[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Spelet fick även en uppföljare som släpptes 2011.

Permalänk
Medlem

Tokgissar: Gothic?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är inte Gothic, men i likhet med det spelet är det väldigt begränsat med kvinnor i spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Finns ju några spel som ser ut ungefär sådär...
Men tror det kan vara ”Two Worlds”.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@gothdeus: Det är helt rätt, det är Two Worlds som utvecklades i Polen. Din tur!

Permalänk
Medlem

Sååå många timmar jag ägnade åt detta under ungdomens bekymmersfria dagar...

Permalänk
Medlem

Aaah.. det kalla kriget. Jag kommer att tänka på ubåtar och Silent Service, men det fanns nog ett antal spel på ett liknande tema.

Permalänk
Medlem

Ubåtar är rätt, men Silent Service är fel.

Permalänk
Medlem

Kommer inte på så många ubåts simmar... Red storm rising kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Alldeles riktigt!

Permalänk
Medlem

Oj det trodde jag knappt själv

Då tar jag en annan på ubåtstema typ... Men den har varit i tråden förut för länge sen så tjuvtitta inte bakåt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hunt for red october i någon version.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warstorck:

Hunt for red october i någon version.

Stämmer!
(Tror den hette 1 och 2 beroende på plattform)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Då provar vi denna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warstorck:

Final Liberation: Warhammer Epic 40,000
(exakt namn framgooglat via listor över tillverkarns spel, misstänkte att det var ett av WH40k-spelen från Panzel General-skaparna)

Permalänk
Medlem

Då jag är någorlunda säker på svaret kommer nästa bild:

Permalänk
Skrivet av mudde:

Då jag är någorlunda säker på svaret kommer nästa bild:
https://www.arcade-museum.com/images/113/1135889072.jpg

Det där känner jag igen från en av kompisarna som inte fick ett SNES Visst var det Duel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det där känner jag igen från en av kompisarna som inte fick ett SNES Visst var det Duel?

Nästan rätt - "Duel" är bara en liten del av namnet (trots att det stod stort på framsidan av PAL-versionen och resten av namnet med liten text.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det där känner jag igen från en av kompisarna som inte fick ett SNES Visst var det Duel?

Hade jag fått välja mellan ett Saturn och ett SNES hade jag lätt valt Saturn.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av mudde:

Nästan rätt - "Duel" är bara en liten del av namnet (trots att det stod stort på framsidan av PAL-versionen och resten av namnet med liten text.)

Resten fick jag googla men Golden axe: the Duel ska vara hela titel.
Som du sa var Duel det som stod stort och det vi kallade spelet

Skrivet av Nioreh83:

Hade jag fått välja mellan ett Saturn och ett SNES hade jag lätt valt Saturn.

Jag hade valt SNES alla dagar i veckan idag men det beror nog på att jag har mycket mer minnen och nostalgi från konsolen jag själv hade. Har rätt dåligt koll på Saturn men några få titlar känner man ju igen

Jag är tillräckligt säker på hela namnet då Duel var rätt för att bjuda på en fortsättning i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Resten fick jag googla men Golden axe: the Duel ska vara hela titel.
Som du sa var Duel det som stod stort och det vi kallade spelet

Jag hade valt SNES alla dagar i veckan idag men det beror nog på att jag har mycket mer minnen och nostalgi från konsolen jag själv hade. Har rätt dåligt koll på Saturn men några få titlar känner man ju igen

Jag är tillräckligt säker på hela namnet då Duel var rätt för att bjuda på en fortsättning i tråden.
https://i.solidfiles.com/NaYKndqa7QQQX.jpg

Fast min poäng var att Saturn är en hel generation senare. När Saturn var ute var SNES gammaldags. Tror du blandar ihop Mega Drive och Saturn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@lanbonden:
Håller med @Nioreh83 - Saturn var nästa generation och vi Saturnägare skulle omöjligt kunnat räknas som den "som inte fick en SNES" på den tiden. Lite som att någon med PS4/XB1 skulle vara avundsjuka för att de inte fick en 360/PS3

Saturn var verkligen då Sega var som bäst. De kämpade riktigt hårt för att kompensera för att de hade färre 3:e-partstitlar än PS och lyckades få fram många fantastiska titlar i flera olika genrer.
Trots att jag spelade en hel del PS och N64 på den tiden hos andra var jag alltid riktigt nöjd med min Saturn och dess utbud. Enda riktiga nackdelen med att Sega behövde dra så stort lass själva var att så fort Dreamcast släpptes slutade nya spel komma till Saturn nästan direkt och allt fokus lades på DC. PS1 fick en mycket mjukare "död" med spel släpp även några år efter att den senare PS2 släppts.

Permalänk

Nu har tråden varit inaktiv för länge. Här kommer en kraftigt beskuren bild för att det inte ska bli för lätt.

Permalänk

Ledtråd: Bilden visar en enhet i spelet. Bonuspoäng för enhetens namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Ledtråd: Bilden visar en enhet i spelet. Bonuspoäng för enhetens namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får känslan av diplomat från Civ men är osäker och version har jag i så fall ingen koll på..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Jag får känslan av diplomat från Civ men är osäker och version har jag i så fall ingen koll på..

Det stämmer! Civ 2 är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Det stämmer! Civ 2 är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Gött! Då jag inte har tillgång till dator och har svårt att fixa bild testar jag ett nytt grepp 😀

Rakt fram står två fiender med varsitt gevär, de har inte sett dig än där de står och vaktar trappan. Du kan skjuta dem med din lilla pistol men väljer att backa tillbaka lite för att hitta ditt skogsverktyg.

Vilket spel börjar så? (valde ett berömt så det inte blir omöjligt)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Gött! Då jag inte har tillgång till dator och har svårt att fixa bild testar jag ett nytt grepp 😀

Rakt fram står två fiender med varsitt gevär, de har inte sett dig än där de står och vaktar trappan. Du kan skjuta dem med din lilla pistol men väljer att backa tillbaka lite för att hitta ditt skogsverktyg.

Vilket spel börjar så? (valde ett berömt så det inte blir omöjligt)

Doom II såklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Gött! Då jag inte har tillgång till dator och har svårt att fixa bild testar jag ett nytt grepp 😀

Rakt fram står två fiender med varsitt gevär, de har inte sett dig än där de står och vaktar trappan. Du kan skjuta dem med din lilla pistol men väljer att backa tillbaka lite för att hitta ditt skogsverktyg.

Vilket spel börjar så? (valde ett berömt så det inte blir omöjligt)

Haha klockrent

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Eftersom jag vet att Doom II är rätt så kommer här en ny bild. Det är en konstnärlig återgivning (inte av mig) av en del i spelet.