Permalänk
Medlem

@PuMaH: Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

29 år
Brutto 39k/månad, 6000 kr/år friskvårdsbidrag, mobil + dator, gick dock ner en vecka i semester jämfört med förra jobbet.
Den stora fördelen nu är att jag i framtiden har möjlighet att bli delägare. Kommer ha en stor påverkan på "lönen" (utdelning).

Ditt företag kan behöva sänka sin friskvård framåt då skatteverket har satt en gräns på 5000kr för att det inte ska räknas som lön.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahljevel:

Uppdatering:

34.1k brutto, dvs +2200kr i löneökning.
Börjar bli dags att byta till privat.

Uppdatering:
28 år
Dags att lämna folkis
45k brutto
8k sätts av till pension
maxad friskvård m.m

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Skäggig legend

Tänkte uppdatera lite;

Ingen utbildning då jag tvingades sluta på gymnasiet. Allas lika värde, jo tjena...

28 år, produktionsansvarig för ett grafiskt tryckeri i sthlm. Började för 5 år sedan på 18k - sitter nu på 29,5k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jobbar som rörläggare.
9 månader erfarenhet.
28k brutto, 3k friskvård, telefon samt bil till och från arbetet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

IT Business Analyst inom Business Intelligence
36100:- efter årets höjning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Bloodiz:

@PuMaH: Vad jobbar du med?

Min titel är "säljare / projektledare", men då det är ett mindre företag blir det allt möjligt, speciellt under semestertider. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter senare kommer att vara att utveckla och kvalitetssäkra produktion samt leda större projekt mot kunder.

Skrivet av Dahle86:

Ditt företag kan behöva sänka sin friskvård framåt då skatteverket har satt en gräns på 5000kr för att det inte ska räknas som lön.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kommer få 20000 kronor på mitt första jobb, first-line support anställd via konsultfirma i Stockholm. Börjar på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Kommer få 20000 kronor på mitt första jobb, first-line support anställd via konsultfirma i Stockholm. Börjar på måndag

Grattis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Ja kanske dags o ge ny status på lönen ^^

Lotsare för lastbilar på mindre firma (3 pers)
snittar 46,000 kr före skatt (måndag-fredag)

Reserv hos försvarsmakten (helg arbete) ca 9,500 kr

Skattar mer än nånsin men uttråkad är man inte.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Avstängd

@XHI: Tvingades sluta? Hur då?

Permalänk
Medlem

600€ :/

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordrana:

600€ :/

Är väl en vettig lön i vissa länder

Permalänk
Medlem

@anon42512:

Nå inte i Finland iallafall, men man får skylla sig själv som plockar upp ett skräpjobb

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av typh00n:

2008:
Brutto 21229 SEK
Netto 15692 SEK

Butiksanställd ICA Maxi sedan 4 månader. Kan ju säga att jag lägger undan 90% av pengarna då jag förhoppningsvis blir student till hösten :).
2013:
25 år ung, jobbar som affärsanalytiker inom finans och IT.

I veckan gick jag från 28tkr till 34tkr i månaden, ökning med ca 20%, jobbat i branschen i snart 2 år.

Jag citerar för att få med lite kul historik till tråden, jag började svara här för 10 år sedan och lite har hänt sedan dess :-).

2018:
60tkr/mån med mycket trevliga förmåner men även årlig bonus på ca 1-1,5 månadslön.
Jobbar med utveckling på bank i Stockholm.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av typh00n:

Jag citerar för att få med lite kul historik till tråden, jag började svara här för 10 år sedan och lite har hänt sedan dess :-).

2018:
60tkr/mån med mycket trevliga förmåner men även årlig bonus på ca 1-1,5 månadslön.
Jobbar med utveckling på bank i Stockholm.

Hyffsad utveckling.

Finanssektorn är ju där man ska vara om man vill dra in pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Ja kanske dags o ge ny status på lönen ^^

Lotsare för lastbilar på mindre firma (3 pers)
snittar 46,000 kr före skatt (måndag-fredag)

Reserv hos försvarsmakten (helg arbete) ca 9,500 kr

Skattar mer än nånsin men uttråkad är man inte.

Vad gör en lotsare för lastbilar? Har det att göra med ruttplanering och liknande?

Permalänk
Medlem

Började min arbetskarriär som 21-åring på en snabbmatskedja, Pizza Hut. Bra första jobb, men började jobba alldeles försent. Men det är gjort!
Där fick jag en lön efter kollektivavtal på 114kr/h. Jobbade 75% om jag inte minns fel.

Sen dess har jag jobbat på tre olika lager i Sverige och Norge.

Idag är jag 25 och jobbar som okvalificerad bartender på ett hotell. Har en förhållandevis bra lön men jobbar en den OB-tid. Synd att inte tillägget är bättre. Har fastlön på 24500 brutto. Men med OBn och dricks som är jämförelsevis dålig (beror inte på min enskilda insats, tyvärr) hamnar jag på ungefär 20k netto.

Bara grinda vidare i jobbvärlden. Vet fortfarande inte vad jag ska pyssla men Esportvärlden är väldigt lockande. Inte som spelare utan som t.ex. arrangör.

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk

Uppdatering. Bytt jobb till "Design Engineer"
35000 kr
27 år
4000 kr friskvård
Dator + mobil

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad gör en lotsare för lastbilar? Har det att göra med ruttplanering och liknande?

Jag Lotsar lastbilar, dvs kör dom ^^

Kör åt olika kunder hela tiden och lastar/lossar deras ekipage.

Är ett finare ord för inhyrd

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ny lön: 35350:- innan skatt.

Förmåner inkluderar en Macbook Pro och en iPad Air 2 som arbetsredskap.

Fin löneutveckling under de år som jag har jobbat. Från 23500:- till nuvarande lön på fem år.

Den konstant höga arbetsbelastningen har dock resulterat i att jag medicinerar mot utmattningsdepression och träffar en terapeut några gånger i månaden. Trots det har jag ett fantastiskt yrke och jag kan inte tänka mig att jobba som någonting annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett år till har gått och lönen har fått ett ordentligt uppsving till följd av en projektanställning på arbetsplatsen.

Ny lön innan skatt 41 150:-. Tillägg för arbetslagsledare och handledare utgör 1800:- av det beloppet. Inväntar även årets lönerevision.

Gick in till chefen innan semestern och förkunnade att jag börjat leta efter andra jobb. En vecka senare fick jag det här erbjudandet

Edit: Arbetar som lärare i idrott och hälsa på högstadiet. Sex års erfarenhet i yrket.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windir87:

Ett år till har gått och lönen har fått ett ordentligt uppsving till följd av en projektanställning på arbetsplatsen.

Ny lön innan skatt 41 150:-. Tillägg för arbetslagsledare och handledare utgör 1800:- av det beloppet. Inväntar även årets lönerevision.

Gick in till chefen innan semestern och förkunnade att jag börjat leta efter andra jobb. En vecka senare fick jag det här erbjudandet

Edit: Arbetar som lärare i idrott och hälsa på högstadiet. Sex års erfarenhet i yrket.

När idrottslärare kommer över inkomsttaket på 37k för statlig inkomstskatt kanske det är dags att kraftigt revidera det taket? Även värnskatten på 55k har ju ett löjligt lågt tak. Borde kicka in vid över 200k tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av typh00n:

Jag citerar för att få med lite kul historik till tråden, jag började svara här för 10 år sedan och lite har hänt sedan dess :-).

2018:
60tkr/mån med mycket trevliga förmåner men även årlig bonus på ca 1-1,5 månadslön.
Jobbar med utveckling på bank i Stockholm.

Jobbar själv som affärsutvecklare på bank. Inte i närheten av den lönen. Har knapp inte ens knäckt 45k-gränsen ännu.

Vilken bank får man fråga? Kanske dags att söka sig vidare....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

När idrottslärare kommer över inkomsttaket på 37k för statlig inkomstskatt kanske det är dags att kraftigt revidera det taket? Även värnskatten på 55k har ju ett löjligt lågt tak. Borde kicka in vid över 200k tycker jag

Mina kollegor med 20 år i yrket ligger inte mycket högre än 30 000:- i månaden före skatt så det är väl knappast vanligt att hamna över 40 000:- i det här yrket.

Det gäller framförallt att marknadsföra sig smart och inte bara slita på i det tysta vilket många tyvärr gör. Särskilt om man inte är villig att hoppa runt mellan olika arbetsplatser.

Samtidigt har det skett en hel del inom skolan under de senaste åren, inte minst lönemässigt. Jag hoppas att lönerna överlag fortsätter att klättra uppåt. Känns ju ändå rätt fint att det kan löna sig med fem års studier även inom den offentliga sektorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Nyexaminerad och får 29 500kr/mån som systemutvecklare och får dator, telefon och friskvårdsbidrag. Inte super hög ingångslön direkt men jag trivs väldigt bra(!) och räknar med att öka lönen med några tusenlappar på första lönesamtalet.

Permalänk
Inaktiv

@Baxtex: Pluggat h.ing?

Permalänk
Medlem

40000NOK brutto, + minst 10000 varje kvartal i bonus.
Och så friskvård (rabatt på gymkort, fri massage/behandling), fri mobil/internet, hemmakontor.

Senior IT Konsult i Oslo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

@Baxtex: Pluggat h.ing?

Nej, bara kandidat.

Permalänk
Medlem

22 år.
28000:-
Jobbar som 2nd line tekniker på en myndighet.
Gick in via bemanningsföretag på 19500:- för drygt två år sedan, för att sedan bli anställd direkt av myndigheten.

Permalänk
Skrivet av raQblad:

40000NOK brutto, + minst 10000 varje kvartal i bonus.
Och så friskvård (rabatt på gymkort, fri massage/behandling), fri mobil/internet, hemmakontor.

Senior IT Konsult i Oslo.

Skickades från m.sweclockers.com

Fasen va dålig som senior konsult i NORGE. Jag jobbar som konsult sedan ett drygt år tillbaka i Sverige. Främst i uppdrag som scrum master och agil coach. Jag har 47 000 SEK, gratis valfri telefon vartannat år, gratis abonnemang, 3000 kr friskvård, en utlandskonferens varje år (lyxig sådan), lyxiga och svindyra sommarfester och julfester. Med mer med mera. Utöver det är jag konsultchef på deltid med ett tillägg på ett par tusenlappar per månad. Får även viss reseersättning varje månad. Och även möjlighet till privat förmånsbil (nästan vilket märke och modell man vill.) Utöver det underbara chefskollegor och chefer och en grymt bra stämning och transparens.