Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bra smartwatch till iphone?

Permalänk
Medlem

Bra smartwatch till iphone?

Hallå,

Är riktigt skeptisk till om det ens finns någon som är säker på vilken som är den absolut bästa smarta klockan i djungeln där ute.

Jag är ute efter en smartwatch då jag främst vill ha koll på det min fitness. Apple Watch 3 eller de tidigare är säkert jättebra på att tracka det, speciellt när man har iphone. MEN har kollat olika reviews och det visar sig att de har så sjukt dålig batteritid!
Vill ju helst ha en med ett batteri som räcker 3-4 dygn. Kommer ju säkert inte använda den jätteofta efter att jag haft den ett tag, utan kommer ju bli ha den till att se min hälsoutveckling. Vill kunna ha den på mig när jag sover, och ladda den på em. till exempel.

De andra klockorna jag kollat på är:

Samsung Gear S3+sport - Bra till Android men saknas funktioner till Iphone vilket gör den mindre lockande.

Fitbit Ionic eller Fitbit Versa - Båda är enligt mig riktigt fula, sen är jag inte helt säker på om det kanske finns någon bättre/mer prisvärd?

Varit inne på Garmin Forerunner, någon av dem, då jag hört att de har bra batteritid.

Vad tror ni? Finns det någon bättre klocka? Vilken har ni?

Tack på förhand för svar!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Hallå,

Är riktigt skeptisk till om det ens finns någon som är säker på vilken som är den absolut bästa smarta klockan i djungeln där ute.

Jag är ute efter en smartwatch då jag främst vill ha koll på det min fitness. Apple Watch 3 eller de tidigare är säkert jättebra på att tracka det, speciellt när man har iphone. MEN har kollat olika reviews och det visar sig att de har så sjukt dålig batteritid!
Vill ju helst ha en med ett batteri som räcker 3-4 dygn. Kommer ju säkert inte använda den jätteofta efter att jag haft den ett tag, utan kommer ju bli ha den till att se min hälsoutveckling. Vill kunna ha den på mig när jag sover, och ladda den på em. till exempel.

De andra klockorna jag kollat på är:

Samsung Gear S3+sport - Bra till Android men saknas funktioner till Iphone vilket gör den mindre lockande.

Fitbit Ionic eller Fitbit Versa - Båda är enligt mig riktigt fula, sen är jag inte helt säker på om det kanske finns någon bättre/mer prisvärd?

Varit inne på Garmin Forerunner, någon av dem, då jag hört att de har bra batteritid.

Vad tror ni? Finns det någon bättre klocka? Vilken har ni?

Tack på förhand för svar!

Jag har en Forerunner 235 själv och är nöjd med den. Batteritiden varierar beroende på hur mycket du tränar, jag laddar 2ggr/vecka ungefär men då tränar jag cykel kanske 8 timmar/vecka med GPS på. Har även pulsmätning aktiv dygnet runt. Om du inte tränar så mycket räcker det att ladda 1ggr/vecka. Klockan visar aviseringar från mobilen och även inkommande samtal vilket är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Älskar min Fenix 5, laddar ca varannan vecka. Cyklar till och från jobbet med gps igång samt ett par löppass per vecka. Pulsmätning igång 24/7

Permalänk
Medlem

Den bästa smartklockan, åtminstone om du har iphone är helt klart en Apple Watch.
Däremot är den inte bästa träningsklockan, så frågan är vad du är ute efter.
Både Garmin och Suunto ska väl vara bättre på just träning.

Jag använder min Apple Watch ungefär som du beskriver, batteriet håller ca 2 dygn med 40-60 minuter träning per dag och jag mäter sömn. Laddas i regel en stund på jobbet eller när jag ser på tv. Så jag tycker inte den har så dålig batteritid. Inte vid användning heller, var ute på ca 5 timmar vandring i lördags som jag mätte med klockan, tog ungefär 30% batteri.

Edit, Series 4 presenteras antagligen i september så jag hade inte köpt Apple Watch nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."