Snabbfäste för stora tornkylare visas hos Cryorig på Computex 2018

Permalänk
Melding Plague

Snabbfäste för stora tornkylare visas hos Cryorig på Computex 2018

Cryorig vill sätta stopp för onödigt jobbiga och frustrerande monteringsfästen för tornkylare när bolaget introducerar Qlick-Mount på mässgolvet i Taipei under Computex 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas kylpastan hamnar rätt och inte trycks ut över bara halva processorn

Permalänk
Medlem

Jobbigt om man tappar bort den långa insektsnyckeln som behövs för att komma åt skruven

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

Jobbigt om man tappar bort den långa insektsnyckeln som behövs för att komma åt skruven

Då köper du bara en ny finns att köpa lite överallt går nog till och med hitta ett kit på ica. Och det heter inte insektsnyckel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kan vi få kylare och fläktar med magnetfästen nu med tack så det blir lätt att byta fläktar?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Då köper du bara en ny finns att köpa lite överallt går nog till och med hitta ett kit på ica. Och det heter inte insektsnyckel.

Fan det vet man ju att det ska vara insexnyckel.
Jag tänkte mer om den var lite sådär ovanligt lång för att den ska nå ner genom kylaren.
Sen är det ju irriterande att behöva dra och köpa något som man troligtvis har hemma bara för att den inte når

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

De borde gjort hålet lite större så man kunde använda en bitsmejsel, eller skruvdragare med förlängningssats för den som har väldigt bråttom att få dit eller bort kylaren.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

Fan det vet man ju att det ska vara insexnyckel.
Jag tänkte mer om den var lite sådär ovanligt lång för att den ska nå ner genom kylaren.
Sen är det ju irriterande att behöva dra och köpa något som man troligtvis har hemma bara för att den inte når

Man får helt enkelt förvara den bland de andra verktygen så kommer den inte bort. Men oavsett om den nu är ovanligt lång tror jag inte det är svårt att hitta i svenska butiker.
Smart ide tycker jag i vilket fall. Men för mig så spelar inte monteringsanordningen någon större roll bara kylaren sitter när den är monterad. Är inte så ofta jag tar loss kylaren.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ser väldigt smidigt ut, förutom den där insexnyckeln.
Känner ju lite att det kanske går att sätta dit en permanent skruv som man kan dra åt.

Permalänk
Medlem

Verkar ju lite bökigt att ge sig in och rota på måfå med ett verktyg när det är dags att ta bort kylaren.
Då är ju snabbfästet bara halvbra.

Själva kylaren de använder för demonstrationen ser inte heller så lovande ut. Smal stapel som är så tät att det krävs dubbla fläktar för att få något flöde genom den?