VIlken mobil ska man införskaffa

Permalänk
Medlem

För er som har en Huawei P20 Pro, vad ingår i lådan? Jag såg Erica Griffins video om den och där ingick det ett skal (plus att hennes P20 Pro även hade ett skärmskydd förmonterad, dock av plast och inte glas)

Permalänk
Medlem

Bara ni inte köper en telefon som har en sån där flärp som iPhone X var först ut med (tror jag iaf) för det var tydligen sååååååå dåligt när Apple gjorde det

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Bara ni inte köper en telefon som har en sån där flärp som iPhone X var först ut med (tror jag iaf) för det var tydligen sååååååå dåligt när Apple gjorde det

Tekniskt sett var väl Essential Phone först med den då de släppte sin telefon med en flärp typ 4-5 månader innan iPhone X? Och ja, en flärp är jävligt ful, men som tur är har man ju möjligheten att dölja den väldigt väl på Huawei P20 Pro, vilket gör att man knappt ser den överhuvudtaget. Samsung S9/S9+ har andra problem som Huawein inte har, även om Samsungs telefoner (enligt mig) är snyggare då de inte har en flärp

Permalänk
Medlem

Vilka bilder P20 tar!!! Är riktigt imponerad.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Sötast

99macs nya mobil kanske är av intresse?
Att leva inlåst i ios världen fick dem nog att fantisera ihop en ny mobil som nog är bra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PatrickP:

Tekniskt sett var väl Essential Phone först med den då de släppte sin telefon med en flärp typ 4-5 månader innan iPhone X? Och ja, en flärp är jävligt ful, men som tur är har man ju möjligheten att dölja den väldigt väl på Huawei P20 Pro, vilket gör att man knappt ser den överhuvudtaget. Samsung S9/S9+ har andra problem som Huawein inte har, även om Samsungs telefoner (enligt mig) är snyggare då de inte har en flärp

Allt som Apple inte har gjort räknas inte, så iPhoneX var den första mobilen med flärp.

Skämt åsido just Huwaeis lösning tycker jag är grym och jag tycker det borde bli inbyggt i Android, då man har viss information som man vill ha utanför skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vilka bilder P20 tar!!! Är riktigt imponerad.

Håller med. Helt sjukt bra bilder. Den bästa mobilkameran jag har haft. Bilderna är till och med super ut ur lådan.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Rullar med P20 Pro sen launch och är helnöjd. Brukar få kring 5h SoT blandat med musik och alla finesser påslagna. Jämfört med min iFån 8+ jag hade innan så känns den bättre i handen, haft mindre buggar med P20'n, skärmen är inte riktigt i klass med samsung men ändå riktigt hyfsad oled. Väldigt nöjd överlag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

För er som har en Huawei P20 Pro, vad ingår i lådan? Jag såg Erica Griffins video om den och där ingick det ett skal (plus att hennes P20 Pro även hade ett skärmskydd förmonterad, dock av plast och inte glas)

Silikonskal, förmonterat skärmskydd i plast som jag drog dän direkt, laddare, lurar, sim verktyg, "bruksisar", det var väl typ det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LadyAlva:

Silikonskal, förmonterat skärmskydd i plast som jag drog dän direkt, laddare, lurar, sim verktyg, "bruksisar", det var väl typ det

Skickades från m.sweclockers.com

Silikonskalet va bra , men det förmonterade skärmskyddet drog jag också av direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tänkte köpa en ny lur till frun snart, då den hon har börjar bli lite sliten. Och då hon älskar rött så tänkte jag köpa en iPhone 8.

Även jag som använt Android under några år tänkte gå tillbaka till iPhone.

Kör iPhone mer eller mindre ofrivilligt efter android luren gick sönder och det fattas obeskrivligt mycket små tweaks i appar att det är inte sant. Och jag har ju vart tvungen att ge IOS en ärlig chans för det var mitt enda val och... efter 4 månader vill jag mer och mer bort.
Du har ingenting att göra med iPhone efter kört Android något år, man känner sig helt handikappad, väntar själv på att få bryta iPhonen i två innan den byts ut till Android i sommar.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Köpte en HTC U11 på Cyberphoto i måndags, riktigt nöjd med luren, bra kamera och ljud, klämfunktionen har jag inte tittat så mycket på men det funkar bra men vad jag provat!
Går på ~5000kr

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vilka bilder P20 tar!!! Är riktigt imponerad.

Posta gärna nått exempel, skulle vara kula att se exakt hur bilderna blir från olika mobiler.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

För er som har en Huawei P20 Pro, vad ingår i lådan? Jag såg Erica Griffins video om den och där ingick det ett skal (plus att hennes P20 Pro även hade ett skärmskydd förmonterad, dock av plast och inte glas)

Tänk på att tex P20 inte har bra oleophobic coating jämfört med många andra telefoner. Inte så att den är skitdålig, bara att många andra är bättre.

Permalänk
Medlem

Första vilken storlek på telefonen vill du ha? P20 Pro har 6.1" skärm jag gillar stor skärm lätt att surfa.
Har beställt P20 Pro för stor skärm och fett batteri har nu Mi Max med 6.4" skärm och 4850mA batteri .
Kolla först hur stor nalle du vill ha sen kan du välja modell efter dina övriga önskemål.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av SebKro:

Köpte en HTC U11 på Cyberphoto i måndags, riktigt nöjd med luren, bra kamera och ljud, klämfunktionen har jag inte tittat så mycket på men det funkar bra men vad jag provat!
Går på ~5000kr

Har kikat lite på den och tycker den verkar trevlig.
Lust att berätta vad du gillar och inte gillar med den?
Hur är prestandan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

@dalledalle: Hm, jag gjorde ett litet hopp från HTC One M7 till U11:an så saker som att "Bakåt och hem" knappen inte är på skärmen längre så den inte tar upp skärmyta gillar jag skarpt, har experimenterat med "edge sense" och tycker det funkar bra, man behöver inte trycka så hårt alls för att få mobilen att göra det den ska. Kameran är väldigt snabb och skjuter fina bilder, lite annorlunda tangentbord så är ovan, minus från mitt håll. Har faktiskt ingen vidare koll på prestandan, den är då bra mycket snabbare än min gamla Jag har alltid dragits till HTC, har haft samsung och Sony på jobbet, de är också bra märken men har som sagt fått en försmak för HTC

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Jag svor på att dagarna när jag ger över 3000:- för en mobil skulle vara över till nästa köp.. Det var förstås innan Nokia släppte sin Nokia 7 Plus och mina planer for i stöpet. Kan åtminste glädjas åt att den inte är en flaggskepps modell och därför inte kostar 10k+

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pixo:

Jag svor på att dagarna när jag ger över 3000:- för en mobil skulle vara över till nästa köp.. Det var förstås innan Nokia släppte sin Nokia 7 Plus och mina planer for i stöpet. Kan åtminste glädjas åt att den inte är en flaggskepps modell och därför inte kostar 10k+

Hur är batteritiden har den bättre batteritid en S7:an?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Känns lite som att vissa är som försäljare här inne och hypar ganska mycket. Inte för att det spelar mig någon roll men det är ju lite intressant.

Oavsett så tycker jag att det låter som att du är en person som bryr sig väldigt mycket om detaljer, och att allt ska vara perfekt. Jag är lite likadan och måste säga att jag aldrig blir riktigt nöjd med en mobiltelefon, och byter därför ständigt. Den enda telefon jag var riktigt nöjd med var nog iPhone 5S, och möjligtvis Galaxy S2.

Men om vi tittar på mer moderna exempel så skulle jag säga att om detaljerna är viktiga, så är nog en iPhone 8 Plus inte ett dåligt val. Har själv en iPhone X och även om den fungerar riktigt bra så kommer TouchID vara snabbare på iPhone 8 Plus, och dessutom slipper man PWM (att skärmens ljusstyrka ändras med hjälp av att den blinkar). Dock är det ju viktigt att pröva telefonerna i hand innan man gör ett beslut.

Kan för övrigt tillägga att jag hade en Galaxy S8 innan iPhone X, som jag inte skulle rekommendera. Fingeravtrycksläsaren var opålitlig, iris-skannern fungerade nästan aldrig, kameramodulen gick sönder och fick repareras på garanti då det var ett välkänt fel, och ett av Samsungs officiella skal repade skärmen så att även den fick bytas på garanti. Dessutom var mjukvaran förhållandevis seg.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Nokia 8 på Elgiganten för 3 990 förra helgen och är supernöjd hittils. SD835, grym 2k-skärm och Android One (snart).

Kamera-appen är inget vidare men med Google Camera tar den fina bilder.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på p20 pro ifall budgeten tillåter det. Annars nokia 7 plus känns som ett givet val i den budgeten. Vid lägre än det hade jag nog kört Xiaomi Redmi Note 5 Pro Mina förslag. Tror att p20 pro är en riiiiktigt bra telefon ! Sitter med en s8 idag, funderade på p20 pro när den kom ut men kom fram till att jag tycker min s8 fungerar helt okej. Duger i krig liksom haha

Permalänk

Jag har en Oneplus 5t och är supernöjd. Skulle väntat in och köpt en Oneplus 6 om jag var ute efter en ny telefon i dagsläget.

Om jag hade varit tvungen att köpa en ny idag så hade valet fallit på Huawei P20 pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rockar fortfarande min Oneplus 3, känner att jag vill uppgradera men att det inte finns någon anledning till det. Den tar grymma bilder och filmer, bra täckning etc.
Det jag inte kommer kunna byta till är en mobil som saknar samma ladd-hastighet som DASH. Laddar min mobil 20-30 min morgon och kväll och får aldrig slut kräm i mobilen!

Underbar lur i min ägo, har kört lite olika ROMs för att få lite förändring och uppfräschning när man känner suget efter ny teknik ^^

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Har en iPhone X just nu men jag funderar på att köpa en Pixel 2 XL. Har alltid föredragit Android före iOS men iPhone X har faktiskt fungerat helt ok. Det jag saknar är att kunna "göra vad jag vill" med telefonen. Sedan så tycker jag att Iphonens batteritid är "sådär"...

Eller ska man vänta till Pixel 3 kommer i oktober?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Har en iPhone X just nu men jag funderar på att köpa en Pixel 2 XL. Har alltid föredragit Android före iOS men iPhone X har faktiskt fungerat helt ok. Det jag saknar är att kunna "göra vad jag vill" med telefonen. Sedan så tycker jag att Iphonens batteritid är "sådär"...

Eller ska man vänta till Pixel 3 kommer i oktober?

Också sugen på en 2xl...men kanske värt att vänta på pixel 3...risk för notch och glasbaksida dock! ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

@pi: Ja... Oavsett vad man köper så kommer man vilja byta om ett år

Det är kul med nya saker

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

Har själv en Pixel Xl (första generationen) och är fantastiskt nöjd med den. I jämförelse med mina tidigare mobiler (Nokia lumia 930, HTC 10) så flyter den på fantastiskt bra, laddar snabbt, senaste Android, inget extra krims krams inlaggt och kameran är underbar. Kan inte annat än att varmt rekomendera

Permalänk

Någon som har S9 och kan berätta vad ni tycker om den? Står lite mellan den och Iphone 8/X

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Köpte en pixel 2 igår... Kunde inte hålla mig ska bli kul att testa Android P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart