Fix My Phone - helt oseriöst företag

Permalänk
Medlem

Fix My Phone - helt oseriöst företag

Nån som har erfarenhet av Fix My Phone. Jag Lämnade in min iPhone 7 för skärmbyte för 8 veckor sedan. (Ja,ja jag skulle gått till en auktoriserad verkstad, men jag hade bråttom.)

I samband med bytet gjorde reparatören sönder Home-knappen. Reparationen av den tog de på sig direkt och jag rensade och lämnade telefonen. Jag tryckte på hårt för att få lånetelefon, men där kom jag ingen vart.

Nu har det gått 8 veckor och jag har fortfarande inte fått tillbaka telefonen. Har stött på flera gånger och varje gång har de glömt att skicka den till MacForum för reparation.

Vet inte vad jag ska göra, för jag har ju egentligen inga påtryckningsmedel. Har haft flera kontakter med chefen, men inget händer.

Permalänk
Skrivet av Marg:

Nån som har erfarenhet av Fix My Phone. Jag Lämnade in min iPhone 7 för skärmbyte för 8 veckor sedan. (Ja,ja jag skulle gått till en auktoriserad verkstad, men jag hade bråttom.)

I samband med bytet gjorde reparatören sönder Home-knappen. Reparationen av den tog de på sig direkt och jag rensade och lämnade telefonen. Jag tryckte på hårt för att få lånetelefon, men där kom jag ingen vart.

Nu har det gått 8 veckor och jag har fortfarande inte fått tillbaka telefonen. Har stött på flera gånger och varje gång har de glömt att skicka den till MacForum för reparation.

Vet inte vad jag ska göra, för jag har ju egentligen inga påtryckningsmedel. Har haft flera kontakter med chefen, men inget händer.

hur mycket kan du om Konsumentköplagen.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

hur mycket kan du om Konsumentköplagen.. ?

Är det inte en tjänst det handlar om i TS fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det finns så många skojare när det gäller reparation av mobiler.
Det är bara att googla och du hittar flera mardrömshistorier om företag som ska laga mobilen men som förstör något annat på mobilen och gör en dålig lagning.

Permalänk
Inaktiv

Ouch. Om de haft sönder kretskortet till hemknappen måste dem ge dig en ny telefon då touch-id kretsen är låst till telefonen, går inte att laga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

hur mycket kan du om Konsumentköplagen.. ?

Jag tror inte den är tillämplig. Vi har ju inget formellt avtal. Jag försökte verkligen att få ett exakt datum, när den skulle vara färdig, men det var helt omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Ouch. Om de haft sönder kretskortet till hemknappen måste dem ge dig en ny telefon då touch-id kretsen är låst till telefonen, går inte att laga..

Oj då. Jag har börjat misstänks nåt sånt och funderar över om jag ska begära pengar i stället för ny telefon. Det är en iPhone 7 med 256gb.

Skickades från m.sweclockers.com