Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Kan rekommendera titta på en Huawei P20 pro (med smart cover), Om kamera och batteritid är prio. Bara titta på tester och revyer
Utöver det så är en powerbank bra att skaffa om du ska ta bilder hela dagar, själv skaffade jag en gp powerbank på 20Ah (72W)

Kamera är inte jätteviktigt, då jag inte är en person som tar mycket bilder. Samtidigt ligger den över vad jag hade tänkt lägga på en telefon. Vad är det som gör den 2000kr dyrare än t.ex. en OnePlus 6?

Permalänk
Medlem

Köpte en Moto X4 förra veckan, förvånandsvärt nöjd tickar alla boxar och med elgigantens 50% rea så
är det sjukt mycket valuta i denna telefon för 1500kr! Fortfarande lite sur att jag köpte min en vecka för tidigt bara

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Något extremt mycket premium känsla för den lilla prislappen!

Visa signatur

Ryzen 1700x @ 3.9ghz 1,4v, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB, 32GB Corsair vengence 3000MHZ, ASUS ROG STRIX X370-I, Asetek 545LC + Noctua NF-A9x14 92mm, Corsair SF600, Samsung 860 evo 500gb m.2 SSD, Dan case A4 V2, Cablemod Black Sleeved cable kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbzz:

Köpte en Moto X4 förra veckan, förvånandsvärt nöjd tickar alla boxar och med elgigantens 50% rea så
är det sjukt mycket valuta i denna telefon för 1500kr! Fortfarande lite sur att jag köpte min en vecka för tidigt bara

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Något extremt mycket premium känsla för den lilla prislappen!

Du vet om att du har 30 dagars prisgaranti på Elgiganten? Är den mot sig själv gäller även rea-priser så är bara att knalla in i valfri Elgiganten och få tillbaka lite pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Du vet om att du har 30 dagars prisgaranti på Elgiganten? Är den mot sig själv gäller även rea-priser så är bara att knalla in i valfri Elgiganten och få tillbaka lite pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Det visste jag inte! Sweet, får ta och knalla förbi där imorgon

Visa signatur

Ryzen 1700x @ 3.9ghz 1,4v, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB, 32GB Corsair vengence 3000MHZ, ASUS ROG STRIX X370-I, Asetek 545LC + Noctua NF-A9x14 92mm, Corsair SF600, Samsung 860 evo 500gb m.2 SSD, Dan case A4 V2, Cablemod Black Sleeved cable kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Batteritiden är mer än mirakulös kan jag säga dig. Har inte haft en telefon med motsvarande batteritid sedan LG G Flex för x antal år sen. Har inte hänt en enda gång att batteriet tagit slut under 6h SOT(skärmtid) och vanligtvis när jag går och lägger mig på nätterna så brukar jag ha mellan 30-50% batteri kvar. Det kan jämföras med när jag haft Samsung S8 och S9 och man är tvungen att ladda den under dagen om man använder den lite mer än vanligt eller det kommer bli en lång dag. Majoriteten av alla tester och inlägg i trådar på SweDroid osv vittnar också om superb batteritid som är bra över konkurrenterna.

Du får gärna länka ett par tester som vittnar på batteritid en 'bra bit över än konkurrenterna'. För det är långt från det intryck jag fått, speciellt då batteriet är samma som 5 och 5t om jag förstått det rätt. Och batteritiden på dessa var redan för kort i min mening...

Antar att vad man tycker är okej batteritid skiljer sig från person till person.

Skrivet av Fetskaft:

Men Snapdragon 845 är väl mer effektiv än 835 så borde dra mindre ström än t ex Oneplus 5(T) som har lika stort batteri. Har själv Oneplus 5 och tycker batteriet är kanon.

Tyvärr har den en större skärm att driva runt också, batteritiden torde vara liknande som 5T. Kanske lite sämre beroende på vad som görs. Tyckte batteritiden på 5 och 5T var i underkant redan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Du får gärna länka ett par tester som vittnar på batteritid en 'bra bit över än konkurrenterna'. För det är långt från det intryck jag fått, speciellt då batteriet är samma som 5 och 5t om jag förstått det rätt. Och batteritiden på dessa var redan för kort i min mening...

Antar att vad man tycker är okej batteritid skiljer sig från person till person.

Tyvärr har den en större skärm att driva runt också, batteritiden torde vara liknande som 5T. Kanske lite sämre beroende på vad som görs. Tyckte batteritiden på 5 och 5T var i underkant redan.

Vilken eller vilka telefoner tycker du har normal batteritid samt grym batteritid?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Oscaaar: Jag köpte en OnePlus 6 och ett Otterbox-skal. Är väldigt nöjd

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Vilken eller vilka telefoner tycker du har normal batteritid samt grym batteritid?

Tycker att Z play hade hygglig batteritid, ungefär minimum för vad som borde vara normalt för okej batteritid av de jag provat. Riktigt grym batteritid har jag inte hittat någon som har, men Mi Max 2, förra årets Samsung A7 eller S8 Active med Exynos börjar sniffa på territoriumet av riktigt bra batteritid. Tyvärr brukar telefoner med grym batteritid istället kompromissa på prestandan... och telefonerna i sig är inte direkt något för alla. Hade gärna sett att någon klämde in ett lite större batteri istället för att jaga millimetrar.

Få telefoner jag provat fixar 9h+ screen on time om dagen och har vettigt med batteri kvar på kvällen, eller för den delen dagen efter.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Tycker att Z play hade hygglig batteritid, ungefär minimum för vad som borde vara normalt för okej batteritid av de jag provat. Riktigt grym batteritid har jag inte hittat någon som har, men Mi Max 2, förra årets Samsung A7 eller S8 Active med Exynos börjar sniffa på territoriumet av riktigt bra batteritid. Tyvärr brukar telefoner med grym batteritid istället kompromissa på prestandan... och telefonerna i sig är inte direkt något för alla. Hade gärna sett att någon klämde in ett lite större batteri istället för att jaga millimetrar.

Få telefoner jag provat fixar 9h+ screen on time om dagen och har vettigt med batteri kvar på kvällen, eller för den delen dagen efter.

De telefonerna du nämner har ju som du skriver andra svagheter, värre svagheter skulle jag säga än vad oneplus har i batteritid.

Tror du får omvärdera lite, 6 tim sot är väl aningen bättre än genomsnittet vilket oneplus 5/t/6 ligger ungefär.

Då jag har ca 3tim sot kan jag tycka att jag använt skiten lite för mycket, hur fan har man tid att använda sin telefon 9 tim eller mer på en dag?

Ser också att tillverkarna gärna klämmer dit större batterier. Då telefonerna är nya är det oftast inga problem, med efter ett par cykler så tappar man ju lite och det fortsätter bara utför. Men kan väl tänka mig att tillverkarna vill ju att folk ska köpa nya telefoner stup i kvarten, inte lönsamt om de håller en herrans massa år.

Personligen ser jag inte battertid som ett problem sedan snabbladdningen kom, räcker ju med en kvart så börjar man ju nästan närma sig full laddning om man säg låg på runt 30%.

Permalänk

Oneplus har jag hört ska vara riktigt bra. Jag är inte alls nöjd med min iphone X.. Bort kastade pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandersundell:

Oneplus har jag hört ska vara riktigt bra. Jag är inte alls nöjd med min iphone X.. Bort kastade pengar!

https://imgur.com/a/lMS5jnm

jag är nöjd med min iallafall! senaste firmware har lite problem med fokus på kameran men annars rätt bra bilder.

Permalänk
Medlem

Jag har en CAT S60 vilken jag är väldigt nöjd med, dubbla SIM och knappt något bloat.

Nu är det S61 istället som gäller.

Enda nackdelen med S60 är att det är Android 6. Om man nu kan anse att det är en stor nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Jag har en CAT S60 vilken jag är väldigt nöjd med, dubbla SIM och knappt något bloat.

Nu är det S61 istället som gäller.

Enda nackdelen med S60 är att det är Android 6. Om man nu kan anse att det är en stor nackdel.

Har du några säkerhetsuppdateringar öht?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Du får gärna länka ett par tester som vittnar på batteritid en 'bra bit över än konkurrenterna'. För det är långt från det intryck jag fått, speciellt då batteriet är samma som 5 och 5t om jag förstått det rätt. Och batteritiden på dessa var redan för kort i min mening...

Antar att vad man tycker är okej batteritid skiljer sig från person till person.

Tyvärr har den en större skärm att driva runt också, batteritiden torde vara liknande som 5T. Kanske lite sämre beroende på vad som görs. Tyckte batteritiden på 5 och 5T var i underkant redan.

Har en Mate 10 pro som jag tycker har bra batteritid. 6.5h SOT över 2dygn med 10% kvar är väl toppnotering. Lyckas inte använda telefonen 10h på en dag men är nog inte omöjligt om man går in för det. Gick från Nexus 5x så magiskt förbättring i batteritid.

Fingeravtrycksläsaren på "rätt" ställe och bra kamera. Är ingen telefonnörd men väldigt nöjd med denna.

/M

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Har du några säkerhetsuppdateringar öht?

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, det har i alla fall kommit då och då.

Permalänk

jag missade tyvärr att köpa ny telefon när det var Rea lite här och där
inte för att det är akut utan jag kan vänta till det kommer nya reor till hösten
men när börjar höstreorna , kanske till skolstarten eller ?
nån som vet när det kan vara bästa tillfället

Permalänk
Medlem

Bestallde en huawei p20 pro haromdagen efter att ha jamfort tester och kollt priser. Verkar vara mkt prisvard for 7,5k och forutom priset foll jag hårt for det stora batteriet på 4000mA (dar de flesta mobiler har 3-3300mA. Also, frugan har lange haft en p9 och ar valdigt nojd med den.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@Oscaaar: Köpte min Nokia 7 Plus. En riktigt fin upplevelse att pilla med den. Den är också min första android lur så jag har inget annat att jämföra med än min gamla windows phone 10 lur. Nokia/Android vinner lätt. AndroidOne är också ett bra koncept.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Glastrenden har mycket att göra med att trådlös laddning inte lämpar sig med metall, då det är strömledande till skillnad från glas. Oneplus är väl dock bästa mobilen på marknaden just nu som inte har trådlös laddning skulle jag säga.

Men skulle samtidigt säga glas funkar minst lika bra. Samsung har mindre bloat nu, än förr i mitt tyckte. Där de fåtals som finns även går att ta bort. Bara Samsungs Bixby som är låst, oinstallerbart och suger i Sverige.

Plast någon? Hade varit idealet, mer hållbart än glas (jag kör ju själv med skal, så utseende är inte prio). Har ju hoppas hela metall/glas trenden skulle försvinna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Det blir en OnePlus 6, ska bara bestämma vilken färg jag vill ha!

Permalänk
Medlem

Största fördelen med s9 och speciellt s9+ är Atmos och stereo högtalarna. Dom ger ett enormt lyft på ljudet om du ser på netflix/youtube på telefonen mycket. Och samsung pay är det bästa betal systemet just nu, extremt mycket mer säkert än ett kort. Och ingen annan har mst som funkar med alla kassor.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för Nokia 7 Plus! Ruskigt nöjd med den. Bytte från en Samsung Galaxy S8 som försvann på en semester och tycker nog det var ett uppköp, utan tvekan betydligt mer prisvärd. Läst att vissa har problem med att dom upplever den som laggig. Inget jag har märkt av åtminstone, visst är den inte helt smooth men absolut inte värre än vad min Samsung blev efter att man laddat hem några appar. Folk som kört betan av Android P har upplevt att allt blev mycket bättre då, och Android P borde släppas väldigt snart till den!

Edit: Såg nu att du redan bestämt dig för OnePlus 6. Hoppas du blir nöjd! (:

Permalänk
Medlem

Mina 5 cent.

Köp en telefon där tillverkaren tar ansvar för att patcha telefonen i några år samt att dom lovar att få ut patchen inom rimlig tid.

Kolla sidan nedanför och väl en av dem på listan, det är telefoner som möter Googles krav på patchhantering samt några andra krav.

lista över telefoner:
https://androidenterprisepartners.withgoogle.com/?&_ga=2.7076...

Förklaring på vad Android Enterprise recommended har för krav:
https://www.android.com/enterprise/recommended/

Intressant notering är att Samsung inte har en enda lur med.