Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Dags för försäljning av unge herrn, då han fan inte kommer överens med mina andra katter utan bara vill leka sönder dem (stor och stark).

Har hittat klockrena köpare så det känns ändå bra, fast ändå förjävligt...

Nu har han hittat till sitt nya hem, ca 5 dagar sedan..
Bilresan gick tydligen över förväntan

Märks redan hur mycket mer de andra katterna slappnar av nu, även om de inte riktigt fattar att han flyttat ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Efter att legat i träda i månader efter inköp (fick tips i tråden) så har jag äntligen fått tummen ur och borrat upp mina kattbäddar på väggen. Nu återstår att se om de blir populära hos min kattpopulation. Hyfsat högt hopp upp som jag vet att de klarar men i värsta fall får jag väl konstruera en stege.

https://i.imgur.com/XTNWQV9.jpg

PS! På bilden ser den högra bädden sned ut, det är nu fixat. Stötte antagligen på ett armeringsjärn med min borrhammare så det ena hålet blev inte djupt nog.

får man fråga var kattbäddarna är inköpta?
Är det komplett med hyllor och bädd eller två olika inköp?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 5090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K 240Hz , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem

@d3rrty: Står ett par poster senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@d3rrty: Står ett par poster senare.

Tack. Hade för bråttom när jag skummade genom förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 5090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K 240Hz , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder.

De tre vägghängda kattbäddarna jag skrev om tidigare har blivit en jättehit. Alla tre katter brukar dem hela tiden.

Det har varit lite julafton för kissarna det senaste men när man går från två katter till tre så ökar behoven med 200% (känns det som). Ny "kattmöbel" dök upp idag och visade sig populär direkt. Trixie Juana är en snygg klösmöbel och verkar omtyckt. Dock är de två medföljande "kulorna" som hänger i snören rent skräp, mina katter hade slitit sönder båda två inom två timmar.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Gud vad mysigt!!!!

Har ni kattmyntat de vägghängda eller nåt för att de skulle bli så poppis, eller var det bara flax och perfekta stället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

@Bascule666: Gud vad mysigt!!!!

Har ni kattmyntat de vägghängda eller nåt för att de skulle bli så poppis, eller var det bara flax och perfekta stället?

Nix, kattmynta är inte inblandat. Jag (och många andra) har insett att tamkatter älskar att ha en hög överblick över vad som händer. Det är säkert en anledning till att de ganska högt uppsatta kattbäddarna är så poppis.

Sedan kan man givetvis säga att lite flax är inblandat. Katter är helt löjligt opålitliga, man vet aldrig var man har dem.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Lite nya bilder.

De tre vägghängda kattbäddarna jag skrev om tidigare har blivit en jättehit. Alla tre katter brukar dem hela tiden.

http://i.imgur.com/jjj4Z6O.jpg

https://i.imgur.com/D3ITyw5.jpg

Det har varit lite julafton för kissarna det senaste men när man går från två katter till tre så ökar behoven med 200% (känns det som). Ny "kattmöbel" dök upp idag och visade sig populär direkt. Trixie Juana är en snygg klösmöbel och verkar omtyckt. Dock är de två medföljande "kulorna" som hänger i snören rent skräp, mina katter hade slitit sönder båda två inom två timmar.

http://i.imgur.com/C2jioWy.jpg

Har du gjort katträdet själv? har aldrig sett sånt förut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du gjort katträdet själv? har aldrig sett sånt förut

Nästan alla kattprylar jag har i lägenheten är köpta rakt av från Zooplus. Inte mycket självsnickrande här, är en lat jäkel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Nästan alla kattprylar jag har i lägenheten är köpta rakt av från Zooplus. Inte mycket självsnickrande här, är en lat jäkel.

Såg trevligt ut för katten. Vi människor behandlar våra djur som silkesvantar ^^

Btw, har inte sett katten som satt i min tidningsvagn på ett tag nu. Hoppas att den inte blivit inlåst eller nåt annat hemskt. Brukar ju se den ganska ofta annars

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Min eventuellt kassa guide till innekatter i lägenhet.

Tänkte jag skulle dela med mig med erfarenheter om att ha innekatter i lägenhet. Jag började med katten Zelda (se första inlägget i tråden) sedan har jag ökat på med stora kissen Kara och nu nyligen med mikrokissen Spock. 3 katter på 75 kvm, funkar det? Jo det gör det om man planerar lite. Detta inlägg kanske framstår som självklart för de flesta i tråden men jag har just nu inget annat för mig.

1. Ta bort alla krukväxter du äger. Även om det ser ut som katterna inte bryr sig och växterna inte är giftiga så kommer snart jord att spridas över dina golv.

2. Prydnadsföremål som inte är skottsäkra måste bort. Zelda gjorde under ett halvår ett fantastiskt jobb med att krossa allt som var möjligt.

3. Ge upp när det gäller klösningar på möbler och sängar. Det är bättre att acceptera fakta än att reta upp sig. Min säng, min kontorsstol och skinnsoffa är körda. Bara att leva med det...

4. Att försöka uppfostra katterna till att inte hoppa upp på köksbänkar eller matbord är bortkastad tid. De gör som de vill oavsett vad du försöker göra.

5. Ge katterna en massa kul prylar att leka med och bruka, så här har jag gjort i min lägenhet (kan tillägas att min senaste flickvän försvann för flera år sedan):

Vägghängda kattbäddar visar sig vara en fullständig fullträff.

Så ser det ut med tre kattbäddar på väggen.

Ny kattmöbel som så här långt varit väldigt omtyckt.

Två igloos i soffan.

Två kattbäddar mitt på golvet, varav en är underdelen till en transportväska.

Toalett nummer ett i badrummet.

Foderautomat till Zelda som är en riktig långsam ätare.

Sliten kattmöbel, behöver snart utbytas.

Tyvärr måste jag köra med två kattlådor numera, vilket innebär en låda i sovrummet.

Då kan man fråga sig, är det värt besväret och utgifterna? Ja, utan tvekan, katter är BÄST!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tänkte jag skulle dela med mig med erfarenheter om att ha innekatter i lägenhet. Jag började med katten Zelda (se första inlägget i tråden) sedan har jag ökat på med stora kissen Kara och nu nyligen med mikrokissen Spock. 3 katter på 75 kvm, funkar det? Jo det gör det om man planerar lite. Detta inlägg kanske framstår som självklart för de flesta i tråden men jag har just nu inget annat för mig.

1. Ta bort alla krukväxter du äger. Även om det ser ut som katterna inte bryr sig och växterna inte är giftiga så kommer snart jord att spridas över dina golv.

2. Prydnadsföremål som inte är skottsäkra måste bort. Zelda gjorde under ett halvår ett fantastiskt jobb med att krossa allt som var möjligt.

3. Ge upp när det gäller klösningar på möbler och sängar. Det är bättre att acceptera fakta än att reta upp sig. Min säng, min kontorsstol och skinnsoffa är körda. Bara att leva med det...

4. Att försöka uppfostra katterna till att inte hoppa upp på köksbänkar eller matbord är bortkastad tid. De gör som de vill oavsett vad du försöker göra.

5. Ge katterna en massa kul prylar att leka med och bruka, så här har jag gjort i min lägenhet (kan tillägas att min senaste flickvän försvann för flera år sedan):

Vägghängda kattbäddar visar sig vara en fullständig fullträff.
https://i.imgur.com/rKuxww9.jpg

Så ser det ut med tre kattbäddar på väggen.
https://i.imgur.com/CZOUUdT.jpg

Ny kattmöbel som så här långt varit väldigt omtyckt.
http://i.imgur.com/C2jioWy.jpg

Två igloos i soffan.
https://i.imgur.com/WkJgkvk.jpg

Två kattbäddar mitt på golvet, varav en är underdelen till en transportväska.
https://i.imgur.com/c7UFNys.jpg

Toalett nummer ett i badrummet.
https://i.imgur.com/9nbP6r9.jpg

Foderautomat till Zelda som är en riktig långsam ätare.
https://i.imgur.com/kq6gv6J.jpg

Sliten kattmöbel, behöver snart utbytas.
https://i.imgur.com/BJZw7jC.jpg

Tyvärr måste jag köra med två kattlådor numera, vilket innebär en låda i sovrummet.
https://i.imgur.com/qFsDUhg.jpg

Då kan man fråga sig, är det värt besväret och utgifterna? Ja, utan tvekan, katter är BÄST!

Du verkar ha ett fint hem om man kollar bilderna (är avis). Till skillnad mot mitt eget skithål till lägenhet. Förstår om katterna trivs hos dig

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Bascule666:

Första bilden där är supermysig. Får mig att sakna mina gamla kissar KF och Stumpan, speciellt de tillfällen då de fick för sig att mysa tillsammans.

RIP.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du verkar ha ett fint hem om man kollar bilderna (är avis). Till skillnad mot mitt eget skithål till lägenhet. Förstår om katterna trivs hos dig

Lägenheten jag bor i är helt OK. Är en bostadsrätt jag köpte 2005 på Eriksberg i Gbg. Nu börjar det som inte syns på bilderna bli ett problem, förra året var jag tvungen att skaffa ny ugn och fläkt och för bara ett par dagar sedan dog min frys. Golvet (vitoljad ask) behöver en slipning och taket och vissa väggar behöver målas om. Annars är allt bra, kommer nog att bo här tills jag dör

Katterna trivs utmärkt oavsett problemen med lägenheten, de är så fantastiskt nyfikna och lekfulla så man behöver i princip ingen TV, bara att kolla in kissarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@Bascule666:

Första bilden där är supermysig. Får mig att sakna mina gamla kissar KF och Stumpan, speciellt de tillfällen då de fick för sig att mysa tillsammans.

RIP.

Jag beklagar din sorg över KF och Stumpan. Jobbigt, jobbigt när ens älskade husdjur försvinner. Jag brukar få tårar i ögonen när en katt dör på Veterinärerna på TV4 , så blödig är jag.

De är absolut inte alltid bästa vännerna, lilla Spock är ganska påfrestande för de andra två katterna genom sin makalösa energi. Han är överallt hela tiden och även mina ganska unga andra katter får nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina katter skiter i TV men gillar fotboll. Ingen av mina tre katter uppvisar något större intresse för vad som händer på min 65" TV-skärm med det stora undantaget av fotboll. Bollen på skärmen är uppenbarligen en analog till en mus som kutar runt i 90 minuter. Så här långt har ingen av kissarna lyckats repa TV:n men man vet ju aldrig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Mina katter skiter i TV men gillar fotboll. Ingen av mina tre katter uppvisar något större intresse för vad som händer på min 65" TV-skärm med det stora undantaget av fotboll. Bollen på skärmen är uppenbarligen en analog till en mus som kutar runt i 90 minuter. Så här långt har ingen av kissarna lyckats repa TV:n men man vet ju aldrig...

https://i.imgur.com/BR6F2J3.jpg

Förstår att katten heter Spock!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

bilder...

Du verkar ha en balkong som du kanske kan sätta upp ett nät runt så kan katterna gå ut där också ?
Själv funderar jag ofta på att bygga nån typ av kattgård ute men det har inte blivit av ännu men jag har en datorkompis som inte bor granne men inte heller särskilt lång bort som också har pysslat med kattuppfödning som har en kattgård och den blir man lite inspirerad av varje gång man ser den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du verkar ha en balkong som du kanske kan sätta upp ett nät runt så kan katterna gå ut där också ?
Själv funderar jag ofta på att bygga nån typ av kattgård ute men det har inte blivit av ännu men jag har en datorkompis som inte bor granne men inte heller särskilt lång bort som också har pysslat med kattuppfödning som har en kattgård och den blir man lite inspirerad av varje gång man ser den.

Har tänkt precis som du skrev nu men fick inte tummen ur arslet att göra det En träram med hönsgaller på har jag sett där jag bor så katterna får lite luft också

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

När det är katter, hundar eller andra djur på TV:n så är min katt mycket intresserad. Jag tror det var BBC Earth som hade program om katter och det tittade Sally på nästan hela programmet. Så nog tror jag dom fattar vad dom ser.

Permalänk
Medlem

Mina två grabbar ligger i solen på balkonen och njuter

Smirre

Ufo

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Givetvis ska det vara i en kartong

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Givetvis ska det vara i en kartong

Alltid ju, finns det en låda, ska man ligga i den

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
DingDongerMcDongface

Nu var det bra längesedan jag postade sist, tror inte jag varit aktiv sedan Newton var kattunge, så tänkte att det kunde passa med en uppdatering
Newton är numera över året och har bland annat tagit första titeln kastrater kan ta, Premier, och har hunnit vara på både Worldshow och Scandinavian Winner. Han är en helt fantastisk katt, både till utseendet och framförallt personligheten. Aldrig haft en så mjuk, vänlig och genomgod katt någonsin. Det bästa han vet är magkli och han har ett tålamod som är beyond this world.

Zelda fyllde precis två, och njuter av livet som slökatt hemma istället. Hon har ett nervigare temperament och även om hon är en väldigt lojal och mysig katt hemma passar utställningar och showlivet inte henne för fem öre.

Själv håller jag på att spåna på namn till min ansökan om stamnamn hos SVERAK och går i planerna att registrera ett katteri. Planen är att kunna införskaffa en fertil hona till avel någon gång under 2019 eller 2020, beroende på när jag är klar med studierna och hur min ekonomi och bostadssitiuation ser ut. Jag väntar hellre länge än förhastar mig och allt inte går ihop.
Ber om ursäkt om bilderna blev stora, hade lite problem med att skala dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Nu var det bra längesedan jag postade sist, tror inte jag varit aktiv sedan Newton var kattunge, så tänkte att det kunde passa med en uppdatering
Newton är numera över året och har bland annat tagit första titeln kastrater kan ta, Premier, och har hunnit vara på både Worldshow och Scandinavian Winner. Han är en helt fantastisk katt, både till utseendet och framförallt personligheten. Aldrig haft en så mjuk, vänlig och genomgod katt någonsin. Det bästa han vet är magkli och han har ett tålamod som är beyond this world.
https://i.imgur.com/yN9Qu6r.jpg

Zelda fyllde precis två, och njuter av livet som slökatt hemma istället. Hon har ett nervigare temperament och även om hon är en väldigt lojal och mysig katt hemma passar utställningar och showlivet inte henne för fem öre.
https://i.imgur.com/f7ZZW2M.jpg

Själv håller jag på att spåna på namn till min ansökan om stamnamn hos SVERAK och går i planerna att registrera ett katteri. Planen är att kunna införskaffa en fertil hona till avel någon gång under 2019 eller 2020, beroende på när jag är klar med studierna och hur min ekonomi och bostadssitiuation ser ut. Jag väntar hellre länge än förhastar mig och allt inte går ihop.

Kul att se hur katten förändrats

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jäkligt fin katt, vad är det för ras?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
DingDongerMcDongface

@f@boy: Om du menade mina så är båda ragdolls Den ena är en brunmaskad bicolor, den andra en blåsköldpaddsmaskad mitted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har till och med två balkonger. Just nu väntar jag på besked från föreningen om inglasning av min mindre balkong, de håller på att undersöka intresse och ta in offerter. Om inte föreningen kan komma till skott kommer jag att fixa det själv, vore suveränt om katterna på ett säkert sätt kunde vara på balkongen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Väldigt fina kissar!

Du behöver inte fundera på att skala bilderna i alla fall om du använder ex. Imgur. Jag laddar alltid upp bilderna i full storlek även om jag har fixat till dem i Photoshop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hyrule Cats borde vara ett givet namn!

Visa signatur