Neato Botvac Connected - Helsnurrig! Kan man lämna tillbaks?
Hej,
Jag slog på och köpte mig en Neato Botvac Connected förra helgen och är väl allt annat än nöjd nu. Har kört igenom 5 städningar med den. Inte en enda städning har den klarat utan att fastna någonstans. Då har jag ändå "robotsäkrat" lägenheten här hemma så är inget den skall eller borde fastna på.
Nu sist för några minuter sedan fastnade den ex här:
Den har väl uppskattningsvis fastnat 10-12 gånger under dessa 5 rundor, på ett bordsben utan några hinder, längs med listen etc.
Den skulle tillbaks till stationen nyss efter städning men irrar omkring som ett jävla fyllo i hallen och åker in i sovrummet, fram och tillbaks mellan hallen, sovrummet och vardagsrummet när basen ligger i det andra rummet. Lägenheten är inte svår alls. Väldigt enkel planlösning och genomgång till alla rum. När den dammsuger tar det 1h 15min ca att gå igenom 3 rum + kök på 80m². Den åker fram och tillbaks mellan rummen, gör liksom inte klart ett rum och byter utan kör lite i köket, sen till sovrummet, sen till vardagsrummet, tillbaks till köket osv.
Jag försökte starta den på vägen hem från jobbet idag, då fastnade den direkt - I BASSTATIONEN, kom inte ens iväg!
När jag köpte den på MediaMarkt frågade jag just om detta, om jag inte var nöjd kan jag lämna tillbaks på garantin då, men enligt tjejen som sålde den så var det inte ett giltligt skäl. Utan det är endast fabrikationsfel som ger rätt till garantin.
Ska jag bara ta att den suger och irrar omkring och fastnar och har sig? Eller kommer den lära sig på något sätt och bli bättre?
Tycker det är en riktigt dum jävla smart dammsugare detta. Tar betydligt längre tid att behöva justera alla fel, tömma behållare osv än att dammsuga själv.
Är skälet nog att lämna tillbaks den att "Den fungerar inte alls i min lägenhet"
Intel NUC :(