Fler och färre toner. På grund av...?

Permalänk
Medlem

Fler och färre toner. På grund av...?

En liten ovanlig fråga kanske. Men finns säkert någon rackare
som råkat höra detta eller som har lite spetskompetens inom ämnet.

Vad avgör skillnaden när man ringer till nån hur många toner som går innan det går till mobilsvar?
Förutsatt att den man ringer till inte svarar såklart. Jag har märkt när man ringer till familj och vänner
att detta skiljer från vem man ringer till.

Kan de ha att göra med operatören som personen har? Och i så fall varför skiljer de från operatör till operatör?
Eller nånting helt annat?

Spelar väl inte så stor roll egentligen, men kände mig av någon anledning rätt nyfiken på detta!

Permalänk
Medlem

Det är upp till själva telefonsvararfunktionen (dvs operatörsberoende). Det var samma med gamla hederliga telefonsvarare. Man kunde på dessa maskiner ställa in hur många signaler det tog innan den svarade.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det väljer man själv i 5-sekunders intervaller.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av stelex:

Det väljer man själv i 5-sekunders intervaller.

Gör man? Hur?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield