1TB Crucial MX300 SSD, 2TB Seagate 2.5" & 2TB WD Red 3.5"

Permalänk
Medlem

1TB Crucial MX300 SSD, 2TB Seagate 2.5" & 2TB WD Red 3.5"

Dags att rensa bland hårddiskarna.

1TB Crucial MX300 SSD. Ja, vad mer finns det att säga. 500/500 skriv/läs och har använts som primär disk i min ägo i tre månader, och av första ägaren som sekundär disk i ett halvår ungefär.
Billigaste på Prisjakt är just nu 2444:-. Någonstans runt 2000 tänkte jag, men kom med förslag!

2TB Seagate 2.5" 5400rpm HDD som suttit i ett externt chassi större delen utav tiden. Flyttades sista tiden in i mitt Ncase på heltid. Användes en handfull gånger som extern hårddisk och ungefär en månad i chassit utan någon nämnvärd aktivitet.
Billigaste motsvarigheten jag hittade på Prisjakt går på 879:-. Jag tänker mig 500, men kom med förslag!

2TB Western Digital Red NAS Drive. Suttit i chassit i min ägo i två månader men har knappt använts. Tidigare ägare hade kört denna i 7800 timmar.
Billigaste på Prisjakt ligger på 795:-. Jag tänker mig ungefär 400:-, men kom med förslag!

Har köpt och sålt via Sweclockers enstaka gånger förut och torde kunna få tag i goda referenser av dessa köpare och säljare, om så önskas.

Säljes helst i göteborgs-trakterna, men kan om så önskas och betalas för fraktas. Samfraktar gärna och säljer gärna fler saker till en och samma köpare.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om du har lust att skicka 2TB WD RED så kan jag bjuda 350kr

Permalänk

1TB Crucial MX300 SSD
1000:- + hämtar (lågt bud då prestandan på sata skiljer mkt mot m2)

Permalänk

1TB Crucial MX300 SSD
1100:- plus frakt

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Inaktiv

1300 plus frakt för mx300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

Om du har lust att skicka 2TB WD RED så kan jag bjuda 350kr

Noterat högsta budet. Inkommer inget mer kommande dagarna låter det överkomligt.

Skrivet av anon254573:

1300 plus frakt för mx300

Noterat högsta budet. Inväntar fler bud.

Jag har inte satt något budstopp utan stannar när jag känner att jag är nöjd med priset.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: finns kvitto på den Crucial?

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

250:- för seagate. Hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Snabb fråga: finns kvitto på den Crucial?

Finns inte kvitto från butiken, men finns kvitto och konversationer från köp av dator där den ingick. Köptes utav @Aeig på forumet via Sweclockers marknad.

Skrivet av nmc:

250:- för seagate. Hämtar.

Högsta budet. Något i det lägsta slaget, men inväntar fler bud.

Permalänk
Medlem

1400kr + frakt mx300

Permalänk

400:- + frakt för WD Red 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkDev:

1400kr + frakt mx300

Är inte helt nöjd med detta priset. Om du vill ha den så får du gå upp lite till i pris.

Skrivet av Stone age:

400:- + frakt för WD Red 2TB

Sålde och skickade precis 3.5"- och 2.5"-diskarna till Stone age för 750:- + frakt. Tack för en smidig affär!

Nu återstår alltså bara Crucial 1TB SSD.

Permalänk
Medlem

Kan ge 1600kr + frakt

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att mötas upp i Gbg för 1500 om det underlättar

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkDev:

Kan ge 1600kr + frakt

Fortfarande högsta bud. Hade hoppats på mer, men nöjer mig här isåfall. Skickar ett PM till dig.

Skrivet av crazysanta:

Jag kan tänka mig att mötas upp i Gbg för 1500 om det underlättar

Bor i princip bredvid ett postombud, så tar hellre den där hunkan till i pris och skickar (trots att jag skrev raka motsatsen i min annons). Men tack ändå.