Hjälp värdera datorkomponenter till 10-åring för Fortnight

Permalänk
Medlem

Hjälp värdera datorkomponenter till 10-åring för Fortnight

Hej alla.

Min bror har nyligen uppgraderat sin dator, men valt att behålla några utvalda delar.
Resten av datorn ligger nu hemma och skräpar.
Samtidigt har vi en bekant som skall köpa en dator till deras 10-åring för att spela Fortnight.

Vi är därför ute efter en värdering av följande komponenter i syfte att, om det blir aktuellt, inte ta överpris på datordelarna men inte heller ge bort det för billigt.

Chassi: Nanoxia Deep Silence 1
Moderkort: MSI 990FXA-GD65
Processor: AMD FX-8350
Processorkylning: Corsair Hydro H60 v2
Internminne: 16Gb DDR3
PSU:700W Cooler Master B700 ver.2

Det som fattas för att göra denna "upp and running" är följande:
- Hårddisk(ar)
- Grafikkort
- Operativsystem (ebay blir det i så fall)

---------------------------------

Även om ni är så vänliga.
Hade ni kunnat köpa detta till en 10 åring, med gott samvete, som skall spela Fortnight med sina kompisar?
Datordelarna är köpta oktober 2013 och är således 5 år gamla men fungerar än så länge utan anmärkning och har använts som speldator helt utan överklockning eller "missbruk".

Eller hade ni valt ett annat tillvägagångssätt för att grabben skall få en dator? Prioritet ligger på "inte allt för dyrt" nämligen. Så en helt ny dator för 10,000kr är inte aktuellt.

Med vänliga hälsningar
/

Permalänk

Fortnight eller Fortnite ?

Hursom, delarna du anger är väl betalda 1 gång.
Varför inte bara skänka bort dessa eller ta en symbolisk liten summa ?
Det är iofs inga skitprylar, men ändå.
10-åringen lär älska din bror och dig, och aldrig glömma er två.

Det var min Femma.

Permalänk
Medlem

Absolut gångbar maskin för Fortnite, släng in ett halvvettigt grafikkort (t.ex. ett gtx 960), en liten billig ssd på 120gb samt ett windows 10.

Delarna skulle jag säga har ett sammanlagt värde runt 1500-2000kr. Släng in ovanstående rekommendationer så skulle burken kunna säljas för runt 3500kr

Permalänk
Medlem

Perfekt

Dom skulle funka till fortnite om man slänger in ett
GTX 960 men det är inte värt mycket

Jag har ett Geforce gtx 780 som med det där borde kuna köra fortnite i epic inställningar runt 60 fps men det är vatten kylt men skulle kunna sätta ihop allt åt er för 2000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Känns som det inte är värt några pengar om det ska krängas inom familjen. En tusenlapp, max. Grejerna är 5 år gamla.

Skickades från m.sweclockers.com