Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Jag spelar Captain Toad Treasure Tracker och tycker spelet är jätte kul och avkopplande. Något jag kan rekommendera till alla Switch ägare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Någon annan som spelar Morphies Law och tycker att spelet är ospelbart i online-läge? Det hackar något fruktansvärt hela tiden, jag vet inte om det är dålig framerate eller vad det beror på.

Jag har inte det problemet med andra online-spel, som Splatoon 2, Fortnite, Mario Kart osv.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har uppdaterat min samling får inte plats med allt. LRG standard versioner, NISA EU och US, Master Edition av Botw, Bayonetta Climax Edition m.m. är nedpackade. De tar alldeles för stor plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har uppdaterat min samling får inte plats med allt. LRG standard versioner, NISA EU och US, Master Edition av Botw, Bayonetta Climax Edition m.m. är nedpackade. De tar alldeles för stor plats.

http://oi64.tinypic.com/2ps0vpe.jpg

Jag gillar att hyllan är böjd

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av frizzy10:

Jag gillar att hyllan är böjd

Ja om det vore så väl att det var p g a spelen hade det varit episkt. Hade en massa böcker i hyllan tunga som as. IKEA-hylla vad ska jag säga

Permalänk

Hej
Tidigare detta år så ägde jag en Switch under en kort period. Jag sålde den tillslut då jag var i behov av pengar. Sedan dess har jag följt spelmarknaden och insåg häromdagen att marknaden hade så pass bra och många spel så jag slog äntligen till på en Switch.

I dagsläget har jag några digitalt köpta spel men inväntar nu på 2 spel och 1 dosa. De 2 spel som troligen kommer att landa i lådan idag är Splatoon 2 och Dragon Quest Builders.

Ett spel som jag verkligen har fastnat för nu är PALADINS :). Jag har försökt hitta några bra Switch-forum och har äntligen hittat mitt forum tack för denna tråd!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

(Från nyhetstråden):

Skrivet av Tiamat:

Yooka-Laylee's CE finns upp nu. Release på fredag kl 16:00. Det finns 3000 exemplar, men en kickstarter-kampanj (750 st) har förtur på dessa plus ett rabattera pris. Dra av 10% av de 3000 med de sparar dessa för ersättning m.m. Så det finns inte alltför många till salu.

https://cdn.discordapp.com/attachments/443539233060159489/486...

https://cdn.discordapp.com/attachments/443539233060159489/486...

Häftigt med lite N64-retro Blev lite sugen på att köpa, men nöjer mig nog med en digital version när jag får mer tid över att spela igen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

(Från nyhetstråden):Häftigt med lite N64-retro Blev lite sugen på att köpa, men nöjer mig nog med en digital version när jag får mer tid över att spela igen.

Jo det var en hel del som ville ha den när de annonserade ut den via ett live pressmeddelande. Sen förstod vi att det inte var så lätt att få tag på den. Så många skippar den.

Till er andra:

Jag ska försöka få tag på den på fredag. Tyvärr var jag inte med och backade upp deras kampanj så det kan bli stressigt. Hoppas på att det inte blir för många som köper den via förtur redan på torsdag. Josh sa att han trodde det kunde vara ca 100 st. vilket ökar chanserna för oss andra. Det finns två chanser för CE 16:00 och 00:00. Alltifrån en minut till 30 sekunder bör man förvänta sig, allt annat vore underligt.

Det här bör ge en försmak på deras kommande titel Golf Story som har preliminär release i slutet av september. En del har antytt att Golf Story kan bli försenat men inget är officiellt.

Permalänk

Dagens post

Visa signatur
Permalänk

Är någon intresserad av Fifa 19? Jag har ett championship edition bokat för XONE men funderar på att ta till Switchen istället. Tyvärr verkar Squad battles vara borttaget i Switch versionen. Dock får Swith ett unikt "play" läge "king on the hill". Om nu SB är borttaget så minimerar chanserna för spelaren att tjäna coins osv och det leder till mer köp av points?

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:
  • Dagens skvaller: en eventuell ny Nintendo direct kan vara på väg inatt kl 01:00 svensk tid. Vi får se om detta stämmer flera har redan avfärdat att det inte stämmer då det även har satts ut hur lång den är på.

Direct imorgon comfired!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Direct imorgon comfired!

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp jag har lagt till videolänken.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Jepp jag har lagt till videolänken.

Länka här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av samispringsteen:

Länka här?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det var tyska Nintendo som hade fel på tiden. Det är inte alltid lätt med amerikanska tider och datum kontra Europas tid. Men det är på fredag natt kl 00:00.

Tyvärr är det ingen Nintendo Direct inatt p g a jordbävningen i Japan. Det finns inget nytt datum!

Tagit bort länken då den är död.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag spelar Captain Toad Treasure Tracker och tycker spelet är jätte kul och avkopplande. Något jag kan rekommendera till alla Switch ägare.

Min dotter testade demot men gillade inte "att man dör och måste börja om" som hon uttryckte det. Kan du beskriva vad som händer när man dör och var man måste börja om? Håller med om att det är ett mysigt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Min dotter testade demot men gillade inte "att man dör och måste börja om" som hon uttryckte det. Kan du beskriva vad som händer när man dör och var man måste börja om? Håller med om att det är ett mysigt spel!

Om du tar skada två gånger så dör du. Om du dör förlorar du ett liv. Alla diamanter du har hittat på banan får du behålla. Efter du har dött kommer du tillbaka till samma bana du dog på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag fick hem lite smått & gott till Switchen igår. Jag kan verkligen rekommendera pack & stand från (Venom). Blir en lite tyngre Switch men det är det värt med extra speltid (10 timmar+). Stabilt ställ. Får plats i mitt (och de flesta) fodral.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om du tar skada två gånger så dör du. Om du dör förlorar du ett liv. Alla diamanter du har hittat på banan får du behålla. Efter du har dött kommer du tillbaka till samma bana du dog på.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, så när alla liv är slut och man är helt död, då får man börja på just den banan man dog på? Låter bra, blir nog ett köp på denna nu Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Okej, så när alla liv är slut och man är helt död, då får man börja på just den banan man dog på? Låter bra, blir nog ett köp på denna nu Tack!

Jag vet faktiskt inte vad som händer om man förlorar alla liv. Det har aldrig hänt mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tiamat:

Har uppdaterat min samling får inte plats med allt. LRG standard versioner, NISA EU och US, Master Edition av Botw, Bayonetta Climax Edition m.m. är nedpackade. De tar alldeles för stor plats.

http://oi64.tinypic.com/2ps0vpe.jpg

Samlar du bara eller har du spelat spelen också?

Har du obegränsat med tid är väl frågan jag ställer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hej,
Mitt Switch blev stulet när jag var ute och käkade middag på stan (låg i väskan).

Köpt ett nytt switch och loggade in för att köpa lite spel. Men får meddelandet att jag måste unlink mitt konto från orginal switchen (den stulna).

Har ni någon aning om hur jag kan gå tillväga?

Mvh
Tomas

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Gotomas:

Hej,
Mitt Switch blev stulet när jag var ute och käkade middag på stan (låg i väskan).

Köpt ett nytt switch och loggade in för att köpa lite spel. Men får meddelandet att jag måste unlink mitt konto från orginal switchen (den stulna).

Har ni någon aning om hur jag kan gå tillväga?

Mvh
Tomas

Polisanmäl. Kontakta Nintendo.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotomas:

Hej,
Mitt Switch blev stulet när jag var ute och käkade middag på stan (låg i väskan).

Köpt ett nytt switch och loggade in för att köpa lite spel. Men får meddelandet att jag måste unlink mitt konto från orginal switchen (den stulna).

Har ni någon aning om hur jag kan gå tillväga?

Mvh
Tomas

Som Dinoman säljer kan du kontakta Nintendo om att göra en unlink. Vet inte hur tillmötesgående de är, men gissar på att den blivit stulen är en vettig anledning.

Permalänk
Medlem

@wargreymon: Mailat Nintendo Sverige och så får vi se. Polisamnälan kommer så klart göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samispringsteen:

Jag fick hem lite smått & gott till Switchen igår. Jag kan verkligen rekommendera pack & stand från (Venom). Blir en lite tyngre Switch men det är det värt med extra speltid (10 timmar+). Stabilt ställ. Får plats i mitt (och de flesta) fodral.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41215942_10155932257571242_6720349303874781184_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ec65de0169f699284eb514fd4c6cd788&oe=5BF63773

Nyfiken på 8bitdos adapter. Nu har jag iofs. precis krypit till korset och köpt en Pro Controller (var 20% hos Komplett på allt nyligen), men ibland vill man ju kunna spela flera. Så rapportera gärna när du testat!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Dinoman:

Samlar du bara eller har du spelat spelen också?

Har du obegränsat med tid är väl frågan jag ställer.

Nja jag hinner förstås inte med alla spel. Men jag har testat en väldans massa demos och en del spel som var stängda beta versioner. Hade väl uppemot 150 spel på eShop = 250 GB har ett 400GB minne. Kommer att spela mer nu när online service kommer igång. Vi har ett gäng på discord som ska spela lite olika spel.

Spel som jag gillade hela SteamWorld Dig serien, tvåan var bäst. Botw med expansion är klar ej 100%. Över 600 timmar på Binding Isaac inte heller 100% ett av mina favorit spel.

Kirby spelade jag och brorsan ihop och klarade. Resident evil spelade vi med i co-op. Sen har jag spelat legospelen med i co-op. Bayonetta har jag testat bara lite. En klar favorit är Yoku's island express och Hollow Knight. Super mario odyssey tröttnade jag på vet inte varför. Så det har blivit en hel del spelande i perioder. Sen sitter jag på PS4 och Xbox one X med. Hinner inte med PC-spel nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Den här glitchen är riktigt frän Har försökt på Wii U men inte lyckats (än). Någon som kan bekräfta om det bara funkar på Switch-versionen?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Den här glitchen är riktigt frän Har försökt på Wii U men inte lyckats (än). Någon som kan bekräfta om det bara funkar på Switch-versionen?

https://www.youtube.com/watch?v=93orR7zuEDk

Såg den i veckan har inte testat få se om det blir ikväll på Switch.

Permalänk

@martinot:

Jag har provat med mina XOne-S dosor och det fungerar bra. Men jag var tvungen att uppdatera både usb-stickan och dosorna men det står också i beskrivningen när man köper så det var inget nytt. Annars, fungerar kanonbra funderar på att köpa en till så jag kan använda båda dosorna samtidigt då det endast fungerar med en dosa per sticka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Käkar switchen massiva mängder batteri i sleep?
Jag laddade fullt i lördags och har haft den i sleep sen dess, nu idag, ungefär 3 dygn senare är jag nere på 65%... Vi snackar mer än 10% / 24h, enbart i sleep.

Är det såhär det är, eller min Switch som inte mår bra?