Neato Botvac Connected - Helsnurrig! Kan man lämna tillbaks?

Permalänk
Medlem

Neato Botvac Connected - Helsnurrig! Kan man lämna tillbaks?

Hej,

Jag slog på och köpte mig en Neato Botvac Connected förra helgen och är väl allt annat än nöjd nu. Har kört igenom 5 städningar med den. Inte en enda städning har den klarat utan att fastna någonstans. Då har jag ändå "robotsäkrat" lägenheten här hemma så är inget den skall eller borde fastna på.

Nu sist för några minuter sedan fastnade den ex här:

Den har väl uppskattningsvis fastnat 10-12 gånger under dessa 5 rundor, på ett bordsben utan några hinder, längs med listen etc.

Den skulle tillbaks till stationen nyss efter städning men irrar omkring som ett jävla fyllo i hallen och åker in i sovrummet, fram och tillbaks mellan hallen, sovrummet och vardagsrummet när basen ligger i det andra rummet. Lägenheten är inte svår alls. Väldigt enkel planlösning och genomgång till alla rum. När den dammsuger tar det 1h 15min ca att gå igenom 3 rum + kök på 80m². Den åker fram och tillbaks mellan rummen, gör liksom inte klart ett rum och byter utan kör lite i köket, sen till sovrummet, sen till vardagsrummet, tillbaks till köket osv.

Jag försökte starta den på vägen hem från jobbet idag, då fastnade den direkt - I BASSTATIONEN, kom inte ens iväg!

När jag köpte den på MediaMarkt frågade jag just om detta, om jag inte var nöjd kan jag lämna tillbaks på garantin då, men enligt tjejen som sålde den så var det inte ett giltligt skäl. Utan det är endast fabrikationsfel som ger rätt till garantin.

Ska jag bara ta att den suger och irrar omkring och fastnar och har sig? Eller kommer den lära sig på något sätt och bli bättre?
Tycker det är en riktigt dum jävla smart dammsugare detta. Tar betydligt längre tid att behöva justera alla fel, tömma behållare osv än att dammsuga själv.

Är skälet nog att lämna tillbaks den att "Den fungerar inte alls i min lägenhet"

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera firmware i den, har en likadan och den har ändrat beteende med ny firmware. Jag känner dock inte igen det betende du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Har en d5 och känner igen problemet med tröskeln men min larmade inte om att den fastnar utan pausade , detta har blivit mkt bättre sedan några veckor tillbaka. Testa reseta roboten eller hardreset finns på deras hemsida hur man gör. De har förövrigt bra support så maila dem så hjälper dom dig nog på bästa sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Är skälet nog att lämna tillbaks den att "Den fungerar inte alls i min lägenhet"

Det du beskriver låter som fel på den snarare än din lägenhet.
Men på bilden ser det ut att vara en rätt hög tröskel.

Testa firmware som de andra föreslagit om det finns en nyare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vi har en Roomba 900 serien på kontoret och den fastnar också på lite allt möjligt och yrar alltid omkring där den redan varit och städat kors och tvärs. Köpte en xiaomi roborock 2 som jag använt i några dagar nu och herre vilken skillnad, den går precis som man tänker sig att dem ska. Tar alla hörn och går sedan fram och tillbaka organiserat i det område den städar och fortsätter sedan med nytt område.

+ Är också att den klarar kanter och trösklar på ca 2 cm

Reklamera produkten och köp en Xiaomi, billigare också

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det du beskriver låter som fel på den snarare än din lägenhet.
Men på bilden ser det ut att vara en rätt hög tröskel.

Testa firmware som de andra föreslagit om det finns en nyare.

Tack för svaren, själva FW är redan den senaste tyvärr. Tröskeln är inte alls hög, se bild (mattan är nog t.o.m högre):

Kan väl testa Hard Reset fast den borde väl varit det från fabrik ny?
Under sängen där har jag lagt magnetlist för den klarade inte av benen.
Nu klarar den sängen iaf när den skiter i att åka över benen där.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

SKUMT, päronen har förvisso ingen connected utan en D85, men jag känner inte igen dom problem du nämner. Den städar systematiskt mellan rum och åker inte och snurrar random i cirklar utan den brukar i regel köra i ett rutnäts-system när den städar. Jag vet inte om det är några större skillnader när det kommer till just städdelen utan jag skulle tro att det är ganska densamma utan att det är wi-fi delen som skiljer.
Prova med en hard reset och återkom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Funderar om det är problem för att jag har genomgångslägenhet? Den kanske inte riktigt fattar att det är olika rum?
Det är alltså dörrar som jag då öppnat helt så den skall få fri passage genom alla rum.

Såhär har den förstått att lägenheten ser ut. (Detta var den rundan som gick allra bäst, fastnade då bara 1 gång och det tog 1h 4min att städa.

Dagens städning såg ut såhär:

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Har själv en Neato Botvac Connected sedan knappt ett år tillbaka, minns att den var lite "stökig" i början men nu är jag hur nöjd som helst. Kanske bara en inlärningsperiod tills den har kört igenom lägenheten fullt ut några gånger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Har själv en Neato Botvac Connected sedan knappt ett år tillbaka, minns att den var lite "stökig" i början men nu är jag hur nöjd som helst. Kanske bara en inlärningsperiod tills den har kört igenom lägenheten fullt ut några gånger?

Är det så dom fungerar då? För har också tänkt att den kanske skall lära sig med tiden. Men vet inte riktigt om de är programmerade så?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Har själv en Neato Botvac Connected sedan knappt ett år tillbaka, minns att den var lite "stökig" i början men nu är jag hur nöjd som helst. Kanske bara en inlärningsperiod tills den har kört igenom lägenheten fullt ut några gånger?

Nu när du säger det så är det helt rätt, men nånting man inte tänker på. Det tar några rundor innan den lärt sig lägenheten, däremot ska den ju inte fastna på dom sätt ts beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu när du säger det så är det helt rätt, men nånting man inte tänker på. Det tar några rundor innan den lärt sig lägenheten, däremot ska den ju inte fastna på dom sätt ts beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om det är onödigt detta, men tänkte jag filmar hur lägenheten ser ut. Den har inte så många hinder tycker jag? (Bas-stations-rummet är ju isf värst och där brukar den klara sig bra). Det skall dock göras om till en Walk in closet så bry er inte om det rummet.

Den har fastnat i köket, i vardagsrummet under bordet, under sängen, vid listen till sovrummet, bredvid byrån i sovrummet. Ej hittat tillbaks från hallen till basstationen osv.

Kanske skall köra ett program varje dag och se om den lär sig, iaf inom mina 30 dagars öppet köp?

En annan fråga jag har är angående filtren. Man fick ju med en kam för att kunna borsta dem. Men mina filter går inte borsta. Ser ut såhär?

Hur ofta byter ni dessa? (Står man skall byta varje månad ungefär, låter ganska dyrt i längden?) Vilka filter kör ni med?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Ser egentligen inga problem med din lägenhet, en sak jag kom att tänka på är nåt jag minns när jag installerade föräldrarnas är att det stod att basstationen skulle placeras så centralt som möjligt. Vad jag förstår så står den nu i ett eget rum?
Vet att jag var tvungen att flytta deras utifrån sovrummet till hallen och då hittade den omedelbart hem igen.
Vet inte hur det är på dessa nyare modeller? Du har ju åtminstone 1m fritt åt vardera håll om stationen som också är viktigt, det kan vara värt att testa att flytta den om problemet med att den inte hittar hem kvarstår, skulle i så fall också göra en hard reset i samma veva.

Angående filtrena så kör dom med ett speciellt hurdjursanpassat filter, är bara att kolla i dammbehållaren efter varje städning, med 2 ludna golden retriever hemma är det typ 85% päls och resterande övrig smuts varje gång man tömmer
Så jag har ingen erfarenhet av just ditt filter, men jag brukar dammsuga det noga med deras vanliga dammsugare så noga jag kan. Byter nog en gång i halvåret eller nåt, till slut går det ju inte att få dom tillräckligt rena, men om man som sagt gör rent det efter (varje är kanske inte helt nödvändigt men säg varannan) med dammsugaren och sen sköljer filtret så håller dom länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack Bruce för ditt bidragande, ger den några fler försök här hemma och ser om den kommer igång. Vill ju gärna ha basstationen inne i ett rum. (Inte direkt någon prydnad )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Vår funkar utmärkt i ett hem likt ert till storleken och genomgångskök bortsett från att jag de senaste dagarna inte fått klar-notifieringen samt täckningskarta trots att den städat.

Hursomhelst gällande filtret så skar jag bort det extra nätet framför, känns som något de kommit på att de kan sätta dit för att sälja fler filter.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Tack för svaren, själva FW är redan den senaste tyvärr. Tröskeln är inte alls hög, se bild (mattan är nog t.o.m högre):
https://i.imgur.com/5cnz4o7.jpg

Kan väl testa Hard Reset fast den borde väl varit det från fabrik ny?
Under sängen där har jag lagt magnetlist för den klarade inte av benen.
Nu klarar den sängen iaf när den skiter i att åka över benen där.

Inte så att den fastnade med borsten under tröskeln ?
Har ingen själv men mina päron har 2 st. Neato (en per våning) och dom klättrar över vanliga (~2cm) trösklar utan vidare.
Och över en timme låter mycket ? svårt att gissa kvadrat iofs. men en av päronens river nog av 3 rum på mindre än 20 minuter (dom är portade från ett par rum =).
Det kan iofs. ha att göra med att dom har kört sina rundor i ett par år nu och "lärt" sig rutten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Inte så att den fastnade med borsten under tröskeln ?
Har ingen själv men mina päron har 2 st. Neato (en per våning) och dom klättrar över vanliga (~2cm) trösklar utan vidare.
Och över en timme låter mycket ? svårt att gissa kvadrat iofs. men en av päronens river nog av 3 rum på mindre än 20 minuter (dom är portade från ett par rum =).
Det kan iofs. ha att göra med att dom har kört sina rundor i ett par år nu och "lärt" sig rutten.

Päronens hus är om jag minns rätt 112m², och är som i ditt fall portade från några rum som inte är "anpassade" om man säger så.
Total körning brukade ligga runt 1h45m ungefär i början, nu är den dock över 1½ år gammal och i behov av ett nytt batteri då den klagar på att man ska starta om den genom att föra on/off knappen till on innan den kan börja ladda och sen städa, har fått bekräftat av Neato själva att det med största sannolikhet är batteriet som håller på och ge sig.
Får se om garantin täcker ett nytt eller om det är att hosta upp dryga 400:-

Men när den väl laddat klart, till trots strulet ovan, så kör den ändå nästan 1½ timme, så inte långt ifrån tiden när den var ny

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag får helt enkelt ge den några fler chanser då. Funderar om jag ska byta plats o låta den börja i köket istället o reseta den. Lite synd den skall ta en timme när man själv hade betat av lägenheten på 5-10min. Trodde de skulle vara snabbare. Får hoppas den lär sig att köra varje rum för sig.

Tar gärna lite mer filtertips. Fick med 3st likadana vid köp men ser ddt finns en del olika filter ute till olika priser.

Att batteriet håller endast 1 år var ingen hit. Kan bli en dyr historia detta känner jag. Får hoppas man slipper byta filter, borstar o batteri allt för ofta.

Tack alla för er feedback o hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Jag får helt enkelt ge den några fler chanser då. Funderar om jag ska byta plats o låta den börja i köket istället o reseta den. Lite synd den skall ta en timme när man själv hade betat av lägenheten på 5-10min. Trodde de skulle vara snabbare. Får hoppas den lär sig att köra varje rum för sig.

Tar gärna lite mer filtertips. Fick med 3st likadana vid köp men ser ddt finns en del olika filter ute till olika priser.

Att batteriet håller endast 1 år var ingen hit. Kan bli en dyr historia detta känner jag. Får hoppas man slipper byta filter, borstar o batteri allt för ofta.

Tack alla för er feedback o hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Batteriet håller som max 1½ år fick jag konfirmerat av supporten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det jag hade problem med i början var att saker farstnade i borsten. Hade en gång ett gem som fastnade och förstörde hela borsten, när något hade fastnat bettede sig roboten väldigt märkligt. Så avlägsna borsten och kolla så att det ser bra ut.

Skrivet av Akerhage:

Vet inte om det är onödigt detta, men tänkte jag filmar hur lägenheten ser ut. Den har inte så många hinder tycker jag? (Bas-stations-rummet är ju isf värst och där brukar den klara sig bra). Det skall dock göras om till en Walk in closet så bry er inte om det rummet.
https://youtu.be/mRWlTXO5r3s

Den har fastnat i köket, i vardagsrummet under bordet, under sängen, vid listen till sovrummet, bredvid byrån i sovrummet. Ej hittat tillbaks från hallen till basstationen osv.

Kanske skall köra ett program varje dag och se om den lär sig, iaf inom mina 30 dagars öppet köp?

En annan fråga jag har är angående filtren. Man fick ju med en kam för att kunna borsta dem. Men mina filter går inte borsta. Ser ut såhär?
https://i.imgur.com/YV4rDmg.jpg?1

Hur ofta byter ni dessa? (Står man skall byta varje månad ungefär, låter ganska dyrt i längden?) Vilka filter kör ni med?

Om jag inte missminner mig så är den borsten som man får med till att borsta själva borsten på roboten.

Ironiskt nog tar jag fram dammsugaren för att göra rent filtret och då blir det som nytt. Då räcker det med att byta 2ggr per år för mig.

Skrivet av RVX:

Batteriet håller som max 1½ år fick jag konfirmerat av supporten.

Hmm, då får väl man slå till på clasohlsons nästa rea, brukar bli rätt bra priser på batterierna där.
Har dock haft min i 2 1/2 år och inte märkt några problem. Lägenheten är på ca 40kvm och brukar köra den 1-3 ggr per dag.

Problem som jag har upplevt är att min robot inte får anslutning till neato server längre, har dock inte hunnit titta på det ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Batteriet håller som max 1½ år fick jag konfirmerat av supporten.

Supporten gillar nog att sälja, min är över två år och inga problem med batteriet än.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Samma visa här, batteriet hållt över 2 år utan problem. Varit hemma ett par ggr när den kör genom åren och visar inga tecken på att inte klara av att köra hela min lägenhet på en laddning (70kvm)

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare en Eletrolux Trilobite typ urmodern av dammsugarrobotar och den körde i princip aldrig fast. Man tycker utvecklingen borde gått framåt sedan dess. Den var byggd som en jäkla stridsvagn och klarade höga mattkanter och trösklar utan problem.

Efter att jag skaffat katter (numera 3st) skippade jag roboten och kör nästan dagligen med en Dyson V8 som är rätt suverän när det gäller kattsand och katthår, långt bättre än min gamla robot. Lite sugen på att uppgradera till nya Dyson V10...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Supporten gillar nog att sälja, min är över två år och inga problem med batteriet än.

Beror ju självklart på hur ofta den körs, men han nämnde med vid daglig körning så är 18 månader normalt.
Dom körde sin 1-2 gånger/dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag hade tidigare en Eletrolux Trilobite typ urmodern av dammsugarrobotar och den körde i princip aldrig fast. Man tycker utvecklingen borde gått framåt sedan dess. Den var byggd som en jäkla stridsvagn och klarade höga mattkanter och trösklar utan problem.

Efter att jag skaffat katter (numera 3st) skippade jag roboten och kör nästan dagligen med en Dyson V8 som är rätt suverän när det gäller kattsand och katthår, långt bättre än min gamla robot. Lite sugen på att uppgradera till nya Dyson V10...

Funderar själv på att köpa en dammsugare till min lägenhet, antar att det var den "trekantiga" varianten du hade? Hade du några problem med den?
Skulle vara intressant att testa nåt nytt.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Beror ju självklart på hur ofta den körs, men han nämnde med vid daglig körning så är 18 månader normalt.
Dom körde sin 1-2 gånger/dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan jag tänka mig, men hur mycket skitar man ner om man behöver köra så ofta?
Jag kör min 1-2 gånger i veckan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det kan jag tänka mig, men hur mycket skitar man ner om man behöver köra så ofta?
Jag kör min 1-2 gånger i veckan.

Skrev det tidigare men förstår om det kan ha missats.
Dom har 2 stora golden retriever hemma som tappar päls lite här och var hela tiden.
Är betydligt på vintern då pälsen sitter kvar bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Min är också lite konstig. Ibland fastnar den i mattor (långa trådar, så förstår det). Har dock på senare märkt att den skippar mattorna som att den lärt sig att där går det fan inge bra. Senaste 3 gångerna har den kört igenom felfritt. Innan dess har den dock signalerat "Jag har problem", vilket i sig är väldigt roligt, men har då stannat 5 cm från basstationen för att det inte fattat var den är. Ska också testa att uppdatera min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Batteriet håller som max 1½ år fick jag konfirmerat av supporten.

Jag köpte en Neato BotVac 85 för 3 år sen, och batteriet är nog det enda som inte har börjat ge upp

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag köpte en Neato BotVac 85 för 3 år sen, och batteriet är nog det enda som inte har börjat ge upp

Kan bara säga grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X