PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

UE och de har heller inte möjligheten att enkellt och på ett effektivt sätt modifiera motorn.

Nu får du gärna förklara dig då alla kan få tillgång till source koden både för motorn och editorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av inquam:

Det Fortnite tydligt visar är att om du har full kontroll och insikt i din motor så kan du optimera för just spelet du bygger. EPIC är ju utvecklarna bakom både UE och Fortnite. Dock tror jag, men akn inte svara för PUBG Corp. specifikt, att många utvecklare idag har för "grund" kompetens. Många kan göra spel idag, eftersom de kan ladda ner Unity/UE och ladda ner assets och script. Men att förstå vad som verkligen sker så man kan optimera saknar många idag.

Förr var det minst lika spännande att vänta på nya spelmotorer som att vänta på nya spel. Idag händer VÄLDIGT lite på den fronten.

Dock så tror jag det handlar mer om studions kompetens i detta fallet.
Bara att kolla på EA egentligen, alla deras spel använder idag Frostbite - Allt från Battlefield till Need for Speed till FIFA (även kommande Anthem), men tekniskt sett är det DICE som utvecklat motorn och underhåller den fortfarande.

Sedan andra stora spel som använder UE4:
Assetto Corsa Competizione
Crackdown 3
Darksiders III
Days Gone
Dragon Quest XI
Gears of War 4
o.s.v.. ~

Finns gott om spel som nyttjar UE4 bra, så tycker inte PUBG Corp (någon) kan skylla på motorn

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Förstår inte att detta spelet är så populärt. Hur blev det så stort?
Buggigt
Inte vidare "snyggt"
Enormt många cheaters

Antagligen själva idén. Nåt annat än det gamla "vanliga"
Annars är det rätt dåligt gjort ja...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Spelvärlden har blivit så tråkig. Alla hoppar på någon (eng.) bandwagon i ett par månader till ett år, sedan kommer nästa, och nästa...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Alltså när de först utvecklade spelet var de nog inte många. Och de kör troligtvis en relativt standard UE.
Kan tänka mig att det tar en hel tid att skriva om (troligtvis ganska skitig kod.) Mest för att det inte direkt är Enkelt att skriva ett spel som ska skala till x antal utvecklare oavsett hur mycket pengar man har.
Vi såg det på Minecraft, skrivet av en snubbe, blev en supersucce. Sedan dess finns det nog inte många originalrader kod med Mr Perssons namn.

Lite samma sak känns med star Citizen, de har förmodligen haft stora problem att just kunna skala upp sitt team

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar med ett GTX980 och en i7 4790k, finns sätt som inte påverkar det visuella men höjer FPS:en betydligt gäller bara att göra sin research. 100+ FPS ärt normen med min relativt omoderna hårdvara. Sen att det ska krävas för att spelet ska funka optimalt är oacceptabelt.

Majoriteten av mina problem kommer från serversidan, desync och diverse andra buggar är vardagsmat. Andra verkar anmärka på att Bluehole är inkapabla att använda UE4 men faktum är att UE4 inte är designad för spel med många spelare som spelar på samma server, dessutom har Fortnite tillgång på en betydligt mer raffinerad version av UE4 som Bluehole i nuläget inte kan implementera för att det skulle kräva att stora delar av spelet helt skrivs om. Källan på detta är bland annat en Wtfmoses video samt en video av Battle Nonsense som jag tyvärr inte orkar leta upp just nu då det är sent och jag använder mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Det är inte själva FPS som är problemet då....Mikrostutters som plötsligt händer. Från 144 fps till 40 i två sekunder, kan hända mitt i en skottväxling. Desync där man blir dödad helt bakom cover. Skott som inte registreras, vapen som buggar fullständigt (QBZ, crossbow anyone?) och nu resurrectionbuggen. Alla dessa problem är mer eller mindre gamedestroyers. För att inte tala om det fullständigt värdelösa MMR-systemet de har (som inteverkar fungera heller). Vet inte hur många gånger jag hamnat på samma servrar som folk som är tävlande proffs i PUBG, det händer dagligen. Folk som har 5-10 i KDR och 30% win-ratio har ingenting att göra på samma server som mig med mina sketna stats. Att de bannat så många hundra tusen konton är ren bullshit. Vet inte hur många videobevis jag sänt in på fuskare (bara 100% bevis förövrigt) som fortfarande är alive and kicking.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Spelar på ändå, överlag roligaste spelet jag lirat på evigheter

Permalänk
Medlem

Spelet är fantastiskt roligt, speciellt i duo och squads. Gameplay och spelidén är hur kul som helst, jag älskar det.

MEN man är rejält trött på desync, dö runt hörn, buggar, halvbra FPS.... och fuskare så klart.
Men jag tycker det har blivit mindre fuskare senaste månaden än vad det var förr. Förutom "flygande bil" fusket som har dykt upp nu nyligen (jag har inte sett det förr i alla fall). Men den typen av fuskare är ju inte svår att upptäcka och banna.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

@inquam: Ja exakt, dem skulle utvecklat en helt ny spelmotor från grunden samt utveckla alla props för ett spel på mindre än två år...
Dem har ju pengar

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem

Spelet kan ju dessutom inte spela upp mer än typ 3 ljud samtidigt enligt Shroud, stämmer det så är det ju katastrof. :/
https://youtu.be/B3OMYGgozbI (@ 4:45)

Permalänk
Medlem

Tror ni dem vill sätta upp stöd för vulkan API:et? Alternativt har det diskuterats?

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Inte spelat på flera månader, men lär väl komma tillbaka nån gång. De blev för giriga med alla loot-lådor och senaste battle pass istället för att försöka fixa dsync och stabil fps.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Spelet kan ju dessutom inte spela upp mer än typ 3 ljud samtidigt enligt Shroud, stämmer det så är det ju katastrof. :/
https://youtu.be/B3OMYGgozbI (@ 4:45)

Tror inte det stämmer, när WackyJacky testade detta så verkade det inte stämma. De var 30 pers som stod och sköt för att testa diverse ljud och situationer.
https://www.youtube.com/watch?v=RnYDwdLAVqw

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att ett gratisspel går förbi. Men allvarligt att man inte lyckats förbättra prestandan så värst på så lång tid med dom nya resurser man fått. Anledningen att man inte brytt sig om att spela är ju att det är sådan dålig prestanda i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Spelvärlden har blivit så tråkig. Alla hoppar på någon (eng.) bandwagon i ett par månader till ett år, sedan kommer nästa, och nästa...

Så har den iofs alltid varit. Precis som alla andra branscher.

Vem minns inte alla Wolfenstein-kopior som kom tex? Eller alla Sierra Online-stylespel? Ett tag var det inne med strategiska spel osv osv.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Näst efter minecraft (som krävde en ganska vass dator för extremt simple grafik) så verkar detta riktigt dåligt optimerat ja. Förstår inte varför det gnälls mer. Grabben typ spelar det mesta på sin Geforce960 utan problem utan just det här. Känns segt för en 14 åring att behöva tjata om ett Geforce1070 (inte aktuellt med grafikuppgradering till dagens priser) för att få flyt i ett ganska simpelt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Nu får du gärna förklara dig då alla kan få tillgång till source koden både för motorn och editorn.

Skickades från m.sweclockers.com

En motor du själv skrivit från grunden har du ofta mycket djupare förståelse kring och har således enklare att anpassa och modifiera. Plus att du kan bygga den för att vara anpassad för just den typ av spel du håller på att bygga istället för att tvinga in en fyrkant i ett runt hål.

Sedan vet jag inte om det fortfarande är så, men förut så var licenskostnaderna helt annorlunda om man ville ha tillgång till källkoden för UE, men detta kanske de har ändrat nu.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock så tror jag det handlar mer om studions kompetens i detta fallet.
Bara att kolla på EA egentligen, alla deras spel använder idag Frostbite - Allt från Battlefield till Need for Speed till FIFA (även kommande Anthem), men tekniskt sett är det DICE som utvecklat motorn och underhåller den fortfarande.

Sedan andra stora spel som använder UE4:
Assetto Corsa Competizione
Crackdown 3
Darksiders III
Days Gone
Dragon Quest XI
Gears of War 4
o.s.v.. ~

Finns gott om spel som nyttjar UE4 bra, så tycker inte PUBG Corp (någon) kan skylla på motorn

De spel du listar är alla av typer som UE generellt gjorts för och använts av. Ett online spel med hundra spelare är inget som UE byggdes för. Det lider PUBG av helt klart. I och med Fortnite kan en del förbättras men det är fortfarande så att man förbättrar någots förmåga att göra något man aldrig planerade att det skulle göra. När jag sett videos där de diagnostiserat vad motorn ritar upp när osv i PUBG så är det tydligt att det inte är optmalt alls. Saker som en detaljerad byrå långt borta i ett hus du inte ens ser kan ritas ändå.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

@inquam: Ja exakt, dem skulle utvecklat en helt ny spelmotor från grunden samt utveckla alla props för ett spel på mindre än två år...
Dem har ju pengar

Njae, du missförstår mig nog lite. När de väl drog in en hel galen mängd pengar så skulle de tagit vara på tillfället och plockat in tallang som vet vad de gör och parallellt börjat detta arbete för att kanske släppa det om ett par år.
Tencent som är rätt stort och äger en del av PUBG Corp. hade ju kunnat börja driva på denna typ av nyutvekling av motorer tex.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Testpilot
Skrivet av inquam:

De spel du listar är alla av typer som UE generellt gjorts för och använts av. Ett online spel med hundra spelare är inget som UE byggdes för. Det lider PUBG av helt klart. I och med Fortnite kan en del förbättras men det är fortfarande så att man förbättrar någots förmåga att göra något man aldrig planerade att det skulle göra. När jag sett videos där de diagnostiserat vad motorn ritar upp när osv i PUBG så är det tydligt att det inte är optmalt alls. Saker som en detaljerad byrå långt borta i ett hus du inte ens ser kan ritas ändå.

Dock så utvecklades Unreal Engine 4 med just multiplayer spel så som MMO's i åtanke (officiellt stödjer/rekommenderar UE4 64st spelare), detta då Unreal Engine 3 var måttligt populärt för det ändanmålet & 'the-go-to' motorn för KR-MMO/HnS-spel (TERA, MU:Online, Blade & Soul mm).

Finns ett flertal kommande spel som är just av MMO-klassen som använder sig av Unreal Engine 4 under huven, t.ex. Lineage Eternal(project TL), Lost Ark (uppdateras från UE3 till UE4) & Ashes of Creation - MMOCulture har en sida där man kan se vilka spel som är på gång eller använder UE4 redan.

Finns en hel del dokumentation att gå igenom i den officiella "get started"-sidan för UE4:
Unreal Engine Networking & Multiplayer + OpenWorldTools + LevelStreaming + DerivedDataCache

Sedan har du Udemy kurser som går rätt djupt på saken, likt dessa:
Unreal Engine 4 Mastery: Create Multiplayer Games with C++
Unreal Multiplayer Mastery - Online Game Development In C++

Så med det allt detta sagt tycker jag att bollen ligger helt i PUBG-Corps händer i detta fallet, för även om Fortnite har turen att använda in-house engine så är dom fortfarande ett relativt nytt team som består av en salig blandning av utvecklare från alla hörn inom EPIC. Det du beskriver med att saker laddas in som inte är inom direkt synfält är igen ett bevis på att man inte bara kan köpa Kod/Assets från marknaden utan att faktiskt optimera/anpassa för det spelet man gör - Dom kanske skulle läsa LevelStreaming sektionen på Unreal's hemsida

Nog för att jag håller med dig i stora drag om att Unreal Engine gör sig bäst lämpad i action-packade singleplayer spel, speciellt med tanke på deras particle effect engine som är i en klass för sig & kan verkligen sätta liv i allt från eld till is. Men man bör inte förkasta Unreal Engine 4 som ett verktyg som inte klarar MP-spel, allt hänger bara på utvecklaren och deras kompetens i C++ & vana med UE-verktygen.

Edit:
Ändrade struktur och fixade hyperlänkar ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Spelvärlden har blivit så tråkig. Alla hoppar på någon (eng.) bandwagon i ett par månader till ett år, sedan kommer nästa, och nästa...

Jepp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@inquam: Självklart har du djupare förståelse, men nu kan vem som helst få källkoden till motorn och editorn så dem kan ändra, ta bort eller lägga till exakt vad tusan dem vill. Det enda jag vet man inte får göra är att länka kod från editorn till sitt spel. Dessutom så tar EPIC oftast sina modifikationer till motorn från sina egna spel till den generella motorn. Fortnite är ju den största spel kontribution, ett exempel är ju deras nerlagda MOBA där dem insåg att deras system för att hantera rörelser var för dyrt så dem gjorde ett enklare system som kunde användas för mindre viktiga saker. Så att påstå att PUBGA inte är gjort för just UE4 är lite skratt retande då det just är de den är byggt för tack vare att EPIC gör Fortnite.

Dessutom ditt inlägg nedanför angående att du kunde se en byrå miltals bort är ju ingenting som är fel på motorn då EPIC har dynamic occlusion culling, detta är på automatiskt och arbetar hela tiden. Dem använder bounding boxen för att beräkna om något ska renderas eller inte. Så antagligen har dem bakom PUBGA gjort om den, avaktiverat den, gjort fel när det kommer till bounding boxen eller så visade dom allting i wireframe vilket inte ska göras eftersom då visas just allting. Sen finns det ju andra funktioner som kan användas för att culla object, exempelvis avståndet. Som du kan se i bilden nedan. Andra bilder visar det automatiska system, bilden ovan visar en fryst bild som är flyttad så att du ska kunna se huset, men du ser inte huset för väggen var i vägen innan jag frös renderingen, andra bilden är inte frusen och visar således huset.

Draw distance
Dynamic occlusion

Att skylla på motorn när man inte har en aning är bara tragiskt.

Permalänk

Jag testade pubg när dom la till first person, men refundade det då det inte gick att dra upp foven till accepterbar nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Så har den iofs alltid varit. Precis som alla andra branscher.

Vem minns inte alla Wolfenstein-kopior som kom tex? Eller alla Sierra Online-stylespel? Ett tag var det inne med strategiska spel osv osv.

Minns inget av detta, har aldrig varit inne på sådant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Men alltså va? jag har ca 99% av spelet mellan 140-144 fps, jag har inte stött på en fuskare på hur länge som helst! kan inte ens minnas senast sist och jag har över 2k timmar i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Njae, du missförstår mig nog lite. När de väl drog in en hel galen mängd pengar så skulle de tagit vara på tillfället och plockat in tallang som vet vad de gör och parallellt börjat detta arbete för att kanske släppa det om ett par år.
Tencent som är rätt stort och äger en del av PUBG Corp. hade ju kunnat börja driva på denna typ av nyutvekling av motorer tex.

Om du kollar på intervjuer med Brendan runt denna tid så berättar han att de expanderande så fort de kunde.
Flyttade kontor och anställde flera hundra personer, när ett företag växer så mycket måste det finnas styrrutiner för att få alla att arbeta mot det gemensamma målet.
Vad du beskriver, att ett bolag skall ta in super talang och kasta pengar på ett problem för att lösa det, det går inte i verkligheten.
Men det är ju bara min åsikt...

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Om du kollar på intervjuer med Brendan runt denna tid så berättar han att de expanderande så fort de kunde.
Flyttade kontor och anställde flera hundra personer, när ett företag växer så mycket måste det finnas styrrutiner för att få alla att arbeta mot det gemensamma målet.
Vad du beskriver, att ett bolag skall ta in super talang och kasta pengar på ett problem för att lösa det, det går inte i verkligheten.
Men det är ju bara min åsikt...

Att flytta, anställa flera hundra personer osv kan vara både bra och dåligt. Har dock inte direkt något med detta att göra.
Att man kallar folk som kan skriva spelmotorer för supertalanger idag säger en hel del om hur långt det har gått :).
Självklart skulle man kunna ha ett team som jobbade på att tex grundligt modifiera UE för att passa PUBG som handen i handsken eller börja skriva på en in house motor parallelt med att spelet som det är idag fortsätter sitt liv.

Bara för att Valve började jobba på Source 2 så stoppade de ju inte all produktion på spel som skrivits i Source motorn.

Men, vi lever i en tid då detta som sagt blir mer och mer ovanligt och konsumenter många gånger får betala med extra CPU:cykler för att driva runt ett spel för att man plockade fram en slägga för att slå i en liten spik.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Att flytta, anställa flera hundra personer osv kan vara både bra och dåligt. Har dock inte direkt något med detta att göra.
Att man kallar folk som kan skriva spelmotorer för supertalanger idag säger en hel del om hur långt det har gått :).
Självklart skulle man kunna ha ett team som jobbade på att tex grundligt modifiera UE för att passa PUBG som handen i handsken eller börja skriva på en in house motor parallelt med att spelet som det är idag fortsätter sitt liv.

Bara för att Valve började jobba på Source 2 så stoppade de ju inte all produktion på spel som skrivits i Source motorn.

Men, vi lever i en tid då detta som sagt blir mer och mer ovanligt och konsumenter många gånger får betala med extra CPU:cykler för att driva runt ett spel för att man plockade fram en slägga för att slå i en liten spik.

Det är ju viktigt under omständigheterna att påpeka att Blue corp inte har någon erfarenhet av spelutveckling av denna grad sedan tidigare. Att jämföra dem med Valve som du gör i detta fall är att ta det helt ur proposition, Valve (Sierra Online) som för övrigt började sin spelutveckling i en öppen spelmotor...

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Det är ju viktigt under omständigheterna att påpeka att Blue corp inte har någon erfarenhet av spelutveckling av denna grad sedan tidigare. Att jämföra dem med Valve som du gör i detta fall är att ta det helt ur proposition, Valve (Sierra Online) som för övrigt började sin spelutveckling i en öppen spelmotor...

Nej, jag visar på att det GÅR att göra. Id Software jobbade likadant när de var typ 5 pers. Så det gör att börja utveckla teknologi man tänker använda framöver och sammtidigt utveckla spelet vidare här och nu. Anledningen till att jag kanske inte valde Id, eller någon av alla andra som jobbat liknande tidigare, som exempel är att de har bra mycket bättre finanser än vad Id hade på den tiden för att kunna möjliggöra detta samt att de likt Valve har en multiplayerfokuserad (någorlunda tävlingsinriktad) titel som de dels behöver hålla uppdaterad och interessant för spelarna sammtidigt som de tänker på hur de skall kunna ta det spelet in i framtiden.

Att de saknar kompatensen, men har ekonomin, är ju bara ytterliggare en annledning till varför de borde göra såhär nu när spelet exploderat. Ta in lite expertis som hjälper dem formulera en plan för att skapa något hållbart.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P