Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tack. Är lite rädd för att skaffa en ny katt. Jag vet ju inte hur länge nästa katt lever. Får väl köpa en redan vuxen katt i såna fall. Skulle vara för jävligt om jag gick och dog före katten nästa gång (man vet ju aldrig vad som kan hända). Svälta till döds är inget kul även för en katt.

Händer att jag tycker mig se min Carmen ibland i lägenheten fast jag vet att hon inte finns längre

Alltid svårt att ta steget och skaffa en ny.

Men är du genuint orolig att låta katten svälta om oväntat dödsfall skulle hända. Så finns det alltid automatiska kattmatare och drickfonäner som håller mycket vatten.

Även om det låter makabert att tänka på. Så skulle katten ha mat och vatten länge nog för att grannar upptäcker lukten.

Edit: Och för att vara saklig till tråden.

Edit: On topic
Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Min honkatt (En norsk skogskatt blandad med bondkatt). Hon är så vacker (imo). "Tog över" henne genom en bekant när hon var 4 månader då hans arbete inte tillät honom att vara hemma tillräckligt mycket med henne. Nu är hon 3 år. Namnet Yuna är taget från Final Fantasy X.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Dags för försäljning av unge herrn, då han fan inte kommer överens med mina andra katter utan bara vill leka sönder dem (stor och stark).

Har hittat klockrena köpare så det känns ändå bra, fast ändå förjävligt...

Permalänk
Medlem

Efter flytt tröttnade vi på de fula klösträden så vi tog några delar av dem och ett par hyllor vi hade liggandes och gav katterna en mindre vägg. Det fluffiga fula slitna tyget på tunnan lär bytas vid tillfälle.

Ursäkta bildkvaliten+flyttstök !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fan vad lik den gråa är våran gråa...är det en raskatt?

Skrivet av Belzader:

Ja, det nämns i den första posten (och ett antal ggr över hela tråden).
Det är en Ocicat.

Precis som Belzader skriver så är Zelda en Ocicat. Det är en lite av en doldisras med väldigt få nya kattungar i Sverige varje år. Den är avlad från Siames, Abessinier och American Shorthair. Av en slump kom det fram en kattunge med prickar och som vanligt i kattsvängen så började det fixas och trixas för att få fram en prickig katt som inte hade någon vild katt inblandad (som ex. Bengal).

Mycket trevlig kisse som är relativt pratglad, nyfiken och som det låter i princip i alla rasbeskrivningar "hundlik" (vilket i mina öron mest är bullshit).

Kan varmt rekommenderas om man vill ha en relativt "normal" kisse med fina prickar men skippar en vanlig huskatt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Precis som Belzader skriver så är Zelda en Ocicat. Det är en lite av en doldisras med väldigt få nya kattungar i Sverige varje år. Den är avlad från Siames, Abessinier och American Shorthair. Av en slump kom det fram en kattunge med prickar och som vanligt i kattsvängen så började det fixas och trixas för att få fram en prickig katt som inte hade någon vild katt inblandad (som ex. Bengal).

Mycket trevlig kisse som är relativt pratglad, nyfiken och som det låter i princip i alla rasbeskrivningar "hundlik" (vilket i mina öron mest är bullshit).

Kan varmt rekommenderas om man vill ha en relativt "normal" kisse med fina prickar men skippar en vanlig huskatt.

Våran är randig men annars väldigt lik ^^ Det är dock en vanlig bondkatt eller vad man ska kalla det. Dumpad på nåt ställe där en kattorganisation tog hand om den och han är uppvuxen utan mamman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är dock en vanlig bondkatt eller vad man ska kalla det.

Katter som inte har någon dokumenterad bakgrund (stamtavla), kallas i dag Huskatt, vilket enligt mig iaf. är ett finare ord än Bondkatt, som egentligen är ett lite förnedrande namn.
Det finns t.o.m speciella utställningar för huskatter, det krävs dock att man är medlem i någon kattförening för att kunna ställa ut sin (hus)katt på en sådan utställning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Våran är randig men annars väldigt lik ^^ Det är dock en vanlig bondkatt eller vad man ska kalla det. Dumpad på nåt ställe där en kattorganisation tog hand om den och han är uppvuxen utan mamman.

Visst är det så, en Ocicat ser lite anonym ut, bara prickarna och vilka rasegenskaper den har är den enda skillnaden mot en huskatt. Sedan får man förstås en dokumenterad bakgrund på kissen (stamtavla) inklusive chipmärkning, vaccination, veterinärbesiktning och en uppfödare att vända sig till vid problem, om det är värt den extra kostnaden är upp till var och en. Jag har dessutom dyra försäkringar inkl. livförsäkring på alla mina katter så jag vill veta vad jag köper.

Mina andra två kissar är en annan sak rent utseendemässigt, de är löjligt mycket raskatter:

Spock, en Oriental vilket innebär en Siames som inte är vit.

Kara, en Turkisk Van som är en urgammal ras från Turkiet.

Jag är dock av den åsikten att huskatter/bondkatter kan vara exakt lika roliga och trevliga som vilken raskatt som helst. För mig personligen känns det mest som en rolig grej att kunna välja katt baserat på ras och att säkerheten på vad man egentligen köper är överlägsen då alla riktiga raskatter är registrerade och dokumenterade vilket jag uppskattar då man skaffar en kompis för 10-17 år.

Vad jag däremot har väldigt svårt för är de som annonserar på Blocket om "blandraser" mellan diverse exotiska raser och säljer dem dyrt. Rent bondfångeri, är inte katten registrerad hos ex. Sverak så är det inte i närheten av en raskatt. Att påstå att man har en blandras av ex. Norsk Skogkatt och Ragdoll är ju bara ett påstående utan bevis och att dessutom kräva 6000:- för en sådan kattunge borde anmälas.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzader:

Katter som inte har någon dokumenterad bakgrund (stamtavla), kallas i dag Huskatt, vilket enligt mig iaf. är ett finare ord än Bondkatt, som egentligen är ett lite förnedrande namn.
Det finns t.o.m speciella utställningar för huskatter, det krävs dock att man är medlem i någon kattförening för att kunna ställa ut sin (hus)katt på en sådan utställning.

Det har du faktiskt helt rätt i Våran förförra katt var en riktig bondkatt dock, uppfödd i ett stall

Skrivet av Bascule666:

Visst är det så, en Ocicat ser lite anonym ut, bara prickarna och vilka rasegenskaper den har är den enda skillnaden mot en huskatt. Sedan får man förstås en dokumenterad bakgrund på kissen (stamtavla) inklusive chipmärkning, vaccination, veterinärbesiktning och en uppfödare att vända sig till vid problem, om det är värt den extra kostnaden är upp till var och en. Jag har dessutom dyra försäkringar inkl. livförsäkring på alla mina katter så jag vill veta vad jag köper.

Mina andra två kissar är en annan sak rent utseendemässigt, de är löjligt mycket raskatter:

https://i.imgur.com/5MFkKGp.jpg Spock, en Oriental vilket innebär en Siames som inte är vit.

https://i.imgur.com/dguINY3.jpg Kara, en Turkisk Van som är en urgammal ras från Turkiet.

Jag är dock av den åsikten att huskatter/bondkatter kan vara exakt lika roliga och trevliga som vilken raskatt som helst. För mig personligen känns det mest som en rolig grej att kunna välja katt baserat på ras och att säkerheten på vad man egentligen köper är överlägsen då alla riktiga raskatter är registrerade och dokumenterade vilket jag uppskattar då man skaffar en kompis för 10-17 år.

Vad jag däremot har väldigt svårt för är de som annonserar på Blocket om "blandraser" mellan diverse exotiska raser och säljer dem dyrt. Rent bondfångeri, är inte katten registrerad hos ex. Sverak så är det inte i närheten av en raskatt. Att påstå att man har en blandras av ex. Norsk Skogkatt och Ragdoll är ju bara ett påstående utan bevis och att dessutom kräva 6000:- för en sådan kattunge borde anmälas.

Ja, sånt är riktigt löjligt. Här blir det bara raskatter alternativt från kattföreningar som räddar katter. Har inte ekonomin för raskatt så det blir det andra. Vi har funderat på att fixa en kompis till den lille gråa då den större tycker han är jobbig 😁

Jag har alltid gillat turkisk van, verkar vara mycket trevliga katter

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tack. Är lite rädd för att skaffa en ny katt. Jag vet ju inte hur länge nästa katt lever. Får väl köpa en redan vuxen katt i såna fall. Skulle vara för jävligt om jag gick och dog före katten nästa gång (man vet ju aldrig vad som kan hända). Svälta till döds är inget kul även för en katt.

Händer att jag tycker mig se min Carmen ibland i lägenheten fast jag vet att hon inte finns längre

Skaffa omgående en ny kattunge (12 veckor), de är så vansinnigt roliga de första månaderna efter de lämnat mamman. Upptäckte det nu när jag skaffade Spock, mina andra katter kom till mig vid 5 respektive 6 månader så jag missade hela den fantastiska "kattungeperioden". Sluta tänka på om du dör innan dina katter, allt i livet går inte att planera för (nästan lika gammal som dig), om du får ångest skaffa en vattenfontän som rymmer ett par liter och ha flera skålar med torrfoder så hinner förhoppningsvis någon hitta ditt lik innan katterna svälter (makabert, visst, läser allt från S. King).

Lilla Spock som sover i min säng, biter mig i tårna och retar gallfeber på mina vuxna kissar Zelda och Kara. Snor dessutom fel torrfoder och klättrar på allt, med andra ord en riktig kattunge.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det har du faktiskt helt rätt i Våran förförra katt var en riktig bondkatt dock, uppfödd i ett stall

Ja, sånt är riktigt löjligt. Här blir det bara raskatter alternativt från kattföreningar som räddar katter. Har inte ekonomin för raskatt så det blir det andra. Vi har funderat på att fixa en kompis till den lille gråa då den större tycker han är jobbig 😁

Jag har alltid gillat turkisk van, verkar vara mycket trevliga katter

Turkisk Van är en suverän ras! Efter jag skapat denna tråden när jag köpte min Ocicat (Zelda) fick jag syn på @mrqaffe som hade en fantastisk fin kisse som visade sig vara en Turkisk Van och jag kände att jag måste ha en sådan. Så lite drygt ett år efter Zelda så dök Kara upp hemma hos mig. Maken till snäll nallebjörn är svår att hitta, har aldrig bitit mig men kan trots det ryta ifrån mot de andra katterna när det behövs. Pälsen på en Turkisk Van är speciell och nästan vattentät då de kommer från ett sjödistrikt i Turkiet och gillar att simma. Han är stor som ett hus (runt 6Kg) och han växer fortfarande. Snäll och lugn som sagt men dock med nackdelen att han fäller hår så in i helsike, dammsuger nästan varje dag. Det finns massor av bilder på Kara i tråden men här kommer några repriser:

Kara träffar lilla Spock för nästan första gången.

Kara i nya kattbädden, notera ögonen, ett blått och ett brunt.

Alla sätt att slappna av är rätt!

Vill man ha ett alternativ som är fruktansvärt mycket mer speciellt än en Ragdoll, Norsk Skogkatt eller en Maine Coon så skaffa en Turkisk Van.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Inte min katt men jag vill gärna få den katten som är väldigt charmig och kelig. Katten brukar hoppa upp på kärran som jag har tidningar i. Bilden kanske ser lite blåaktig ut men klockan är bara runt 04:00 på morgonen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kissen Kara gillar att ha överblick över lägenheten. Därför tillbringar han väldigt mycket tid uppe på en byrå som katter inte borde kunna hoppa upp till men de gör det ändå men att sova är ändå viktigast.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Jag är i grunden hundmänniska (äger en Franskbulldog)
Men har fått låna en liten hona några gånger när min dotter har åkt på semester.
Vi trivs med varandra även om hon inte är världens keliga katt händer det att hon kommer när jag ligger i sängen och trampar mig på bröstet och vill ha lite sällskap.

Det roliga är när dom skall hämta hem henne, då brukar hon fräsa och göra motstånd.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimreaper:

Jag är i grunden hundmänniska (äger en Franskbulldog)
Men har fått låna en liten hona några gånger när min dotter har åkt på semester.
Vi trivs med varandra även om hon inte är världens keliga katt händer det att hon kommer när jag ligger i sängen och trampar mig på bröstet och vill ha lite sällskap.

http://i67.tinypic.com/70yn4n.jpg

Det roliga är när dom skall hämta hem henne, då brukar hon fräsa och göra motstånd.

mvh

Haha, kanske finns skönare sovplatser hos dig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skulle hämta urnan Carmen ligger i idag tänkte jag men givetvis så hade dom stängt idag när jag kom fram. Fick gå i ca 40 min i stekhetta innan jag kom dit haha.

Btw, brukar ni raka pälsen på era katter när det är så vidrigt varmt? Har sett folk raka pälsen på ryggen för att lätta lite. Systern till Carmen gick jag i koppel för att hon skulle få komma ut lite. När vi gick upp till tredje våningen så la hon sig på golvet och flämtade intensivt tack vare värmen. Jag fick bära in henne sista biten

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Btw, brukar ni raka pälsen på era katter när det är så vidrigt varmt? Har sett folk raka pälsen på ryggen för att lätta lite. Systern till Carmen gick jag i koppel för att hon skulle få komma ut lite. När vi gick upp till tredje våningen så la hon sig på golvet och flämtade intensivt tack vare värmen. Jag fick bära in henne sista biten

I de flesta fallen får det motsatt effekt eftersom pälsen även skyddar vid sol och värme.
Katten är ett ökendjur och trivs oftast med värme, sen kan iofs även en katt få för mycket värme men då är det bättre att bara ge den tillgågn till en svalt rum och/eller vatten den kan trampa i för att kyla tassarna.
Finns fler sätt att hjälpa katten till att kyla ner sig, men att raka den är nog det sista eftersom den lätta kan bränna sig i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

I de flesta fallen får det motsatt effekt eftersom pälsen även skyddar vid sol och värme.
Katten är ett ökendjur och trivs oftast med värme, sen kan iofs även en katt få för mycket värme men då är det bättre att bara ge den tillgågn till en svalt rum och/eller vatten den kan trampa i för att kyla tassarna.
Finns fler sätt att hjälpa katten till att kyla ner sig, men att raka den är nog det sista eftersom den lätta kan bränna sig i stället.

Vi har en katt som är långhårig och otroligt tjock päls. Den har vi inte "rakat" helt, men tunnat ut pälsen och kortat ner den, framför allt runt magen/undersidan.
Har hjälpt en hel del verkar det som.. då den inte verkar vara lika påverkad av värmen, som den var innan.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Skulle hämta urnan Carmen ligger i idag tänkte jag men givetvis så hade dom stängt idag när jag kom fram. Fick gå i ca 40 min i stekhetta innan jag kom dit haha.

Btw, brukar ni raka pälsen på era katter när det är så vidrigt varmt? Har sett folk raka pälsen på ryggen för att lätta lite. Systern till Carmen gick jag i koppel för att hon skulle få komma ut lite. När vi gick upp till tredje våningen så la hon sig på golvet och flämtade intensivt tack vare värmen. Jag fick bära in henne sista biten

Mina katter gillar värmen, i alla fall stundtals. De söker upp platser där solen skiner in och ligger där och solbadar trots att det är närmare 28 grader i lägenheten. Jag håller själv på att smälla av men mina pälsklädda vänner tycker det är nice.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Turkisk Van är en suverän ras! Efter jag skapat denna tråden när jag köpte min Ocicat (Zelda) fick jag syn på @mrqaffe som hade en fantastisk fin kisse som visade sig vara en Turkisk Van och jag kände att jag måste ha en sådan. Så lite drygt ett år efter Zelda så dök Kara upp hemma hos mig. Maken till snäll nallebjörn är svår att hitta, har aldrig bitit mig men kan trots det ryta ifrån mot de andra katterna när det behövs. Pälsen på en Turkisk Van är speciell och nästan vattentät då de kommer från ett sjödistrikt i Turkiet och gillar att simma. Han är stor som ett hus (runt 6Kg) och han växer fortfarande. Snäll och lugn som sagt men dock med nackdelen att han fäller hår så in i helsike, dammsuger nästan varje dag. Det finns massor av bilder på Kara i tråden men här kommer några repriser:

https://i.imgur.com/i31xntA.jpg
Kara träffar lilla Spock för nästan första gången.

https://i.imgur.com/GQ2T0Ur.jpg
Kara i nya kattbädden, notera ögonen, ett blått och ett brunt.

https://i.imgur.com/ZkzxEjV.jpg
Alla sätt att slappna av är rätt!

Vill man ha ett alternativ som är fruktansvärt mycket mer speciellt än en Ragdoll, Norsk Skogkatt eller en Maine Coon så skaffa en Turkisk Van.

Det ser ut som en tungviktare som övertalar lillen att inte mucka ...
Min van väger nästan exakt 4 kg men det är ju en hona, hon har dessutom i princip fri tillgång till torrfoder men hon äter inte upp sig på det sätt som kastrerade hanar brukar göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det ser ut som en tungviktare som övertalar lillen att inte mucka ...
Min van väger nästan exakt 4 kg men det är ju en hona, hon har dessutom i princip fri tillgång till torrfoder men hon äter inte upp sig på det sätt som kastrerade hanar brukar göra.

Jag blev förvarnad av uppfödarna (ett sanslöst trevligt par i Småland som levde ihop med 21st Van och Angorakatter) att Karas fader var enormt stor. Så de förutspådde att Kara skulle bli extra stor och de hade rätt. Han är född 160904 så inte ens två år ännu och redan en vikt på runt 5.8-5.9 kg. Men å andra sidan så är han snäll som Bamse. Du har rätt med "mucka-biten", om lilla fullständigt vilda kattungen Spock stör läget så kommer en snabb höger direkt.

Jag ger också katterna fri tillgång till torrfoder till alla kissarna och för att minska risken för övervikt är det ett foder med låg kalorihalt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Efter att legat i träda i månader efter inköp (fick tips i tråden) så har jag äntligen fått tummen ur och borrat upp mina kattbäddar på väggen. Nu återstår att se om de blir populära hos min kattpopulation. Hyfsat högt hopp upp som jag vet att de klarar men i värsta fall får jag väl konstruera en stege.

PS! På bilden ser den högra bädden sned ut, det är nu fixat. Stötte antagligen på ett armeringsjärn med min borrhammare så det ena hålet blev inte djupt nog.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Efter att legat i träda i månader efter inköp (fick tips i tråden) så har jag äntligen fått tummen ur och borrat upp mina kattbäddar på väggen. Nu återstår att se om de blir populära hos min kattpopulation. Hyfsat högt hopp upp som jag vet att de klarar men i värsta fall får jag väl konstruera en stege.

https://i.imgur.com/XTNWQV9.jpg

PS! På bilden ser den högra bädden sned ut, det är nu fixat. Stötte antagligen på ett armeringsjärn med min borrhammare så det ena hålet blev inte djupt nog.

Den vita katten säger säkert "Flytta på dig snorunge, jag är äldre än dig och ska vara högst upp"

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Den vita katten säger säkert "Flytta på dig snorunge, jag är äldre än dig och ska vara högst upp"

Påminde mig om en sak jag såg min utekatt göra när han var liten, han rusade raskt fram till grannens revirvaktande katt för att hälsa men fick lära sig den hårda vägen att det är en dum ide att rusa in på en främmande vuxen katts revir när katten ligger där och spanar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den vita katten säger säkert "Flytta på dig snorunge, jag är äldre än dig och ska vara högst upp"

Skrivet av mrqaffe:

Påminde mig om en sak jag såg min utekatt göra när han var liten, han rusade raskt fram till grannens revirvaktande katt för att hälsa men fick lära sig den hårda vägen att det är en dum ide att rusa in på en främmande vuxen katts revir när katten ligger där och spanar.

Den prickiga kissen Zelda är gammelkissen i sällskapet (3 år) och den stora vita Kara är knappt 2 år och lilla Spock (Spocken i dagligt tal myntat av min 80-åriga mor) är bara 15 veckor gammal. Givetvis går Spocken på massor av minor när det gäller att interagera med de andra katterna. Både Zelda och Kara har gett honom en ordentlig avhyvling.

Ingen stege behövs, så här såg det ut i morse:

Och här är hela gänget samlade efter Zeldas kvicka stöld av ett rör kattgodis:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Efter att legat i träda i månader efter inköp (fick tips i tråden) så har jag äntligen fått tummen ur och borrat upp mina kattbäddar på väggen. Nu återstår att se om de blir populära hos min kattpopulation. Hyfsat högt hopp upp som jag vet att de klarar men i värsta fall får jag väl konstruera en stege.

https://i.imgur.com/XTNWQV9.jpg

PS! På bilden ser den högra bädden sned ut, det är nu fixat. Stötte antagligen på ett armeringsjärn med min borrhammare så det ena hålet blev inte djupt nog.

Vart köpte du dessa, tror hårbollen här hemma skulle älska det

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Vart köpte du dessa, tror hårbollen här hemma skulle älska det

Köpte dem på Zooplus. Rätt billiga är de också bara 169:- styck:

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattsangar_kattkorgar/ovanlig...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Sömnig söndag eftermiddag...

Kara

Zelda

Spock

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Häftiga kattkorgar

Permalänk
Medlem

Extra avslappnad katt:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO