Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Vi som har tröttnat på Facebook

Tjo,

Jag har aldrig tryck om Facebook dock så måste man använda det för att kunna skriva till sin familj och få vänner och är med i få grupper.

Jag är med i en grupp där vi bevara gamla Volvo bilar och då är det en som kalla sig Volvo älskare men personen skiter i bilen och modda sönder den och måla den inte seriös utan med rollfärg och jag skriver då i inlägget att han inte är seriös och att han inte hör hemma i gruppen och jag tycker det är barnsligt det han håller på med att gå med i en grupp där vi bevara Gamla Volvo bilar och han vet om det men ändå ska han förstöra den och då anmäler han mig på Facebook så jag bliv avstängd i 7 dagar för att jag hade mobbad han.

Vad tycker ni om detta?

Facebook har blivit en diktatur där man inte ens kan skriva något utan att blir anmäld som hämnd men när jag känner att folk är på en då skriver bara Facebook att dom har kollat och det bryter inte mot deras regel och dom tycker man ska bara blockera dom och inte ge igen spelare ingen roll vad dom skriver om mig får samma svar tillbaka.

Jag tänkte att denna tråd kan vi ta upp olika saker som vi inte tycker om på Facebook.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ett ganska bra grundtips som jag lever efter: Om du inte gillar eller inte bryr dig om något - skit i det.
Kan appliceras på det mesta här i livet.

Permalänk
Medlem

Förutsätter att du är ägare eller moderator i volvo gruppen, då är det väl bara att utesluta honom ur gruppen !?

Annars är det väl bara att försöka undvika FB så mycket som möjligt, familjen har väl telefoner och liknande för kommunikation, finns det inga andra forum mötesplatser för Volvo entusiaster eller andra intressen du har?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt och hållet på vad du har skrivit och hur du har skrivit det.

I hans värld så kanske han tycker detta är något som han vill dela med sig av, är det inget du gillar så kan man göra följande: Låta bli att kommentera.

Vi lever i en värld där man ska ta hänsyn till folk, både offline och online och jag har skrivit en massa på FB utan att bli anmäld, så tror det beror lite på VAD man skriver.

Permalänk
Medlem

Välkommen till det inte konsekvensfria samhället. I skolan har man lärt sig de senaste åren att man får alltid säga vad man tycker..på vilket sätt man vill utan att ta konsekvensetna av det.
Ett exempel, om jag sagt gubbjävel till någon när jag var barn hade jag fått en handflata rätt i ansiktet. Idag kan man förnedra vem man vill, hur man vill och tycka vad man vill och blir stött eller kränkt om någon reagerar.
Facebook har fått mycket kritik för att de varit för slappa...nu är de ganska hårda vilket jag tycker är bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Ett ganska bra grundtips som jag lever efter: Om du inte gillar eller inte bryr dig om något - skit i det.
Kan appliceras på det mesta här i livet.

Men det känns ändå fel att man mer avstängd i 7 dagar på grund av ett troll som tycker om att rita andra.
Då den gruppen så har många jobbat gjort i flera år eller många månader för att fixa en bil som ingen vill veta om och så kommer det en som bara förstör och dom har jobbat hårt blir ledsen.

Bilder från gruppen:

Personen har jobbat hårt och nu ser hans bil ut så här.

Bild på han bil som stängde av mig.

Han börja bra med bilen och sen så spåra det ut total.

Dock så tog dom bort hans inlägg där han hade förstört den då han måla den med rollfärg som en Volvoraggare och inte en som bevara bilen så gott det går.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikgus:

Förutsätter att du är ägare eller moderator i volvo gruppen, då är det väl bara att utesluta honom ur gruppen !?

Annars är det väl bara att försöka undvika FB så mycket som möjligt, familjen har väl telefoner och liknande för kommunikation, finns det inga andra forum mötesplatser för Volvo entusiaster eller andra intressen du har?

Det är svårt då många i min familj blir sura om man skriver till deras mobil eller ringer. :/

Sen har nästan allt gått över till grupper på FB så finns inte så många forum och sånt och dom som jag känner till bevara heller inte bilen på rätt sätt.

Skrivet av Belsebull:

Det beror ju helt och hållet på vad du har skrivit och hur du har skrivit det.

I hans värld så kanske han tycker detta är något som han vill dela med sig av, är det inget du gillar så kan man göra följande: Låta bli att kommentera.

Vi lever i en värld där man ska ta hänsyn till folk, både offline och online och jag har skrivit en massa på FB utan att bli anmäld, så tror det beror lite på VAD man skriver.

Så du menar från början att det är okej att ansöka om att gå med i en grupp som heter vi som bevara volvo mm och måste svara på ett par frågor och sen så du tycker det är okej att lägga upp bilder på där han förstör bilen så kallad Volvoraggare?

Så i mina ögon så är det han fel då han gick med i en grupp där vi bevara inte är några Volvoraggare och det visste han om men nu är han ut slängd från gruppen.

Skrivet av KingCobra:

Välkommen till det inte konsekvensfria samhället. I skolan har man lärt sig de senaste åren att man får alltid säga vad man tycker..på vilket sätt man vill utan att ta konsekvensetna av det.
Ett exempel, om jag sagt gubbjävel till någon när jag var barn hade jag fått en handflata rätt i ansiktet. Idag kan man förnedra vem man vill, hur man vill och tycka vad man vill och blir stött eller kränkt om någon reagerar.
Facebook har fått mycket kritik för att de varit för slappa...nu är de ganska hårda vilket jag tycker är bra.

Har du ens läst vad jag har skrivit det kom in ett troll i gruppen och du tycker man ska välkomna alla troll som förstör?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men det känns ändå fel att man mer avstängd i 7 dagar på grund av ett troll som tycker om att rita andra.
Då den gruppen så har många jobbat gjort i flera år eller många månader för att fixa en bil som ingen vill veta om och så kommer det en som bara förstör och dom har jobbat hårt blir ledsen.

Bilder från gruppen:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/30425729_2056466904620916_6502453618651331772_o.jpg?_nc_cat=0&oh=32f7e0e3660e5b2a319a34a87ef1f853&oe=5B5E32B7

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/30052521_2056467111287562_8086823763221653672_o.jpg?_nc_cat=0&oh=68312fff8f71c6dd98462224a429810c&oe=5B5D8C6D

Personen har jobbat hårt och nu ser hans bil ut så här.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/30073629_2056467247954215_3295585065134319190_o.jpg?_nc_cat=0&oh=db46c6ad659b9ebd389bbea0fdd1d09f&oe=5B26F71B

Bild på han bil som stängde av mig.

Han börja bra med bilen och sen så spåra det ut total.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/30052172_2029581750629245_656388290056456120_o.jpg?_nc_cat=0&oh=60fbbd6792e90f7315b51f8ff854a1d6&oe=5B59FDD7

Dock så tog dom bort hans inlägg där han hade förstört den då han måla den med rollfärg som en Volvoraggare och inte en som bevara bilen så gott det går.

Rent krasst så är det ju då bättre att inte kommentera hans inlägg alls, för då kommer Facebooks magiska algoritmer gömma dem långt bort i flödet. Genom att bli irriterad och faktiskt kommentera så går du ju i hans fälla, och Facebook uppfattar det som att det är en intressant post som syns för fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är svårt då många i min familj blir sura om man skriver till deras mobil eller ringer. :/

Sen har nästan allt gått över till grupper på FB så finns inte så många forum och sånt och dom som jag känner till bevara heller inte bilen på rätt sätt.

Så du menar från början att det är okej att ansöka om att gå med i en grupp som heter vi som bevara volvo mm och måste svara på ett par frågor och sen så du tycker det är okej att lägga upp bilder på där han förstör bilen så kallad Volvoraggare?

Så i mina ögon så är det han fel då han gick med i en grupp där vi bevara inte är några Volvoraggare och det visste han om men nu är han ut slängd från gruppen.

Har du ens läst vad jag har skrivit det kom in ett troll i gruppen och du tycker man ska välkomna alla troll som förstör?

Du skulle bara rapporterat hans inlägg till moderatorerna i gruppen och sedan ignorerat resten, du kan ju dessutom blockera personen själv så du slipper se inläggen.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Blev själv avstängd för snart ett år sedan, lite osäker på varför.. Men valde att inte skaffa någon ny och har varit rätt befriande och skönt

Visst är det lite enklare att få tag i folk via FB men så jobbigt är det inte att dra ett SMS eller ringa om man vill nå någon

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk

Får du avstängning så är det ju ingen seriös grupp. Leta dig till en annan, men förstår givetvis din frustration om det kommer en tomte (i det här fallet med den skrotfärdiga rishögen).
I fall som detta ska ju moderator stänga av personen i fråga om inte regler sköts (exempelvis att gruppen ska lyfta de som vårdar och restaurerar Volvo-bilar).
Är det massa algoritmer i FB, så kommentera inte ens, utan anmäl direkt på ett bra och konstruktivt sätt med motivering.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Rent krasst så är det ju då bättre att inte kommentera hans inlägg alls, för då kommer Facebooks magiska algoritmer gömma dem långt bort i flödet. Genom att bli irriterad och faktiskt kommentera så går du ju i hans fälla, och Facebook uppfattar det som att det är en intressant post som syns för fler.

Jo förstår det men jag är inte som dom andra som bara stå och kolla på när något händer utan jag säger ifrån och det är inte första gången utan när andra har kommenterat som "Varför har du rollat bilen" då svara han "Det ska fan du skita i!!!" och jag förstår inte varför han gjorde så heller för vi i gruppen har skrivit på hans inlägg och skrivit att han har gjort ett bra jobb med att fixa bilen och sen bara vänder han och förstör bilen.

Skrivet av warh0g:

Du skulle bara rapporterat hans inlägg till moderatorerna i gruppen och sedan ignorerat resten, du kan ju dessutom blockera personen själv så du slipper se inläggen.

Hans inlägg togs bort ca 5 minuter efter han hade gjort den men då jag hade hållit på att skriva en lång text så känns det lite surt att ha skrivit allt i onödan så jag gjorde ett inlägg då jag skriv allt text där så han skulle se det.

Och admin som driver gruppen har inget emot mig då han vet att jag älskar Volvo och vill bevara dom så gott det går så många blir lessen över att se sånt inlägg han gjorde.

Sen så skriv jag om bilen och inte om personen så förstår inte hur det skulle klassas som mobbningen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad Habit:

Får du avstängning så är det ju ingen seriös grupp. Leta dig till en annan, men förstår givetvis din frustration om det kommer en tomte (i det här fallet med den skrotfärdiga rishögen).
I fall som detta ska ju moderator stänga av personen i fråga om inte regler sköts (exempelvis att gruppen ska lyfta de som vårdar och restaurerar Volvo-bilar).
Är det massa algoritmer i FB, så kommentera inte ens, utan anmäl direkt på ett bra och konstruktivt sätt med motivering.

Det var trollet som anmälde mig dom andra i gruppen skulle aldrig göra sånt då dom håller med mig till 100%.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@superegg:

Man gör ju aldrig en bedömning på vad en person säger/anmäler utan en moderator måste ju väga mellan och ta beslut på båda sidor. Har ju absolut ingen aning vad du skrev, men är det som du skrivit ovan låter det ju helt galet och en synnerligen inkompetent moderator.
Är gruppen för att bevara gamla volvobilar, och det kommer en volvoraggare som rollat sin bil, monterat 13 olika ljusramper, lagt regplåt innanför rutan, hängt massa kringkrams i backspegeln, sitter där med kepsen bakåfram tillsammans med 3 andra, så ska ju volvoraggaren i fråga inte ha med gruppen att göra utan kanske bör vända sig till en med samma intressen.
DET bör ju moderatorn ha med i tankarna.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av superegg:

Tjo,

Jag har aldrig tryck om Facebook dock så måste man använda det för att kunna skriva till sin familj och få vänner och är med i få grupper.

Jag är med i en grupp där vi bevara gamla Volvo bilar och då är det en som kalla sig Volvo älskare men personen skiter i bilen och modda sönder den och måla den inte seriös utan med rollfärg och jag skriver då i inlägget att han inte är seriös och att han inte hör hemma i gruppen och jag tycker det är barnsligt det han håller på med att gå med i en grupp där vi bevara Gamla Volvo bilar och han vet om det men ändå ska han förstöra den och då anmäler han mig på Facebook så jag bliv avstängd i 7 dagar för att jag hade mobbad han.

Vad tycker ni om detta?

Facebook har blivit en diktatur där man inte ens kan skriva något utan att blir anmäld som hämnd men när jag känner att folk är på en då skriver bara Facebook att dom har kollat och det bryter inte mot deras regel och dom tycker man ska bara blockera dom och inte ge igen spelare ingen roll vad dom skriver om mig får samma svar tillbaka.

Jag tänkte att denna tråd kan vi ta upp olika saker som vi inte tycker om på Facebook.

Har aldrig använt skiten och kommer aldrig att göra det heller. Sen är det förståeligt att folk använder det som forum köp och sälj etc. Har själv arbetat som admin och vet lite vad som händer bakom kulisserna, som mest hade vi 900 miljoner användare.

Permalänk

Jag tycker att det är rätt uppenbart att om man blir avstängd från Facebook(Inte från en viss sida) så har man betett sig på ett sätt som är helt felaktigt. Ingen blir avstängd enbart för att de "sade vad de tyckte".
Det faktum att du blir så oerhört uppjagad av att någon gör som denne själv vill med sitt eget fordon, är direkt skrattretande.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har haft några få rätt hätska diskussioner på fejjan, dock alltid sakliga och utan att det gått till direkta personangrepp, och jag har aldrig blivit avstängd. Om det finns någon som helst check innan detta sker kan du ju knappast ha blivit det av att du frågat "varför har du rollat bilen?" eller att du skrivit att hans arbete var barnsligt, utan det måste varit något grövre.

I övrigt är det väl knappast upp till facebook själva att reglera vad för bilder etc. folk postar i olika grupper (så länge det följer reglerna), och om något skulle väl det faktum att de utövar sin egna godtyckliga censur på folk dra dem närmre att bli den "diktatur" du tycker de blivit?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av superegg:

...personen skiter i bilen och modda sönder den och måla den inte seriös utan med rollfärg och jag skriver då i inlägget att han inte är seriös och att han inte hör hemma i gruppen och jag tycker det är barnsligt det han håller på med att gå med i en grupp där vi bevara Gamla Volvo bilar och han vet om det men ändå ska han förstöra den och då anmäler han mig på Facebook så jag bliv avstängd i 7 dagar för att jag hade mobbad han...

Det är väl lite det där att anse att nån är det ena eller det andra. Är själv teolog och finns så många barnsliga och underliga kommentarer jag får. Men det bästa är att strunta i dem. Vet ett tillfälle jag ställde en fråga till en mindre bra lärare och han svarade med "Det där var en riktigt dum fråga" för han inte kunde svara på den. Självklart kunde jag svara med att: "korrekt men ditt svar på min fråga är ju ännu dummare". Men det finns ingen anledning till det.

Skrivet av Slaktardej:

Jag tycker att det är rätt uppenbart att om man blir avstängd från Facebook(Inte från en viss sida) så har man betett sig på ett sätt som är helt felaktigt. Ingen blir avstängd enbart för att de "sade vad de tyckte".
Det faktum att du blir så oerhört uppjagad av att någon gör som denne själv vill med sitt eget fordon, är direkt skrattretande.

Ja lite så kan det vara sen har jag ingen aning om hur de modererar där. Självklart bör en admin följa upp om något har gjorts fel. Det går alltid att läsa loggor och annat.

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll.
Upp till admins i gruppen att slänga ut personer som dom känner inte hör hemma där.

Att bli bannad ifrån facebook är inte direkt så enkelt, kräver en hel del. Så varför du blev bannad från facebook för ett sådant simpelt inlägg är konstigt och väldigt ovanligt om det bara är en sådan liten sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag tycker att det är rätt uppenbart att om man blir avstängd från Facebook(Inte från en viss sida) så har man betett sig på ett sätt som är helt felaktigt. Ingen blir avstängd enbart för att de "sade vad de tyckte".
Det faktum att du blir så oerhört uppjagad av att någon gör som denne själv vill med sitt eget fordon, är direkt skrattretande.

Jo. Eftersom Facebook har stora problem med att många anställda är (extrem?)vänster blir högersidor, användare och meningsmotståndare, nedstängda och avstängda.

Det har iof inget med rollade bilar att göra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Jag avhåller mig så gott jag kan från facebook och liknande, det är inte bra för nerverna...

Hade jag mött killen hade jag sagt ärligt vad jag tyckte om hans jobb och förväntat mig ett ärligt svar om jobbet på mina bilar, that´s it.

Hade någon unge kallat mig "gubbjävel" hade både den och dens morsa åkt ut genom fönstret tror jag... För litet kurrage när det kommer till sådant idag.

Men jag skiter i vad folk säger till mig på nätet så länge de fattar att man får likadana svar tillbaka.

Sade någon att mina bilar var fula så skulle jag be dem att specificera varför.

Orkar fan inte hålla på att lägga energi på att hissa och dissa folk.
Om folk inte gillar det jag skriver är väl upp till dem, det skiter jag HÖGAKTNINGSFULLT i...
De är fria att lämna eller stänga ned närhelst man vill om det inte passar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

FB är värdelöst skit på så många sätt att man kan skriva en bok om det och idioternas julafton i grupper så jag har helt slutat använda skiten och bortser man från insamling av data och hur lortig hela sidan är så är det idiot nivå på moderering och drar till sig stolpskott som flugor till skit oavsett ämne

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

ta bort ditt facebook konto är väl mitt tips.. finns väl andra forum för bilar både nya och gamla.

sen skrev du att familjen blir sura om du ringer eller smsar men vad sjutton är det för människor som inte kan ta ett sms eller samtal?
känns ju extremt ineffektivt att kommunicera enbart genom facebook.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Lite bilder från hans FB konto för att kunna förklara mig bättre.

Tex denna bild från hans FB så har han använt en svart sprayburk för att måla hela bilen även ruta.

Jag hittade nästan rätt bilden fel vinkel bara.

Jag påverka att grillen inte var original och lamporna med gulfilter och att motorhuven var svart och inte original färgen och att den inte passar in i gruppen sen när jag har kollat på hans bilder så umgås han med Volvoraggare.

Kan förstår att det inte ser så farligt ut med det finns massa såna på blocket och blir svårt att hitta en som inte någon har skruvat på.

Skrivet av Bad Habit:

@superegg:

Man gör ju aldrig en bedömning på vad en person säger/anmäler utan en moderator måste ju väga mellan och ta beslut på båda sidor. Har ju absolut ingen aning vad du skrev, men är det som du skrivit ovan låter det ju helt galet och en synnerligen inkompetent moderator.
Är gruppen för att bevara gamla volvobilar, och det kommer en volvoraggare som rollat sin bil, monterat 13 olika ljusramper, lagt regplåt innanför rutan, hängt massa kringkrams i backspegeln, sitter där med kepsen bakåfram tillsammans med 3 andra, så ska ju volvoraggaren i fråga inte ha med gruppen att göra utan kanske bör vända sig till en med samma intressen.
DET bör ju moderatorn ha med i tankarna.

När du skriver moderatorn menar du dom som jobbar för Facebook?

Personen var skumt den sista tiden då det spelare ingen roll vad personer skriver till honom han skriv tillbaka i fula ord.

Och jag skriv även så här "Jag vill så trött när dom moddar sönder bilen och sen när dom har tröttat på den så lägger dom ut den på blocket så det är jättesvårt att hitta Volvo bilar som ingen har skruvat på".

Skrivet av Tiamat:

Har aldrig använt skiten och kommer aldrig att göra det heller. Sen är det förståeligt att folk använder det som forum köp och sälj etc. Har själv arbetat som admin och vet lite vad som händer bakom kulisserna, som mest hade vi 900 miljoner användare.

Det kommer in nättroll/Volvoraggare in i gruppen och sen visa upp när dom förstör bilen och sen ser jätteglada ut sen.

Jobbar du för Facebook eller var du bara admin på någon grupp? Problemet är inte gruppen utan Facebook som väljer felsida att gå efter och bara lyssna på en sida istället för att kolla upp hur det ligger till.

Skrivet av Tiamat:

Det är väl lite det där att anse att nån är det ena eller det andra. Är själv teolog och finns så många barnsliga och underliga kommentarer jag får. Men det bästa är att strunta i dem. Vet ett tillfälle jag ställde en fråga till en mindre bra lärare och han svarade med "Det där var en riktigt dum fråga" för han inte kunde svara på den. Självklart kunde jag svara med att: "korrekt men ditt svar på min fråga är ju ännu dummare". Men det finns ingen anledning till det.

Det gick inte att skriva till honom då han hade spåra ur totalt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ner Facebook för längesedan alla som frågar om man har Facebook blir jätteförvånade när man säger nej

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jo. Eftersom Facebook har stora problem med att många anställda är (extrem?)vänster blir högersidor, användare och meningsmotståndare, nedstängda och avstängda.

Det har iof inget med rollade bilar att göra.

Håller inte med, i stort sätt alla extremhögersidor är ju tillåtna och de hjälper Trump vinna valet? Inget snack om att Facebook är (extrem?) höger. Att huvudkontoret ligger i USA säger också en hel del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Själv hade jag tagit tillfället i akt och raderat FB kontot så slipper man all huvudvärk.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av superegg:

Jobbar du för Facebook eller var du bara admin på någon grupp? Problemet är inte gruppen utan Facebook som väljer felsida att gå efter och bara lyssna på en sida istället för att kolla upp hur det ligger till.

Det gick inte att skriva till honom då han hade spåra ur totalt.

Nej jag arbetar inte på FB jag var huvudchef för Sverige på ett annat företag. Ibland fick jag hoppa in på engelska supporten med eller hjälpa den tyska. Det bör gå att skriva till deras huvudsupport och anmäla t e x att en admin har gjort en felbedömning.

Minus med detta är att en del kan ha samma personer i admin som tar emot ditt klagomål på just gällande admin. Vilket blir att de svarar på sin egna kritik, vilket absolut inte är ok.

Säkert så att den svenska FB-admin inte har koll lite av ett välkänt problem när allt blir globalt. Köer till PostNords växel, köer till Telia och när man väl kommer fram så kan de som ska hjälpa en inte ha koll på ens problem. Dagens samhälle

Det gick inte att skriva till honom då han hade spåra ur totalt.

Ja om det är ett troll eller någon som spårar ur är det bästa att sätta vederbörande på spärrlista. Det löser ju inte ditt problem men som en del påpekat sök andra forum om de har så kass admin. Det hade jag gjort. Visst du kanske har vänner där m.m. men oftast kan man snacka med dem via andra kanaler.

Permalänk
Medlem

#DeleteFacebook

Gjorde det för typ en månad sen, vilken befrielse. Vänner som märkt att jag inte finns där längre hör numera av sig via SMS istället, like back in the good ol' days.

Som ni säkert redan vet så vet Facebook ALLT om er, har ni Messenger på telefonen så sparas alla SMS och telefonsamtal i deras loggar. "Inget att dölja" hör jag ofta som argument, men absolut inget som jag är bekväm med, även fast jag inte har något att dölja.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tiamat:

Nej jag arbetar inte på FB jag var huvudchef för Sverige på ett annat företag. Ibland fick jag hoppa in på engelska supporten med eller hjälpa den tyska. Det bör gå att skriva till deras huvudsupport och anmäla t e x att en admin har gjort en felbedömning.

Minus med detta är att en del kan ha samma personer i admin som tar emot ditt klagomål på just gällande admin. Vilket blir att de svarar på sin egna kritik, vilket absolut inte är ok.

Säkert så att den svenska FB-admin inte har koll lite av ett välkänt problem när allt blir globalt. Köer till PostNords växel, köer till Telia och när man väl kommer fram så kan de som ska hjälpa en inte ha koll på ens problem. Dagens samhälle

Det gick inte att skriva till honom då han hade spåra ur totalt.

Ja om det är ett troll eller någon som spårar ur är det bästa att sätta vederbörande på spärrlista. Det löser ju inte ditt problem men som en del påpekat sök andra forum om de har så kass admin. Det hade jag gjort. Visst du kanske har vänner där m.m. men oftast kan man snacka med dem via andra kanaler.

Men jag tycker om den gruppen så man får använda fb tills vk har blivit större.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666