Permalänk

Köphjälp - hackintosh

Hej,

Har tänkt bygga min första hackintosh någonsin och har kollat runt en del på tonymacx86 för råd om delar och har mer eller mindre bestämt mig men tänkte kolla om någon här på Sweclockers har lust att göra en sista check så att allt ser bra ut och kommer fungera tillsammans!

Specsen är:

Motherboard: ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING
PSU: EVGA BQ Semi-Modular 600Watt 80 PLUS Bronze
CPU Cooler: Cryorig M9I
RAM: Corsair Vengeance DDR4 RAM 16 GB
GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti SC Gaming grafikkort 4G
CPU: Intel Core i5-8600K processor
SSD: Samsung 860 EVO 250 GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB
Chassi: Bitfinex Phenom Mini Vit

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag byggde nyligen en med samma moderkort, fungerar riktigt bra även med Mojave. Hur tänker du kring grafikkort? AMD verkar ha bättre stöd i macOS, själv valde jag ett vega 56 av den anledningen. Man kan få lite problem med fläktstyrningen, finns dock en kext som åtgärdar det och fungerar fint för mig. Har Sapphire Vega 56 Pulse 8gb.

Permalänk
Inaktiv

Verkar bra. Körde själv med Pascal-kort i MacOS utan problem. Nvidia släppte drivrutiner för typ 1 år sedan. Se upp med 4K-skärmar med endast HDMI dock, då behövs en adapter.

Glhf

Permalänk
Medlem

Jag skulle också rekommendera att överväga ett AMD-kort istället. Jag har ett 1080 i min, och drivisarna är inte optimala.

Sen vet jag inte hur stödet för det integrerade WiFi/BT-kortet är?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

WIFI och bt fungerar inte. Dock går det att byta wi-fi modulen mot ett från en MacBook med en speciell adapter. Väntar själv på delar till detta, i övrigt verkar allt fungera bra.

Antar att du sett denna tråd, bygge med liknande komponenter. Där finns även instruktioner för byte av wi-fi modulen.

https://www.tonymacx86.com/threads/pastrychefs-asus-rog-strix...

Permalänk

@magnusv:

Tack för svar

Bra att du sa det, hade missat att Wifi och bluetooth inte funkade. Wifi känns inte så stort problem då jag förmodligen inte kommer flytta på den ofta och föredrar att alltid köra med ethernet kabel ändå. Bluetooth hade dock vart väldigt uppsakttat då jag hyfsat ofta använder kontroll till datorn och det är skönt att köra utan kabel!

Har du samma moderkort eller menar du bara att du väntar på en macbook wifi modul? Känns å andra sidan som att det inte är vitalt i nuläget så kan ju alltid avvakta och se om jag känner behov det efter att jag fått igång allt, misstänker att det kommer ta lite tid innan allt är up and running oavsett. Gick det smidigt för dig?

Permalänk

@anon193054:

Kul att höra och tack men tror inte det blir någon 4k skärm för mig på ett bra tag ändå

Permalänk
Medlem

Jag har samma moderkort och BT fungerar inte.
Planerar dock ersätta den befintliga wi-fi / bt modulen som beskrives i detta inlägg.

https://www.tonymacx86.com/threads/pastrychefs-asus-rog-strix...

Ett annat alternativ kan ju vara någon av de BT USB donglarna som finns i buyers guide på tonymacx86.

Permalänk

@magnusv:

Jo det är klart, hade helst velat att det var inne i chassit men dom är ju ordentligt små iaf. Kan man ju dessutom köpa det moderkortet utan Wifi.