Permalänk
Medlem

Vilken internetleverantör umeå?

Ska plugga i umeå nu till hösten, har fixat boende men nu ska beslutet om internetleverantör tas. Dom som man kan välja mellan syns här. Tidigare har jag haft bahnhof och varit väldigt nöjd, men då dom bara har halva priset 3 månader jämfört med 6 hos T3/A3/AllTele funderar jag på att börja med en av dom, sen när det blir ordinarie pris byta till bahnhof. Det borde väll inte vara några problem? Är medveten om att det är 1 månads uppsägningstid.

Men då är ju frågan vilken ska man välja, A3, T3 eller AllTele? Alla kostar lika.

Tänkte också köra på vpn, typ PIA men det borde väll funka med alla?

Permalänk
Medlem

Notera att bindningstiden är förmodligen längre än kampanjpriset. Gick in på Allteles hemsida och testade med en slump-adress i Umeå varpå bindningstiden var 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Notera att bindningstiden är förmodligen längre än kampanjpriset. Gick in på Allteles hemsida och testade med en slump-adress i Umeå varpå bindningstiden var 24 månader.

När jag kollar på länken i första posten står det bindningstid 0 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är samma bolag då t3 och alltele gått samman och heter numera a3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

@moire: Hmm, ja då är det ju logiskt att dom har samma priser/deals men varför finns alla tre kvar och inte bara en om dom gått ihop?

Permalänk
Medlem

via kommunicera är det ingen bindningtid utan bara 1 månads uppsägningstid. Så du kan ta vilken du vill och sen byta.

T3 och AllTele har gått ihop och heter i dag A3. Så du har alltså bara 1 val där.

Riksnet är annars ett bra tips eller bahnhof då.