Windows Mixed Reality – tips och tricks!

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett HP-paket från Elgiganten.
Min dator är lite i tröttaste laget för att spela tyngre grejer, men enklare saker flyter på bra. Jag har dock ett problem med ljudet - med jämna mellanrum övergår allt ljudet till högt väsande/surrande ljud i headsetet som kopplas till själva visiret. Något någon hört talas om?Försöker jag köra Bluetooth-hörlurar istället så bryts ljudet varje gång visiret är nedfällt, även om jag ställer in Mixed Reality att inte skicka allt ljud dit när det är aktivt.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av keyser:

Fick tag på ett HP-paket från Elgiganten.
Min dator är lite i tröttaste laget för att spela tyngre grejer, men enklare saker flyter på bra. Jag har dock ett problem med ljudet - med jämna mellanrum övergår allt ljudet till högt väsande/surrande ljud i headsetet som kopplas till själva visiret. Något någon hört talas om?Försöker jag köra Bluetooth-hörlurar istället så bryts ljudet varje gång visiret är nedfällt, även om jag ställer in Mixed Reality att inte skicka allt ljud dit när det är aktivt.

Finns en inställning i windows för att ljud ska gå till headsetet när det är aktivt vilket nog stör ut ditt headset.
Det är dock väldigt praktiskt om man pluggar in hörlurar i headsetet och allt bara funkar om man gör som det är tänkt. Dock har jag aldrig haft problemen du har med ljudet. Testa ett par enklare hörlurar direkt i headsetet om det är bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Finns en inställning i windows för att ljud ska gå till headsetet när det är aktivt vilket nog stör ut ditt headset.
Det är dock väldigt praktiskt om man pluggar in hörlurar i headsetet och allt bara funkar om man gör som det är tänkt. Dock har jag aldrig haft problemen du har med ljudet. Testa ett par enklare hörlurar direkt i headsetet om det är bättre...

Hörlurar kopplade direkt till dator eller fristående via bluetooth tystnar så snart visiret fälls ner. Det är lurar kopplade till själva headsetet som buggar ur och väser mig i örat. Inställningarna för att inte skicka ljudet till headsetet gör ingen skillnad på min dator.

Jag har dock hittat ett par med samma problem och det verkar hänga på för klen ström via USB, så jag ska köpa på mig en hub med strömförsörjning och se om det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

FAQ

1. Detta är inte ett Virtual Reality kit?
Nej, det är snarlikt dock.

Synd att börja FAQ:n med en lögn osanning. Alla WMR-headset på marknaden är virtual reality-headset, om än med förvirrande namn.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Ureet: Korrekt, det var jag dock okunnig om när jag skrev det men nu när jag forskat mer så håller jag med om att det bör ändras. Lögn är lite väl att ta i.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@Ureet: Korrekt, det var jag dock okunnig om när jag skrev det men nu när jag forskat mer så håller jag med om att det bör ändras. Lögn är lite väl att ta i.

Ursäkta, jag menade inte att antyda att det var ett medvetet försök att luras, utan bara att det var fel.

("Lögn" kan användas även om omedvetna osanningar, och det var så jag menade det, men eftersom ordet oftast används om medvetna försök att luras håller jag med om att det blev missvisande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har faktiskt inte haft tid att sätta tänderna i det - och nu Steam Summer Sale är igång - men Budget Cuts inte är med på rean, så la jag det lite på hyllan tillsvidare. Fokuserar istället på de titlar som är nedsatta fram tills rean är slut och labbar med dem.

Men om du testar Budget Cuts så återkoppla gärna med dina erfarenheter!

Det fungerade out of the box. Bara kört demot dock.

Till alla er som just köpt ett headset, prova Budget Cuts demot!
Paniken man får när en robot ser en genom en glugg och börjar gå runt väggen och man försöker febrilt få fram knivarna innan den kommer fram är helt underbar.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Ureet: Lugnt, tack för förtydligandet dock.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kan meddela att Deltacos adapter för DP -> HDMI 2.0 verkar fungera kalas, trots lite till åren och endast HDCP 1.4. https://www.webhallen.com/se/product/256227-DELTACO-DisplayPo...

Har du hunnit köra lite mer med denna? Den fungerar än?

/hulle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Hulle:

Har du hunnit köra lite mer med denna? Den fungerar än?

/hulle

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, än så länge går det kalas!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Uppdatering på problemet jag hade tidigare (#17447907)
Genom att koppla in headsetet via en USB 3-hub med egen strömförsörjning så försvann problemet helt.
Så om ni har märkliga problem med ljudet - skaffa en USB-hub.

Permalänk
Medlem

Tips!
Om ni är lite händiga med 3D-programmen så kan ni bygga en egen hemmiljö till Mixed Reality, jag tänkte bygga min egen lägenhet, så jag kan vara i min lägenhet virtuellt, i min lägenhet. Meta så det förslår.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/add-cu...

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på förlängningskablar för usb 3 och HDMI som ni VET fungerar med WMR?

Finns massor med tips på nätet men det är ju alltid Amazon. Jag vill ha något i en svensk butik.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Installerade på en laptop med Nvidia 965m kort, ganska slött med dagens mått alltså. Men det blev rätt bra i slutändan, beat saber och rec room tuffar på riktigt bra. 60hz dock.

Återigen hade jag problem med installationen som vägrade slutföra, av tre datorer jag installerat är det bara en som varit smidigt. Den senaste nu fick jag återställa windowsversion på för att sedan uppdatera på nytt för att få igång det. En procedur med felsök på sådär 6 timmar

Båda datorerna som strulat har från början varit äldre versioner av windows 8, den som gick smidigt var windows 10 från början.

Kan ju rekommendera om det inte fungerar vid installation att kolla loggboken och se om windows update drar igång under installationen, gör den det och det inte fungerar kommer den troligen göra den varje gång sen. Man behöver rulla tillbaka patchar/installera om då. Iallafall var det så på mina datorer. Enligt windows update är det fullpatchat i båda fallen. Men något har uppenbarligen gått fel. April-updaten av windows 10 är nära att skylla på...

Men när det väl fungerar sen fungerar det bra, för 2222:- är det ett rån. Idag skall jag ta med laptop och VR till polare, inget att sätta upp, bara att köra inom loppet av minuter.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har något mer kul att säga om WMR?

Jag köpte ju Acers förra veckan men har inte fått hem dp-hdmi-adaptern eller bluetooth än (tack postnord), så jag har bara kunnat testa i 60hz läge utan kontroller, så typ project cars.

Men det var ju grymt smidigt att få igång det, tog kanske fem minuter.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Hulle: Att Beat Saber och Star Trek Bridge crew är galet skoj?
Rec Room - laserdome är skoj med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Hulle: Att Beat Saber och Star Trek Bridge crew är galet skoj?
Rec Room - laserdome är skoj med.

Ahh, Beat Saber. Har hört om det. Det är väl typ som Audioshield som jag har kvar sedan jag hade en Vive?

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag kunde dela med mig av mina erfarenheter med HP Windows Mixed Reality headsettet.
Först och främst är jag väldigt glad att jag köpte ett, det är helt galet roligt att spela VR spel. Jag har innan bara kört lite Vive på jobbet men det var nästa 2 år sedan.

Jag har kört följande spel:
SuperHot VR: Det här ett av mina favoritspel, man känner sig som en slomotion ninja när man smockar till fiende, snor hans vapen och kastar sig ner på golvet för att undkomma en salva från en hagelbrakare och sen skjuter snubben i huvudet.

Gorn: Ett early access arena spel där man likt en gladiator skall ha ihjäl sina fiender med olika tillhyggen. Detta är väldigt roligt, dock får man passa sig så man inte slår på saker i verkligheten. jag lyckades slå in i en garderob när jag i panik försökte sloss mot 3 motståndare samtidigt. Det rann blod inte bara i VR kan man säga.

Space pirate Trainer: Har inte spelat jättemycket men det är rätt kul, helt klart värt Rea priset på steam. Min farsa älskade det när jag tog med VR headsettet till honom i helgen. (Ett stort plus med WMR headsettet är att de är väldigt portabla)

theBlu: Väldigt tufft VR Demo, men kanske inte värt pengarna. Ett bra demo att visa för VR-nybörjare.

Eleven: Table Tennis VR: Känns ganska realistiskt, man kan skruva bollen nästan som på riktigt. Dock märkte jag här att trackingen av handkontrollerna inte är lika bra som Vive. 50% av slagen blev dubbelslag, jag retunerade detta spel på grund av detta. Det gick helt enkelt inte att spela med mina handkontroller. Har man Vive dock så tror jag detta kan vara riktigt roligt, speciellt att spela online med andra.

Subnautica: Har inte spelat så mycket då jag mår lite dåligt av att röra mig som i vanliga spel med handkontroll, gillar mer teleportering konceptet.

Sen har jag några spel på önskelistan, får se ifall jag slår till på något av dem innan steam summer sale tar slut. Är det någon som har provat något av dessa och kan dela med sig?

Arizona Sunshine
Skyworld
Elite Dangerous
Duck Season
Start Trek: Bridge Crew
The Talos Principle VR
I Expect you to die

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DrXll:

Tänkte att jag kunde dela med mig av mina erfarenheter med HP Windows Mixed Reality headsettet.
Först och främst är jag väldigt glad att jag köpte ett, det är helt galet roligt att spela VR spel. Jag har innan bara kört lite Vive på jobbet men det var nästa 2 år sedan.

Jag har kört följande spel:
SuperHot VR: Det här ett av mina favoritspel, man känner sig som en slomotion ninja när man smockar till fiende, snor hans vapen och kastar sig ner på golvet för att undkomma en salva från en hagelbrakare och sen skjuter snubben i huvudet.

Gorn: Ett early access arena spel där man likt en gladiator skall ha ihjäl sina fiender med olika tillhyggen. Detta är väldigt roligt, dock får man passa sig så man inte slår på saker i verkligheten. jag lyckades slå in i en garderob när jag i panik försökte sloss mot 3 motståndare samtidigt. Det rann blod inte bara i VR kan man säga.

Space pirate Trainer: Har inte spelat jättemycket men det är rätt kul, helt klart värt Rea priset på steam. Min farsa älskade det när jag tog med VR headsettet till honom i helgen. (Ett stort plus med WMR headsettet är att de är väldigt portabla)

theBlu: Väldigt tufft VR Demo, men kanske inte värt pengarna. Ett bra demo att visa för VR-nybörjare.

Eleven: Table Tennis VR: Känns ganska realistiskt, man kan skruva bollen nästan som på riktigt. Dock märkte jag här att trackingen av handkontrollerna inte är lika bra som Vive. 50% av slagen blev dubbelslag, jag retunerade detta spel på grund av detta. Det gick helt enkelt inte att spela med mina handkontroller. Har man Vive dock så tror jag detta kan vara riktigt roligt, speciellt att spela online med andra.

Subnautica: Har inte spelat så mycket då jag mår lite dåligt av att röra mig som i vanliga spel med handkontroll, gillar mer teleportering konceptet.

Sen har jag några spel på önskelistan, får se ifall jag slår till på något av dem innan steam summer sale tar slut. Är det någon som har provat något av dessa och kan dela med sig?

Arizona Sunshine
Skyworld
Elite Dangerous
Duck Season
Start Trek: Bridge Crew
The Talos Principle VR
I Expect you to die

Star trek bridge crew är nog den mest kompletta VR-upplevelsen jag varit med om. Riktigt riktigt bra!
Sen bör du testa Rec Room också som desutom är free to play. Många spel, freesbee golf, laser tag etc, kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrXll:

Tänkte att jag kunde dela med mig av mina erfarenheter med HP Windows Mixed Reality headsettet.
Först och främst är jag väldigt glad att jag köpte ett, det är helt galet roligt att spela VR spel. Jag har innan bara kört lite Vive på jobbet men det var nästa 2 år sedan.

Jag har kört följande spel:
SuperHot VR: Det här ett av mina favoritspel, man känner sig som en slomotion ninja när man smockar till fiende, snor hans vapen och kastar sig ner på golvet för att undkomma en salva från en hagelbrakare och sen skjuter snubben i huvudet.

Gorn: Ett early access arena spel där man likt en gladiator skall ha ihjäl sina fiender med olika tillhyggen. Detta är väldigt roligt, dock får man passa sig så man inte slår på saker i verkligheten. jag lyckades slå in i en garderob när jag i panik försökte sloss mot 3 motståndare samtidigt. Det rann blod inte bara i VR kan man säga.

Space pirate Trainer: Har inte spelat jättemycket men det är rätt kul, helt klart värt Rea priset på steam. Min farsa älskade det när jag tog med VR headsettet till honom i helgen. (Ett stort plus med WMR headsettet är att de är väldigt portabla)

theBlu: Väldigt tufft VR Demo, men kanske inte värt pengarna. Ett bra demo att visa för VR-nybörjare.

Eleven: Table Tennis VR: Känns ganska realistiskt, man kan skruva bollen nästan som på riktigt. Dock märkte jag här att trackingen av handkontrollerna inte är lika bra som Vive. 50% av slagen blev dubbelslag, jag retunerade detta spel på grund av detta. Det gick helt enkelt inte att spela med mina handkontroller. Har man Vive dock så tror jag detta kan vara riktigt roligt, speciellt att spela online med andra.

Subnautica: Har inte spelat så mycket då jag mår lite dåligt av att röra mig som i vanliga spel med handkontroll, gillar mer teleportering konceptet.

Sen har jag några spel på önskelistan, får se ifall jag slår till på något av dem innan steam summer sale tar slut. Är det någon som har provat något av dessa och kan dela med sig?

Arizona Sunshine
Skyworld
Elite Dangerous
Duck Season
Start Trek: Bridge Crew
The Talos Principle VR
I Expect you to die

Jag testade Elite när jag hade Vive. Bra känsla men väldigt tungdrivet och i slutändan passade det inte mig. Kom aldrig in i det.

Jag gillar inte multiplayer i VR. Får tillräckligt mycket social fobi i vanlig multiplayer, i VR är det olidligt.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Star trek bridge crew är nog den mest kompletta VR-upplevelsen jag varit med om. Riktigt riktigt bra!
Sen bör du testa Rec Room också som desutom är free to play. Många spel, freesbee golf, laser tag etc, kul!

Star Trek inhandlat!
Skall testa Rec Room, tack för tipset

Skrivet av Hulle:

Jag testade Elite när jag hade Vive. Bra känsla men väldigt tungdrivet och i slutändan passade det inte mig. Kom aldrig in i det.

Jag gillar inte multiplayer i VR. Får tillräckligt mycket social fobi i vanlig multiplayer, i VR är det olidligt.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Min dator är ganska kass, minimum kravet för VR så jag håller mig nog borta från Elite tills jag uppgraderat. Tack för infon.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DrXll:

Star Trek inhandlat!
Skall testa Rec Room, tack för tipset

Min dator är ganska kass, minimum kravet för VR så jag håller mig nog borta från Elite tills jag uppgraderat. Tack för infon.

Säg till om du vill lira med några fler, jag och @davidthedoom kör ibland på swecs discord (http://discord.geeks.se)

Permalänk
Medlem

Ett tips, mät erat Pupillary distance (PD eller IPD) jag mätte själv framför spegeln och fick fram 67mm men efter att ha kört 2h så kände jag mig helt groggy när jag tog av mig dem. Ögonen var väldigt ansträngda och skelade. Gick till min optiker och fick fram mitt riktiga värde 65mm och det blev en stor skillnad på trötthet efter jag spelat.

Köpte Arizona Sunshine men det gick knappt att spela. Kontrollrarna fladrade och fastnade så det gick inte att sikta. Vet inte varför de gjorde så. De fungerar bra i rec room paintball och space pirate trainer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrXll:

Ett tips, mät erat Pupillary distance (PD eller IPD) jag mätte själv framför spegeln och fick fram 67mm men efter att ha kört 2h så kände jag mig helt groggy när jag tog av mig dem. Ögonen var väldigt ansträngda och skelade. Gick till min optiker och fick fram mitt riktiga värde 65mm och det blev en stor skillnad på trötthet efter jag spelat.

Köpte Arizona Sunshine men det gick knappt att spela. Kontrollrarna fladrade och fastnade så det gick inte att sikta. Vet inte varför de gjorde så. De fungerar bra i rec room paintball och space pirate trainer.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske skulle gå till optikern istället, känner själv av det du säger... Fick du betala något för det?

Oj, konstigt. Har inte haft några problem alls i Arizona Sunshine faktiskt (förutom någon bugg eller hängning), men kontroller osv har funkar väldigt bra.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Kanske skulle gå till optikern istället, känner själv av det du säger... Fick du betala något för det?

Oj, konstigt. Har inte haft några problem alls i Arizona Sunshine faktiskt (förutom någon bugg eller hängning), men kontroller osv har funkar väldigt bra.

Jag har köpt glasögon där innan och då mäter man PD så det är bara att hämta ut resultatet av din senaste undersökning. Har man inte gjort det så vet jag inte om det kostar pengar

Konstigt att arizona sunshine fungerar så dåligt för mig. Kanske är min dator som är för slö. Vad har du för VR headset? Jag kör med ett HP WMR

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrXll:

Jag har köpt glasögon där innan och då mäter man PD så det är bara att hämta ut resultatet av din senaste undersökning. Har man inte gjort det så vet jag inte om det kostar pengar

Konstigt att arizona sunshine fungerar så dåligt för mig. Kanske är min dator som är för slö. Vad har du för VR headset? Jag kör med ett HP WMR

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tack!

HP's, som de flesta andra här Det låter ju som att det är något med blåtanden till kontrollerna eller hur ditt headset "ser" var kontrollerna är, om de fladdrar eller fastnar.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Köpte precis Diner Duo VR på Steamrean, det ska tydligen vara väldigt roligt med assymetrisk lokal coop. Ska testa det senare idag. Stilen ser ut som Job Simulator (som för övrigt är rätt roligt och perfekt för barn).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Köpte ett ASUS WMR headset när det släpptes i Januari och är mycket nöjd med det. Hade innan det provat HP-headsetet då vi har ett sånt på jobbet. På min skalle passar ASUS headsetet mycket bättre och HP-varianten klämmer märkbart åt på pannan när jag använt det.

Gjorde en snabb mätning av mitt IPD online via en java app för att ha ett hum om var det låg innan jag slog till då man bara har möjlighet att justera IPD i mjukvara på de flesta WMR headset. Jag låg rätt nära de 64mm som ofta lyfts fram som medelvärde och jag har inte behövt justera IPD-inställningarna i Windows alls. Som jag förstår det är det bäst att prioritera ett headset som har möjlighet till fysisk IPD-inställning om man ligger mer än typ 1-2mm ifrån medelvärdet - Rift/Vive/Samsung WMR.

Jag använder själv egentligen Mixed Reality Portal i stort sett endast för att starta program från Steam och om ni är i samma sits så kan det vara bra att ställa ner kvaliteten för visuella inställningar till Låg i inställningarna så att portalen inte skall hogga så mycket grafikminne medans man kör.

Om man kör program i rumsskala kan den medföljande kabeln kännas lite kort. Det går såklart att köra med den, men den gör sig ofta påmind när man spelar. För någon månad sedan köpte jag 3m förlängningskablar för HDMI och USB3 på Kjell och det har gjort det rätt mycket bekvämare. Har dock upplevt att ljudet övergått till statiskt brus någon gång så det är inte helt perfekt. Finns säkert bättre kablar att skaffa.

Mitt absoluta favoritspel så här långt är Elite Dangerous och att spela det i VR var det som fick mig att hoppa på VR-tåget från början. Project Cars 2 är rätt kul så länge man inte kraschar. Har skaffat lite fler titlar under våren/sommaren så det finns lite saker i VR-backloggen att testa framöver.

Ett par bra Discord-kanaler som har WMR och annat VR material är MRTV och SweViver. Båda har även bra Youtube-kanaler som man lätt kan hitta till från deras Discord-kanaler.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Samsung Odyssey

Tja, gjorde lite research och fann att Samsungs hade högre upplösning än övriga MR-headset (faktiskt samma som HTC Vive PRO).
Den har dessutom OLED vilket gör att svärtan är perfekt med låg/ingen ghosting.

Tycker att bilden är väldigt bra och då har jag tidigare stört mig på screendoor effecten bland andra headsets. Den finns även här, men mycket mindre. I mörkare scener så ser man det knappt. I spel man kommer in i tänker man inte på det alls.
Kontrollerna är sköna och allt flyter på relativt bra. Har dock inget grafikkort utan kör med Intels 630-krets vilket förvånande nog fungerar bra i Microsoft-hemmet. I Vives spel och hem så laggar det rejält (ospelbart). Jag väntar därför på att köpa ett grafikkort till allt, men är på semester nu så känns lite onödigt innan prisdroppet (som jag hoppas på) vad gäller gtx-kort i juli.

Kan rekomendera Samsung Odyssey iaf. Ser fram emot att spela mer när jag fått ett riktigt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Köpte precis Diner Duo VR på Steamrean, det ska tydligen vara väldigt roligt med assymetrisk lokal coop. Ska testa det senare idag. Stilen ser ut som Job Simulator (som för övrigt är rätt roligt och perfekt för barn).

/hulle.

Har du (eller någon annan) fler spel att rekommendera till barn? Min dotter på 4 år älskar att klappa hunden i the lab hade gärna haft ett lite mer barnanpassat spel.

Skickades från m.sweclockers.com