Razer Mamba Hyperflux och Firefly Hyperflux

Permalänk
Melding Plague

Razer Mamba Hyperflux och Firefly Hyperflux

Kringutrustningsmakaren Razer utforskar nya idéer med konceptet Hyperflux och satsar på en spelmus med trådlös strömtillförsel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset var skrämmande högt. Även om man enbart skulle använda musen vid en enda dator/plats så skulle jag aldrig gå med på en begränsning att man är bunden till musmattan. Hårt avslag på denna må jag säga.

Permalänk
Medlem

Alltså bara namnen får ju en att vika sig av skratt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

What the.... är ju till och med dyrare än Logitechs flaggskepp + mumsmatta... Jag tyckter den combon är dyr men Razer ska alltid vara värst

Permalänk
Medlem

Bunden till musmattan? Kom igen.
Nej tack, den kan de behålla.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Datormusar låsta till märkesbundna musmattor låter som nästa fula knep hos tillverkarna.

Tackar kör man med Zowie och en Deltaco-musmatta med handledsstöd:

- 100% compatibility
- cross branding support (Zowie+Deltaco=Love=Life)
- much cheaper

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Det här var det dummaste jag sett. Logitechs lösning med laddning i mattan tycker jag verkar jättesmidig, förutom att man är bunden till just den mattan... du kan åtminstone använda musen utan mattan... men det här...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Discokungen

Riktigt trevlig recension, Kenneth!

Jag gillar verkligen konceptet att skippa inbyggt batteri och köra enbart trådlös strömmatning. #framtiden så att säga. Klart bättre än att få 20g+ på musen som enbart gör det drygt att släpa runt den.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AplAy:

Datormusar låsta till märkesbundna musmattor låter som nästa fula knep hos tillverkarna.

Tackar kör man med Zowie och en Deltaco-musmatta med handledsstöd:

- 100% compatibility
- cross branding support (Zowie+Deltaco=Love=Life)
- much cheaper

Vissa möss funkar ju bättre på olika ytor så dvs andra musmattor.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

helt galet pris... nejtack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Det här var det dummaste jag sett. Logitechs lösning med laddning i mattan tycker jag verkar jättesmidig, förutom att man är bunden till just den mattan... du kan åtminstone använda musen utan mattan... men det här...

Går att köra med vilken musmatta som helst till powerplay. Så länge den inte är för tjock och passar storleken på botten plattan.

Permalänk
Medlem

Vilken miss att mattan är bunden till musen.
Och så liten musmattan är.

Mest retar jag mig på att musmattan får allergi tillsammans med andra teknikprylar.
Logitechs G900 lösning är så mycket smidigare.
Sen priset är sinnessjukt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag blir lite nyfiken på vad som skulle hända om man la något på som stödjer trådlös laddning, typ iPhone 8/X

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Till laptop kan jag förstå nyttan med trådlös mus, men till en desktop?

En polare provade trådlöst och två möss gick bara sönder (nuvarande med sladd fungerar). Sen t-bordet tappade anslutningen ofta för han.

Sen trådlösa hörlurar (min polare haft två stycken som inte fungerat bra, ena störningar som var vanligt fel) och ersättningsparet började efter halvår sända störningar till alla i samtal med han.

Sen lösningen här var väl smart (smart för det inte behövs miljöförstörande batterier som oftast är inbyggda), men man blir inte av med sladden med denna lösning (har ju ändå sladd fram till musen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Jag blir lite nyfiken på vad som skulle hända om man la något på som stödjer trådlös laddning, typ iPhone 8/X

Min laddningsbara Philips tandborste dog när jag andvände en Braun laddare.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Känns så galet osmidigt att den inte går att använda som vanligt trådlös. Min 903 använder jag som en simpel trådlös tills jag köper en powerplay, om jag ens kommer göra det. Ibland drar jag med den till skolan när jag behöver en mus och då tar jag bara den mottagaren så har jag en trådlös mus jag kan ha med mig men verkar ju svårt med denna

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Broken-arrow:

Till laptop kan jag förstå nyttan med trådlös mus, men till en desktop?

En polare provade trådlöst och två möss gick bara sönder (nuvarande med sladd fungerar). Sen t-bordet tappade anslutningen ofta för han.

Sen trådlösa hörlurar (min polare haft två stycken som inte fungerat bra, ena störningar som var vanligt fel) och ersättningsparet började efter halvår sända störningar till alla i samtal med han.

Sen lösningen här var väl smart (smart för det inte behövs miljöförstörande batterier som oftast är inbyggda), men man blir inte av med sladden med denna lösning (har ju ändå sladd fram till musen).

Trådlös mus till PC är fan bästa nu kan aldrig gå till tråd igen samma med tangetbord.
Sjukt skönt bara kunna ta tangetbordet musen sätta mig i sängen lite längre bort och musen funkar även sjukt smidigt rakt på lakanen utan ens musmatta.

Med Logitech märker man inte ens skillnaden på tråd eller inte.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

För ett billigare alternativ, leta på amazon efter A4-tech NB-95
,det är precis samma teknik som används, tja utan massa disco leds då.

Jag har kört på A4-tech mössen i över 10 år, och slitit ut flertalet av dem. Skitnöjd!
Dock så kör jag inte mycket FPS, så kan inte uttala mig om latenser och sånt, men överlag så funkar dom precis lika bra som några andra möss jag kört med.

Jag har aldrig upplevt att jag behöver flytta musen från musmattan och köra med musen på ,, vad? pannan? Skärmen? ,, hur som helst, musen körs ju alltid på min egen musmatta som ligger ovanpå A4-musmattan. Jag har en sån där mjuk historia med tyg på, och har egentligen aldrig haft några problem förens nyligen, då jag limmade tyget som lossnat. (blev lite glitchy rörelser) Men hittade en annan musmatta som låg bakom en bokhylla, så det löste sig. Har provat med att lägga aluminiumfolie över en gång, och det gick utan problem, så vettefan.
Musen får ström upp och ner, vilket ser lite kul ut när den gör en backspin med lysande diod. hrm hursomhelst...

Läste artikel, och tänkte att fan,, nice, Äntligen kan jag köpa en ny mus utan att behöva importera från staterna. men sen såg jag priset! 3 Papp!!!! vafaaaan? För det priset kräver jag att den är utrustad med injector för att injicera kaffe i handflatan när jag sätter mig vid burken på morgonen.
Inte prisvärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Trådlös mus till PC är fan bästa nu kan aldrig gå till tråd igen samma med tangetbord.
Sjukt skönt bara kunna ta tangetbordet musen sätta mig i sängen lite längre bort och musen funkar även sjukt smidigt rakt på lakanen utan ens musmatta.

Med Logitech märker man inte ens skillnaden på tråd eller inte.

Aha så det är sånt man använder trådlösa till. Gotcha!

..undrar om jag kan koppla litet batteri till musen och kolla hur långt den når,, *to do list*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Till laptop kan jag förstå nyttan med trådlös mus, men till en desktop?

En polare provade trådlöst och två möss gick bara sönder (nuvarande med sladd fungerar). Sen t-bordet tappade anslutningen ofta för han.

Sen trådlösa hörlurar (min polare haft två stycken som inte fungerat bra, ena störningar som var vanligt fel) och ersättningsparet började efter halvår sända störningar till alla i samtal med han.

Sen lösningen här var väl smart (smart för det inte behövs miljöförstörande batterier som oftast är inbyggda), men man blir inte av med sladden med denna lösning (har ju ändå sladd fram till musen).

Låter som din polare har nån form av störning

Permalänk
Skrivet av improwise:

Låter som din polare har nån form av störning

I detta fallet har han inte fysik förstört dom trådlösa (kunde ha tagit bild på dessa, men tror dessa är kasserade vid det här laget ). Dom gav bara upp, antingen batteriet slut eller något annat, hans trådade mus har fungerat i flera år

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

I detta fallet har han inte fysik förstört dom trådlösa (kunde ha tagit bild på dessa, men tror dessa är kasserade vid det här laget ). Dom gav bara upp, antingen batteriet slut eller något annat, hans trådade mus har fungerat i flera år

Mitt enda trådlösa headset gav också upp hyfsat snabbt. Dock hatar jag alla j*vla sladdar. Hoppas det blir bättre.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA