dem som satt masswipade för bekräftelse utan hon matchade med ett par stycken och faktiskt själv skrev och jag var den enda utav dem den vändan som verkade vettig

Du kommer hitta rätt till slut! Men det kan krävas lite tid och energi av dig för att nå tid. Men ge aldrig upp. Jag är en alldeles normal snubbe utseendemässigt. Jag är överviktig och verkligen ingen Don Juan men jag är en schysst kille och hur mycket det än sägs att snälla killar aldrig vinner så är det bullshit i min erfarenhet

@Hazelberg Bra tips där, humor kommer man väldigt långt med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Ja själv väntar man ju på kärleken..åter igen..well well...

Skrivet av superegg:

Ett bra tips är att sluta fokusera på att hitta någon, fokusera på att gå ut och träffa folk för att det är kul. Det är när man slutar leta och slappnar av som det oväntade dyker upp. Gå på konserter eller liknande till band du tycker om, lätt att träffa folk där som har liknande hobbys och musiksmak.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Inaktiv

Min fru träffade jag när vi bodde grannar på samma våningsplan. 17 år senare och 2 barn och man kan träffa den rätta på många olika sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

@superegg: Mycket kan handla om hur du väljer att presentera dig (speciellt vilken ton och atmosfär din beskrivning skapar), vilka typer av bilder du valt osv. Vet att det finns forum på Reddit för att få kritik på sin Tinder-profil, men du kan ju prova här också så länge det inte känns obekvämt.

Jag gissar att lättsamhet och humor är något som är väldigt viktigt i profilen, man vill inte verka för seriös och tråkig. Har dock aldrig använt appen, så det finns nog andra som kan guida dig bättre.

Har inte skrivit något i min profil då ingen läser det ändå.

Jag vet inget om hur tjejer funkar då jag aldrig ha haft någon tjejkompis i mitt liv och knapp haft tjejer i min skolgång.

Gillar inte ens lägga ut bilder på mig på internet så vill heller inte länka till mitt konto på Tinder.

Skrivet av PsyCor:

Med min historia så kanske jag verkade ha det väldigt lätt med hur jag träffade min flickvän men riktigt så enkelt var det inte. Utav alla swipes jag gjorde så kanske jag fick knappt 5% matchningar. Och utav dem som man faktiskt testade skriva till så var det inte ens 5% av dem som svarade.

Pratade med en tjejkompis som ser över medel bra ut om det och hon blir bombarderad av folk som skriver på Tinder. För henne och majoriteten kvinnor så är det snarare så att det är en väldigt liten del av deras rättswipningar som inte ger en matchning. Alltså motsatsen för killarna. Och med tanke på den stora andelen matchningar så kan man kanske då förstå att det är nästan är oöverkomligt att kunna läsa igenom allt.

Jag hade turen att min flickvän inte var en av dem som satt masswipade för bekräftelse utan hon matchade med ett par stycken och faktiskt själv skrev och jag var den enda utav dem den vändan som verkade vettig

Du kommer hitta rätt till slut! Men det kan krävas lite tid och energi av dig för att nå tid. Men ge aldrig upp. Jag är en alldeles normal snubbe utseendemässigt. Jag är överviktig och verkligen ingen Don Juan men jag är en schysst kille och hur mycket det än sägs att snälla killar aldrig vinner så är det bullshit i min erfarenhet

@Hazelberg Bra tips där, humor kommer man väldigt långt med!

Jag har aldrig haft tur sen så är mitt utseende inte det bästa då mitt vänstra ögonlock hänger ner lite dock så har jag opererat när jag var yngre men dom som jag har prata med säger att dom inte märker något men tycker själv att jag märker det.

Om man byter hårfärg tror du att det ökar att någon kommer gillar än?

Sen är det svårt att vinna över par tusen män som litar efter tjejer då tjejer kommer knappt kunna se min profil då det är så många män.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weuffelhjaern:

Ett bra tips är att sluta fokusera på att hitta någon, fokusera på att gå ut och träffa folk för att det är kul. Det är när man slutar leta och slappnar av som det oväntade dyker upp. Gå på konserter eller liknande till band du tycker om, lätt att träffa folk där som har liknande hobbys och musiksmak.

Jag kommer inte ihåg vad jag tycker om för något det ända som jag kommer ihåg är att hålla på med dator då jag har lite problem med mitt minne så får jag inte fram något.

Sen så tror jag inte jag vill ha en tjej som spelar på dator.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem

Träffade min tjej/fru på kyrkokör. Ingen av oss är religösa men då jag sjungit hela min uppväxt (gosskör, Adolf Fredriks musikskola) så ville jag fortsätta när jag började gymnasiet. Först tänkte jag inte så mkt på henne då hon var 14 år och jag 17. Men ganska snabbt så noterade jag henne och vi började retas lite med varandra (va fånig man är egentligen, lite småretande bara för man inte vet hur man visar att man är intresserad). Sen fick hon en pojkvän plötsligt. Ridå ner. Fast ändå inte. Vi fortsatte restas och ha kul och en dag ringde hon mig och sa att hon just gjort slut med sin pojkvän och ville ha någon att prata med.

Förlovade oss inom något år, var förlovade i 13 år och har varit gifta i 15 år. Jag har 2 underbara barn med henne och är bara lycklig att jag hittade rätt "direkt". Har jag aldrig varit någon speciellt snygg eller populär kille hos tjejerna så hon var egentligen min första riktiga tjej.

Även om nätdejting definitivt verkar fungera för många så kan jag även rekommendera att gå med i föreningar eller liknande för att öka chansen att hitta någon likasinnande.

FWIW så tror jag att vi lyckas få det hålla så bra i alla år eftersom vi inte är jättelika. Vi har olika hobbies och ser till att båda har chans att utöva dessa. Insåg däremot att under dessa 30 år så har det inte gått många dagar som vi inte pratat med varandra, antingen direkt eller via telefon. Just nu är hon i Australien på tjänsteresa och jag saknar att prata med henne.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com