Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem

Jag förstår precis hur mycket jobb det är och det är ett sorgligt resultat som framkommit på de fyra år eller vad det är dem jobbat på eländet. Att de jobbar på olika provinser/projekt är bevisligen deras största hinder för att släppa något alls. Att folk bara kommer och går säger också en hel del om seriositeten. Då är de andra stora moddarna som Falskaar betydligt mer imponerande. Det lilla som kom förra sommaren var bra men betyget blir ändå bara medioker pga utvecklingstiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har du provat Enderall? Ett eget spel kan man säga, det bygger öht inte på skyrimloren eller storyn utan börjar helt från noll, med egna gubbar och sådant.

Jag tyckte att det var riktigt bra. (SureAI brukar göra bra grejer sedan Enderall tiden tycker jag)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ja, spelade både den och den motsvarande för Oblivion. Misstaget med d den tidigare var att den var på tyska vid tillfället 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

Ja, spelade både den och den motsvarande för Oblivion. Misstaget med d den tidigare var att den var på tyska vid tillfället 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Den för Oblivion heter Nehrim.
Såg det som en chans att bättra på min krattiga gamla skoltyska, det är dock textat på Engelska om man väljer det i inställningsmenyn.

Enderall är bättre koordinerad mot Engelska vad jag kommer ihåg, har för mig att de fick tag på tillräckligt med voice actors för att även få till dialogerna på Engelska i uppföljaren.

(Sure AI är en ideell grupp, patcharna är fria att hämta)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Tänkte samma men satt mest och smålog åt inläst tyska Men båda spelen är bra, helt ny värld och upplägg men Elder Scrolls känslan är verkligen kvar!

Permalänk

Från moddar till ett litet problem! Är det nån mer som som drabbats av att Skse tjatar om att man har nyare version? började igår!!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

@mnystedt86: Nej inget jag märkt av än vart fall. Testade nu precis.

En annan fråga, tänkte "uppgradera" till Special Edition och undrar vart man köper en nyckel billigast? I Sverige fanns det för flera hundra och det är jag inte beredd att betala men på nätet fanns det för så lite som €12 men är det säkra sidor?

Permalänk

jag har fått upp ett meddelande från skse och där står det att jag använder en nyare version av nån konstig andledning? nån som känner igen problemet?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

ja. Det har gått ut en mindre patch 1.50 som knäcker SKSE.

Du behöver ställa om steam så att den inte autouppgraderar Skyrim utan enbart vid start via Steam.
Sen ger du f-n i att starta skyrim via steam utan enbart via skse loader.

För att få igång SKSE igen så behöver du ladda ned en äldre version av skyrimse.exe

(ärligt korpat från nätet)
For the people who auto-updated, you can downgrade your version:
Press Win+R, and paste this: steam://nav/console
On steam, type: download_depot 489830 489833 1298692161422189837
On your folder: steamapps\content\app_489830\depot_489833
Copy the downloaded EXE in your skyrim folder.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av mats42:

ja. Det har gått ut en mindre patch 1.50 som knäcker SKSE.

Du behöver ställa om steam så att den inte autouppgraderar Skyrim utan enbart vid start via Steam.
Sen ger du f-n i att starta skyrim via steam utan enbart via skse loader.

För att få igång SKSE igen så behöver du ladda ned en äldre version av skyrimse.exe

(ärligt korpat från nätet)
For the people who auto-updated, you can downgrade your version:
Press Win+R, and paste this: steam://nav/console
On steam, type: download_depot 489830 489833 1298692161422189837
On your folder: steamapps\content\app_489830\depot_489833
Copy the downloaded EXE in your skyrim folder.

Tack så mycket! det funkade hur kommer det sig att skse bara slutar och funkar så?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

SKSE är ju ett "fulhack" som anropar funktioner direkt i koden i skyrim. Gör de om Skyrimse.exe så finns det en risk att de funktioner som SKSE anropar har flyttat på sig. Därav så måste man göra en SKSE för varje skyrim version

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mats42:

ja. Det har gått ut en mindre patch 1.50 som knäcker SKSE.

Du behöver ställa om steam så att den inte autouppgraderar Skyrim utan enbart vid start via Steam.
Sen ger du f-n i att starta skyrim via steam utan enbart via skse loader.

För att få igång SKSE igen så behöver du ladda ned en äldre version av skyrimse.exe

(ärligt korpat från nätet)
For the people who auto-updated, you can downgrade your version:
Press Win+R, and paste this: steam://nav/console
On steam, type: download_depot 489830 489833 1298692161422189837
On your folder: steamapps\content\app_489830\depot_489833
Copy the downloaded EXE in your skyrim folder.

Eller så uppdaterar man SKSE?
(När den är släppt)

Permalänk
Medlem

@anon42512:

Mja, kanske.
Vill du köra HDT eller något HDT baserat så finns det nog en klar risk att det får duga med 1.4.7 ett bra tag

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mats42:

@Loxus:

Mja, kanske.
Vill du köra HDT eller något HDT baserat så finns det nog en klar risk att det får duga med 1.4.7 ett bra tag

Hur så?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

@mnystedt86: Nej inget jag märkt av än vart fall. Testade nu precis.

En annan fråga, tänkte "uppgradera" till Special Edition och undrar vart man köper en nyckel billigast? I Sverige fanns det för flera hundra och det är jag inte beredd att betala men på nätet fanns det för så lite som €12 men är det säkra sidor?

Om du redan har den gamla versionen borde du redan ha fått licens på SE?
Har du kontrollerat ditt spelbibliotek?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Fick man det gratis när det släpptes? Finns inget i Steam i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

@Mizzarrogh: Fick man det gratis när det släpptes? Finns inget i Steam i alla fall.

Skumt, det skall ligga alldeles under gamla Skyrim (eller gör i allafall på mitt konto) om man köpte "oldrim" före SE kom ut... Jag fick det i allafall.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@anon42512:

Det ser ut som om utveckligen av HDT är nedlagd. om det är permanent får tiden visa

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Var säkert nån form av deadline på att aktivera Skyrim SE. Har haft Skyrim sedan release 11/11/11 men ja...

Permalänk
Inaktiv

Men var tvungen att ha Skyrim + all DLC för att få SE gratis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

@Mizzarrogh: Var säkert nån form av deadline på att aktivera Skyrim SE. Har haft Skyrim sedan release 11/11/11 men ja...

Mmm... Kollade upp det nyss, verkar som att man måste ha ägt typ Legendary Edition med alla official DLCs före SE för att få det...
Men, skadar kanske inte att maila dem direkt och fråga, du borde ju inte få mer än ett nej i sämsta fall tycker man.

Edit, såg att någon postade detta medan jag skrev...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Så var det - jag hade inte brytt mig om Hearthfire vid tillfället (och har nog inte gjort det nu heller om jag ska vara ärlig, även om jag innehar tillägget bara för att göra det enklare för mig själv).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

@Mizzarrogh: Så var det - jag hade inte brytt mig om Hearthfire vid tillfället (och har nog inte gjort det nu heller om jag ska vara ärlig, även om jag innehar tillägget bara för att göra det enklare för mig själv).

Verkar tyvärr inte som det ingick då vad jag kan hitta på andra forum, men, som sagt, det lönar sig kanske att maila och fråga dem.
(inte så stor förlust att vara utan den DLCn om man inte specifikt vill ha den, jag fick med alla i en klump då jag reggade mitt)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Vet ni om man har fixat SKSE nu?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Vet ni om man har fixat SKSE nu?

Gå in på silverlock.org Senast jag kollade så var det samma version som förut. Det har inte hänt mycket på utvecklingsfronten på ett bra tag

Edit:
Latest version (1.7.3, supporting runtime 1.9.32) Vilken är den senaste?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

I slutet av augusti updaterades SkyrimSE. (Kanske även "oldrim". Det vet jag inte) SKSE64 slutade då fungera och har ej updaterats. Om ni (som jag) hade på automatiska updateringar av SkyrimSE och vill ha tillbaka den gamla versionen av SkyrimSE så kan man göra följande som jag hittade på Steams forum för spelet:

press win+R, paste: steam://nav/console

in steam console, paste: download_depot 489830 489833 1298692161422189837

the v1.5.39 exe will download to [...]steamapps/content/app_489830/depot_489833

put it back into the Skyrim SE folder and set to read only.

That will do until SKSE64 is updated

Sen är det bara att köra på som vanligt igen. Lämpligtvis tar man en egen kopia av exe filen ifall man råkar ut för problem i framtiden och SKSE inte updateras nog fort.

M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oortcloud:

I slutet av augusti updaterades SkyrimSE. (Kanske även "oldrim". Det vet jag inte) SKSE64 slutade då fungera och har ej updaterats. Om ni (som jag) hade på automatiska updateringar av SkyrimSE och vill ha tillbaka den gamla versionen av SkyrimSE så kan man göra följande som jag hittade på Steams forum för spelet:

press win+R, paste: steam://nav/console

in steam console, paste: download_depot 489830 489833 1298692161422189837

the v1.5.39 exe will download to [...]steamapps/content/app_489830/depot_489833

put it back into the Skyrim SE folder and set to read only.

That will do until SKSE64 is updated

Sen är det bara att köra på som vanligt igen. Lämpligtvis tar man en egen kopia av exe filen ifall man råkar ut för problem i framtiden och SKSE inte updateras nog fort.

M

Skickades från m.sweclockers.com

En "mod" för att göra backup på exe:n, men den måste man ju haft i förväg då
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/12480

Permalänk

SKSE64 är nu uppdaterat. Bara att hämta på silverlock.org

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

SKSE64 är nu uppdaterat. Bara att hämta på silverlock.org

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde det, och då fick jag det nya meddelandet! You are using Skyrim version 1.5.39 witch of skse64, update to the latest version! O.o

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

???

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |