Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny gaminglaptop ca 20 - 30 k

Söker ny gaminglaptop.

Ska funka till moddat fallout4, witcher 3, eu 4 och xcom 2 men även kommande spelsläpp som t. ex. cyberpunk 2077 etc etc

15 tum skärm.

Funderade på zaphyrus nya

https://www.komplett.se/product/996331/gaming/gaming-pc/barba...

Verkar ha fått hyggliga omdömen, dock alstras en del värme som dock inte påverkar hastighet märkbart.

Frågan är om den är värt det jämfört med något äldre för ca 10 k mindre?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Skrangelben: Om kravet är "ska funka" så duger väl alla 15" laptop med en dGPU?

Permalänk
Skrivet av improwise:

@Skrangelben: Om kravet är "ska funka" så duger väl alla 15" laptop med en dGPU?

Med funka menar jag högsta inställningarna samt framtidssäker för kommande spel som tex cyberpunk 2077 etc.

Frågan är om det är värt att satsa x antal tusen på nya intelprocessorn. Enligt tester jag läst är den rejält mkt snabbare än gamla 7700.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska du ligga på en sådan hög prisklass rekommenderar jag att du kör på en Gigabyte Aero 15X eller varför inte något skräddarsytt från Alienware eller PC-konsulten.

Permalänk
Medlem

Ska man ha en Clevo får man bättre config hos t.ex ClevoCenter än PC-Konsulten för bättre pris. Just sayin'...

Finns inte svenskt tangentbord som standard, men det fixar de om man vill ha det.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Muyfa666: Sant, vissa länder har lägre moms så där kan man spara en slant men känns inte riktigt tryggt att handla från länder utomlands då garantiärenden lätt blir struliga.

Permalänk
Medlem

Det slår mig att priserna för gaminglaptops är fan brutala.

Visa signatur

i7 8700k, Be quiet pure rock, Evga 1070 SC ACX 3.0, Asus z370-p, 16gb DDR4 3000mhz.

Permalänk
Medlem

@langvisaren: Lite risktagning blir det ju så klart. Kan dock säga att jag själv är nöjd med arrangemanget.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än att rekommendera pc-konsulten, beställde en dator därifrån i vintras.
Utmärkt support, datorn krävde lite tweaking innan jag var nöjd dock.

Annars finns obsidian pc med, som verkar vara en bra leverantör.
Samt har de producerat obsidian tools, vilket är ett verktyg för drivrutin uppdatering och bios uppdatering av just clevo datorer

Skickades från m.sweclockers.com