Andersson CDH 3.5 AE Budget kanon.

Permalänk
Medlem

Andersson CDH 3.5 AE Budget kanon.

Japp Netonnet egna "märke" Andersson.

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/over-ear/a...

Tydligen en netonnet re-brand av en lur, Lasmex L-85 som säljs via t ex massdrop.

Jag äger sen tidigare både HD 650 och HD 598 samt Game One. Jag köpte dessa på chans, då jag såg en recension på netonnet som påpekade att dessa är en re-brand, tänkte de kunde vara värda att testa som slit och släng lurar.

Förstås finns svagheter med dessa.
Diskant är lite grov, och inte helt precis. Men inte något som stör musikupplevelsen eller skapar lyssningströtthet.
Basen är riktigt bra och följsam, lätt att följa utan den att blöder över andra frekvenser. ( t o m jäkligt bra)
Helt ok soundstage, skapligt med rymd mellan instrument.
Märkligt detaljerade på ett roligt vis.

Minst lika överraskade är kvaliteten. Dom är helt i metall och otroligt välbyggda. Sitter bra även för den som jag, använder glasögon.

Semi öppna och riktigt bra för gaming, med en separat mic får man ett headset som ger t ex Sennheiser Game One en rejäl match.
Dessa är dock roligare än Game One.

Jag lugnt säga att det här det bästa jag lyssnat till under 1000:- Möjligen att Philips SHP9500 är i samma liga här.

Permalänk
Medlem

Kul recension! Finns inte många sådana på lurar från märken som Andersson, det avfärdas väl som skräp baserat på märket (inklusive av mig själv). Intressant att de verkar vara rätt så trögdrivna med 86 db känslighet. Något som du märkte av?

Permalänk
Medlem

Vad menas med semi-öppna? Finns det risk att dom klämmer på yttersidan av örat?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

@oatp1b1:

Nej, jag trodde det skulle vara så, men de spelar förvåndsvärt bra direkt från mobil.

Permalänk
Medlem

@fille044:

Det finns slutna, semi öppna och helt öppna lurar.

Kort kan man säga, att en öppen lur, där sitter högtalarelement i en helt öppen kammare, du se det.. för att förenkla lite.
Det gör att ljudbilden blir större som regel. eventuellt nackdel kan vara att basen kan upplevas som klen då element spelar rakt ut i rummet.
Det gör att ljudet även går rakt ut i rummet. (sambos ogillar sånt under sena nätter, när man spelar)
En sluten lur, sitter element helt inkapslat. Läker inte ut något ljud och kan ofta ha mer bas.
Semi öppen är lite mitt mellan sluten och öppen, lite ljud läcker ut, men inte lika mkt som med en helt öppen.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad nu en smula inspelade.

Det är helt galet, men jag börjar välja dessa som mina to go to lurar, både för spel och musik.
Dom spelar så förbaskat bra och skoj, nästan så allt bara sitter där, och jag inte tänker på att ta några andra lurar.

Enda enda nackdelen är att dom fullständigt klappar ihop med dåliga inspelningar i kombination med dåliga mixning. Dom är t o m extremt känsliga för källa

Ska nämnas att jag drar dessa ur en gammal fin NAD monitor serie från tidigt 90 tal med rakt ut från högtalarförstärkning till lurar. ASUS STX2 som avkodare.

För 600 pix får de en jäkla massa "hifi lurar" att komma på skam. Roligaste köpet av lurar någonsin.

Permalänk
Medlem

Får tacka för din recension, klickade precis hem ett par så väntar med spänning på leveransen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Nappad från Massdrop forum.
Testa detta!

With a detailed EQ profile applied (see below) and pads swapped to protein leather (standard) Brainwavz pads, I've found that the Lasmex L-85 headphones can be transformed into absolutely superb headphones. Though, their presentation is a little less spacious/airy than most open-back headphones.

I recommend installing a free Windows program called Equalizer APO. Then click on the green "+" and select "Graphic equalizer with variable bands". Then simply copy-paste the following customized EQ into the 'Edit text' bar:

GraphicEQ: 30 0; 35 -5; 40 -7.5; 45 -9; 52 -10.5; 60 -11.25; 70 -11.75; 80 -12; 120 -12; 160 -11.75; 200 -11.5; 250 -10.75; 315 -9; 400 -6; 500 -3; 630 -1; 800 0; 1000 -1; 1500 -3; 2200 -5; 4000 -7; 5000 -7; 7000 -7; 8000 -7; 10000 -7; 11000 -7; 13000 -7; 15000 -7; 17000 -7; 19000 -7; 20000 -7

Hysteriskt skoj för 600 pix.

Passa på att lyssna till detta.
https://www.youtube.com/watch?v=p4XCNkNUZp4&list=RDp4XCNkNUZp...