Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DICE avtäcker Firestorm – battle royale-läge för Battlefield V

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om dom lyckas med detta spelläge i ett BF eller om folk kommer fortsätta spela CQ efter nyhetens behag har lagt sig. Kommer inte skaffa själv men kan vara kul att se nån underhållande streamare lira i squad eller duo om det går.

Känner att jag blivit för gammal/seg för att palla lira ännu en kaospangare.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad som hände mellan BF3 och BF4, hade så jävla kul i BF3 och älskade känslan i spelet. BF4 tyckte jag var rena skräpet samt alla spel som kommit efter detta. Har gått tillbaka till BF3 på senare år och det känns så mycket bättre, vet inte vad det är.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Inte för att min upplevelse är en "typisk" sådan kanske, vad vet jag. Men har nästan 500h lagda i BF4 och har stött på kanske en handfull spelare som hackat under den tiden.

I BF3 var det ett problem i däremot. Klart fler där. Krav att lira på server med aktiva admins mer eller mindre.

I BF 1 har jag nog 100h nästan. Mest sannolikt mindre. Har stött på noll hackers än så länge.

Så...Är det verkligen ett så stort problem du vill få det till eller tillhör du skaran som utgår från att det är något fuffens bakom när du blir smekt bara? Ta inte illa upp nu, utan ifrågasätter bara pga min egen upplevelse rakt motsatt din helt enkelt.

Min upplevelse är nämligen att många upprörda spelare har en klart lägre K/D än mig när de blir arga och kallar mig för hacker. (låg på ca 2,8 innan jag mot slutet lirade mer oseriöst, båge osv) Bättre spelare hör man aldrig något av däremot, de vet liksom varför en match går extra tungt pga de kan analysera sig själv och andra bättre.

Så, jag har ju några timmar lagda trots allt och jag ser ytterst få hackers, bara folk som slänger anklagelser höger och vänster utan att tänka på att de kanske mött sin överman och inget annat. Tänkte att någon typ av substans kanske det ligger i min teori.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Battlefield:

Åfan, jag hade motsatt upplevelse. Lite mek med kontroller osv men gillade känslan skarpt. Vad är det du tycker är så illa? Kvinnliga soldater?

Killen kallar sig battlefield.
Älskar såklart Battlefield.

En annan har inte samma åsikter som battlefield om Battlefield, måste såklart vara emot kvinnor.

Permalänk
Medlem

Suck.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Blev inte alls imponerad av betan... Får köra BF4 tills det kommer en ny modern BF igen

Om du missat!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

varför gnälla på ett läge, ni är ju inte tvunga att spela just det, finns ju allt annat som tidigare, bara nu med mera möjlighet till mera spel för dom som gillar det. hur bra som helst att det finns mer att göra.

För att det hade kunnat vara bra spelläge.

För att resurserna hade kunnat läggas på att göra bas spelet bättre.

För att man får betala för något man inte vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Killen kallar sig battlefield.
Älskar såklart Battlefield.

Man kanske får anta att han eller hon älskar Battlefield 1942, eftersom det kom ut samma år som personen reggade sig här...fast det kanske inte har hänt något alls med BF-serien sedan dess?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

För att resurserna hade kunnat läggas på att göra bas spelet bättre.

Är ju inte ens "main-DEVsen" som utvecklar detta, det är ju en separat studio ..

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Word!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Man kanske får anta att han eller hon älskar Battlefield 1942, eftersom det kom ut samma år som personen reggade sig här...fast det kanske inte har hänt något alls med BF-serien sedan dess?

Battlefield 3 -> V

Samma spel i grunden.
Samma gameplay.

Endast nytt tema.

De ändrar sällan på något.

Battlefield är det nya Call of Duty (fast Coolare, mer accepterat)

Önskar de kunde utveckla spelen mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Är ju inte ens "main-DEVsen" som utvecklar detta, det är ju en separat studio ..

Som gjorde det helt gratis och hade inte kunnat göra något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Värt att notera är väl att Criterion Games en gång i tiden gjorde Black till PS2, dåtidens överlägset mest tekniskt avancerade FPS på konsol enligt mej.

Permalänk

Spelat betan några timmar - gillart. Skönt att dom skippar DLCer.
Jag fattar inte varför nån förbokar, det kommer ju knappast ta slut? Kan nån förklara..

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Hey ännu ett battle royale! Inte så att i princip alla andra utvecklare redan gjort något liknande. (/s)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k Chassi: Bitfenix Prodigy GPU: Zotac GTX 580 AMP! Edition Nätaggregat: Silverstone Strider 650W Gold Moderkort: Asrock z77e-itx RAM: Corsair Vengeance 8GB

Permalänk
Medlem

Ett sista försök att få några att köpa spelet, desperat men hedervärt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Battlefield bad company 3 vore ju fint se, älskade tvåan!
Alla spel sedan bf3 har varit dyra och knappast något jag velat spendera pengar på.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Betan blir överkörd av fuskare precis så som spelet kommer bli när det släpps

BattleRoyal läget med fuskare är meningslöst att spela, omöjligt att vinna.

Jag har nu avbokat BF V

Tänker inte ännu en gång betala för ett spel där fuskare förstör upplevelsen.

EA/DICE måste sluta att sopa fusket under mattan och ta hotet på allvar, de måste hitta en lösning annars kommer BF V spelare avta snabbt och tillslut blir det bara en bråkdel kvar.

Så med andra ord.. nästan inga multiplayer FPS spel alls för dig? För i stort sett alla dessa spel lider av problem med fuskare. Allt från PUBG till BF One har sina beskärda delar av fuskare.

Har ungefär 8h i betan under mitt bälte och jag har inte stött på en enda fuskare.

Skrivet av mkk:

Grundmekaniken i spelet känns till det stora hela helt okej, men vissa andra viktiga delar som hanteringen av varianter på vapen är ju tappat bakom bandvagnen. Ljud försvinner som i BF1 ggr2 och DX12 presterar fortfarande sämre än DX11. Varför? Kom igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett ord... Beta.

Skrivet av AdoringFan:

Battlefield 3 -> V

Samma spel i grunden.
Samma gameplay.

Endast nytt tema.

De ändrar sällan på något.

Battlefield är det nya Call of Duty (fast Coolare, mer accepterat)

Önskar de kunde utveckla spelen mer.

Du låter som en repig skiva. Nej det är inte samma gameplay (Har över 1000h i BF 3 och BF 4).. inte ens nära faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Du låter som en repig skiva. Nej det är inte samma gameplay (Har över 1000h i BF 3 och BF 4).. inte ens nära faktiskt.

Jo det är precis samma gameplay. (Förklara varför det inte alls är så?)

Precis samma mekanik.

Flytet är exakt samma.

Finns även gameplay buggar kvar från BF3.

Folk har en tendens att hacka på Call of Duty, att det är "samma spel hela tiden" trots att dom gjorde om hela spelflytet och gameplayet i.o.m advanced warfare.

Medans Battlefield har varit identiskt sedan 3. Ingenting har liksom ändrats förutom banorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Jo det är precis samma gameplay. (Förklara varför det inte alls är så?)

Precis samma mekanik.

Flytet är exakt samma.

Finns även gameplay buggar kvar från BF3.

Folk har en tendens att hacka på Call of Duty, att det är "samma spel hela tiden" trots att dom gjorde om hela spelflytet och gameplayet i.o.m advanced warfare.

Medans Battlefield har varit identiskt sedan 3. Ingenting har liksom ändrats förutom banorna.

Det finns även nya buggar. Oberoende så är inte alls flytet detsamma. Animationerna är så mycket bättre än BF3 och vapnen känns mindre kraftiga som de sig bör. Varför COD dessutom hackas på är för att de fram till WW2 inte vågade gå utanför sin "Safe-zone" och nu är de tillbaka i den. Det i kombination med att man bokstavligen kopierat stora element från tidigare spel som hela fasader och texturer. Att jämföra BF V med COD-serien bevisar ju uppenbarligen att du inte spelat spelet.

Att inget har ändrat sig sedan BF3 ser jag bara som ett försök till trollande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Bf5 betan tycker jag funkar toppen gillar spelet som tusan och har köpt deluxe versionen, ser helt klart fram emot och testa BF i battleroyale! Kan helt klart bli spännande och se hur dom löser det med skada, vapen, etc..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Det finns även nya buggar. Oberoende så är inte alls flytet detsamma. Animationerna är så mycket bättre än BF3 och vapnen känns mindre kraftiga som de sig bör. Varför COD dessutom hackas på är för att de fram till WW2 inte vågade gå utanför sin "Safe-zone" och nu är de tillbaka i den. Det i kombination med att man bokstavligen kopierat stora element från tidigare spel som hela fasader och texturer. Att jämföra BF V med COD-serien bevisar ju uppenbarligen att du inte spelat spelet.

Att inget har ändrat sig sedan BF3 ser jag bara som ett försök till trollande.

Varför drar du in animationer i diskussionen för?

Och jag har inte jämfört något, utan snarare påstående. Battlefield fans är så sjukt högt uppe på sina vita hästar att de glömmer bort att deras egna spel inte är särskilt nytänkande, alls. Och avsaknaden av argument från din sida bevisar bara detta.

Gillar att du drar in texturer och dylikt istället för att hålla dig till diskussionen.

Och jag har spelat BFV, det är samma spel som BF1 med ny miljö.
Och BF1 var BF4 i en ny miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Varför drar du in animationer i diskussionen för?

Och jag har inte jämfört något, utan snarare påstående. Battlefield fans är så sjukt högt uppe på sina vita hästar att de glömmer bort att deras egna spel inte är särskilt nytänkande, alls. Och avsaknaden av argument från din sida bevisar bara detta.

Gillar att du drar in texturer och dylikt istället för att hålla dig till diskussionen.

Och jag har spelat BFV, det är samma spel som BF1 med ny miljö.
Och BF1 var BF4 i en ny miljö.

Vänta nu lite? Satt vi några grundregler över vad som tas upp? Eller ska vi vara så dubiösa och icke specifika som möjligt kanske? Animationer och texturer är en stor del i ett spel. Man vill ha bra grafik men samtidigt ha bra flyt. Tycker att BF V kartor är vackra att titta på och spelet känns betydligt bättre än vad BF One gjorde. Och nej. BF1 var inte BF4 i ny miljö. De hade sina likheter ja men hade man gått för långt bort från spelens kärna så hade spelare givit upp serien. Däremot att påstå att BF V skulle vara en refresh av BF 3 bevisar ju bara att du varken spelat BF 3 eller BF V.

Call of duty däremot har varit en refrensh av samma spel sedan MW2. Lite nya effekter men i grund samma spel. Det säger jag som en fantast av Call Of duty. Har enorma mängder timmar nedmejade i CoD 1, CoD:UO, COD2, COD4 och BLOPS I och II samt COD:WW2. Nog många timmar för att se exakt vilka element som återupprepar sig varenda gång. Mekanik som hur vapnena känns och hur problematiken stakar upp sig. Inte ens texturerna förändras direkt från varje litteration.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Vänta nu lite? Satt vi några grundregler över vad som tas upp? Eller ska vi vara så dubiösa och icke specifika som möjligt kanske? Animationer och texturer är en stor del i ett spel. Man vill ha bra grafik men samtidigt ha bra flyt. Tycker att BF V kartor är vackra att titta på och spelet känns betydligt bättre än vad BF One gjorde. Och nej. BF1 var inte BF4 i ny miljö. De hade sina likheter ja men hade man gått för långt bort från spelens kärna så hade spelare givit upp serien. Däremot att påstå att BF V skulle vara en refresh av BF 3 bevisar ju bara att du varken spelat BF 3 eller BF V.

Call of duty däremot har varit en refrensh av samma spel sedan MW2. Lite nya effekter men i grund samma spel.

Vi pratade om Gameplay, Flyt och Mekanik.

Alla Battlefield spel sedan 3 har haft precis samma. Battlefield Bad Company hade ett helt annat flyt, gameplayet flöt helt annorlunda jämfört med 3.

Vet inte varför du drar in irrelevanta saker hela tiden. Vi pratar inte grafik. Herregud.

"Call of Duty har varit en refresh av samma spel"
"Lite nya effekter"

Uppenbart att du aldrig någonsin spelat AW. Det är som att jämföra Titanfall med CoD4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ett sista försök att få några att köpa spelet, desperat men hedervärt.

Mvh

Tveksamt va? Det här är ingenting man utvecklar på en pisskvart för att förbokningssiffrorna varit dåliga, det var knappast otippat att Battle Royale skulle vara en del av nya BF redan innan den mediala skitstormen som fick hela releasen att landa på magen ännu mer än bitter eftersmak av lite grejer som en del inte var så nöjda med i BF1.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Tycker betan är grymt bra, såpass roligt att det fick mig att förboka deluxe version. Bra jobbat DICE.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Vi pratade om Gameplay, Flyt och Mekanik.

Alla Battlefield spel sedan 3 har haft precis samma. Battlefield Bad Company hade ett helt annat flyt, gameplayet flöt helt annorlunda jämfört med 3.

Vet inte varför du drar in irrelevanta saker hela tiden. Vi pratar inte grafik. Herregud.

"Call of Duty har varit en refresh av samma spel"
"Lite nya effekter"

Uppenbart att du aldrig någonsin spelat AW. Det är som att jämföra Titanfall med CoD4.

What ever you say... En sak är dock säker. Du har uppenbarligen inte spelat spelen du yttrar dig om.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

What ever you say... En sak är dock säker. Du har uppenbarligen inte spelat spelen du yttrar dig om.

Det är ju bra att du faktiskt kan argumentera.

Förövrigt så har jag alla spelen i mitt origin bibliotek men ok.

Gillar dessutom den extremet låga hastigheten på kulorna i BFV.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Låter bara som du har kass ping

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk

Kommer bli mycket intressant med BR 😀 Samt alla nya funktioner som kommer, att man kan dra iväg skadade till skydd, nya revive sättet med mera som är nytt^^ hoppas nästa spel i serien blir under Vietnam så helikoptrar finns tillgängliga igen😄

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz