Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia: "Nästa generations grafikkort dröjer"

Permalänk
Melding Plague

Nvidia: "Nästa generations grafikkort dröjer"

Under en presskonferens sticker Nvidias VD Jensen Huang hål på förhoppningar om att nästkommande grafikarkitektur kommer figurera under Computex 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför släppa nått nytt när nuvarande kort säljer och är billigare att tillverka, det är ju bara win-win för Nvidia och Jensen kan köpa flera skinnjackor för pengarna. Skämt å sido så är jag inte direkt förvånad faktiskt.. Men man kan ju ställa sig frågan om det finns nått mera som ligger bakom fördröjningen som gör att dom drar ut på det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men inte det minsta oväntat för min del. Varför släppa nya kort när konkurrenten ändå inte är bättre än nuvarande kort? Trycket på grafikkortsmarknaden är dessutom fortsatt högt och kort säljer som smör i Norge. Folk kommer fortsätta köpa nuvarande korten så länge som inget bättre finns.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, behövs nya kort nu som klarar av 4k i hög FPS på kommane AAA titlar. :/

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tänk positiv nu! Vi kan spara pengar på detta också

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

AMD bör passa på nu, dom har ju öppet mål att skjuta på!

Skrivet av FredrikMH:

Tänk positiv nu! Vi kan spara pengar på detta också

Det är just det jag gjort i flera år nu, till min nya dator, som aldrig verkar bli av när det ska vara på det här viset Det var ju därför jag sparade pengarna!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FredrikMH:

Tänk positiv nu! Vi kan spara pengar på detta också

Men vill inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag som ville maxa FFXV

Permalänk
Medlem

Men vadfan här gick jag å såkde mitt 1080ti inför dethär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Varför släppa nått nytt när nuvarande kort säljer och är billigare att tillverka, det är ju bara win-win för Nvidia och Jensen kan köpa flera skinnjackor för pengarna. Skämt å sido så är jag inte direkt förvånad faktiskt.. Men man kan ju ställa sig frågan om det finns nått mera som ligger bakom fördröjningen som gör att dom drar ut på det.

Du tar nog upp den viktigaste anledningen, cash is king.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Men vadfan här gick jag å såkde mitt 1080ti inför dethär

Jag hade sålt mitt om NVIDIA hade tillkännagett "när vid ett spikat datum" nästa generations grafikkort lanseras.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Roligt för de som köpte 1080 när det var nytt, de har det bästa bang for a buck grafikkortet på säkert 10år om man räknar till hur länge det klassas som prestandakort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nvidia gör 100% rätt, hade det varit mitt företag hade jag gjort likadant, mjölka kunderna maximalt innan nästa släpp, finns noll anledning att bryta ny mark i dagsläget.

GTX 1080Ti och 1080 säljer som smör i solsken.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Nu slipper Jonas och kompani sitta och recensera grafikkort mitt under semestern.

Se det från den ljusa sidan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Nvidia gör 100% rätt, hade det varit mitt företag hade jag gjort likadant, mjölka kunderna maximalt innan nästa släpp, finns noll anledning att bryta ny mark i dagsläget.

GTX 1080Ti och 1080 säljer som smör i solsken.

Mvh

Ja den som skulle säger något annat måste rösta på V och sakna förståelse för hur vinstdrivande företag fungerar generellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nu slipper Jonas och kompani sitta och recensera grafikkort mitt under semestern.

Se det från den ljusa sidan!

Fast om de får göra det i oktober november borde det ju bli på den mörka sidan;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pascal är en relativt liten krets på en mogen tillverkningssteknik. Finns ingen som helst mening för Nvidia att släppa något nytt när Pascal går åt som smör i solsken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag hade sålt mitt om NVIDIA hade tillkännagett "när vid ett spikat datum" nästa generations grafikkort lanseras.

Hindsight is 20/20

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Roligt för de som köpte 1080 när det var nytt, de har det bästa bang for a buck grafikkortet på säkert 10år om man räknar till hur länge det klassas som prestandakort.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jag köpte ett 980Ti för 4 år sedan. Det gick sönder och jag fick ett 1080 i retur för EVGA inte hade några 980ti kvar. Nöjd

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Roligt för de som köpte 1080 när det var nytt, de har det bästa bang for a buck grafikkortet på säkert 10år om man räknar till hur länge det klassas som prestandakort.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte mitt 1070 för 3699 under black friday 2016, känner mig inte direkt missnöjd med det köpet heller... Kostar ju bara 5500kr idag (alltså seriöst!?)

Permalänk

Kanske blir att skaffa ett 1080Ti trots allt då. Jag gissar väl på att "inte inom en snar framtid" inte heller innebär tidigt 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Hehe, jag köpte ett 980Ti för 4 år sedan. Det gick sönder och jag fick ett 1080 i retur för EVGA inte hade några 980ti kvar. Nöjd

Du är inte ensam köpte mitt 980TI ungefär vid samma tidpunkt och den gav upp för 1år sen och fick ett 1080 som ersättare så känner mig rätt nöjd med tanke på hur länge det kommer att dröja till nästa generation kommer ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande på en release ganska snart. Senast till hösten.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tråkigt men väntat. Tydliggör konsekvensen av bristande konkurrens, när tidigare har vi fått vänta över 2 år på nästa grafikkortsgeneration?

Men Nvidia är inte ledsna, de säljer stort sett allt de kan tillverka till uppblåsta priser samtidigt som produktionen bara blir billigare.

Min gissning är att de pratar om de nya korten på Hot Chips konferensen i augusti https://www.sweclockers.com/nyhet/25764-nvidia-berattar-mer-o... och att vi får se nya kort tidigast framåt november.

Permalänk
Avstängd

Hade faktiskt detta på känn...

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd

Nä du är inte coolare med skinnjackan.
Ta av den snälla.

Permalänk
Medlem

Samtidigt är de tråkigt men ändå inte då 10** serien hänger kvar än. Jag kan gärna vänta på grafikkort än att de släpps tätt inpå varandra. Man byter ändå inte kort så ofta man byter strumpor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En tanke är ju också att de inte vinner något på att säga att deras nya serie kommer snart. Om de skulle säga ett datum, säg September så skulle väldigt många välja att vänta och köpa nya generationen men nu när de säger ja den nya serien dröjer så kanske fler väljer att köpa. Jag lever på hoppet att de ändå kommer i Augusti/September.

Några månader skulle kunna vara ”A long time from now” det är ju ändå relativt luddigt uttryckt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Även om dom säger att det inte kommer announcas, så är jag väldigt nyfiken på vad "GeForce/Gaming product briefing" betyder, eftersom det står i deras schema att detta ska hända någon gång 4-7:e.

Har dom pratat nåt om Geforce/gaming idag?

Permalänk
Medlem

Nähä? Skit i det då!
AMD, har ni något på G som är snabbare än 1080Ti?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9