Permalänk

@isbjoern: Jag är inte helt säker på det faktiskt. Jämföra classic med dagens retail är faktiskt 2 helt olika spel. Jag vet personligen flera som provat classic på priv som aldrig spelade det när det var aktuellt, eftersom de var för unga när det begav sig. De har fastnat och tyckt det vart jättekul.

Även privatservrarna hålls rullande väldigt bra. Väldigt många av mina vänner är intresserade utav att spela classic. Däremot har det inte committat för hårt på exemepelvis privservers eftersom det stängs ner huxflux. Tror det är många som känner så.

Kortfattat, tror classic kan locka ny publik och inte bara de som lirschade lite wow för 13 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Jag hoppas verkligen inte LFG/LFR kommer till classic, det var ju en av sakerna som förstörde hela spelet. Det är själva kommunityn som är det intressanta. Tvinga folk att leta efter en grupp/raid så att alla måste prata med varandra.

LFG/LFR skulle jag inte heller vilja ha med som det är idag, däremot skulle det vara smidigt med det UI som finns för att leta efter Premade Groups som då kan användas för att hitta grupper till allt möjligt som raids, dungeons och för quester, istället för LFG chatten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zarle:

LFG/LFR skulle jag inte heller vilja ha med som det är idag, däremot skulle det vara smidigt med det UI som finns för att leta efter Premade Groups som då kan användas för att hitta grupper till allt möjligt som raids, dungeons och för quester, istället för LFG chatten.

Finns addon för private-servers som tillåter detta idag med namn vQueue som är precis som oQueue var i MOP, kommer säkert finnas för Classic sen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sixtyeight:

@isbjoern: Jag är inte helt säker på det faktiskt. Jämföra classic med dagens retail är faktiskt 2 helt olika spel. Jag vet personligen flera som provat classic på priv som aldrig spelade det när det var aktuellt, eftersom de var för unga när det begav sig. De har fastnat och tyckt det vart jättekul.

Även privatservrarna hålls rullande väldigt bra. Väldigt många av mina vänner är intresserade utav att spela classic. Däremot har det inte committat för hårt på exemepelvis privservers eftersom det stängs ner huxflux. Tror det är många som känner så.

Kortfattat, tror classic kan locka ny publik och inte bara de som lirschade lite wow för 13 år sedan.

Tror inte alls att de som redan spelat vanilla från start 13 år sedan, som jag. Är de som kommer spela classic servers. Jag som faktiskt raidade hardcore och blev rank 13 i pvp, upplevde allt i vanilla ser absolut ingen mening att spela det igen. Tror inte målgruppen är de som redan upplevt det snarare folk som missat det.

Permalänk
Medlem

Många som spelade Vanilla hade också mycket mer tid då än vad man har idag. För Vanilla är tidskrävande. Vem det idag?
Jag kommer spela det för skoj skull, men kommer inte lägga ner nämnvärd tid på det. Har inte lust att lägga 3-5h för en vanlig instans + tiden för att hitta en grupp (1h?)

Permalänk
Skrivet av agitax:

Tror inte alls att de som redan spelat vanilla från start 13 år sedan, som jag. Är de som kommer spela classic servers. Jag som faktiskt raidade hardcore och blev rank 13 i pvp, upplevde allt i vanilla ser absolut ingen mening att spela det igen. Tror inte målgruppen är de som redan upplevt det snarare folk som missat det.

Jag har spelat sen början 2005. Raidade naxx med framgång under vanilla. Idag lirar jag priv mellan varven och kommer lira classic när det kommer tillsammans med mina vänner som vi alla spelade vanilla.

Så det är nog en kombo. Sen får man inte glömma att i min vänskapskrets var det bara jag som kom till naxx.

Så det blir nog blandad pott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LFG/LFR kan ni glömma. Det kommer inte finnas vid Classic release för det skulle skaka liv så in i helvete på communityn. Det är precis sånt som tog bort all den sociala aspekten av spelet. Precis som förgående personer har skrivit så drivs det en få fast väldigt aktiva privat-servers med bra population (Tillräckligt bra för att hålla igång mer än 2 stora realms). Att hitta en pug till MC/Ony kommer absolut ta tid - men det är därför man går med i en Guild som kör regelbundet (Hardcore eller casual)

Blizzards Classic kommer absolut inte "dö ut". Men jag kan självklart tänka mig att det kommer bli en del server merges efter ett par månader tills vi hamnar på ett få tal stabila servers.

Permalänk
Skrivet av Spetch:

LFG/LFR kan ni glömma. Det kommer inte finnas vid Classic release för det skulle skaka liv så in i helvete på communityn. Det är precis sånt som tog bort all den sociala aspekten av spelet. Precis som förgående personer har skrivit så drivs det en få fast väldigt aktiva privat-servers med bra population (Tillräckligt bra för att hålla igång mer än 2 stora realms). Att hitta en pug till MC/Ony kommer absolut ta tid - men det är därför man går med i en Guild som kör regelbundet (Hardcore eller casual)

Blizzards Classic kommer absolut inte "dö ut". Men jag kan självklart tänka mig att det kommer bli en del server merges efter ett par månader tills vi hamnar på ett få tal stabila servers.

Problemet med dagens privs är att servrarna blir väldigt stora och när de släpper en ny realm så hoppar alla över till den nya och den gamla dör. Så det blir typ aldrig en population kvar när AQ och Naxx kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimateys:

Problemet med dagens privs är att servrarna blir väldigt stora och när de släpper en ny realm så hoppar alla över till den nya och den gamla dör. Så det blir typ aldrig en population kvar när AQ och Naxx kommer.

Priv servers för en stor konkurrens mellan varandra och ger därefter spelarna många alternativ till var de ska spela, om de vill köra på en fresh eller inte m.m

När Blizzard släpper Classic har några av de större lovat att stänga ner för gott. Det kommer fortfarande alltid finnas priv servers men alla blizzlike servers kommer dö ut garanterat för det finns ingen poäng att ha de öppna. Det som finns kvar gällande Classic kommer vara fun servers eller annat lek.

Så angående att folk vandrar vidare när Nax släpps, visst - det kan hända att många känner sig klara eller inte orkar hålla ut. Men om nu Blizzard kör en liknande timeline vilket jag verkligen hoppas så kommer inte Nax komma ut på ett ganska bra tag efter release. Är själv lite osäker på vart det låg tidsmässigt så någon får gärna rätta mig om jag har fel men det ligger runt en 2 år efter MC/Ony.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Makaroniiii!!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Sötast

Well, that tweet tickled

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur nära en release dom har kommit.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Konsolgrävare

Blev ett köp av Virtual Ticket direkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Samma här. Får hoppas att det har sköts bra då många av orginalutvecklarna lämnat skutan sen länge.

Permalänk
Medlem

Jag köpte virtual ticket mer eller mindre bara för demot. Värt pengarna? Knappast, men jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Jag är så oerhört nyfiken på hur de har fått till det.

Hur kommer grafiken att se ut, färgerna, texturerna, animationerna, spell-effekterna, tempot, prestandan, m.m Det är så många funderingar jag har som måste undersökas, ser verkligen fram emot det.

Sen så har jag ju suttit och proklamerat i flera år att jag minsann är beredd att betala för WoW Vanilla. Så jag kan väl motivera köpet litegrann med att säga att jag "put my money where my mouth is" så att säga.

Det är lite roligt och läsa igenom den här tråden, det är väldigt många som är extremt naiva när det gäller folks olika intressen. Vi är alla olika och vi gillar många olika saker, bara för att du själv inte är intresserad utav Vanilla så ska du inte sitta och trycka ner alla som är. Att bara kalla det för någon kortvarig nostalgi-trip är oerhört trångsynt. Populationen kommer att stabilisera sig på en normal nivå efter launch-hypen och så kommer den att vara under en väldigt lång period.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Sötast

Jag och polaren började hypa varandra och till slut var suget för stort, så vi fulade oss och hoppade in på en 1.12 privatserver.

Damn boi, wow 1.12 är tufft x) Fy heeeelvete vad segt det är

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag och polaren började hypa varandra och till slut var suget för stort, så vi fulade oss och hoppade in på en 1.12 privatserver.

Damn boi, wow 1.12 är tufft x) Fy heeeelvete vad segt det är

Ja det är segt, men jäkligt roligt! Slår retail med hästlängder imo!
Tog drygt 8 dagars playtime för mig att nå 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Ska bli kul att se hur nära en release dom har kommit.

https://www.youtube.com/watch?v=HEamO49gmzw

säger han vid 4:06 att blizzard kommer släppa hela spelet 2'e november?.. jag måste vara förvirrad eller så hör jag fel....

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

säger han vid 4:06 att blizzard kommer släppa hela spelet 2'e november?.. jag måste vara förvirrad eller så hör jag fel....

Servrarna går live 2 November för demot.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag och polaren började hypa varandra och till slut var suget för stort, så vi fulade oss och hoppade in på en 1.12 privatserver.

Damn boi, wow 1.12 är tufft x) Fy heeeelvete vad segt det är

Folk som inte spelat (Classic retail eller blizzlike private) förstår inte hur segt det var att dra upp en level 60 på classic.
Men hela fasen känns så fruktansvärt mer rewarding. Man spelar en patch där Epic items i hela slingan från level ~33 till 60 faktiskt var värda något och kunde säljas för fruktansvärt mycket guld. Du såg något lila i loot-table medan du levelade och pulsen steg något så fruktansvärt.

Att det tog mellan 8-14 dagars playtime för att nå 60 bereonde på spelare var inte alls ovanligt. Man grindade och grindade samtidigt som man pvpade så in i helvete i STV och lyckades nå Rank 6-7 på några få veckor.

Permalänk
Avstängd

Ska bli riktigt skoj med WoW Classic när det kommer ut. Har själv spelat sedan betan 2004 och för mig var WoW som roligast i Vanilla, TBC och i början av WOTLK. Tycker det ballat ur sedan mitten av WOTLK när det kom 711 olika mounts, achievements, gearscore/item-level och bukakke party med epics.

Tycker heller inte om konceptet med dailies/world-quests och köra om samma quests om och om igen för att grinda rep. Är heller inte förtjust i transmog eller i LFG/LFR eller konceptet M+ där man ska speeda sig igenom dungeons så fort som möjligt om och om igen. Enda man gör i WoW nuförtiden är att köra samma content om och om igen fast lite svårare men för en casual ser det likadant ut vare sig man kollar på någon som raidar normal eller mythic för det är exakt samma content men bara lite andra siffror.

När man såg någon förr i T2, T3, T5 eller T6 gear så visste man att den spelaren var en "badass". Samma när man såg någon med epic mount eller något annat unikt mount. Man kunde komponera sin egna "BIS-List" för sin karaktär och samla på sig gear, idag är allt som på lotto där man drar i en spak och hoppas på att få något bra. Ingen pratar med ingen i spelet och enda community man har är sin egna guild.

Ska bli skoj att få spela ett riktigt RPG spel igen där lilla minsta progress har mening och man kör alla raids hela classic ut och nya karaktärer kan inte skippa raids och hoppa in i svåraste raiden direkt som man kan göra idag.

Har köpt Virtual Ticket de senaste 3-4 åren för Blizzcon och när de annonserade ut att de som köpte ticket skulle få prova WoW Classic så köpte jag direkt, känns dock sådär att de låser WoW Classic Demo bakom en paywall. Köpte mest Virtual Ticket för att jag är nyfiken på hur de har simulerat Classic i BFA klienten då de gått ut med att de använder samma klient som för BFA för att återskapa Classic.

Permalänk
Medlem

Vad att förvänta av wow classic på Blizzcon:
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/22548005/dev-watercool...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sp0de:

Vad att förvänta av wow classic på Blizzcon:
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/22548005/dev-watercool...

Skickades från m.sweclockers.com

Trist med en limited playtime :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Spetch:

Folk som inte spelat (Classic retail eller blizzlike private) förstår inte hur segt det var att dra upp en level 60 på classic.
Men hela fasen känns så fruktansvärt mer rewarding. Man spelar en patch där Epic items i hela slingan från level ~33 till 60 faktiskt var värda något och kunde säljas för fruktansvärt mycket guld. Du såg något lila i loot-table medan du levelade och pulsen steg något så fruktansvärt.

Att det tog mellan 8-14 dagars playtime för att nå 60 bereonde på spelare var inte alls ovanligt. Man grindade och grindade samtidigt som man pvpade så in i helvete i STV och lyckades nå Rank 6-7 på några få veckor.

Har nu dingat 30! Beställde en pizza direkt när jag dingat för att fira X)

Galet roligt at the moment!

Permalänk
Medlem

Skön tråd. Levlandet när jag startade min warrior i sept 2005 var allt annat än stress. Man tog tid för sig att questa, köra alla dungeons osv. Möten med snälla och väldigt udda personer framför allt i Darkshore och Ashenvale. Så kul och spännande som det var när man inte hajade så mycket. Tänk när jag och polaren såg en av Fortes videor från MC...fattaru...alla bossar droppar epics !!! Sen veteifan varför jag valde att köra den här armorsmith grejjen. Dessa nätter av att mina thorium i Tanaris Tror jag hade en 15 dagar played på min första 60. Good times !!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Mycket bra video!

You are not the hero...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

https://www.youtube.com/watch?v=-FaZU0P0J4k

Mycket bra video!

You are not the hero...

Bra video! Håller med om allt!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken besvikelse. Var är den så kallade förbättrade grafiken? Såg inte ens skillnad först. Extremt lågt. Att folk går på detta visar hur lågt spelindustrin har sjunkit. Räcker att säga att något är "uppdaterat" så blir folk köpkåta, trots att det inte motsvarar någon större förändring.

Dock inte förvånade, Blizzard sålde ut sig själva ***bort/mod*** för många år sedan nu.

Ovårdat språk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fy fan vilken besvikelse. Var är den så kallade förbättrade grafiken? Såg inte ens skillnad först. Extremt lågt. Att folk går på detta visar hur lågt spelindustrin har sjunkit. Räcker att säga att något är "uppdaterat" så blir folk köpkåta, trots att det inte motsvarar någon större förändring.

Dock inte förvånade, Blizzard sålde ut sig själva ***bort/mod*** för många år sedan nu.

Vadå besvikelse, det finns ju inget gameplay än eftersom Blizzcon börjar först på fredag?