Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Senaste nämnvärda inköpet blev ett Lego-set jag egentligen inte har plats för men som var för häftigt för att inte köpa. 1685 delar så borde ha att göra några timmar när jag känner för det. Vill ni också ha en ursäkt för att köpa leksaker som vuxen så kan ni motivera det med att grejerna åtminstone håller eller i bästa fall ökar i värde när de utgått ur sortimentet

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Grabbens cross är för liten och han vill nu testa fyrhjuling istället... Javisst säger pappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vart har ni köpt detta ?
Det är precis ett sådant frun vill ha....

Hittade det på blocket, säljaren påstog att det var helt nytt men hade inget kvitto så vet inte var det är inköpt.
Säljaren bodde i närheten av hässleholm så kan hända att det är inköpt på någon möbelbutik i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Köpte fläkt, blev blåst.
https://i.imgur.com/fBQTDqW.jpg

Rätt nöjd, kan sova med den igång runt styrka 3. Lite dumt att man inte kan ändra styrka eller slå på panorering (eller fan det heter) utan fjärren. Så tappar man bort den är det bara on/off som gäller. (Ska visst gå att köpa en ny för förmodligen dyra pengar...)

Nice. Jag köpte själv en Dysonfläkt efter den varmaste veckan tidigare här. Dysonfläktarna är bra på flera sätt och dessutom snygga. Har också en luftfuktare-kombo-fläkt från Dyson och det är nice att den är så pass tyst att man kan sova med den igång i alla fall på lägre varvtal.

Permalänk

@Bakgrund: Nice!

Nu blev jag avundsjuk och började genast googla efter stora och dyra LEGO-modeller. Man kanske skulle unna sig en sådan för att ha något att pyssla med i höstmörkret ackompanjerat av nostalgiska barndomsminnen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: ldd.lego.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ficklampa:

Köpte fläkt, blev blåst.
https://i.imgur.com/fBQTDqW.jpg

Rätt nöjd, kan sova med den igång runt styrka 3. Lite dumt att man inte kan ändra styrka eller slå på panorering (eller fan det heter) utan fjärren. Så tappar man bort den är det bara on/off som gäller. (Ska visst gå att köpa en ny för förmodligen dyra pengar...)

Jag var / är faktiskt lite inne på att köpa en sådan här sjäv!, har Dyson inne på bevakningar @ prisjakt..

Vilken modell är detta ?

Och fjärren borde väl kommunicera med IR?, då kan man ju lätt klona kommandon'a originalfjärren skickar med vilken multifjärr som helst för 50kr+... just a tip.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av breakman:

Grabbens cross är för liten och han vill nu testa fyrhjuling istället... Javisst säger pappa

https://i.imgur.com/gFEzB4t.jpg

Du kan jättegärna få vara min pappa.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ingen av min Corsair-fläktar jag köpte för dyra (nåja) pengar för fem år sedan var PWM-styrda, så det fick bli en tripp till Kjell och köpte några Noctua. Två P14s och en S12B. Men alltså.. whats up med denna bruna sörja? Trodde jag skulle slippa det när fläkten var grå?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ingen av min Corsair-fläktar jag köpte för dyra (nåja) pengar för fem år sedan var PWM-styrda, så det fick bli en tripp till Kjell och köpte några Noctua. Två P14s och en S12B. Men alltså.. whats up med denna bruna sörja? Trodde jag skulle slippa det när fläkten var grå?

Noctua är envisa med deras förskräckligt bruna färgfetisch.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av macmann1:

Ingen av min Corsair-fläktar jag köpte för dyra (nåja) pengar för fem år sedan var PWM-styrda, så det fick bli en tripp till Kjell och köpte några Noctua. Två P14s och en S12B. Men alltså.. whats up med denna bruna sörja? Trodde jag skulle slippa det när fläkten var grå?

https://i.imgur.com/Ot2cB8V.jpg

https://i.imgur.com/eFMiXxl.jpg

Tycker ändå att de var ganska snygga ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ingen av min Corsair-fläktar jag köpte för dyra (nåja) pengar för fem år sedan var PWM-styrda, så det fick bli en tripp till Kjell och köpte några Noctua. Två P14s och en S12B. Men alltså.. whats up med denna bruna sörja? Trodde jag skulle slippa det när fläkten var grå?

https://i.imgur.com/Ot2cB8V.jpg

https://i.imgur.com/eFMiXxl.jpg

Noctua NA-SAVP1 chromax Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Köpte fläkt, blev blåst.
https://i.imgur.com/fBQTDqW.jpg

Rätt nöjd, kan sova med den igång runt styrka 3. Lite dumt att man inte kan ändra styrka eller slå på panorering (eller fan det heter) utan fjärren. Så tappar man bort den är det bara on/off som gäller. (Ska visst gå att köpa en ny för förmodligen dyra pengar...)

Jag har en AM-07 som jag via homebridge och en ir sändare kan styra via homekit på min iphone och ipad så det är ett alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

@Guybrush82: ldd.lego.com

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, tack för länken. Men det förlorar liksom sin charm när man gör det digitalt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Logitech G603:

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Det blev en ny stol

Permalänk
Medlem

Lite brygd till helgens kräftskiva, plus några alkoholfria som såg trevliga ut. Systembolagets "Små partier"-hylla levererade idag!

Permalänk
Medlem

h.ear on 2

Köpte mig ett par lurar. Kände mig tvingad då telefonen saknar 3.5mm jack : /

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

2 st skärmstativ: iiglo Skärmstativ MM100

Blev ganska bra, ska nog kika på längre DisplayPort kabel då det är knappt att den räckte, och på sikt ska jag uppgradera den högra skärmen som är 24" till 27" och som har VESA mountet i mitten av skärmen, inte i toppen (därför den högra skärmen inte är på rätt nivå)

För 399:-/st kan jag inte klaga på skärmstativen, de är över förväntan! Funkar bra med 34" Ultrawide trots det står högst 27" stöds.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Steam Link och controller
Fungerar förvånansvärt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Efter ett besök på Gen Con med en hel del speltestande av nya spel, så vart det dessa som kom hem.
Måste se till att ha en större väska med mig nästa gång så man kan få med de lite större spelen hem.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Vilket sammanträffande!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Denna kommer bli en riktig klassiker! Jag diggar min så jäkla mycket :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Denna kommer bli en riktig klassiker! Jag diggar min så jäkla mycket :).

Jag håller med, den bästa musen jag testat och den är inte så farligt dyr heller. Det absolut enda jag kan klaga på är att scrollhjulet är aningens för trög att trycka ner, d.v.s. att göra ett mittenklick eller vad det kan kallas.

Permalänk
Medlem

@lambdan: Jag köpte en sån här för att få mina skärmar i rätt höjd, funkade faktiskt väldigt bra och smidigt för en billig peng!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@Specke: fan har vart sugen på en sån stol riktigt länge nu! dock i svart.
men hur är den? värt pengarna?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha!, ja verkligen!
Vad tycker du då? Jag älskar fan mitt...

Kör du till Mac eller Pc ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Nice. Jag köpte själv en Dysonfläkt efter den varmaste veckan tidigare här. Dysonfläktarna är bra på flera sätt och dessutom snygga. Har också en luftfuktare-kombo-fläkt från Dyson och det är nice att den är så pass tyst att man kan sova med den igång i alla fall på lägre varvtal.

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bascule666:

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Jag står också inför samma frågeställning och tvekar om man skall trycka på köp eller ej...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •