Huawei P-serien samlingstråd.

Permalänk
Medlem

@OttO36:
Du måste tillåta att datorn får full access till telefonen, det ploppar i regel upp en sådan fråga på telefonen när man ansluter den till en dator.

Om du inte får en sådan förfrågan, dra med fingret ner i överkanten av skärmen på telefonen, och klicka på den vita ruta där det står "Settings", och välj "Device file manager (MTP)".

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@OttO36:
Du måste tillåta att datorn får full access till telefonen, det ploppar i regel upp en sådan fråga på telefonen när man ansluter den till en dator.

Om du inte får en sådan förfrågan, dra med fingret ner i överkanten av skärmen på telefonen, och klicka på den vita ruta där det står "Settings", och välj "Device file manager (MTP)".

Har redan så o det blir så iaf att jag får responses timed out.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk

Jag har en Huawei P10 och när man har fuktiga händer främst (främst handsvett, verkar vara saltet som orsakar det) så glitchar touchskärmen. Är det någon annan som har detta problem? Upplevde aldrig detta med mina iPhones. Det är otroligt störande då man knappt kan använda telefonen när man sportar eller bara är allmänt svettig om händerna (nu pratar jag inte om supersvettiga, blöta händer utan bara lite småsvettiga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av randombastard:

Jag har en Huawei P10 och när man har fuktiga händer främst (främst handsvett, verkar vara saltet som orsakar det) så glitchar touchskärmen. Är det någon annan som har detta problem? Upplevde aldrig detta med mina iPhones. Det är otroligt störande då man knappt kan använda telefonen när man sportar eller bara är allmänt svettig om händerna (nu pratar jag inte om supersvettiga, blöta händer utan bara lite småsvettiga).

Ta bort det billiga skärmskydded och skaffa ett glasskydd.

Permalänk
Skrivet av nicoX:

Ta bort det billiga skärmskydded och skaffa ett glasskydd.

Använder inget skärmskydd för tillfället. Tror du ett glasskydd hade förbättrat användandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av randombastard:

Använder inget skärmskydd för tillfället. Tror du ett glasskydd hade förbättrat användandet?

Ja. Har du tagit bort Huaweis medföljda, då har du inget oleophobic skydd, mot fingeravtryck, smuts och det du kanske upplever. P10's glas har inte detta skyddet utan de implementera det på skärmskydded.

Permalänk
Medlem

Hej.
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem.
Har en P20 pro som jag köpte nyligen köpte ett smart view flip cover blue till men man ser bara vädret+klockan och stegräknaren.
Skulle gärna vilja se aviseringar om missade samtal och inkommna meddelanden men detta funkar ej, har testat alla inställningar och läst på nätet men hittar inget om detta.
På alla bilder på nätet så finns det bilder på att detta ska funka och på en mobiltillbehör sida så skrev dom att detta skal ska till och med visa aviseringar men det verkar inte funka.
Med vänlig hälsning Mats.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Hedersmedlem

@mrbrix: Märkligt, jag har en P10+ och den visar det du efterfrågar. Har original smartcover som ser ut i princip exakt ut som det du köpt. Obegripligt om de skulle försämrat funktionen til P20.

Vilka "alla" inställningar har du testat?

Edit: Mina inställningar finns under "smart assistans", bl a med separat påslag för stegräknare. Gått in under appar och aktiverat visning på låsskärm osv för meddelandeappen? Minns inte exakt vad det heter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@mrbrix: Märkligt, jag har en P10+ och den visar det du efterfrågar. Har original smartcover som ser ut i princip exakt ut som det du köpt. Obegripligt om de skulle försämrat funktionen til P20.

Vilka "alla" inställningar har du testat?

Edit: Mina inställningar finns under "smart assistans", bl a med separat påslag för stegräknare. Gått in under appar och aktiverat visning på låsskärm osv för meddelandeappen? Minns inte exakt vad det heter.

gjorde allt det som du beskrev och fick just nu ett missat samtal när den låg oanvänd på vardagsrumsbordet och voala, gissa vad som dök upp. En missat samtalsikon i fönstret. Äntligen. Kanske var en inställning som jag missat.
Tack.
Med vänlig hälsning.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Ta bort det billiga skärmskydded och skaffa ett glasskydd.

Jag har glasskydd men händer samma sak för mig också speciellt när jag tränar.

Nu har jag haft en p10 i ett år, och mobilen har varit riktigt bra förutom att det sån stor glapp i laddkontakten att man nästan måste hålla i kabeln. Kamerans fokus har gått sönder, så bilderna blir helt suddiga.

Hände på morsans p9 också som hon fick av mig, hon måste hålla i kabeln för att kunna ladda. Detta är riktigt irriterande, och iom huawei slutat med hörlursuttag, så kommer denna huawei bli min sista.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Huawei
Hej!

Kan du "se till" så att "touch-disable" inställningen går att avaktivera igen.
Inställningen i menyn är borta men "power+volup x 3" aktiverar den. Tyvär avaktiverar inte samma kombination funktionen och den kan därför inte stängas av. Skapar en massa problem!

Se även följande tråd:
#17402378

Permalänk
Huawei
Skrivet av SuperNova:

@Huawei
Hej!

Kan du "se till" så att "touch-disable" inställningen går att avaktivera igen.
Inställningen i menyn är borta men "power+volup x 3" aktiverar den. Tyvär avaktiverar inte samma kombination funktionen och den kan därför inte stängas av. Skapar en massa problem!

Se även följande tråd:
#17402378

Hej @SuperNova,
Jag ska lägga över det till våra utvecklare, jag vet faktiskt inte varför den är borttagen.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Jahapp...Huawei tar bort möjligheten att låsa upp bootloadern. Sjukt tråkigt.

@Huawei, hur hittar jag till sidan där jag åtminstone kan begära upplåsnings-koden? Den verkar väl gömd på er sida.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Huawei
Skrivet av pellen:

Jahapp...Huawei tar bort möjligheten att låsa upp bootloadern. Sjukt tråkigt.

@Huawei, hur hittar jag till sidan där jag åtminstone kan begära upplåsnings-koden? Den verkar väl gömd på er sida.

Hej pellen,
Sidan du tänker på hittar du på följande länk: https://emui.huawei.com/en/

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jahapp...Huawei tar bort möjligheten att låsa upp bootloadern. Sjukt tråkigt.

@Huawei, hur hittar jag till sidan där jag åtminstone kan begära upplåsnings-koden? Den verkar väl gömd på er sida.

Ok, då har jag gjort mitt med Huawei.

Permalänk
Medlem

När jag kopplar min P10 till bluetooth högtalare eller hörlurar spelas allt ljud genom "Bluetooth-samtal" istället för Medier. Har någon en lösning på detta? Går inte att lyssna på musik via bluetooth eftersom mikrofonen aktiveras då mobilen tror att bluetooth-koppling innebär att jag pratar i telefon?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Tycker att p20 är helt fantastisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Huawei
Vad hände med senaste uppdateringen till P10:an (kommer inte ihåg versionnummer, då den bara var tillgänglig några dagar)?
Jag uppdaterade inte, och några dagar senare när jag bestämde mig för att göra det, så var den borta.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@huawei jag köpte en Huawei p10 för typ 1,5 års sedan och nu ibland så händer det att skärmen blir mörk som att man kanske skulle ha på jättelåg ljusstyrka och det är lika "ljust" både på mörkaste och ljusaste inställningen. Mycket tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Huawei
Skrivet av Belzader:

@Huawei
Vad hände med senaste uppdateringen till P10:an (kommer inte ihåg versionnummer, då den bara var tillgänglig några dagar)?
Jag uppdaterade inte, och några dagar senare när jag bestämde mig för att göra det, så var den borta.

Hej Belzader,
Jag kan inte se att vi har dragit tillbaka någon uppdatering så det är lite konstigt att den är borta.
Vilken version kör du med nu?

Mvh Christian

Permalänk
Huawei
Skrivet av Ligtningshaadow:

@huawei jag köpte en Huawei p10 för typ 1,5 års sedan och nu ibland så händer det att skärmen blir mörk som att man kanske skulle ha på jättelåg ljusstyrka och det är lika "ljust" både på mörkaste och ljusaste inställningen. Mycket tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Ligtningshaadow,

Är det under några speciella omständigheter som ljusstyrkan ändras? Eller sker det helt random?

Mvh Christian

Permalänk
Skrivet av Huawei:

Hej Ligtningshaadow,

Är det under några speciella omständigheter som ljusstyrkan ändras? Eller sker det helt random?

Mvh Christian

Det sker get random ibland fungerar det att bara starta om och ibland kan det gå flera timmar innan den börjar fungera bra igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

@Huawei

Har en P20 Pro och undrar hur man avinstallerar det inbyggda AV. Har kört med ESET sen Dackes dagar på mina gamla telefoner. Gissningsvis så finns det inget enkelt sett att avinstallera det inbyggda AV. Kan man köra med annat AV utan att riskera trubbel? Ligger medföljande AV aktivt i bakgrunden och skannar, eller är det vara via manuell skanning som det är aktiverat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej Belzader,
Jag kan inte se att vi har dragit tillbaka någon uppdatering så det är lite konstigt att den är borta.
Vilken version kör du med nu?

Mvh Christian

Buildnumber: (VTR-L29) 8.0.0.360(C432)
Andoid security patch: Februari 1. 2018

Uppdateringen som försvann var den som bl.a lade till ansikts igenkänning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Har en P20 Pro och undrar hur man avinstallerar det inbyggda AV. Har kört med ESET sen Dackes dagar på mina gamla telefoner. Gissningsvis så finns det inget enkelt sett att avinstallera det inbyggda AV. Kan man köra med annat AV utan att riskera trubbel? Ligger medföljande AV aktivt i bakgrunden och skannar, eller är det vara via manuell skanning som det är aktiverat?

Kan inte svara på om det är skillnad på P20:an mot P10:an, men på den sistnämnda, så är det vad jag inget som ligger aktivt i bakgrunden utan man väljer att skanna med det manuellt.

Har haft min P10:a i ~1år, och även om det nu skulle vara så att det ligger och kör i bakgrunden, så är det inget jag har haft strul med iaf. av att jag har ett annat AV installerat, har dock inte ESET utan Comodo.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Kan inte svara på om det är skillnad på P20:an mot P10:an, men på den sistnämnda, så är det vad jag inget som ligger aktivt i bakgrunden utan man väljer att skanna med det manuellt.

Har haft min P10:a i ~1år, och även om det nu skulle vara så att det ligger och kör i bakgrunden, så är det inget jag har haft strul med iaf. av att jag har ett annat AV installerat, har dock inte ESET utan Comodo.

Okej, tack för svar. Får vara värt att testa. Blir det konflikt så får jag avinstallera ESET.

Permalänk
Huawei
Skrivet av Ligtningshaadow:

Det sker get random ibland fungerar det att bara starta om och ibland kan det gå flera timmar innan den börjar fungera bra igen

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen,

Det låter lite konstigt måste jag säga.
Jag skulle rekommendera dig att du kontaktar vår telefonsupport på nummer: 0851255555 för felsökning.

Mvh Christian

Permalänk
Huawei
Skrivet av Belzader:

Buildnumber: (VTR-L29) 8.0.0.360(C432)
Andoid security patch: Februari 1. 2018

Uppdateringen som försvann var den som bl.a lade till ansikts igenkänning.

Hej igen,
Jag har inte fått information om att den uppdateringen har blivit tillbakadragen, det betyder dock inte att den inte blivit det
Det jag kan tipsa dig om är att inte bara söka efter uppdatering utan "Ladda ner" hela paketet.

Du gör detta under Inställningar --> System --> Systemuppdatering --> Mer (De 3 prickarna uppe i höger hörn) --> Hämta det senaste hela paketet

Tänk på att ha telefonen uppkopplad mot WiFi samt ha ett aktivt SIM kort i den.

Du kan även kolla under HiCare appen under Tjänst och Uppdatera

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

@Huawei:
Hej igen.

Jag hittade problemet, det gillas inte att man söker efter uppdatering när man uppkopplad till en VPN

Jag ringde också till er kundsupport och talade om detta, så ni behöver inte svara på detta, utan jag skriver detta mest för att andra här på SweC ska se vad problemt var.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligtningshaadow:

@huawei jag köpte en Huawei p10 för typ 1,5 års sedan och nu ibland så händer det att skärmen blir mörk som att man kanske skulle ha på jättelåg ljusstyrka och det är lika "ljust" både på mörkaste och ljusaste inställningen. Mycket tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Sker det i starkt solljus? Jag har haft liknande upplevelse, det försvann när jag inaktiverade settings > system > delevoper options > "Increase readability under sunlight" (men jag har sett andra lösa problemet genom att aktivera funktionen).

@Huawei

Jag har ett irriterande problem med min P10 (VTR-L29 build 8.0.0.370 (C432) ) som hängt med sedan jag köpte den. Numret på mitt SIM2 är dolt från operatörsinställningar (och ska vara det) men jag har valt att visa numret utåt vid utringning via inställningarna under call settings > SIM2 > additional settings > Caller ID > Show number.

Vid slumpmässiga tillfällen, ibland i samband med omstart eller uppdatering av mjukvaran, men även vid andra tillfällen, ställer telefonen tillbaka setting till "Network default" vilket med mina operatörsinställningar döljer mitt nummer vid utringning. Är det något din support eller dina utvecklare kan kolla på? Jag får ingen indikation på att det skett om jag inte aktivt går in i menyn och kollar settings, och det resulterar i att min hustru och ett antal andra paranoida telefonerare i min omgivning inte svarar när jag ringer.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz