Huawei P-serien samlingstråd.

Permalänk
Huawei

Huawei P-serien samlingstråd.

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Permalänk
Medlem

@Huawei
Fick nyligen meddelande om uppdatering B399 (eller vad den nu hette) på min P9:a.
Fanns ingen som helst information vad denna uppdatering gjorde, så jag fick söka efter vad den gjorde, och fick reda på att det var Mars säkerhets uppdatering för Android.

SKÄMS på er!
Jag ska inte behöva söka efter vad en uppdatering gör, utan det ska stå i informationen för uppdateringen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Huawei
Skrivet av Belzader:

@Huawei
Fick nyligen meddelande om uppdatering B399 (eller vad den nu hette) på min P9:a.
Fanns ingen som helst information vad denna uppdatering gjorde, så jag fick söka efter vad den gjorde, och fick reda på att det var Mars säkerhets uppdatering för Android.

SKÄMS på er!
Jag ska inte behöva söka efter vad en uppdatering gör, utan det ska stå i informationen för uppdateringen.

Hej Belzader,

Ursäkta det sena svaret.
Självklart så ska det följa med en ändringslogg på uppdateringen. Är detta något som hänt vid tidigare uppdateringar eller var detta första gången?
Förhoppningsvis så var detta ett väldigt tillfälligt fel och vid nästa uppdatering så är det igång som vanligt igen.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Är detta något som hänt vid tidigare uppdateringar eller var detta första gången?

Det är första gången ändringslogg har saknats fullständigt.
Dock så har den i min åsikt varit bristfällig vid flertal tillfälle, det har typ bara stått Google uppdatering och inte mycket mer.

Eftersom jag har fått reda på att Google släpper säkerhets uppdatering till Android i stort sätt varje månad, så tycker jag att det bör stå vilken månads uppdatering det gäller, eftersom det inte är alla som ni släpper till era enheter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Jag tittar inte så ofta på Netflix på telefonen (P10), men när jag gjort det så har bildkvalitén varit riktigt dålig. Snubblade nyligen över informationen att telefonen endast har L3 security level i Widevine, vilket gör att Netflix spelar upp i SD-kvalitet. Kommer det att komma stöd för L1 (vilket ger HD), och när isåfall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Huawei
Skrivet av Belzader:

Det är första gången ändringslogg har saknats fullständigt.
Dock så har den i min åsikt varit bristfällig vid flertal tillfälle, det har typ bara stått Google uppdatering och inte mycket mer.

Eftersom jag har fått reda på att Google släpper säkerhets uppdatering till Android i stort sätt varje månad, så tycker jag att det bör stå vilken månads uppdatering det gäller, eftersom det inte är alla som ni släpper till era enheter.

@Belzader,

Jag kan hålla med dig om att det borde stå vilken uppdatering det gäller redan i ändringsloggen. Jag lägger över det till våra utvecklare som önskemål till framtida uppdateringar.

Mvh Christian

Permalänk
Huawei
Skrivet av pellen:

Jag tittar inte så ofta på Netflix på telefonen (P10), men när jag gjort det så har bildkvalitén varit riktigt dålig. Snubblade nyligen över informationen att telefonen endast har L3 security level i Widevine, vilket gör att Netflix spelar upp i SD-kvalitet. Kommer det att komma stöd för L1 (vilket ger HD), och när isåfall?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej @pellen,

Jag önskar att jag hade ett konkret svar till dig här, men tyvärr så har vi inte fått någon info om Widevine till P10.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej, ungefär när kommer Android 8.0 till P10 ?
Grymt bra intiativ till tråd förresten!
Mvh

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bekric:

Hej, ungefär när kommer Android 8.0 till P10 ?
Grymt bra intiativ till tråd förresten!
Mvh

Vadå kommer? Den har kommit för flera månader sedan. Vilken operatör har du, det kan påverka när uppdateringen släpps.

Oreo har iaf fungerat väldigt bra med P10+, supernöjd!

Förhastad slutsats
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Hej, ungefär när kommer Android 8.0 till P10 ?
Grymt bra intiativ till tråd förresten!
Mvh

har börjat rulla ut, fick min i förrgår!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vadå kommer? Den har kommit för flera månader sedan. Vilken operatör har du, det kan påverka när uppdateringen släpps.

Oreo har iaf fungerat väldigt bra med P10+, supernöjd!

kommit ut i omgångar om jag förstått de rätt, jag fick min update i måndags

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Hedersmedlem

@Adnerhill: Oj, jag fick min från Telia i början av mars, trodde alla fått vid det här laget. Ber om ursäkt för förvirringen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Brorsan fick till sin P10+ för ett tag sen men väntar fortfarande på uppdatteringen på min P10 från Tele2

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

@Bekric: Samma här, P10 från Tele2, inte fått någon uppdatering ännu.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

@MultiMan: Brorsan fick till sin P10+ för ett tag sen men väntar fortfarande på uppdatteringen på min P10 från Tele2

Skrivet av daskedennis:

@Bekric: Samma här, P10 från Tele2, inte fått någon uppdatering ännu.

har också tele2, fick min i måndags så borde komma snart!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fick idag och kör på tele2

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Den borde väl dyka upp under "systemuppdateringar"?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Den borde väl dyka upp under "systemuppdateringar"?

Det går inte att missa den eftersom uppdaterings fönstret "ploppar upp" i fullskärm

Sen eftersom vi pratar om uppdatering till Oreo.
Verkar som P9:an kommer att få uppdatrering till EMUI 8.0 (vilken är baserad på Oreo).
Huawei Announces Which Devices will get EMUI 8.0

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @pellen,

Jag önskar att jag hade ett konkret svar till dig här, men tyvärr så har vi inte fått någon info om Widevine till P10.

Mvh Christian

Drar du det vidare?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@Belzader: Nu fick jag den också, även EMUI 8.0

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Hej
När kommer det en fix till touchskärms-delayen? Man behöver röra fingret några millimeter innan skärmen registrerar rörelsen. Se nedan:

https://forum.xda-developers.com/huawei-p20-pro/help/horrible....

https://www.youtube.com/watch?v=xIZp7O0etEM&feature=youtu.be

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

P10 har syncproblem.

Widgets som väderappar, LinkedIn, Twitter... slutar att uppdatera i bakgrunden trots att de är manuellt satta för att köras i battery optimizer.

Har en widget som fotoslider, emellanåt slutar den skifta bilder, kan dröja ett tag så kommer den tillbaka igen och fungerar ett tag, till att återgå till samma status.

LastPass, återställer sin befogenhet för att kunna fylla i användarnamn och lösenord. Även andra appar som man get läsbefogenhet återställer sig till att inte ha det.

Batteriet efter 8.0 är usel trots fabriksåterställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Widgets som väderappar, LinkedIn, Twitter... slutar att uppdatera i bakgrunden trots att de är manuellt satta för att köras i battery optimizer.

Har haft strul med appar som inte ger meddelande etc. när skärmen är låst på allla mina P modeller.

Kontrollera så att de tillåts att köra när skärmen låses (Settings/Battery/Close apps on screen lock).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Min nyanlända P20 Pro ligger på laddning just nu, får se om jag lyckas uppbåda ork nog att ta itu med den i kväll.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nya luren är igång det mesta inställt och allt överfört från LG G6an med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hicloud.and...
gick hur smidigt som helst.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Nya luren är igång det mesta inställt och allt överfört från LG G6an med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hicloud.and...
gick hur smidigt som helst.

Är den något att ha då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Tjena efter senaste uppdateringen på min P10 så har det ack så irriterande problemet med täck ej över ovansidan på skärmen kommit tillbaka(inget skal med lucka, och har telefonen i en plastpåse på jobb av säkerhetsskäl) och jag kan banne mig inte hitta vart man stänger av det på senaste uppdateringen. Hjälp hade uppskattats.

Visa signatur

Phanteks P400s, Ryzen 1600X, Strix 1080TI, Evga P2 750W
Crucial Ballista 2*8 3600Mhz, Samsung 960 Evo 500GB.
Dark rock pro 3,140mm/120mm Silentwings 3 high rpm,120mm
Server: Proliant gen8 4*2TB Red diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Är den något att ha då?

Skickades från m.sweclockers.com

Haft annat att göra än att leka med mobilen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Haft annat att göra än att leka med mobilen.

Fantastiskt bra inspel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Hej

Har en Huawei P9 Lite som jag har gjort en backup på med hisuite ,då jag skulle göra en total återställning, allt gick bra med backupen. Men nu när jag kopplar upp telefonen via usb till datorn och ska återställa min backup så får jag bara response timed out. Har provat på en grannes dator med och det är lika där med.
Har nästan 800 sms som jag vill få tillbaka samt calllog som är viktig för mig samt vissa appar som jag behöver då dem ej finns på playstore mer.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |