Permalänk
Medlem

Eftersom ingen tagit det än kommer här en till bild (kanske något lättare..)

Lägger in ytterligare en i eftermiddag om ingen svarat

Permalänk
Medlem

Gangsters?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tomas1976: Korrekt, Gangsters: organized crime

Permalänk
Medlem

Vi provar en enkel klassiker.
den borde varit med här innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

https://www.mobygames.com/images/promo/l/77267-x-com-apocalypse-screenshot.jpg

Vi provar en enkel klassiker.
den borde varit med här innan.

Xcom Apocalypse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@tomas1976 @johnsa: Ett litet tips: Länka inte bilden direkt från källan då bild-filen ofta innehåller namnet på spelet. Nu "ska" man ju så klar inte "fuska" genom att ta reda på spelnamnet på detta vis, men det blir ändå lite mer utmaning och roligare/svårare om det inte går att "fuska" genom att helt enkelt klicka på bilden bara.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@tomas1976 @johnsa: Ett litet tips: Länka inte bilden direkt från källan då bild-filen ofta innehåller namnet på spelet. Nu "ska" man ju så klar inte "fuska" genom att ta reda på spelnamnet på detta vis, men det blir ändå lite mer utmaning och roligare/svårare om det inte går att "fuska" genom att helt enkelt klicka på bilden bara.

Jo, det är ju väldigt lätt att råka fuska, genom att helt enkelt citera inlägget för då ser man filnamnet.

Den lite otympligare lösningen som jag brukar ta till så långt det går, är att helt enkelt bildgoogla upp en massa exempel, och plocka ut någon av dem där namnet på spelet inte framgår av varken filnamnet eller sökvägen. Inte alltid helt lätt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jo, det är ju väldigt lätt att råka fuska, genom att helt enkelt citera inlägget för då ser man filnamnet.

Den lite otympligare lösningen som jag brukar ta till så långt det går, är att helt enkelt bildgoogla upp en massa exempel, och plocka ut någon av dem där namnet på spelet inte framgår av varken filnamnet eller sökvägen. Inte alltid helt lätt!

Alternativt sparar man bara ner bilden, och sedan laddar upp den på valfri bild-sajt, med ett kryptiskt filnamn.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@tomas1976 @johnsa: Ett litet tips: Länka inte bilden direkt från källan då bild-filen ofta innehåller namnet på spelet. Nu "ska" man ju så klar inte "fuska" genom att ta reda på spelnamnet på detta vis, men det blir ändå lite mer utmaning och roligare/svårare om det inte går att "fuska" genom att helt enkelt klicka på bilden bara.

Jo jag är medveten om det problemet.
Tidsbrist gjprde att jag löste det lite enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@tomas1976 @johnsa: Ett litet tips: Länka inte bilden direkt från källan då bild-filen ofta innehåller namnet på spelet. Nu "ska" man ju så klar inte "fuska" genom att ta reda på spelnamnet på detta vis, men det blir ändå lite mer utmaning och roligare/svårare om det inte går att "fuska" genom att helt enkelt klicka på bilden bara.

Du har rätt i sak men i detta fall vill jag klargöra att jag tryckte på citera för att jag visste svaret. Jag antar att de flesta inte trycker på citera av annan anledning än att delge ett svar som bestämts innan eventuell text visar sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

intressant val av spel

förhoppningsvis har denna inte varit med i tråden än

edit: fel version, återkommer strax med korrekt bild

vet inte om det är mot reglerna men postar en annan bild eftersom det valda spelet redan tidigare varit med, dessutom var den valda bilden en redigerad version om ni tycker att det är mot reglerna så får någon gärna ta över
https://imgur.com/a/doLVvjS

Permalänk
Skrivet av dnag:

intressant val av spel

förhoppningsvis har denna inte varit med i tråden än

Det spelet har varit med tidigare, men det var ett tag sedan. Dock börjar det bli ganska svårt att komma med ett spel som inte varit med i denna tråd någon gång tidigare då tråden börjar bli ganska lång.

Mycket bra spel btw, vi får se om någon plockar den.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av dnag:

vet inte om det är mot reglerna men postar en annan bild eftersom det valda spelet redan tidigare varit med, dessutom var den valda bilden en redigerad version om ni tycker att det är mot reglerna så får någon gärna ta över
https://imgur.com/a/doLVvjS

Denna känner jag inte igen, någon form av "dungeon-crawler", men har inte den blekaste. Får se om någon annan vet mer.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Wow, den där har jag inte sett förut.
Verkar vara något annat än Nethack/Rogue som man sett förut. Klart nyfiken

Skrivet av Guybrush82:

Alternativt sparar man bara ner bilden, och sedan laddar upp den på valfri bild-sajt, med ett kryptiskt filnamn.

Absolut, men brukar vara snäppet bökigare för mig iaf
Har du något tips på en bra bildsajt som inte kräver inloggning? (Det funkade smidigt på imgur förut, men inte längre vill jag minnas)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnag:

intressant val av spel

förhoppningsvis har denna inte varit med i tråden än

edit: fel version, återkommer strax med korrekt bild

vet inte om det är mot reglerna men postar en annan bild eftersom det valda spelet redan tidigare varit med, dessutom var den valda bilden en redigerad version om ni tycker att det är mot reglerna så får någon gärna ta över
https://imgur.com/a/doLVvjS

Jag tror det är spelet Mordor. Har för mig att jag inte spelade 1:an så mycket men däremot Mordor II samt Demise har jag spelat en del. https://www.decklinsdemise.com/ för de som vill läsa mer om spelserien då det kan vara svårt att googla på Mordor för att komma till dessa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag tror det är spelet Mordor. Har för mig att jag inte spelade 1:an så mycket men däremot Mordor II samt Demise har jag spelat en del. https://www.decklinsdemise.com/ för de som vill läsa mer om spelserien då det kan vara svårt att googla på Mordor för att komma till dessa spel.

Imponerande! Korrekt, det är Mordor: depths of dejenol.ett mycket frustrerande men ändå beroendeframkallande spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Har du något tips på en bra bildsajt som inte kräver inloggning? (Det funkade smidigt på imgur förut, men inte längre vill jag minnas)

https://imgur.com/upload

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnag:

Imponerande! Korrekt, det är Mordor: depths of dejenol.ett mycket frustrerande men ändå beroendeframkallande spel

Då lägger jag upp följande bild:

Permalänk
Medlem

Damn, det där spelet känner jag igen! Har nog provat nån gång på C64, och spelet har lite kultrykte kring sig vill jag minnas. Kommer dock inte ihåg vad det heter
Får gräva i den sen och se om jag hittar den.

Fast om man inte loggar in så kan man inte längre skapa bildlänk direkt i forumet längre tror jag?
Jag fick bara till en URL-länk sist jag testade vill jag minnas.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Fast om man inte loggar in så kan man inte längre skapa bildlänk direkt i forumet längre tror jag?
Jag fick bara till en URL-länk sist jag testade vill jag minnas.

Jodå det fungerar fint. Du klickar på den lilla pilen bredvid adressen till bilden, och klickar på "Get share links".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Då lägger jag upp följande bild:
https://i.imgur.com/Zenq4Ab.png

Nu kom jag på det!
Aztek challenge heter det!

Skrivet av Guybrush82:

Jodå det fungerar fint. Du klickar på den lilla pilen bredvid adressen till bilden, och klickar på "Get share links".

Nämen är det så enkelt? Det måste provas, så jag laddar upp en bild här nu direkt

Hint: det är inte prince of persia

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu kom jag på det!
Aztek challenge heter det!

Nämen är det så enkelt? Det måste provas, så jag laddar upp en bild här nu direkt
https://i.imgur.com/aO9dpCZ.gif

Hint: det är inte prince of persia

Får mig att tänka på Taekwon-do till snes men det är det ju definitivt inte. Andra tanken är track and field men bakgrunden passar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnag:

Får mig att tänka på Taekwon-do till snes men det är det ju definitivt inte. Andra tanken är track and field men bakgrunden passar inte.

Ingendera, helt klart
Spelet finns på tex NES (och c64 och primärt andra 8-bitars plattformar) men släpptes ursprungligen på Apple II.
*edit* ... och spelet har en koppling till Prince of Persia, för att förtydliga min tidigare hint.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

international karate?

Permalänk
Medlem

Nope, men namnet närmar sig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu kom jag på det!
Aztek challenge heter det!

Nämen är det så enkelt? Det måste provas, så jag laddar upp en bild här nu direkt
https://i.imgur.com/aO9dpCZ.gif

Hint: det är inte prince of persia

Ser ut som det är Karateka!
Om jag har rätt får någon annan lägga upp en bild i mitt ställe

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ser ut som det är Karateka!
Om jag har rätt får någon annan lägga upp en bild i mitt ställe

Det är rätt! Grattis till all ära!

(och för er info: Karateka är Jordan Mechners första spel, dvs samma kille som sen gjorde Prince of Persia)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Angående bilder brukar jag söka på spelet på youtube och länka tumnageln. Går att få i ganska bra storlek och namnet blir helt utan ledtråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Angående bilder brukar jag söka på spelet på youtube och länka tumnageln. Går att få i ganska bra storlek och namnet blir helt utan ledtråd.

Jepp jag har gjort samma ett par gånger, funkar
... men jag tror den som verkligen vill fuska, nog ganska lätt kan leta upp originalvideon som tillhör tumnageln.
Nu är väl förhoppningsvis våra tävlare mer moraliska än så

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.